Parantuminen allergiasta?

Maim

Onko edes mahdollista, että eläinallergiasta voisi koskaan parantua? Onko olemassa mitään niin tehokasta hoitoa/lääkitystä, että allergia olisi oireeton? Pystyykö siis koskaan eläinallerginen ihminen ottamaan lemmikkiä ilman riskejä? Kertokaan mielipiteitä, faktoja ja kokemuksia. Kiitos. :)

10

1898

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SKNVS

      Ei kai parantua voi, mutta siedättyä tietylle allaergeenille varmaan voi. Jokainen on yksilö.

    • hyvinkin..

      Kyllä sellaista on sattunut, että voi alkaa kestää jotain eläintä, ihan ilman hoitojakin. "Parantuminen" voi olla tilapäistä tai jatkuvaa.

    • on...

      Meillä on villakoira (siis oikea eikä sängynalusvillakoira), vaikka kummatkin olemme testien mukaan koirille allergisia. Eipä ole juuri ongelmia, olo ei ole ainakaan pahentunut. Ei mitään oireita.

      • Maim

        Olen myös itse huomannut, että villakoira ei aiheuta niinkään allergia oireita. Pidin koiraa sylissä pitkän aikaa ja niistin nenän ainoastaan kerran. Eli edistystä sekin. :) Kyllä olin onnellinen. Mutta en oikein tiedä olisiko villakoira sellainen rotu minkä haluaisin... Onko teidän koiranne kova haukkumaan? Onko helppo kouluttaa, kuinka tulee toimeen ihmisten ja muiden eläinten kanssa? Tuttavallani on sellainen villakoira joka "räksyttää" koko ajan.. Mutta tämä koira jota sylissä pidin ei kyllä juurikaan ääntä päästä muuta kun ilmoittaa vieraista. :)


    • Lapsena allerginen

      Olin lapsena todella pahoin koirille allerginen, silmät turposi umpeen koiran lähellä ym. Teini-ikäisenä oireet kuitenkin hävisivät. Nykyään meillä on ollut saksanpaimenkoira jo useamman vuoden, eikä tietoakaan allergiasta. En saa oireita muistakaan koirista.

      Olen todella onnellinen tilanteesta, mutta tiedostan sen, että nukkuva allergiani voi joskus vielä palata. Tällä hetkellä en aio kuitenkaan rajoittaa koirien pitämistä millään lailla allergian pelossa.

      • Maim

        Minäkin kovasti toivoin parantuvani teini-iässä, mutta oireet ovat vain hieman lieventyneet. Kova allergia on kuitenkin edelleen.. Meillä oli myös lapsuudessani saksanpaimenkoira ja sain siinä sitten siedätyshoitoa, mutta alku oli tosi rankka ja tukkoinen. Enkä sitten tiedä kuinka olisin siihen sopeutunut, koska koira muutti omistajansa kanssa pois. Uskon, että olet jo niin tottunut koiriin, että tekee sinulle hyvää olla koirien kanssa tekemisissä. :)


    • Maim

      Niin ja vielä sellainen, että käytän itse Kestine-lääkettä keväisin siitepöly allergiaan, ja nyt kuulin että Kela ei korvaa lääkkeestä enää mitään.. Taitaa aika kalliiksi tulla jos sellaisenkin voimalla yrittäisi pärjätä eläinten ympäröimänä..

    • ...koiranomistaja

      Olen allergisoitunut koirille. Pärjään antihistamiinin ja astmasuihkeen avulla (päivittäin). Pahin oire allergiasta oli yöyskä. Lääkkeillä pysyy oireettomana. Arvelen että kun on näin päin mulla mennyt että allergia puhjennut koirien ottamisen jälkeen, se ei koskaan menekään ohi. Olen kyllä sitä mieltä että kannattaa tarkkaan harkita jos tietää jo ennalta olevansa allerginen! Oireet on sen verran rankkoja. Mutta jokainen päättää omalla kohdallaan.

      • toinen allerginen

        Allerginen koiranomistaja: kiva löytää kohtalontoveri:( Minulla kaksi koiraa, ollut jo viitisen vuotta ja vuosi sitten puhkesi allergia. Oiretton välillä mutta tällä hetkellä on taasen niin huono olo että tuntuu että tukehdun.


        Jokatapauksessa, se mitä minun piti hieman off topic kommentoida oli se että villakoirahan on useasti äänestetty älykkäämäksi koiraroduksi, enkä ihmettele. Haukkuminen yms huono käytös johtuu omistajasta, ei koirasta. Villakoirasta varmasti saa aivan mahtavan harratuskaverin tai sitten ihan vain ihanan elinkumppanin. Monethan sanovat että kys rotu ei allergisoi.

        Mutta oman tilanteeni valossa kyllä sanon että jos on taipumus allergiaan tai jo allerginen niin ei koiraa. Itselläni ei ole ikinä ollut heinäallergiaan isompaa ja PAM...koira-allergia. Katsotaan miten jatkossa, kun saisi taas tämän huonon olon kuriin niin on taas hyvä jatkaa.


      • kiinalaista lääketiedettä
        toinen allerginen kirjoitti:

        Allerginen koiranomistaja: kiva löytää kohtalontoveri:( Minulla kaksi koiraa, ollut jo viitisen vuotta ja vuosi sitten puhkesi allergia. Oiretton välillä mutta tällä hetkellä on taasen niin huono olo että tuntuu että tukehdun.


        Jokatapauksessa, se mitä minun piti hieman off topic kommentoida oli se että villakoirahan on useasti äänestetty älykkäämäksi koiraroduksi, enkä ihmettele. Haukkuminen yms huono käytös johtuu omistajasta, ei koirasta. Villakoirasta varmasti saa aivan mahtavan harratuskaverin tai sitten ihan vain ihanan elinkumppanin. Monethan sanovat että kys rotu ei allergisoi.

        Mutta oman tilanteeni valossa kyllä sanon että jos on taipumus allergiaan tai jo allerginen niin ei koiraa. Itselläni ei ole ikinä ollut heinäallergiaan isompaa ja PAM...koira-allergia. Katsotaan miten jatkossa, kun saisi taas tämän huonon olon kuriin niin on taas hyvä jatkaa.

        sen avulla olosi voi parantua huomattavasti. Siis akupunktioon mars! Mutta ehdottomasti ammattilaiselle!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1837
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1534
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe