Minulle aloietaan nyt Evorel Conti -hoito.
Kertokaa käyttäjät, miten olette siihen tyytyväisiä.
Miten laastarit pysyvät uidessa, aurinkoa ottaessa
pestessä ym.
Evorel Conti laastarit
75
50752
Vastaukset
- evorel conti laastari
mutta ehdin käyttää niitä pari kuukautta, jolloin verenvuoto ei ottanut loppuakseen ja jouduin keskeyttämään.
Mutta joillekin kai sekin sopii, minulle vaan ei.- Anonyymi
Näyttää siltä, että osalla on käytössä yhdistelmälaastari Evorel Sequi, jolla menkat ilmeisesti tulee, ja osalla pelkkä Evorel Conti, jolla menkkoja ei pitäisi tulla.
Itsellä on käytössä Evorel Conti ja oon ihmetellyt, kun on parin laastarin ajan ollut hikoilupuuskia. 🤔 Mietin, että onko menneet pilalle tässä helteessä vai eikö lääke imeydy pakarasta, jossa on paksumpi rasvakerros. Eikös sen pitänyt päätyä verenkiertoon? Vrt. Koronarokote, josta kuulin puhuttavan, että saattaa jäädä ylipainoisilla rasvakerrokseen... 🤷🏼♀️ ...jolloin rokotteen teho olisi heikompi.
Evorel Conti näyttää rypistyvän ja irtoavan iholta melko helposti, jos sen sattuu laittamaan kohtaan, jossa ihoon kohdistuu hankausta tai painetta esim. istuessa. - Anonyymi
Evra ehkäisylaastari - https://onlinecheappills.com/evrafi.html Itselläni ollut Evra käytössä 2 kertaa 1½ vuotta. Ekalla kerralla lopetin vain, kun ehkäisylle ei ollut tarvetta ja nyt tosiaan taas ollut käytössä se 1½ vuotta ja jatkuu. Itse olen kokenut Evra erittäin käytännölliseksi ja hyväksi. Iho on laastarin poiston jälkeen voinut olla hieman punakka, mutta palautunut nopeasti ennalleen. Kuukautiset pysyneet normaalin pituisina ja muutenkin ihan perusolo. Ensimmäisellä kerralla laastari taisi toimia paremminkin, mutta johtuneen varmaan, että nyt on hieman erilainen siitä, että raskauden jälkeen kroppa on muutenkin erilainen. Laastarilla on myös pystynyt hyvin siirtämään kuukautisia ilman ylimääräistä tiputtelua yms. Suosittelen siis kokeilemaan ainakin sen 4 kk mitä yleensä sanotaan. Itse olen kokeilkut aikanani kolmea eri pilleriä ja hormoonikierukkaa, joten omat vaihtoehtonikin olivat vähissä ja toivon, että tämä tulee jatkossakin toimimaan yhtä hyvin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näyttää siltä, että osalla on käytössä yhdistelmälaastari Evorel Sequi, jolla menkat ilmeisesti tulee, ja osalla pelkkä Evorel Conti, jolla menkkoja ei pitäisi tulla.
Itsellä on käytössä Evorel Conti ja oon ihmetellyt, kun on parin laastarin ajan ollut hikoilupuuskia. 🤔 Mietin, että onko menneet pilalle tässä helteessä vai eikö lääke imeydy pakarasta, jossa on paksumpi rasvakerros. Eikös sen pitänyt päätyä verenkiertoon? Vrt. Koronarokote, josta kuulin puhuttavan, että saattaa jäädä ylipainoisilla rasvakerrokseen... 🤷🏼♀️ ...jolloin rokotteen teho olisi heikompi.
