Honbun opiskelijakaratesta

Pitääkö paikkaansa

Olen kuullut, että opiskelijoiden karateseura
Honbusta saisi helpommin vöitä kuin karateseuroista
yleensä ettei vaatimustaso olisi niin korkea.
Kannattaako tähän seuraan mennä ? Onko kokemuksia ?

3

575

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta tuumiskelin

Ei mitään hajua, mutta joitakin ajatuksia, mitä viesti herätti...

Suomessa on karatessa(kin) ilmeisesti suunnilleen maailman hitainta saada vöitä, ja selvästi hitaampaa kuin esim. Japanissa.

Ei ole mitenkään itsestään selvää, että pidentynyt treeniaika kertoisi täkäläisten juuri mustan saaneiden erityisen korkeasta tasosta jokaiseen nopean vyön maahan verrattuna. Joihinkin maihin verrattuna se tosin varmastikin on korkeampi.

Havaintojeni mukaan karaten harjoittelu on yleensä varsin tehotonta - poislukien kilpakarate siihen erikoistuneissa porukoissa.

Käsitys siitä, mitä karaten tulisi olla, myös vaihtelee hyvin paljon, joten niin myös siitä, millaiset kyvyt vaikkapa juuri mustan vyön saaneella tulisi olla.

Joku nyt kritisoi sitä, että vöidenkö takia kysyjä harjoittelee. No, havaintojeni mukaan vyöarvo ja asema salin sisäisessä hierarkiassa on todella monelle pidempään harjoitelleelle hyvin tärkeä, vaikkei sitä ääneen myönnetä.

Ja vielä: mielestäni tehokkaalla opetuksella/valmennuksella, jossa oppia otetaan urheilulajien tehokkaista menetelmistä, saa parissa vuodessa hyvinkin opetettua mustan vyön, joka on taitavampi (okei, kriteerit taitavalle vaihtelevat...) kuin samoja viikkotuntimääriä treenannut useimpien seurojen karateharrastaja, joka on treenannut esim. seitsemän vuotta mustan saadakseen. Niin tehotonta on havaintojeni mukaan karaten harjoittelu (poislukien kilpakarate tietyissä seuroissa...) lähes kaikilla saleilla.

Löytyykö sitten tehokkaasti harjoittelevia karateseuroja Suomesta? Tiedä häntä, ulkomailta niitä tuntuu löytyvän kyokushinin suunnasta. Täällä kun se homma on niin pienimuotoista, ja knockdown-kilpailuihinkin joutuu lähtemään ulkomaille, se tasokin lienee vaatimattomampi.

• politiikasta

en tiedä, enkä ole mainitsemiasi huhuja aikaisemmin kuullut, mutta mun mielestä Honbussa oli kyllä ihan kiva treenata. sosiaalista porukkaa ja kaikenlaisia oheisaktiviteetteja järjestettiin ainakin tuolloin ahkerasti (seuran kotisivuilla lukikin: "mikään syy ei ole niin pieni etteikö sitä voisi hieman juhlia").

Mutta ettei tulisi väärää kuvaa niin täytyy sanoa, että kyllä siellä treenataankin. Ainakin aikoinaan Honbu järjesti vaparitreenejä, joissa Junkkarin Jasse kävi vetämässä, ja kyllä siellä muutenkin oli hyviä ja aktiivisia ohjaajia.

• sillä on

mitä väliä,mitä väliä!! joku aukoo mulle päätä mä vetasen karatella niskaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ylen Kela-kone näyttää alueesi maksetut tuet

Kone näyttää erikseen jopa lääkkeisiin menevät Kela-rahat. Lieskassa syödään valtavasti lääkkeitä. Asumistukeakin menee
      Lieksa
      63
      9671
    2. Sähköpotkulautaonnettomuus

Nyt sitten sattui ja pahasti! Uutisen mukaan 3 alle 15-vuotiasta olisi ollut samalla sähköpotkulaudalla liikkeellä. T
      Vantaa
      177
      2307
    3. Nainen, viime yönä ajattelin sinua ja itkin

On vain niin ikävä, enkä tunteilleni mitään voi. Olisit minun iloni, olisit minun päiväni ja aurinkoni, mutta nyt olet p
      Ikävä
      70
      1485
    4. Seiskaan otti yhteyttä Dani-niminen taksikuski, joka erehtyi ottamaan kohuliikemiehenä tutuksi tulle

Siis hetkinen, kaverilla on 7 kpl asuntoja Dubaissa, mutta taksiin ja hampurilaiseen ei raha riitä? Buah buah buahahhaa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1431
    5. Swastikan spiraali ja risti, molemmat auringon symboleina

Swastikan spiraali ja risti – molemmat auringon symboleina Jälleen kerran vihamielisyys kaikkea hindulaisuuteen liittyv
      Hindulaisuus
      529
      1318
    6. Ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      54
      1284
    7. Sä oot niin mukava

Mutta samalla niin rasittava! Ikävä on.. Oli mukava, kun olit osa mun elämää🦫
      Ikävä
      86
      1226
    8. Taidan rakastaa sua

kaikista mahdollisista esteistä, asetelmista, tilanteista, mielenhäiriöistä, traumoista yms.huolimatta ja myös niiden ta
      Ikävä
      46
      1112
    9. ABC Kuinka monta samaa kirjainta yhteensä

..yhteensä teillä on etu ja sukunimissänne? Uskallatko laittaa ne kirjaimet? Hyvä aika tunnistaa ja tavata se oma kaiva
      Ikävä
      96
      1081
    10. Kylläpä on taas rillin porukalla meleko touhua

Näkyy olevan konkurssipesän johtohahmo repineen esterin kyltin alas liekkö viimeyönä kaljotellessa tullut tekemisen puut
      Puolanka
      28
      966
    Aihe