♥o♥♥o♥♥o♥♥o))¤¤♥♥¤¤((o♥♥o♥♥o♥♥o♥
Juostessa minä unohdin kukat
jotka hyväilivät jalkojani
En tuntenut niitten kosketusta
rientäessäni -
- Elämään -
Kauneutta katsomaan
Ja nyt unelman tällä laidalla
Käteni sulkeutuu ja avautuu
ja ymmärrän - paluuta ei ole
Ja kuitenkin -
Jälleen - Juuri nyt -
Suljen silmäin ja kurkotan
varoen kättäni
Kumpa tuntisin lämmön
Kumpa olisit kanssani
unelman tälle laidalla
ja tekisit siitä alun
Uuden matkan - kukkivalle niitylle
♥o♥♥o♥♥o♥♥o))¤¤♥♥¤¤((o♥♥o♥♥o♥♥o♥
~UNELMAN TÄLLÄ LAIDALLA~
16
461
Vastaukset
- TöllinLiisa
Auringon säteitten siivet
luonnon kasvoilla loistaa.
"UNELMAN TÄLLÄ LAIDALLA"
Sitä juostessa ei nääkkää,
ehkä jää näkemättä kukkanen.
Vai jäikö sittenkää,
saako vuoron vasta kun,
"unelman tällä laidalla"
"Suljen silmäni ja kurkotan
varoen kättäni"
Äärettömän kuvavaa runos,
"ja ymmärrän - paluuta ei ole"
MURUKULTA
meissä ne kukkaset elää,
olemme elämämme puutarha,
katseenteillä aurinkoisilla,
ikuisen kesän maa.
Liisa kiittää toit esiin niin monet kukat
täälä kuules eilen tikka hakkas sähkötolppaa,
kosiotanssi sillä mielessään, hymyä päivääs.- *MURUKULTA*
Ja pitkästä aikaa! Oikein tuntuu mukavalta lukea; TöllinLiisa! :)
Se on niin tutumpi, oikeampi(minusta),
vaikka tässä sinun tapauksessahan se taisi olla tuo operaattori, joka pakoitti sinut vaihtoehtoiseen nim.mer.
kun ei hyväksynyt silloin aikanaan ö:tä nimimerkeissä.
Elämän hetkiä rakennetaan tässä ja nyt, ei ole muuta aikaa olemassa, ja se, että siitä saisi sen kauneimman -
kurkotetaan varovasti kädellä - Jos - siitä tulisikin se kaunein hetki.. Sellainen, että voisi sanoa - Muistatkos..:)
Aurinko koittaa hyvittää pakkaspäivää, mutta vaikka kirkkautta tulee taivaan täydeltä, lämpöä saadaan odottaa..
Silti, lämpöistä pvää sinne toivottaa Murukulta ja kiittää 'niks-niiaten'! :) *MURUKULTA* kirjoitti:
Ja pitkästä aikaa! Oikein tuntuu mukavalta lukea; TöllinLiisa! :)
Se on niin tutumpi, oikeampi(minusta),
vaikka tässä sinun tapauksessahan se taisi olla tuo operaattori, joka pakoitti sinut vaihtoehtoiseen nim.mer.
kun ei hyväksynyt silloin aikanaan ö:tä nimimerkeissä.
Elämän hetkiä rakennetaan tässä ja nyt, ei ole muuta aikaa olemassa, ja se, että siitä saisi sen kauneimman -
kurkotetaan varovasti kädellä - Jos - siitä tulisikin se kaunein hetki.. Sellainen, että voisi sanoa - Muistatkos..:)
Aurinko koittaa hyvittää pakkaspäivää, mutta vaikka kirkkautta tulee taivaan täydeltä, lämpöä saadaan odottaa..
Silti, lämpöistä pvää sinne toivottaa Murukulta ja kiittää 'niks-niiaten'! :)Ihan anteeks pyytää, kun tuola töllissäni kävin.
Sinne ei kuules päässykkää muulla avaimella,
kuin tuolla isolla sepän tekemällä .
See vielä, et tuo iänkaiken päällä ollu,
paikattu ja parsittu ylläni.
Sinun herkkään runoon, ois pitäny olla.