Evorel Conti näyttää rypistyvän ja irtoavan iholta melko helposti, jos sen sattuu laittamaan kohtaan, jossa ihoon kohdistuu hankausta tai painetta esim. istuessa.Ootteko useinkin törmänny EVOREL CONTIN saatavuusongelmiin? Itse useampaan otteeseen saanut apteekista "ei oota". Ollut kuulemma tukustakin loppu, koska lääkkeen valmistajalla ollut jonkin raaka-aineen kanssa ongelmia. Kannattaako tällaista lääkettä edes määrätä, kun arpapeliä, saako sitä, kun tarvis? Itse oon käyttänyt Evorel Contia reilun vuoden verran. Kuumat aallot palanneet eikä laastarit näytä enää tehoavan. Myykö ko. lääketehdas sutta ja sekundaa vai säilytyksessä/kuljetuksessa tapahtunut jotain (liian lämpimässä)? Havaintoja kellään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Evra ehkäisylaastari - https://onlinecheappills.com/evrafi.html Itselläni ollut Evra käytössä 2 kertaa 1½ vuotta. Ekalla kerralla lopetin vain, kun ehkäisylle ei ollut tarvetta ja nyt tosiaan taas ollut käytössä se 1½ vuotta ja jatkuu. Itse olen kokenut Evra erittäin käytännölliseksi ja hyväksi. Iho on laastarin poiston jälkeen voinut olla hieman punakka, mutta palautunut nopeasti ennalleen. Kuukautiset pysyneet normaalin pituisina ja muutenkin ihan perusolo. Ensimmäisellä kerralla laastari taisi toimia paremminkin, mutta johtuneen varmaan, että nyt on hieman erilainen siitä, että raskauden jälkeen kroppa on muutenkin erilainen. Laastarilla on myös pystynyt hyvin siirtämään kuukautisia ilman ylimääräistä tiputtelua yms. Suosittelen siis kokeilemaan ainakin sen 4 kk mitä yleensä sanotaan. Itse olen kokeilkut aikanani kolmea eri pilleriä ja hormoonikierukkaa, joten omat vaihtoehtonikin olivat vähissä ja toivon, että tämä tulee jatkossakin toimimaan yhtä hyvin
Evra KÄYTTÖTARKOITUS:
Raskauden ehkäisy hedelmällisessä iässä oleville naisille. EI vaihdevuosien jälkeiseen estrogeenin korvaushoitoon.
Paljonko sun ÄO on? 👉🏻🧠🤏🏻 - Anonyymi
VAROKAA klikkaamasta näitä nigerialaislinkkejä.
- Anonyymi
VAROITUS
Keskustelu saattaa sisältää linkkejä haitallisille sivustoille.
Olisiko tästä uusia kokemuksia? Onko tämä ainoa yhdistelmälaastari markkinoilla?
- Anonyymi
Kuinka nopeasti saitte avun Evorel Conti -valmisteesta? Eli monesko laastari oli menossa, kun hikoilu loppui? Mulla nyt kolmannen laastarin laitto edessä. Silti kuumia aaltoja tulee edelleen etenkin iltaisin ja öisin. Yksi "kohtaus" kestää noin 10, joskus jopa 20 minuuttia. Kohtauksia tuli välillä useita per tunti. Mietin myös, että pitäisikö laastari laittaa jonnekin, missä on ohuempi iho, esim. ranteeseen.
Kyllä miehillä on helppoa. Naisten kuukautiset kestää kaikkinensa noin 6 vuotta. Miettikää, tuon verran elämästä pillu vuotaa verta ja päälle hyytävät kivut. Sitten kun vihdoin pääsee eroon puolukkapäivistä, alkaa hiki lentää. Ensin lentää veri ja kohdun limakalvon kappaleet, sitten hiki.
Kuumien aaltojen tarkoitusta ei ole pystytty selvittämään mutta minullapa on teoria ja se kuuluu näin: Naisen ikääntyessä ei ole enää naisen itsensä eikä jälkikasvun etu, että hän tulee raskaaksi. Kuitenkin monilla naisilla saattaa vielä viisikymppisenä olla munasolu - pari tallella - tosin ne voivat olla jo niin pilalla, ettei niistä syntyisi tervettä lasta. Viisikymppinen ei myöskään enää jaksa samalla tavalla huolehtia jälkikasvustaan kuin esim. kolmikymppinen. Niinpä luonto on järjestänyt asiat niin, että viisikymppinen nainen alkaa haista hielle ja suorastaan valua hikeä erityisesti illalla ja yöllä, jolloin niitä lapsia perinteisesti pannaan alulle. Hikeä valuva, kipakka emäntä ei näin aiheuta miehessään muuta kuin kauhistusta, jolloin tämä jättää ikääntyvän rouvansa rauhaan ja kääntyy himoissaan nuoren orjattaren puoleen. (vrt. Raamattu)
Näin siis luonto huolehtii siitä, ettei iäkkäämpi nainen enää tule raskaaksi. Miehillä taas ikä ei ole ongelma, sillä eiväthän he kuitenkaan osallistu synnytystalkoisiin saati hoida jälkikasvuaan. Niinpä 70-vuotias kääkkä voi vallan mainiosti siitoskella itselleen jälkikasvua. Repikää siitä!
