Puranen! Hjälp!

2,3 -92

Purasta tarvitaan!
Kiihdytin pikatienopeuteen vähän reippaammin ja yhtäkkiä pakoputki "hajosi" eli tuli helvetillinen meteli. Ajelin hissukseen kotiin ja vilkaisin putkea. Vasemmalta puolelta kaikki OK. Avasin konepellin ja katsoin pakosarjan kiinnityksen ja pakoputken ekan pätkän kiinnityksen. Ne olivat OK. Sitten vilkaisin putkea oikealta puolelta auton alla. Ennen kattia putken kylkeen oli ilmestynyt luokkaa 15-20mm:n pyöreä reikä. Siis todellakin pyöreä! En usko, että se paloi puhki tasan pyöreäksi, vaan epäilen siitä irronneen jotain. Mitään johtoja ei roiku mistään, joten mikä putkestä lähti irti?

6

1169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvo_puranen

      Varmaakin lamda-anturi lähtenyt irti.Palaako mikään merkkivalo mittaristossa.Ei saa ajaa katti helposti menee pilalle jos kovin rikasta polttoainetta menee sinne katin sisälle,lämpö nousee liikaa ja katti on vaihtokunnoossa.Katso niitä johtoja varmaakin jostain puuttuu piuhaa ja anturi.Anturin kiinnitykseen varmaakin tarvitaan hitsiä että takaisn kiinnitys onnistuu tai sitten se pakoputken kappale uusiksi ja uusi lamda ja sitten taasen hanaa sanoi hän.

      • 2,3 -92

        Katin takaosassa on anturi paikoillaan. Eikös se ole juuri lambda-antsa? Tämä hole tuli katin etupuolelle....onkos antureita noilla seuduin useampiakin ?


      • 2,3 -92
        2,3 -92 kirjoitti:

        Katin takaosassa on anturi paikoillaan. Eikös se ole juuri lambda-antsa? Tämä hole tuli katin etupuolelle....onkos antureita noilla seuduin useampiakin ?

        Niin, lambdan merkkivalo sammuu normaalisti startin jälkeen.


      • volvo_puranen
        2,3 -92 kirjoitti:

        Niin, lambdan merkkivalo sammuu normaalisti startin jälkeen.

        Näkemättä pakoputkiea niin varmaakin hitsisiä siihen ammottavan aukon kohdalle on ainut toimenpide jonka voin neuvoa jos muuten putki on kunnossa..Onko kiinnike siinä lähellä ettei se ole irronut ja lentänyt Norjaan.Jos tälläinen loppukevennys sallitaan.


      • voi olla
        volvo_puranen kirjoitti:

        Näkemättä pakoputkiea niin varmaakin hitsisiä siihen ammottavan aukon kohdalle on ainut toimenpide jonka voin neuvoa jos muuten putki on kunnossa..Onko kiinnike siinä lähellä ettei se ole irronut ja lentänyt Norjaan.Jos tälläinen loppukevennys sallitaan.

        että tää on se kuuluisa "musta aukko" ;-)
        Hitsiä olen ajatellut itsekin, mutta on niin h**vetin kylmää pitänyt ettei ole päässyt tossa pihalla paremmin tutkimaan.
        Mutta juu, ei tää avaruustekniikkaa ole, joten täytyy vippaskonstilla korjata kun ei oikein luonnollista selitystäkään tunnu löytyvän. Kiitoksia vaan silti!


      • volvo_puranen
        voi olla kirjoitti:

        että tää on se kuuluisa "musta aukko" ;-)
        Hitsiä olen ajatellut itsekin, mutta on niin h**vetin kylmää pitänyt ettei ole päässyt tossa pihalla paremmin tutkimaan.
        Mutta juu, ei tää avaruustekniikkaa ole, joten täytyy vippaskonstilla korjata kun ei oikein luonnollista selitystäkään tunnu löytyvän. Kiitoksia vaan silti!

        Eipä siinä putkessa muuuta ole kuin se lamda -anturi muuta tiedettä ei ole sen katin lisäksi. Muuten muista hitsatessa irrottaa siitä ohjausyksiköstä se liitin ja myös se akun miinus napa.Volvo mallisi on helppo pitää kunnossa sempppiä hitsi hommiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe