En löytänyt mistään ohjeita kimppakyydin hinnoittelusta, vaan se on varmaan aina tapauskohtaisesti sovittava kyydin antajan ja kyyditettävän välillä.
Minua ja montaa muutakin, joilla on mahdollisuus ottaa matkalle kyyditettäviä, kiinnostaisi mikä on mielestänne sopiva kimppakyydin hinta?
Nyt kyydin tarvitsevat ovat halukkaita osallistumaan polttoainekustannuksiin, mutta todellisuudessa polttoaine on vain osa todellisista kustannuksista joita autoiluun liittyy.
Esimerkiksi jos pisteen A-B välinen matka maksaa yleisillä kulkuneuvoilla 60€ ja kimppakyydillä pääsisi suoraan lähtöpaikastaan sinne minne on menossa ilman asemilla odotteluja, niin mikä hinta on kohtuullinen.
Miten sitten taas hinnoitellaan, jos kyytiin olisi ko matkalla tulossa useampi kyyditettävä, tai henkilö ilmoittaa saavansa julkisista kulkuneuvoista alennuksen esim eläkkeen johdosta ??
Kyydin hinta
3
907
Vastaukset
- pullakahvit,
Jos sinä itse matkaat, kuljet jotakin väliä autollasi,niin sinun pitäisi olla tyytyväinen, jos kyytiläinen maksaa osankin matkasta. Muutenhan kaikki kustannukset jäisivät aina sinulle, kuskille.
Itse olen ollut tyytyväinen, mikäli kyytiläinen on tarjonnut matkalla kahvit tai ruoan tai jättänyt jonkun euron matkan pituudesta riippuen. Olenhan saanut juttuseuraa samalla - tuppisuista en välitä. - jaakko 5000
Kimppakyydin ja yleisen kulkuneuvon hintaa ei mielestäni pitäisi verrata mietittäessä kimppakyydin hintaa. Periaatteessahan kimppakyyti on sama asia kuin liftaaminen, siitä vain on sovittu etukäteen :) .
Kysymys on kuitenkin kulujen jakamisesta järkevällä tavalla, eikä tietenkään ole kohtuullista kimppakyytiläistä kohtaan että jos kuskilla nyt sattuu olemaan auto mikä kuluttaa 25l/100km, niin kyytiläisen pitäisi maksaa sen mukaan. Eikä myöskään siitä pidä maksaa ylimääräistä jos on ainut kyyditettävä.
Asioista on aina hyvä sopia etukäteen, kysyä kyytiläiseltä ensin että paljonko haluaa maksaa, eikä se niin just ole sen rahan kans, kysymyshän on omien ja muiden matkustajien matkustuskulujen vähentämisestä ja luonnon säästämisestä. Ei taksipalvelusta tai muunlaisesta liiketoiminnasta.
Itse olen maksanut kimppakyydistä Tre-Oulu yleensä 10-25€, riippuen onko auto täynnä tai ei. - Newfaith
Juttuseuraa. En ota bensarahaa edes vastaan, kun tällä palstalla kyytejä tarjoilen. Pullakahvit korkeintaan. Meinaatko pistää kyytifirman pystyyn.... ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446