- Deare
Olen käyttänyt kohta kaksi vuotta ja ollut tyytyväinen. Välillä olen myös puolittanut laastarit eli yksi paketti on silloin kestänyt kaksi kuukautta. Puolikkaalla laastarilla eiu tule välivuotoa.
Laastari on pysynyt hyvin. Ainoa haitta on esteettinen: laastarin reuna värjäytyy helposti puuvillapöksyjä käyttäessä.- Anonyymi
Mitä ihmettä?! Ei niitä saa puolittaa ja eihän se ole edes hinnan takia tarpeen, kun paketti maksaa luokkaa kympin tms.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ihmettä?! Ei niitä saa puolittaa ja eihän se ole edes hinnan takia tarpeen, kun paketti maksaa luokkaa kympin tms.
Itse olen sitä alkukuun laastaria missä on pelkkää estrogeenia puolittanut ja toisesta laastsrista taas vähemmän leikannut pois. Kokonainen laastari on liikaa. Tuntui että olin jotenkin ihan pysäkillä ja masentunut ja muisti pätki. Ehkä voisi siihen estrogeenisuihkeeseen ja kuukausittaiseen keltarauhastablettiin vaihtaa.
Onko sulla siis kohtu tallella vielä? Mitä tarkoitat "ei välivuotoa"? Noillahan pitäisi tulla normaali vuoto kun osassa on keltahormonia. Onko sulla siis tuo Conti-versio käytössä? Sori jos kyselen tyhmiä..
- Deare
On kohtu tallella ja on Conti-versio käytössä. Välivuodolla tarkoitan juuri sinun mainitsemaasi "normaalia vuotoa" eli kokonaista laastaria käyttäen se tulee, puolikkaalla ei. Et kysele tyhmiä ;-)
- Ritukka1962
Olen käyttänyt nyt kolme kuukautta evorel conti-laastareita ja vaihtanut sen aina neljän päivän välein. Nyt alkanut vuotamaan joka toinen viikko ja kuukautiskivut kovat. Lääkäri kertoi että vuodot pitäisi jäädä kokonaan pois näillä. Käytin aiemmin novofem -hormoonitabletteja noin kolme vuotta. On jotenkin rankkaa liian usein toistuvat vuodot. Onkohan olemassa mitää hormoonivalmistetta, jota käytettäessä ei vuotoja enää tulisi olenkaan? Vaihdevuosioireet alkoivat jo 45-vuotiaana. Olen perusterve, työssäkäyvä 49-v.
- Kohduton
Laastari pysyy kauemmin paikalla jos laittaa uuden laastarin ihoon ja painaa peukalolla tiiviisti noin minuutin ajan laastaria vasten. Ikävin on juuri se, että laastari likaantuu herkästi jos käyttää puuvillahousuja. Uimassa en käy, joten en tiedä,pysyykö, mutta ainakin kauan saunassa ollessani se alkaa löystymään.
Käytän Estradot-laastaria, 37,5 mg. Kohtu ja munasarjat poistettu syövän takia. Se annostus on sitten sopiva, aiemmin käytin 25 mg. Hikoilua, unettomuutta, seksihaluttomuutta jne. Nykyinen 37,5 mg on silti mietoa. Onhan tämä Estradotin suurin annostus 100 mg!
Olen siis kohtusyövästä selviytynyt 54 v nainen. Syöpäleikkauksesta kulunut yli 4 vuotta. Rintasyöpäriski on käsittääkseni pieni, suvussani ei ole sitä. Mammografiassa käyn vuosittain.
Kannattaa käyttää mietoa estrogeenihoitoa! - seela
Olen käyttänyt ko. Evorel conti 50 mg laastareita n. 13 vuotta ja ne ovat sopineet minulle hyvin. Olen nyt 67-vuotias. Vaihdevuodet alkoivat minulle n. 40 vuoden iässä. Sitä ennen käytin muita hormonivalmisteita laastareiden ja pillereiden muodossa, jotka tod.näk. eivät sopineet minulle, aiheuttivat vuotoja ym. Polyypin poiston jälkeen aloin käyttämään evorel-laastareita, jotka ovat sopineet minulle ilman lisäongelmia. Vuotoja ei ole.
