Mistä onni?

Tyytymätön:(

Olen vasta 21 ja ulkoisesti elämässäni menee hyvin. Siellä sisällä niin ei kuitenkaan ole. Olen tyytymätön elämään ja tuntuu, että minulta puuttuu sellainen kokonaisvaltainen positiivinen elämisen tunne. En jotenki ole niin sanotusti kiinni elämässä. Samassa suossa jo varmaan melkein 10 vuotta.

Mikä avuksi? Kertokaa, mikä teidän elämässänne on onnen lähde? Se, joka tekee elämästä elämän makuista? Se, että aamulla herätessä ei tunne heräävänsä kitkuttelemaan uuden päivän läpi, vaan uuteen ihanaan päivään, jota oikein odottaa mahdollisuuksineen, kun se elämä on niin mukavaa?

Mielelläni kulisin kokemuksia ihmisiltä, jotka ovat olleet elämäänsä tyytymättömiä ja onnettomia. Mikä oli teidän elämässännne se juttu, jonka johdosta teistä tuli elämäänne tyytyväisiä?

Itsekin olin aikoinaan tyytyväinen ja onnellinen, enkä oikeastaan edes tiedä, missä meni vikaan.

3

507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vcvcvc..

      kun se on terve. Se tunne on aika selvä ajottain. Hengitys tuottaa hyvänolon tunnetta, kun ajattelee sitä ja tuntee sen. Voi siis istua vain ja tuntea hengityksen liikkuvan.
      On siis tärkeää, ettei pilaa ruumiin terveyttä tyhmillä tavoilla, vaan hoitaa sitä hyvin.
      Tietysti ajatuksetkin ovat voimakkaasti vaikuttamassa hyvänolon tunteeseen. Elämän voi nähdä hyvänä asiana, eikä se ole valetta. Pitää siis hankkia hyvää elämänfilosofiaa. Sitä löytyy lukemalla.
      Ihmiset ovat usein hankalia ja jopa vihamielisiäkin, mutta yksin ollessaan voi nauttia elämästään.
      Kun kevät tulee, metsässä on paljon kukkia ja niissä on ihmeellisiä tuoksuja, mutta ihmisen nenä ei niitä tavallisesti tunne. Hajuaistia voi herkistää hölkkäämällä polulla ja hengittämällä nenän kautta. Sitten voi tuntea niitä tuoksuja. Metsässä kävely tuntuu aina hyvältä. Puut parantavat ja rauhoittavat.
      Myös reipas kuntouinti antaa paljon hyvänolontunnetta.

    • mitä haluat

      elämältäsi, mihin haluat käyttää tämän rajallisen ajan. En puhu vain työstä, vaan kaikesta. Kun tietää, mitä haluaa tehdä, mistä saa iloa, on niitä ilon aiheita helpompaa etsiä ja saada sitten sitä onneakin. Minua vatuttaa aika usein elämäntilanteeni ja muu sellainen, mutta tunnen silti olevani onnellinen, koska teen sitä mitä haluan, minulla on paljon ilon lähteitä (musiikki, tv-sarjat, terveys, perhe) ja voin siten nauttia elämästäni suurimman osan aikaa.

      Jos ei ole tyytyväinen elämäänsä, kannattaa ryhtyä toimeen ja tehdä elämästään sellainen, että sitä tykkää elää. Jos tunnet, ettei mistään ole sinulle iloa eikä missään ole mitään mieltä, saatat olla masentunut. Mutta kaikki on suht hyvin niin kauan, kuin jaksat nousta aamulla ylös ja pitää itsestäsi huolta, käydä töissä ja niin edelleen. Loppujen lopuksi onni on ihan oikeasti niissä arkisissa asioissa, ei se tipu joku päivä taivaalta eteen.

      Tsemppiä sinulle onnen etsinnässä!

    • on asenne

      Mitä onni on? Itse olen kiitollinen elämästäni.Olen ihan tavallinen ihminen, en ehkä kaunis enkä rohkea mutta terve ja tulen toimeen elämässäni. Minulla on perhe, koti, ihania ystäviä ja työ, työ johon on mukava mennä ja mistä tykkään. Palkka ei päätä huimaa -mutta se riittää. Olen oppinut elämässä että tärkeimpiä asioita ovat terveys ja tärkeät ihmiset niiden arvon huomaa vasta todella kun ne on vaarassa menettää. Sinulle sanon mieti MITÄ TODELLA TARVITSET? MIKÄ TEKEE SINUSTA ONNELLISEN? EHKÄ ET OLE VIELÄ LÖYTÄNYT ITSEÄSI?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2460
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1920
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1388
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      984
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      861
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      840
    8. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      59
      825
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      50
      802
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      745
    Aihe