Lasten kasvatus retuperällä....

26 vuotias

Nykyään tämä lasten kasvatus on mennyt aivan retuperälle. Lasten annetaan juosta tuolla porukoissa pitkin lääniä ilman minkäänlaista vastuullista valvontaa. Tämän vuoksi nuorten lisääntynyt väkivalta ja alkoholin käyttö on lisääntynyt. Vanhemmat laistavat vastuutaan kasvattaa omia lapsiaan. Joka päivä kun tuolla keskustassa kävelee niin näkee jengi / muuta nuorisoporukkaa, jotka porukassa leikkivät kovaa miestä tai naista. He huutelevat ja sotkevat / rikkovat paikkoja julkisissa tiloissa, sekä lisäksi pahoinpitelevät viattomia. Tähän ongelmaan on tultu vapaa kasvatuksen myötä. Annetaan lapsille valtaa aikuisiin nähden niin vanhemmat eivät enää ole ylilyöntiasemassa lapsiin nähden. Nykyään, jos annat nippurin siitä voi saada lapsen pahoinpitelysyytteen. Suomessa pitäisi palata vanhaan kunnoon kasvatustyyliin mistä olen lukenut paljon.

Kunnioitusta on lisättävä minut on kasvatettu kunnioittamaan vanhempia ihmisiä.

Pelisäännöt tulee luoda ja niistä on pidettävä kiinni.

Nuorten vapaata liikkumista tulee valvoa ja rajoittaa tarvittaessa.

Kouluille on annettava enemmän käsky valtaa oppilaita varten eli takaisin kunnon armeija tyylinen käskytys. Tarvittaessa rangaistus tulee sallia, jos puhuminen ei enää auta ja muuttuu uhkailuksi. Tässä on opetushallitukselle paljon mietittävää kun lukee noita koulutapahtumia. Ei ole ihme, että koulujen lisääntynyt väkivalta on yleistynyt. Tämä on ainoastaan aikuisten syytä ja päättäjien, jotka on sallinut löyhemmän lähestymistavan ongelman ratkaisuun. Haluammeko lisää koulutappoja???

Nuoria tulee valistaa velvollisuuksistaan yhteiskuntaa varten. Nuoret pitää saada tajuamaan teon vastuu silloin kun siitä koituu välitöntä harmia muille tai vahinkoa toisen omaisuudelle.

Paljon on retuperällä ja tässä oli vain muutama esimerkki nykytilanteesta. Voimme jatkaa samaan malliin ja katsoa kun nuoriso joukot liikkuvat tuolla vapaana tehden mitä haluaa. Huomio kaikille itse olen vasta 26 -vuotias, mutta minut on kasvatettu hyvienb sääntöjen mukaan. Osaan kunnioittaa toisia ihmisiä ja tiedän vastuuni tässä yhteiskunnassa. Tiedän että minunlaisia on muitakin, mutta tämä teksti oli suunnattu vapaakasvattajille.

9

786

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......
      • 26 vuotias

Suurilta osin siihen mitä luen ja katson mediasta, mutta liikun paljon tuolla keskustan ytimessä iltaisin ja siellä näkee aika hurjia juomatottumuksia nuorten keskuudessa. Noissa galluppi tutkimuksissa haastatellaan vain murto osaa nuorista, joten parempi on mennä tutkiskelemaan itse tilannetta. Sama pätee esimerkiksi tähän terveysviraston taannoiseen galluppiin alkoholin ongelmista missä haastateltiin vain noin 2300 ihmistä eli muutama miljoona ihminen jäi siinä vastaamatta. Perustan väitteeni pitkälle siihen mitä näen tuolla iltaisin ulkona. En tiedä mistä olet kotoisin mutta minä olen Helsingistä ja täällä nuorten liikkuminen ryhmissä pussikaljojen äärellä on aika yleistä. Jo 10 - 12 vuotiaita näkee tuolla siideripullot / viinapullot kädessä. Olen pikemminkin huolissani nuorten tilasta. Monessa perheessä vanhemmat on itse alkoholisoituneita tai muuten vai ei välitä lastensa menemisistä.

