Minun tekisi mieleni laitta kasvamaan yrttejä mutta miten säilötte ne syksyllä? saako ne niin hyvin kuivatettua että viitsii käyttää talven mittaan.
kiitos tuhannesti neuvoista.
auttakaa
3
1617
Vastaukset
- ChilinäKeiju
Heippa!
Minä olen itse kasvattanut jo useampana vuonna mm. oreganoa, basiligoja (thai-, sitruuna-, puna-..), rosemariinia, minttua..chiliä
Suurimmanosan olen aina kuivannut, mutta myös tuorepakastanut osan. Tosin kuivauksessa saa paremmin maut säilymään.
Kaikki edellämainitut olen kuivattanut ilman varsia (siis pelkkinä lehtinä) suuren puukehyksisen verkon päällä ja hyvin ovat kuivaneet :)
Sitten kun ovat tarpeeksi kuivaneet niin olen rusentanut lehdet kämmenissä pienemmiksi ja laittanut lasipurkkeihin.
Vieläkin näin talvella yrteissä on makua :)
Yrtit ovat olleet kovassa käytössä mm salaateissa ja lihakastikkeissa.- :) :)
hei, kiitos minäkin uskallan nyt yrittää.
Meillä menee mausteita tosi paljon talven mittaan.
- tereeeeeeeeeee
Kaikki yrttikasvit pitäisi syödä tai käyttää tuoreeltaan tulee hyviä vitamiineja mutta ne voi myös kuivata omaa hyvyyttään ne käyvät myöskin hyvinkin kuivattuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?
Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-659556Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä
Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain1378369Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"
Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite1056699Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin1915082- 1734849
Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli
Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.1013598- 1702501
- 692406
Miksi miehen on hankala ymmärtää
Että hänen on tehtävä aloite. Niin sen kuuluu mennä luonnollisesti.1642333- 582162