Minun tekisi mieleni laitta kasvamaan yrttejä mutta miten säilötte ne syksyllä? saako ne niin hyvin kuivatettua että viitsii käyttää talven mittaan.
kiitos tuhannesti neuvoista.
auttakaa
3
1761
Vastaukset
- ChilinäKeiju
Heippa!
Minä olen itse kasvattanut jo useampana vuonna mm. oreganoa, basiligoja (thai-, sitruuna-, puna-..), rosemariinia, minttua..chiliä
Suurimmanosan olen aina kuivannut, mutta myös tuorepakastanut osan. Tosin kuivauksessa saa paremmin maut säilymään.
Kaikki edellämainitut olen kuivattanut ilman varsia (siis pelkkinä lehtinä) suuren puukehyksisen verkon päällä ja hyvin ovat kuivaneet :)
Sitten kun ovat tarpeeksi kuivaneet niin olen rusentanut lehdet kämmenissä pienemmiksi ja laittanut lasipurkkeihin.
Vieläkin näin talvella yrteissä on makua :)
Yrtit ovat olleet kovassa käytössä mm salaateissa ja lihakastikkeissa.- :) :)
hei, kiitos minäkin uskallan nyt yrittää.
Meillä menee mausteita tosi paljon talven mittaan.
- tereeeeeeeeeee
Kaikki yrttikasvit pitäisi syödä tai käyttää tuoreeltaan tulee hyviä vitamiineja mutta ne voi myös kuivata omaa hyvyyttään ne käyvät myöskin hyvinkin kuivattuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 542754
- 88944
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!11925- 49876
- 78787
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35751Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27650- 82631
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap85586- 48565