- tuula4
Olipa kiva kuulla Seelan kokemus.
Olen 65-vuotias,enkä ole käyttänyt hormonihoitoa aikaisemmin.Nyt elämä jotenkin "romahti" tuli rakkotulehduksia,nivelvaivoja,unettomuutta ym.vaikka elämän palikat ovat kunnossa.
Gynekologi ehdotti,että Evorel conti-laastari voisi auttaa.Ja tuntuu auttavan,mutta tämän ikäisistä ei ilmeisesti ole tutkimustietoa.
Ei varmaan tule enää vuotojakaan tämän ikäisenä. - Raikka
tuula4 kirjoitti:
Olen 65-vuotias,enkä ole käyttänyt hormonihoitoa aikaisemmin.Nyt elämä jotenkin "romahti" tuli rakkotulehduksia,nivelvaivoja,unettomuutta ym.vaikka elämän palikat ovat kunnossa.
Gynekologi ehdotti,että Evorel conti-laastari voisi auttaa.Ja tuntuu auttavan,mutta tämän ikäisistä ei ilmeisesti ole tutkimustietoa.
Ei varmaan tule enää vuotojakaan tämän ikäisenä.Hei! Kolme vuotta sitten katkesi jalkapöydästäni vitosluu. Parin vkon kuluttua tuli pohkeeseen veritulppa. Varmistusta ei tullut aiheuttiko sen hormonipillerit vai se murtuma. Sen jälkeen lääkäri kielsi pillereiden käytön. Olin vuoden ilman, mutta kuulin kuinka laastari olisi minulle sopiva, aloin käyttämään Evorel conti 50mg.
Toimii kohtuullisesti. Minulla meinaa paino karata käsisitä, joten olen pariin otteeseen itsekseni lopettanut laastarin käytön. Eka kerralla ei tapahtunut muuta, kuin hikoilu alkoi. Nyt tällä toisella kertaa pikku vuotoa ollut jo viikon. Täytyy katsoa, josko pitäisi ottaa käyttöön puolikas laastari. On tämä taiteilua. Olisihan se hyvä, jos ei tarvitsisi mitään keinotekoista. Luomupillereihin en luota ollenkaan. Ainoa, mitä aioin käyttää on Omega3 ja ehkä magnesium. Olen hoikka ja liikun kohtalaisesti. Mutta paino EI saa nousta, muuten kärtsää hermo.... - riippa
tuula4 kirjoitti:
Ei varmaan tule enää vuotojakaan tämän ikäisenä.Seela; 40kymppisenä minullakin alkoi vaihdevuodet ja sain laastareita, vaivat pysyivät hyvin poissa, mutta muuten en laastareista tykännyt, olivat mielestäni tiellä housujen vaihdossa, uimassa jne, sain femoston conti pillereitä ja niitä olen käyttänyt vuosia, mielestäni ne sopivat paremmin minulle, paitsi nyt lääkäri ei enää kirjoittanut niitä käski ostaa luonnonlääkkeitä (ikä 75v) edelleen hikoan ja olo on kamala, mitä luonnonlääkkeitä te syötte?
- Anonyymi
tuula4 kirjoitti:
Ei varmaan tule enää vuotojakaan tämän ikäisenä.Samat vaivat hikoilu kuumat aallot unihäiriöt väsymys
hermostuneisuus itkuisuus
Laastarista kokonaisel päänsärky vuodot 56v - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samat vaivat hikoilu kuumat aallot unihäiriöt väsymys
hermostuneisuus itkuisuus
Laastarista kokonaisel päänsärky vuodot 56vSama juttu. Hikoilu ja uniongelmat ei katoa ja itkuisuus tullut laastarien myötä. 58 v.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama juttu. Hikoilu ja uniongelmat ei katoa ja itkuisuus tullut laastarien myötä. 58 v.
Evorelin synteettinen progesteroni ei tunnu sopivan sinulle. Vaihda valmistetta! Niissä on isoja eroja.
