Voi hyvänen

aika sentään!

Katselin tässä eilen Vuokraovesta Varkauden vuokrattavia asuntoja. Tosi ahneita vuokranantajia! Vuokrathan ovat ihan Kuopion luokkaa. Kuka nyt Varkaudessa maksaa noita hintoja? Pari vuotta sitten oli vuokrat aika kohtuullisia, nyt on ahneus iskenyt. Samat asunnot ovat niin myytävänä kuin vuokrattavanakin. Molemmissa tapauksissa erittäin kova hinta. Suosittelisin, että tiedostatte myyvänne tai vuokraavanne asuntoa Varkaudessa, kuolevassa kaupungissa. Jossa kohta ei ole niin yhtään mitään! No, eihän se ole tyhmä, joka pyytää tuollaisia hintoja, vaan se joka maksaa roimaa ylihintaa! Taitaa kuitenkin varkautelaisilla olla järki päässä, kun asunnot eivät mene kaupaksi eikä vuokralle!

12

1783

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun katsot asukaslukua ja vertaat sitä myytäviin asuntoihin niin tilanne on normaali Varkaudessa. Kun katsot vastaavaa Kuopiossa, sillä on myytävien asuntojen määrä sitä luokkaa että huimaa. Saaristokaupunki on kuin autio kylä kun on niin monta omakotitaloa myynnissä ja ihmiset konkurssissa.

      • Asuntoasiaa

        Viime aikojen tilanteet ovat kuitenkin muuttaneet Varkauden asuntokäppyrää pikkuisen. Vuokrattavien määrä on noussut hiljalleen ja asukkaista on pulaa. Tarjonta on kuitenkin keskittynyt keskustan ulkopuolelle ja se taas karsii lisää porukkaa pois. Suurin osa haluaa asua keskustassa palveluiden lähellä.
        Varkauden kerrostaloissa suurimmat tyhjäkäynnit ovat Kommilassa ja Joutenlahdessa. En ostaisi itse sieltä mitään. Keskusta on paras paikka sijoitukselle ja hyvät asunnot keskustasta menee heti. Väärä sijainti ja se siisti asunto ei mene edes vuodessa, eikä kahdessa.


      • kake%
        Asuntoasiaa kirjoitti:

        Viime aikojen tilanteet ovat kuitenkin muuttaneet Varkauden asuntokäppyrää pikkuisen. Vuokrattavien määrä on noussut hiljalleen ja asukkaista on pulaa. Tarjonta on kuitenkin keskittynyt keskustan ulkopuolelle ja se taas karsii lisää porukkaa pois. Suurin osa haluaa asua keskustassa palveluiden lähellä.
        Varkauden kerrostaloissa suurimmat tyhjäkäynnit ovat Kommilassa ja Joutenlahdessa. En ostaisi itse sieltä mitään. Keskusta on paras paikka sijoitukselle ja hyvät asunnot keskustasta menee heti. Väärä sijainti ja se siisti asunto ei mene edes vuodessa, eikä kahdessa.

        Leppävirralle siellä asuntojen hinnat ovat nousussa olleet jo pitkän aikaa. Leppävirta tulee saamaan Kuopiosta paljon uusia asukkaita ja samoin Varkaudesta.


      • Asuntoasiaa
        kake% kirjoitti:

        Leppävirralle siellä asuntojen hinnat ovat nousussa olleet jo pitkän aikaa. Leppävirta tulee saamaan Kuopiosta paljon uusia asukkaita ja samoin Varkaudesta.

        Ei ole tae siitä, että vuokrakohteet löytävät asiakkaan. Lisäksi kohonnutta hintaa ei vältämättä voi siirtää vuokrapyynteihin ja silloin tuotto sijoitetulle pääomalle jää alhaiseksi. Leppävirran asuntojen hintojen noustessa alkaa myös uudisrakentaminen kannattaa, joten en usko mihinkään kovinkaan suureen kasvumarginaaliin. Luultavasti hinnat tulevat alas sielläkin puolen vuoden päästä. Jos tulee hinnat alas, niin arvioin tilannetta uudelleen.


    • Asuntoasiaa

      ainakin toinen puoli. Vuokraovessa olevat kohteet ovat hinnakkaita ja usein Kommilan puolella ns. hajualueella.
      Toisenlaisiakin tarinoita on ja kas kummaa kohteet on vuokrattuna kaupungin keskustasta ja asiakas ei halua vaihtaa millään pois. Eli sijainti, varustelu ja hinta. Henkilökohtaisesti joudun varmasti nostamaan vuokria seuravan kerran, kun yhtiövastikkeet nousevat. Kyllä sille sijoitukselle pitää joku tuottokin saada.
      Olet kuitenkin oikeassa, että ne kohteet siellä vuokraovessa on liian hinnakkaita ja sen takia varmaankin tyhjillään pitkään...Eli ei tuottoa.

      • vuokrattavia.....

        asuntoja on täällä käpykylässä aivan pilvin pimein.


      • Asuntoasiaa
        vuokrattavia..... kirjoitti:

        asuntoja on täällä käpykylässä aivan pilvin pimein.

        Mutta ei minulla. Oikea sijainti ja hyvä kunto ja tietty oikea hintataso pitävät huolen, että aina asiakkaita riittää. Joillakin on aivan absurdeja toiveita ja siinähän yrittävät menestyä.


      • Salla Ai...
        Asuntoasiaa kirjoitti:

        Mutta ei minulla. Oikea sijainti ja hyvä kunto ja tietty oikea hintataso pitävät huolen, että aina asiakkaita riittää. Joillakin on aivan absurdeja toiveita ja siinähän yrittävät menestyä.

        menossa Varkaudesta naapurikuntiin,,,,,,,,,,, asialle ei mahda mitään.


      • Asuntoasiaa
        Salla Ai... kirjoitti:

        menossa Varkaudesta naapurikuntiin,,,,,,,,,,, asialle ei mahda mitään.

        mutta oman kodin myynti takkuaa, kun on paljon kohteita, eikä ole tarpeeksi ostajia.


      • Salla Ai... kirjoitti:

        menossa Varkaudesta naapurikuntiin,,,,,,,,,,, asialle ei mahda mitään.

        Mitä minä tunnen on suunta toinen. Lapsiperheillä jos harrastaa vaikka musiikkia on musiikkiluokat ja opisto jne. syy muuttaa on ilmeinen kirjoitti joku joka on näitä hörhöjä mitä vaan on suunta näin.


    • Huutokoski

      Varkaus on paljon pienempi kuin mitä Kuopio !

      Todella edullista kulkea ja käydä kävellen jokapaikassa !

    • wwwwwwwwww

      Minun vuokra asuntoni on Päiviönsaaressa n.60 neliöö ja huoneet läpi talon. Vuokraa maksan 400 egee. Vuokranantajani ei ole sukulainen eikä myös ennestään tuttu. Hän sanoi, kun kävin katsomassa tätä asuntoa, että niin kauan, kun hän omistaa tän asunnon, vuokra ei tule nousemaan. On tosi ihania ihmisiä, kiitos heille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      186
      1837
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      894
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      707
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      27
      515
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      194
      471
    Aihe