• .....
        26 vuotias kirjoitti:

Suurilta osin siihen mitä luen ja katson mediasta, mutta liikun paljon tuolla keskustan ytimessä iltaisin ja siellä näkee aika hurjia juomatottumuksia nuorten keskuudessa. Noissa galluppi tutkimuksissa haastatellaan vain murto osaa nuorista, joten parempi on mennä tutkiskelemaan itse tilannetta. Sama pätee esimerkiksi tähän terveysviraston taannoiseen galluppiin alkoholin ongelmista missä haastateltiin vain noin 2300 ihmistä eli muutama miljoona ihminen jäi siinä vastaamatta. Perustan väitteeni pitkälle siihen mitä näen tuolla iltaisin ulkona. En tiedä mistä olet kotoisin mutta minä olen Helsingistä ja täällä nuorten liikkuminen ryhmissä pussikaljojen äärellä on aika yleistä. Jo 10 - 12 vuotiaita näkee tuolla siideripullot / viinapullot kädessä. Olen pikemminkin huolissani nuorten tilasta. Monessa perheessä vanhemmat on itse alkoholisoituneita tai muuten vai ei välitä lastensa menemisistä.

Eikös ole paljon tarkempaa haastatella 2300 satunnaisesti valittua ihmistä kuin mennä ulos iltaisin kävelemään tehdäkseen vain muutaman havainnon? Mediaa seuraamalla tai viikonloppuiltaisin ulkona liikkumalla et huomaa ollenkaan niitä, jotka eivät kulje kylillä pussikaljat tai muuta kourissaan.

• töötötöö
        26 vuotias kirjoitti:

..ennen kuin sanot mitään. Kyse on siitä mitä NÄET. NÄET nuorten kännäilevän perjantai-iltana, mutta entä ne nuoret joita ET NÄE? Et saa tasapuolista (realistista) kuvaa.
        Et ole myöskään ITSE PAIKALLA kouluissa todistamassa väkivaltaisuuksia. Saat tietoosi VAIN ne ikävät jutut.
        Juuri tänä aamuna sanottiin Huomenta Suomessa että tutkimuksen mukaan peräti 60% nuorista tytöistä on täysin raittiita.

• asdasdsadsa
        töötötöö kirjoitti:

..ennen kuin sanot mitään. Kyse on siitä mitä NÄET. NÄET nuorten kännäilevän perjantai-iltana, mutta entä ne nuoret joita ET NÄE? Et saa tasapuolista (realistista) kuvaa.
        Et ole myöskään ITSE PAIKALLA kouluissa todistamassa väkivaltaisuuksia. Saat tietoosi VAIN ne ikävät jutut.
        Juuri tänä aamuna sanottiin Huomenta Suomessa että tutkimuksen mukaan peräti 60% nuorista tytöistä on täysin raittiita.

"tutkimuksen mukaan peräti 60% nuorista tytöistä on täysin raittiita. " Etkös tuosta jo pysty päättelemään että nuoret menevät huonompaan suuntaan? Tuo tarkottaisi että jopa 40% nuorista tytöistä käyttää nykyään alkoholia. Ennen oli toisin.

• dddddd

Media tuo esille vain ne erikoistapaukset, joten turha yleistää.

• Mitä tarkoitat vanhalla kunnollisella kasvatustyylillä ja mistä olet siitä lukenut?

• kiusanpuuska

ei nykynuoriso osaa arvostaa yhtään mitään, mutta minkäs teet. tässä oravanpyörässä sitä täytyy vaan yrittää pärjätä.

• minäpävaann

pitäis ottaa semmonen kasvatusperiaate käyttöön että mitä enemmän on vastuuta niin sitä enemmän on myös vapautta. Nuoren pitää ansaita luottamus

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      155
      1957
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1876
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      118
      1317
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      1276
    5. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      196
      1238
    6. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      427
      1176
    7. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      899
    8. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      851
    9. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      846
    10. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      220
      721
    Aihe