- Anonyymi
riippa kirjoitti:
Seela; 40kymppisenä minullakin alkoi vaihdevuodet ja sain laastareita, vaivat pysyivät hyvin poissa, mutta muuten en laastareista tykännyt, olivat mielestäni tiellä housujen vaihdossa, uimassa jne, sain femoston conti pillereitä ja niitä olen käyttänyt vuosia, mielestäni ne sopivat paremmin minulle, paitsi nyt lääkäri ei enää kirjoittanut niitä käski ostaa luonnonlääkkeitä (ikä 75v) edelleen hikoan ja olo on kamala, mitä luonnonlääkkeitä te syötte?
B-vitamiinia ja paljon urheilua.
- ilmi1
Olen käyttänyt EVOREL, 25 MIKRO G, 20 vuotta, ja aion käyttää lpppuikäni,ja olenkin jo 79, olen ollut erittäin tyytyväinen, ja olen tietysti käynyt säännöllisin väliajoin tarkastuksissa. Mutta kun välillä sain reseptin ESTRADOT, 25 MIKRG, en tykännyt, koska se oli pienempi, kuin pieni postimerkki, niin eihän se pysynyt paikallaan. Mutta Evoreliin palaan takaisin, ja hyvä on.
- Hiluska
Minulla käytössä Evorel Conti 50 mikrog. laastari vuoden ja olen täysin tyytyväinen. Olen nyt 55 v. ja 9 v. söin tablettimuotoisena hormonikorvaushoitoa. Alussa tableteilla tuli vuodot mutta sitten siirryin vuodottomaan ja nyt laastariin. Olisi pitänyt siirtyä vuodottomaan jo aikaisemmin, koska onhan tämä ihanaa, kun ei tarvitse vuotaa ja varautua, että milloin se alkaa ja paljonko sitä tulee.
Endometrioosin takia kerran laparoskopia ja sen jälkeen kaikki meni sekaisin, jonka jälkeen oli pakko aloittaa jotain lääkitystä, muutoin kaikki tallella. Lapsia ei ole tullut, kts. edellä. Osa tablettimuotoisesta hoidosta ei käynyt ollenkaan sivuvaikutusten takia. Mutta paino on noussut (ennen mitään lääkitystä 42 kg, nyt 60 kg), samoin rinnat kasvaneet, ei huono, ainakaan mammografiassa, niin on jotain mitä kuvata mutta joutuu ostamaan isompia liivejä... Käyn tarkistuksissa (PAPA:ssa ei ole ollut mitään) ja mammografiassa (joka 2. vuosi) sekä luuston tiheysmittauksissa (2008, 2011, 2014).
Näiden asioiden kanssa joutuu tasapainoilemaan mikä on hyväksi ja mikä ei mutta itse en halua enää sitä hirveää yöhikoilua ja kaikkia muita oireita (hermot menee!!!).
Lisäksi käytössä verenpaine- ja kolesterolilääkitys, migreenin estolääke.
Mennään nyt sitten tämä elämä näin, ehkä seuraavassa elämässä toisin...- vinkki59
Olen käyttänyt Evorel Conti-laastareita n. 1 kk ja sen myötä etenkin yöunta häiritsevät kuumat aallot ovat loppuneet, verenpaine laskenut ja kuukautisia tai muita vuotoja ei ole tullut puoleen toista vuoteen, sillä ikää jo 56v. Käytin tätä ennen 1v. Cliovelle (Activellea edullisempi) hormoonikorvaushoitotabletteja ja sitä ennen 2v. Novofemia, mutta aloin saada silmämigreeni- / näköhäiriökohtauksia sekä verenpaineeni nousi hälyyttäviin lukemiin, jota seurasin kotona verenpainemittarilla. Lopetin tablettien syönnin kokonaan ja verenpaine laski parissa viikossa lukemiin illalla 140/80. Nyt Evorel laastareilla olo on huomattavasti tasaantunut. Kuulemani / lukemani mukaan verenpainelääkitys ei laske verenpainetta niin tehokkaasti kuin elintapamuutokset tai vain 6 kilon laihdutus. Kolestrolilääkkeiden käyttöjen haittavaikutuksista olen myös kuullut tuttaviltani. On aika kamalaa, jos jonkin lääkkeen haittavaikutuksien takia joutuu turvautumaan muihin lääkkeisiin ja menee vielä huonompaan kuntoon. Kuulostekaa hyvät ihmiset oman kehonne viestejä vaikka lääkäri neuvoo teitä muuten.