Jotaki muuta, noo Sinä niinkuin sanot,
tunnetki minut, korvenkasvatti semmosena
on hyvä olla.
Tuo justiinsa..."Muistatkos"
se onkii tärkeää, siinä levähdyspaikka.
Jossa ladata saa akkujaan, esiin tulee
vakuttaa täyttää eväsrepun ja saa jatkaa matkaansa
Minä kävin hiihtämässä, kirpakkaa pakkasta otti sormiin.
Raitis ilma sielä ihan hyvä taas lasketella.
MURUKULTA
töllissä käynti roskapostia sinnekki tullu.
nyt taas lämpimässä, kiitos ihanasta palautteestas.
Tästä on hyvä jatkaa iltapäivää.Liisa- *MURUKULTA*
toivonliisa kirjoitti:
Ihan anteeks pyytää, kun tuola töllissäni kävin.
Sinne ei kuules päässykkää muulla avaimella,
kuin tuolla isolla sepän tekemällä .
See vielä, et tuo iänkaiken päällä ollu,
paikattu ja parsittu ylläni.
Sinun herkkään runoon, ois pitäny olla.
Jotaki muuta, noo Sinä niinkuin sanot,
tunnetki minut, korvenkasvatti semmosena
on hyvä olla.
Tuo justiinsa..."Muistatkos"
se onkii tärkeää, siinä levähdyspaikka.
Jossa ladata saa akkujaan, esiin tulee
vakuttaa täyttää eväsrepun ja saa jatkaa matkaansa
Minä kävin hiihtämässä, kirpakkaa pakkasta otti sormiin.
Raitis ilma sielä ihan hyvä taas lasketella.
MURUKULTA
töllissä käynti roskapostia sinnekki tullu.
nyt taas lämpimässä, kiitos ihanasta palautteestas.
Tästä on hyvä jatkaa iltapäivää.LiisaMinä uunin kyljessä viihtyvä, ihmettelen teitä, kuinka sukellatte vapaehtoisesti tuonne kylmään..
'hyrrr'..palelee pelkkä ajatus..!
Gitta pulikoi järvessä ja sinä hiihdät, vaikka pakkanen paukkuu - Ja minä se vain viskon uuniin puita! :))
Ja kun tänään lähtee illalla asioille, se tietää hyppäämistä kylmään ja lämpimään ja kylmään ja...monta kertaa.. Apua! kalikali...
hehe...Täytyy laittaa villatöppöset johki lämpöiseen pakkaan odottamaan! ;D
Ja niitä lämpöisiä ajatuksia koittaa vain ajatella, joskos niistä apua olisi. :)
Juostaan,,,juostaan.
Kunhan kesä joutaa.
kukkivat niityt ja pellot.
Me juostaan.
Kohti uutta tai sitä vanhaa unelmaa.
Niin me tehdään.
Ja välist istahdetaan.
Nam,,,,tiiäthän sen.
Suklaatia,,,suklaatia.
Saa sitä vähän naattia.
Vilkuttaa päivän alkaneeksi :)
MURUKULTA upeaa,,,,,,,,,,,,,,- *MURUKULTA*
Juostaan, kun pitäisi pysähtyä! *huoh*
Elämä on niin tätä,,,
Vaan kyllä me ny sitten istutaankin ja 'rouskis'..
vietetään pari laatuhetkeä kaffekupposen äärellä :)
- Tanssi-tuulispää
Jää kaikesta muistot
-ne kukkasetkin jaloissasi
koskettavat
vielä
jälkeen
päin
kun kurkotat
niin aina osuu- *MURUKULTA*
**~~~~~*~*~~~~~**
Ei ole kuin
kauniita muistoja
Vaan sittenkin -
nyt kun pysähdyin
jäin miettimään -
Sen kauneimman
Antaistko -
Tässä elämässä~
Tässä ja nyt ~
Ja askel vain uuteen
todelliseen unelmaan
Muiston näin
saisin rakkaimman
**~~~~~*~*~~~~~**
Kiitos sinulle ja auringon kirkkautta sinnekin sitä saadaan jälleen nauttia! :)
- pups
lapsuuden ja nuoruuden kukkaniityille ja mansikkamaille tämän runon myötä tuli tehtyä. Kiitos siitä. Paluu siihen aikaan, kun oli kiire elämään ja kokemaan, kun kukkaniittykin oli vain kukkaniitty... jota kohti voi nyt vain kurkoittaa, mutta jota ei koskaan enää saavuta...sellaisena samanlaisena.
