Ruokako muka kallista, höpö höpö.
Kun syöt ruokaa päivässä vain 2000 kilokalorin verran, niin säästät rahaa ja laidut varmasti.
Ihmisen päivittäinen kaloritarve taitaa olla 2500 kilokaloria päivässä.
Syö 2000 kilokalorin verran
1
1090
Vastaukset
- mies--26
Peruskulutus vaihtelee luonnollisesti yksilöstä ja saadusta liikunnasta riippuen. Aikuisella se siis voi olla karkeasti 1500-3500 Kcal (laiha sohvaperuna vs. isompikokoinen erittäin raskaan työn tekijä). Omaa kulutustaan ei tietysti tiedä kuin hakemalla.
Täten ei ole järin suositeltavaa että esimerkiksi fyysisen työn tekijä söisi noin paljon alle kulutuksen, koska lopputuloksena on äkkiä se että kroppa alkaa menemään piippuun ja aineenvaihdunta jumiin. Jos tarkoitus on laihduttaa, niin ~500 Kcal alle peruskulutuksen kun menee niin keho kestää yleisesti vielä homman ilman sen suurempia vaikeuksia.
Mutta perusajatukseltaan ihan käypä vinkki. Jos on ylipainoa, niin siitä eroon hankkiutuminen tekee hyvää sekä lompakolle että yleisesti terveydelle. Jos on taipumusta herkutteluun, niin sen poistaminen omista tavoistaan on jo itsessään järjetön säästö. Eikä se kovin vaikeaa edes ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368