Poissaolokohtausksista:

Terveeks,

Muistatteko mitä poissaolokohtauksessa tapahtui, ja muistatteko kohtaukset heti niiden jälkeen tai ei ollenkaan tai vasta myöhemmin ?

Itselläni käy usein niin, että poissaolon jälkeen välittömästi en muista edes koko kohtausta, mutta myöhemmin tulee ajatus, siitä, että olisinko saanut kohtauksen, ja usein joudun kyselemään jälkeenpäin toisilta (jos on ollut joku paikalla) tapahtuiko jotain erikoista.

Jotain hämäriä muistikuvia noista poissaoloista ilmeisesti aivoihin jää ?

9

1284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinne päin

tuli eilen koettua. Olin viemässä miestäni sairaalaan, kun käännyin reitiltä mennäkseni arkireittiäni. Viimein menin vielä ohi ja silloin mieheni kysymään, mihin olet menossa? Seurasin tehtaan suunnalta tulevaa savua ja menin kuin kohti.
      Nopea käännös vaan ja itsekin ihmettelin, miten tyhjä olin.
      Toisinto vierailulla oli, kun en "nähnyt" rahoja, jotka piti antaa. Näin, mutta en käsittänyt niiden olevan riittävä määrä.
      Taustalla on järkytys, sillä miehelleni on tulossa raskaat hoidot. Ennen en ole tämmöistä kokenut.

• helinä.keiju

mulla silloin kun oli
      niin en tiedä mitään
      eli suurinosa on ylölaittamatta
      muut no mies tiesi ja sisko
      mutta ei muut

• cath-2

Minä en muista omista poissaolokohtauksistani yleensä yhtään mitään jälkeenpäin, on vaan ihan hölmö olo, ku on pätkä tapahtumista poissa. Yleensä muut sit kertovat maiskuttelusta, sormien napsuttelusta, tai että olin hipelöinyt vaikka paidan helmaa tms...
      onneks nyt jo kohtauksetonta aikaa paljon takana, viimeinen kohtaus tainnu tulla vuonna 2003, silti edelleen lääkityksessä,
      eikä kuulemma voi varmaan koskaan lopettaakkaan.
      Minimilääkityksellä mennään, ja toivottavasti pysyykin kurissa. :)

• muistan osan kohtauksestani ja se johti status epilepticuckseen. Nukutuksesta en tietenkään muista mitään mutta sitä ennen muistan osia kohtauksesta ja tapahtumat olivat kuin pahinta painajaisunta. En varmaankaan muista kaikkea ja mieluiten olisin muistamatta sitä vähääkään.

• Mi-mie vaan

... tommosia, kun tokalla kirjoittajalla. Kohtauksen aikana katson kelloa, enkä tavallaan nää sitä kelloa / tajua aikaa. Yleensä kohtaus alkaa sillä, että yhtäkkiä musta tuntuu, että maailma on kääntynyt väärin päin ja sitten ollaankin jo aika pian kanttuvei. Itselläni ei onneksi ole kouristuskohtauksia... Luojalle kiitos siitä.

• pikku myy
        Mi-mie vaan kirjoitti:

... tommosia, kun tokalla kirjoittajalla. Kohtauksen aikana katson kelloa, enkä tavallaan nää sitä kelloa / tajua aikaa. Yleensä kohtaus alkaa sillä, että yhtäkkiä musta tuntuu, että maailma on kääntynyt väärin päin ja sitten ollaankin jo aika pian kanttuvei. Itselläni ei onneksi ole kouristuskohtauksia... Luojalle kiitos siitä.