- *MURUKULTA*
Niin, kuinkahan paljon on jo niitä, joilla ei aikuisena ole sitä muistoa,
kun juostiin niityllä ja metsissä vapaana, ilman mitään pelkoa mistään.
Kyllähän ne juoksut (ainakin minulle) siellä on olleet kuin talletukset tähän päivään ja tulevaankin.
hehe..vaikka mm. taivaanrannanmaalariksihan minua sanottiin ja,,,se kait minusta tulikin..:))
Nyt sitten keikutaan unelman tällä laidalla ja katsotaan mitä tuleman pitää!
Kiitos pups kun poikkesit ja mukvaa pakkasenpuremaa iltaa, mutta tuvassa on lämmin! :)
- Pekka*
Tämä runo taetaa liittyä siihen asiaan
kun olit viime kesänä Patmen kanssa
kerreemässä päevänkakkaroeta sieltä
meijjän pellolta
Sillonhan tulj kova rakkasae ja ukkonen
rupes jyrisemmään
niin työ lähtijä juoksemaan aatolle
päen ja kukat unohtuvat pellolle
mutta lupasija tulla ens kesänä uuvelleen
tänne kukkivalle niitylle...
Niin että tervetulloo vuan ja kiitos
mukavasta runosta
Niin ja minä voen siirtee sonnipoejat
toeselle laetumelle
Jos niitä pelekeettä?
Ja eikun hyvvee illanjatkoo toevottaa Pekka- *MURUKULTA*
Siellä on kylmä!! Niin tuoll ulkona, ee uoo kesä ja kukkasia..*voi suuri huokaus*.
Mutta ku ookee uatteloo, ennemmin mie ny tätäkii siejän kun simmost veskellii,
mustaa ja liukast, ee ois mukavoo, ny ainai on valkost joka paikass.
Vaan tiiäkkö, ku koko harakkapartio oll tännään liikenteessä, sapuskanhauss mitä ilimeisemmin, ku notkuvat kuusten latvoissa ja kytti lintulautoo. Mie ku vein sinnne ruokoo, niin mistä ne lie hoksasivatkii sen melekkeen het ja ee aikaakaan nii voe kaauhistus, niit oli vaikka ja kuinka!
Vaa siun peltohan se olkii ku männäkesänä niit kukkii kerättiin.
Täytyy tullakii poimiin lisse, kun niin jäivät ja ku seill tais kasvoo simmosia harvinaisiiki, jota ee kaikkien pellolla kasvakkaa. Yht asseeta mie vähä ihimettelin, niit kehikoit siell pelloperäll..
Se ee oikee selevinny, jotta miksi ne humalat sinne oll laitettu kasvoon. Tiällä kait niit näkkee takapihoill koristeena,, No toki paljon vähempänä tieten..yhess ritiläss ja silleen.
Mutta ne kissankellot jäi mieleen ja apilain tuoksu.. Niit mie taijankii jäähä unelmissain nuuhkimaan ny!..
Mukvaa pakkasiltoo Pekka* ja kiitos käynnist sekä laitetaanpas vaikka kynttilään lämpöinen tuike.. :)
- padme_amidala
..olen yrittänyt miettiä mitä hienoa sanoisin, vaan en ole keksinyt. Ihana on nukahtaa runosi ääreen ZZZZzzzzz.. *huoks* vaan ei sentään vielä. Mulla on pieni hetki vielä töitä jäljellä ja sit ZZZZzzzzz.
Ihanat ornamentit taas kehystävät kauniisti runosi. Ja runo *huokaus* Kaunista kaipausta taatuun Muru-tyyliin.
Kiitos hienosta lukuhetkestä : )- *MURUKULTA*
Höh! Ei minun runostani tarvi keksiä mitään 'hienoa sanottavaa', jos pidit niin se riittää! :)
Tämä oikeestaan lähti sillain, jotta kirjoitin aivan muuta (noin 4 riviä) ja sitten
kynä vain siirtyi muualle kirjoittamaan 'omaa' ja tuommoinen tuli vain.
Ehkä se ajatukseni olikin tuota alunperinkin, yritin vain kait jotain muuta kirjoittaa,,ja silloinhan se ei onnistu.
Täytyy se toinen alku katsoo tuleeko siitä koskaan mitään..ehkä johki toiseen siinä sanat riittää..
Hitsi kun on jäässä, kylmä jäi kiertään kroppaan, kun päästi kissan ulos. No olisi pitänyt tieten olla kunnolla vaatteet päällä, mutta ei sitä unenpöpperössä kaikkea muista.. ;)
'hyrrrr'..yli -20' ja selvitä pitäsi tästäkin pvästä. :(
Kuppi kuumaa sinnekin nyt ja iso kiitos palautteestasi, padme_ ! :) - padme_amidala
*MURUKULTA* kirjoitti:
Höh! Ei minun runostani tarvi keksiä mitään 'hienoa sanottavaa', jos pidit niin se riittää! :)
Tämä oikeestaan lähti sillain, jotta kirjoitin aivan muuta (noin 4 riviä) ja sitten
kynä vain siirtyi muualle kirjoittamaan 'omaa' ja tuommoinen tuli vain.
Ehkä se ajatukseni olikin tuota alunperinkin, yritin vain kait jotain muuta kirjoittaa,,ja silloinhan se ei onnistu.
Täytyy se toinen alku katsoo tuleeko siitä koskaan mitään..ehkä johki toiseen siinä sanat riittää..
Hitsi kun on jäässä, kylmä jäi kiertään kroppaan, kun päästi kissan ulos. No olisi pitänyt tieten olla kunnolla vaatteet päällä, mutta ei sitä unenpöpperössä kaikkea muista.. ;)
'hyrrrr'..yli -20' ja selvitä pitäsi tästäkin pvästä. :(
Kuppi kuumaa sinnekin nyt ja iso kiitos palautteestasi, padme_ ! :)..vaikkakin minun pakastimessa (siinä sähköllä toimivassa oikeassa) on "vain" -18 astetta. Aatteles nyt, kun jotkut menee hoitamaan itseään pakastushuoneeseen. Meidän ei tarvitse. Laitetaan vain pipo ja hanskat alkkareiden lisäksi ja siitä sitten ulos viuhahtelemaan. Kyllä loppuu kolotukset tykkänään.
Mutts tuosta runon syntyhistoriasta. Mullekin käy monesti niin, että kun päätän aloittaa jollakin aiheella, niin kynä kääntyy ihan itsekseen omille poluilleen. Hyvänä esimerkkinä on tämän päiväinen "aamuruno". Kauhea sekametelisoppa, aihetta laidasta laitaan. Tahallaan jätin sen siivoamatta ja jakamatta useampaan runoon. Koska huomasin, että alkuosa korostaa tuota lopun koomisuutta. Aattele miten hyvä kidutuspaikka tuo vessan pönttö on, kun toinen ei pääse pakoon millään. Tuo tuli mieleen noista omista elukoistani. Mulla on koko ajan kiire kotona taloushommien ym kanssa. Kun sitten istahdan pöntölle, tulevat siihen koira ja kissa silitettäväksi. Ne on huomanneet, että siinä mulla on aikaa rapsutella mukisematta. Viisaita osaavat nuo elukat olla.
Muista pukeutua lämpimästi tänään : )
P.S Eilen lähdin töistä aiemmin, kun muistin jättäneeni kauppakassin auton lämppärin päälle. Pitkästä aikaa olin saanut auton lämpöpaikalle. Onneksi kassi ei ollut ehtinyt sulaa, vaan en sitten tiedä hajosiko sisätilanlämmitin. Toivottavasti ei.
- kaaru
...ajattelin ensin tuota alkua, kuinka hienosti sanottu...kiire elämään. Loppua kohti ja varsinkin tuo loppu...aivan mahtava!!!
Osaat Sinä tyttö kirjoittaa, sanon minä täältä aurinkoisesta etelästä;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833852
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t332746Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä952174Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201687Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?261608Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261508- 281481
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71454- 271446
Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731443