Muoviset IV-putket

fasdfdasf

Onko noista muovisista IV-putkista mihinkään?

18

2872

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta myös paremmat

Eli jos ei ole rahasta kiinni,niin ilman muuta muoviset.

• helppo asentaa

Asensin itse ilmastointilaitteen ja putkituksen. Sun-airilla oli tällaiset muoviputkista koottavat iv putket.

Jos olisi pitänyt tehdä peltiputkista Ko. systeemi niin olisi jäänyt minulta laittamatta omana työnä.

Hyvin ovat asiansa ajaneet, 7 vuotta ollaan asuttu.
      Vieläkö peltiputkia käytetään.

• meilläkin

Meilläkin laitettiin Sun Airin muoviputket lähes kymmenen vuotta sitten. Ne eroavat Uponorin putkista liitososien osalta: Sun-Airissa osat ovat samanlaiset tiivisteelliset kuin viemäriputkissa, Uponorissa liitoksessa ei ole kovin kummoisia tiivisteitä. Luulisin että Uponorin osat ovat helpompi asentaa. Kokemusta ei vielä ole, mutta kuukauden päästä olen viisaampi.

Joka tapauksessa muoviputket olivat meillä ehdoton vaihtoehto: en halua yhtään haavaa peltiputkia leikellessä ja asennellessa.

Hintaero on luokkaa 10-20%, joka on mielestäni hyötyihin nähden mitätön.

• hurraamista

"Vieläkö peltiputkia käytetään."
        Kyllä käytetään, suurimmassa osassa taloista. Etpä näköjään paljoakaan talonrakentamisesta tiedä, ja silti pitää itse tehdä. Hyvää onnea vaan.

• käytetään
        hurraamista kirjoitti:

Kyllä käytetään, suurimmassa osassa taloista. Etpä näköjään paljoakaan talonrakentamisesta tiedä, ja silti pitää itse tehdä. Hyvää onnea vaan.

koska ei paremmasta tiedetä :)

• taitaa olla sullakin?

Juu, ei meinaan kelpaa liesituulettimen poistoon noi muoviset vielä tänä päivänäkään.

• helpompi asentaa

kuin peltiputket ja myös hiljaisemmat. Meillä ei ole kuin 800mm äänenvaimennin ilto440 lähdössä.

• joulupukki

Taidat uskoa kaiken mitä mainosmiehet puhuu.
        Muovi tai pelti, kumpikaan ei vaimenna eikä aiheuta
        ääntä.
        Muista vielä antistaattisuus, niin edustat
        täydellistä muoviasiakasta.

• joopo joopa ...

Muovit on reilusti kalliimmat, liekö osia edes joka
      kokoa saatavana.
      Jos ei ole tumpelo kuten monet täällä kirjoittavat
      ovat, asennus on helppoa teki kanaviston kummasta
      tahansa.

• amatööriasentaja

Itsellä on asennuskokemuksia niin peltisistä kuin Sun Airin ja Upon muoviputkista n. 10 OK-talosta. Enää en rupea peltisistä tekemään kuin liesituulettimen putken.
        Sun Air ehdottomasti helpoin asentaa.
        Mutta makujahan on monia sanoi koira kun... ja "asiantuntijoita" kyllä näillä palstoilla riittää.
        Suosittelen laittamaan saumojen päälle kierroksen kunnon pikiteippiä - ei liitokset irtoa kun putkia joutuu kuitenkin liikuttelemaan asennuksen aikana eikä rupea putkisto vuotamaan vaikka kumitiiviste/huullos joskus kovettuu/pykii.

• jos taito riittää
        amatööriasentaja kirjoitti:

Itsellä on asennuskokemuksia niin peltisistä kuin Sun Airin ja Upon muoviputkista n. 10 OK-talosta. Enää en rupea peltisistä tekemään kuin liesituulettimen putken.
        Sun Air ehdottomasti helpoin asentaa.
        Mutta makujahan on monia sanoi koira kun... ja "asiantuntijoita" kyllä näillä palstoilla riittää.
        Suosittelen laittamaan saumojen päälle kierroksen kunnon pikiteippiä - ei liitokset irtoa kun putkia joutuu kuitenkin liikuttelemaan asennuksen aikana eikä rupea putkisto vuotamaan vaikka kumitiiviste/huullos joskus kovettuu/pykii.

Joo, olen, vaikuttaa siltä että itse olet
        asentanut vain muovia.

Jos ei osaa mitään ja peukalo on keskellä
        kämmentä jne.

Täytyy olla melkonen nuhjake jos ei yhtä helposti
        saa pellistä kuin muovistakin kanavistoa kasaan.

Täälläkin palstoilla puolustelevat "erinomaista"
        muovivalintaansa ne vähänvajaat, jotka olisivat
        aivan yhtä hyvin voineet tehdä kunnon pellistä
        kanavat säästäen samalla vielä mukavat rahat.

• kun....
        jos taito riittää kirjoitti:

Joo, olen, vaikuttaa siltä että itse olet
        asentanut vain muovia.

Jos ei osaa mitään ja peukalo on keskellä
        kämmentä jne.

Täytyy olla melkonen nuhjake jos ei yhtä helposti
        saa pellistä kuin muovistakin kanavistoa kasaan.

Täälläkin palstoilla puolustelevat "erinomaista"
        muovivalintaansa ne vähänvajaat, jotka olisivat
        aivan yhtä hyvin voineet tehdä kunnon pellistä
        kanavat säästäen samalla vielä mukavat rahat.