- Liisura123
Minulla on käytössä tuo Evorel Conti laastari. Millä olette saaneet laastari liimajäljet pois ihosta. Minulla on takapuoli täynnä ns laastarin reunajälkiä :(
- juurilaastaritaloittanut
Kokeile jollain rasvaisella aineella, millä muutenkin liima lähtee. Esim. ihan ruokaöljyllä.
- TyytyväinenMuija
Mulla on ollut pari kk Evorel Conti -laastarit käytössä. Sopivat hyvin, kaikki paskamaiset oireet hävinneet eli aamulliset paniikkikohtaukset, sydänoireet, unettomuus, hikoilu, näköalattomuus, masennus, seksihaluttomuus ja kohonnut verenpaine. Mutta otan myös nesteenpoistoa varmuudeksi, jota määrättiin alkujaan kohonneeseen verenpaineeseen. Ehkä se pitää myös hormoneille tyypillisen turvotuksen poissa, tiedä häntä. Mieluisinta on että seksihalut on palanneet entistä hurjemmin takaisin. Moni mies on sanonut, että olen alkanut hehkua ja olen seksuaalisesti vetävä. Olen 55v. Ja kaiken lisäksi mulla on vipinää miesmarkkinoilla enemmän kuin kertaakaan viimeisen 20v aikana.
Liimajäljet lähtee - kuten tässä joku kertookin - vaikka rasvaisella ihovoiteella, ruokaöljyllä, kookosöljyllä jne. Tai ihan vaan kynnellä rapsuttamalla. Laastari pysyy paremmin, kun puhdistaa alueen desinfiointiaineella, sillä saippuajäämät ja ihon rasva estää liimaa tarttumasta. Itselläni pysyy uimisen ja suihkut mainiosti. Ei irtoa helposti vaikka kiskoo.
- Myrkkyjä
Varokaahan niitä laastareita ja hormooneita ylipäätään!
- Triffidi
Minkä takia pitäisi varoa hoitoa, joka on ainakin minulle palauttanut elämän takaisin? Riskejä on kaikissa lääkkeissä, mutta laastari on hyvin siedetty. Elämä tuntuu taas elämisen arvoiselta. Minä itse olin pelkkää myrkkyä muille ennen hoidon aloittamista.
- viidenkympinvillitys
Olen käyttänyt Evorel Conti-hoitoa 9 kk ja ollut pääosin tyytyväinen. Ensimmäiset 3 kk minulla oli epäsäännöllistä vuotoa, joka sitten loppui. Kuukausi sitten tuli verensekaista vuotoa vähän, samoin nyt. Aika gynekologille on varattu. Onkohan muille tullut ylimääräistä vuotoa vielä puolen vuoden jälkeen aloituksesta?
- Uneton56v
Hei viidenkympinvillitys tai muut joilla samoja kokemuksia Evorel Contista. Minulla sama juttu - puolen vuoden käytön jälkeen tuli kuukautisvuotoa vähän. Sitä ennen ei vuotoja ja kuukautiset olleet poissa jo monta vuotta (56v). Mitä lääkäri sinulle sanoi? Luin kyllä sivuoireista, että vuodot aika yleisiä? Minulla ei ollut muita oireita kuin huono uni ja ehkä vähän on parantunut tai se minkä nukun, nukun syvää unta.
- tytsy52
Minä aloitin Evorelit pari kk sitten ja tuntuis olevan apua. Aikani kärvistelin lähinnä mieliala-ongelmien kanssa,itketti mitättömät asiat ja unen laatukin oli mitä sattui.Rohkaistuin kokeilemaan enkä ole katunut. Plussaa on edullisuus ja helppous,ainoa miinus on että ihoon jää tosiaan liimajälkiä ja vaikka ne saakin pois niin minulla on näköjään vanhemmiten iho muuttunut sellaiseksi että esim. naarmukaan ei parane pitkään aikaan. Olen nyt 52v ja vaihdevuosiriesat alkoivat muutama vuosi sitten.
- Hormonimyrsky
Kynsilakanpoistoaineella, Mirame nimisellä , lähtee helposti liimatahrat. Minulle ainakaan ei ole liian vahva aine iholle.
