Kyydin hinta

Autoileva

En löytänyt mistään ohjeita kimppakyydin hinnoittelusta, vaan se on varmaan aina tapauskohtaisesti sovittava kyydin antajan ja kyyditettävän välillä.
Minua ja montaa muutakin, joilla on mahdollisuus ottaa matkalle kyyditettäviä, kiinnostaisi mikä on mielestänne sopiva kimppakyydin hinta?

Nyt kyydin tarvitsevat ovat halukkaita osallistumaan polttoainekustannuksiin, mutta todellisuudessa polttoaine on vain osa todellisista kustannuksista joita autoiluun liittyy.

Esimerkiksi jos pisteen A-B välinen matka maksaa yleisillä kulkuneuvoilla 60€ ja kimppakyydillä pääsisi suoraan lähtöpaikastaan sinne minne on menossa ilman asemilla odotteluja, niin mikä hinta on kohtuullinen.
Miten sitten taas hinnoitellaan, jos kyytiin olisi ko matkalla tulossa useampi kyyditettävä, tai henkilö ilmoittaa saavansa julkisista kulkuneuvoista alennuksen esim eläkkeen johdosta ??

3

929

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pullakahvit,

Jos sinä itse matkaat, kuljet jotakin väliä autollasi,niin sinun pitäisi olla tyytyväinen, jos kyytiläinen maksaa osankin matkasta. Muutenhan kaikki kustannukset jäisivät aina sinulle, kuskille.

Itse olen ollut tyytyväinen, mikäli kyytiläinen on tarjonnut matkalla kahvit tai ruoan tai jättänyt jonkun euron matkan pituudesta riippuen. Olenhan saanut juttuseuraa samalla - tuppisuista en välitä.

• jaakko 5000

Kimppakyydin ja yleisen kulkuneuvon hintaa ei mielestäni pitäisi verrata mietittäessä kimppakyydin hintaa. Periaatteessahan kimppakyyti on sama asia kuin liftaaminen, siitä vain on sovittu etukäteen :) .
      Kysymys on kuitenkin kulujen jakamisesta järkevällä tavalla, eikä tietenkään ole kohtuullista kimppakyytiläistä kohtaan että jos kuskilla nyt sattuu olemaan auto mikä kuluttaa 25l/100km, niin kyytiläisen pitäisi maksaa sen mukaan. Eikä myöskään siitä pidä maksaa ylimääräistä jos on ainut kyyditettävä.
      Asioista on aina hyvä sopia etukäteen, kysyä kyytiläiseltä ensin että paljonko haluaa maksaa, eikä se niin just ole sen rahan kans, kysymyshän on omien ja muiden matkustajien matkustuskulujen vähentämisestä ja luonnon säästämisestä. Ei taksipalvelusta tai muunlaisesta liiketoiminnasta.
      Itse olen maksanut kimppakyydistä Tre-Oulu yleensä 10-25€, riippuen onko auto täynnä tai ei.

• Newfaith

Juttuseuraa. En ota bensarahaa edes vastaan, kun tällä palstalla kyytejä tarjoilen. Pullakahvit korkeintaan. Meinaatko pistää kyytifirman pystyyn.... ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      99
      2055
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      288
      1866
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      325
      1688
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      1555
    5. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      31
      1177
    6. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      90
      1134
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1103
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      1047
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      65
      1042
    10. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      58
      1028
    Aihe