(aikuiset?)miehet väittelee ja haukkuu toisiaan, että kumpi putki on helpompi/parempi asentaa ja loppujen lopuksi se on aivan makuasia.
        Yleensäkin näillä palstoilla hyökätään heti päälle, jos sattuu sanomaan yhdenkin sanan väärin.
        Vetääkö lama pinnan kireälle ehkä!!!?

Sivusta seurannut...

• itsellänikin

Mielestäni muoviputken allergiaominaisuus on peltiputkeen nähden parempi, koska sen sileys tuo suodattimiin putkostosta ulko/huonepölyn helpommin pois, Minulla nyt toinen talo, ensimmäosessä peltiputkisto (1981 rakennettu talo) ja asensin suodattimet vasta nyt. Pölyä ei tullut juurikaan lämmityskennestoon eikä samoin sisäkaton . Kyllä se vanhalla perustekniikalla toimiva (ilman lisälämmistä jne muita hienouksia) toiminta oli todella varmaa ja kovillakin pakkasilla lämmöntuotto todella hyvä. Koneeseen ei tehty muita "korjauksia kuin nykyhinnalla noin 7 euron releen vaihto!!. Kone oli Metsä-Keteläm (Ilmajoki valmistama laite) Samoin kondensivesiä ei ulkoyksikön metrin pituisista lömmöntalteenottolevyistö kovimmillakaan pakkasilla tullut. Laite on kuten valmistusvuodesta näkyy entisessä ralossani toiminut relevaihtoja ja kennoston puhdiamisia lukuunottama kesketymättä. Kun laitimme ns slsäilman pudistimem jotta varmistuisimme ns oienhiujjasten poistamisesta. Ei sien kennohin ole kovinkaan paljon kertynyt huonepölyä em epäpuhtauksia. Niillä joilla ilmasrointia siihen aikaan vielä tehty, kertyy ko. laitteeseen melko paljon epäpuhtauksia. Laitoimme suodattimen, kun möimme talon pojallemme, Poikakaan )insinööri) ei puolen vuoden ja myös nuorena kotona astneena ole miettinutkään vaihtaa laitetta nykyaikaisiin,

Nyt minulla on Ilton testivoittaja (suodattimet, kämmityksen/jäätymisen varmistaminen) Kone kuirenkin vain oetsominaisuuksilla ja muoviputkiverkostilla. Toki puolivuotisen asumisen jälkeen ei vielä mitään erikoista sanottavaa

• mimmoista

Muoviputken allergiaa aiheuttavat ominaisuudet
        lisäävät
        hölynpölyä paitsi kanavistoissa myös keskustelupalstoilla.

• Nimimerkki

Monet tuntuvat kehuvan muoviputkia sen vuoksi, että ne ovat mukamas helpommin puhdistettavia ja eivät kerää pölyä kuten peltikanavat. Uskotte varmaan kaikki muutkin myyntimiesten höpötykset.

http://www.google.fi/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=4&url=http://hvac.tkk.fi/ptiv/files/puhdistusvertailu.pdf&ei=U-GbSY7xCsaI-gac0O3jBA&usg=AFQjCNECG-9quZ1LXkelBInEQAj7bkpvYA&sig2=Kq9oQrBJ__Z-kr8Ts3mC-g

Yllä olevassa linkissä on tutkittu eri kanavien puhdistusmenetelmiä ja niihin kertynyttä/jäänyttä pölyä ennen ja jälkeen puhdistuksen.

Alla vähän tiivistelmää, arvot ovat eri mittauskohdista:

P1 kanava (pelti):
      Pölykertymä ennen puhdistusta (g/m2) 8,6 4,9 7,2
      Öljyjäämät ennen(mg/m2)

• Uudisrakentaja

Paljonko se hintaero sitten on noin 150 neliöisessä talossa? Itse ajattelin asentaa Uponorin esieristetyt putkistot, puhallusvilla päälle ja homma on valmis. Puskusaumat helpottaa huomattavasti työstä. Päivässä asennettu.

Itse sain tarjouksen ILTON X100:n ja Uponorin esieristetyt muovitputket noin 6100 eurolla.Siis 150 neliöseen taloon.

Onko kellään kokemuksia FläktWoodin DoubleDuctista? Hinta/hyötysuhde verratuttuna spiraaliputkeen?

• es-merkki
        Uudisrakentaja kirjoitti:

Paljonko se hintaero sitten on noin 150 neliöisessä talossa? Itse ajattelin asentaa Uponorin esieristetyt putkistot, puhallusvilla päälle ja homma on valmis. Puskusaumat helpottaa huomattavasti työstä. Päivässä asennettu.

Itse sain tarjouksen ILTON X100:n ja Uponorin esieristetyt muovitputket noin 6100 eurolla.Siis 150 neliöseen taloon.

Onko kellään kokemuksia FläktWoodin DoubleDuctista? Hinta/hyötysuhde verratuttuna spiraaliputkeen?

Ainakin eräällä talotoimittajalla on sellainen hinnoittelu, että muoviputkilla kiinteä 1300 e lisää. 100-neliöisen tapauksessa tämä tarkoittaa tuplahintaa peltiputkipakettiin verrattuna.

• sähköä

muoviset putket on huonoja, koska keräävät kanaviston seiniin helpommin pölyn ym. niiden staattisuuden vuoksi. Eli useammin saa kanavat nuohota. Esim. yhdessä talossa oli kanavat melkein ummessa 4 vuoden käytössäolon jälkeen. En tiedä, minkä firman valmistamat muoviset putket olivat kyseessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4568
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3493
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2093
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      106
      1307
    Aihe