Hei,

Läheiselläni on juuri kuvaamiasi kohtauksia. Kerran jopa kohtaus alkoi juuri kun hän katsoi seinäkelloa, jäi hetkeksi tuijottamaan sitä ja pyörtyi ilman kouristeluja. Hänellä on myös sellaisia kohtauksia, joita ei huomaa päällepäin muuta kuin siitä että hän ei voi vastata tavanomaisiin kysymyksiin. Siis puhekyky on tallella, mutta on selvästi puheen ymmärtämisen vaikeuksia. Eli jos kysyisin kohtauksen aikana mitä kello on, hän katsoisi kelloa ja vastaisi esim. "en oikein tiedä..." tai "mikä kello?", sitten hän toipuisi suht nopeasti, muutamassa minuutissa ja vaikuttaisi täysin normaalilta, muistiaukko tapahtumista kuitenkin on. Ongelmana on se että minun mielestäni tämänlaiset kohtaukset kuvaavat paikallisalkuista epilepsiaa, mutta hänen eeg näyttää ilmiselvästi suoraan yleistyvää epilepsiaa, ja lääkitys (lamictal) on tarkoitettu hoitamaan nimenomaan suoraan yleistyvää epilepsiaa. Lamictal kai hoitaa myös paikallisalkuista epilepsiaa, mutta hänen kohdallaan ei haluta kokeilla esim okskarbatsepiinia koska se ei ole hyvä lääke suoraan yleistyvään muotoon.

Kysyisinkin sinulta, minkälaiseen epilepsiatyppin kohdallasi on päädytty, ja minkälainen lääkitys sinulla on? Olisin tosi kiitollinen vastauksestasi...

• Jouskari57

Heips!
      Mä tunnen heti, kun kohtaus on tulossa. Kuulen kaikki mitä ympärillä tapahtuu. On
      semmonen "tollo"päällä.Istun vain ja odotan, että kohtaus menee ohi. Taputtelen tai silittelen jotain.
      Muut huomaavat joskus, mutta eivät aina.
      Töissä olen saanut muutaman kerran, eivätkä työkaverit ole aina huomanneet. Joskus olen vain
      mennyt puhumattomaksi, silloin on "tollo" päällä.

• kellään ollut kohtauksia unessa? Jotenkin pahoin pelkään että minulla oli hieman pidempi kohtaus unen aikana. Näin aamulla ihan järkyttävän paljon tapahtumarikkaita unia. Aina herätessäni en sitten ollutkaan ihan varma oliko kyseessä uni. Viimeisen kerran kun heräsin ensimmäinen ajatus oli että voi ei nyt eivät aivoni toimi lainkaan niinkuin pitäisi ja nyt minun täytyy saada nukkua. Kun heräsin kellon soittoon olin nukkunut puolitoista tuntia mutta ainakin aivoni olivat "rauhoittuneet". Itsestäni on vaikea sanoa saanko kohtauksen vai en koska minulla ei kertaakaan ole ollut mitään kouristuksia. Ei silloinkaan kun menin varsin sekaisin ja minut jouduttiin nukuttamaan useaksi vuorokaudeksi. Vain EKG osoitti että aivosähkötoiminta ei ollut normaali. Kuinka teillä muilla? Terveisin MLL

• mzuri

Itse en tiennyt saaneeni kohtausta/kohtauksia ennen kuin mieheni sanoi siitä. Herätessäni oli sellainen tunne, että olin nähnyt painajaisia ja olo oli muutenkin jotenkin ahdistunut. Erikoista, että mieheni heräsi niihin, sillä ainoa ääni kohtauksen aikana oli maiskutus. Yleensä hän ei noin vähäisiin ääniin herää. Kai siinä on jonkinlainen vaisto. Unen läpi ilmeisesti tajuaa, että nyt ei ole kaikki niinkuin normaalisti.

Oli mukava tietää, että jos kohtaus tulee, mieheni herää. Eihän siinä itse kohtauksessa mitään vaaraa ollut, kun silmät auki tollotin kattoon ja maiskutin, mutta kuitenkin tuntui hyvältä, että tiesi toisen valvovan siinä vieressä silloin. Olo oli paljon turvallisempi nukkumaan mennessä. Tällaista siis minulla oli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      375
      2700
    2. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      63
      2150
    3. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      111
      1732
    4. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      77
      1452
    5. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      186
      1445
    6. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1435
    7. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      27
      1407
    8. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1293
    9. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      80
      1287
    10. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1176
    Aihe