- Annastiina65
Hei! Minulla pitäisi aloittaa nyt evorel seq. laastarit, mutta pelottaa aivoinfarkti kun on verenpainelääk. ja ylipainoa reilusti...onko kenelläkään tietoa kuinka turvallisia ovat nuo laastarit?
- Hymymyy
Hei. Olen 51v nainen.
vm lokakuussa -17 ja sen jälkeen alkoivat ihan hurjat kuumat aallot sekä hikoilut (sekä yöllä, että päivällä - jopa 50x /vrk). Olen normaalipainoinen, harrastanut aina liikuntaa paljon.
Nämä vaihdevuodet tulivat jotenkin ihan puun takaa. Olen muutaman kuukauden "kuunnellut" tätä oloani, nukkunut huonosti ja sen takia ollut toisinaan vähän ärtsy ja haluton.
Liimasin juuri ekan Evorel laastarin lantiolleni ja tuli mieleen kysymys, että voinko laastarista huolimatta käyttää edelleen Salviaa (= Menoforce Strong) ja Vagifem 10 mikrogrammaa, joita olen siis käyttänyt muutaman kuukauden ilman huomattavaa helpotusta oireisiini?
Muuten olen perusterve kilpirauhasen vajaatoimintaa lukuunottamatta.
Onko kenelläkään tietoa, miten vaihdevuosien voimakas hikoilu vaikuttaa veriarvoihin?- Anonyymi
56 hikoilu loppui
evorel segui hermostuneisuus itkuisuus
Vuotoa
Kuumat aallot vain loppui
Saa nähdä puolitin laastarin
Univajeessa
Lääkärille soittoaika
- Mitsu55
Hei systerit. Olen 63v ja käyttänyt evorel contia 7 v. Hyvät on kokemukset. Jos on olemassa lääke näihin helv.... oireisiin niin älkää kärsikö. Kunhan muistatte gynellä käynnit ja mammografiat ja muutenkin hoitaa itseänne. Minulla oli todella hankalaa. Käytän laastaria puolikkaan viikossa. Gyne sanoi, että voin itse säännöstellä eli jos oireet pahenee esim kuumat aallot voin laittaa kokonaisen. Oireet voivat jatkua jopa parikymmentä vuotta. ne voivat tulla aaltoina. Juuri kun ajattelet, että nyt on päästy eroon, niin sieltähän kulman takaa alkaa taas kuumat aallot vyöryä. Joillakin onnellisilla saattaa mennä ohi muutamalla vuodella, mutta minulla ne ovat jo olleet 12 v. Alussa yritin sinnitellä ilman lääkkeitä, mutta kun oireet alkoivat haitata työtänikin niin jotain oli pakko tehdä. Laastari pysyy hyvin ja jäljet myös😊. Olen huomannut että helpoin tapa on antaa liimajäljen kuivua, jolloin se lähtee rapsuttamalla. Voimia kaikille.
- Puumaksiko
Kyselen nyt muiltakin...ikä 54 ja puoli vuotta 50 mg annostusta takana. Hormoniverikoe puolitoista vuotta sitten osoitti ettei e-pillereitä tarvita. Vaihtarioireita ehti olla niidenkin aikana. Mutta: en arvannut että laastareiden myötä minusta tulee seksihullu! Kun valmius on päällä yötä päivää ja seksi aamun ja illan ensimmäiset ajatukset, päätin kokeilla jos puolikas riittäisi. Aviomiehenkin kanssa tulee jo riita jatkuvasta seksin anelusta. Mitkä ovat kokemuksenne ja uskaltaako näitä noin vain puolittaa - ??
- Anonyymi
Kysyin gynekologilta puolikkaan laastarin käytöstä kuten aikaisemmissa kommenteissa on mainuttu, mutta lääkäri ei ymmärtänyt koko kysymystä. Oletteko siis itse saksilla laastarin? Puolisen vuotta olen käyttänyt laastaria, kuumat aallot pois mutta jatkuvaa tiputteluvuotoa.
- Anonyymi
Miksi kukaan toimii vastoin gynekologin ohjetta? Nyt valoja päälle! Laastareja mitään puoliteta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kukaan toimii vastoin gynekologin ohjetta? Nyt valoja päälle! Laastareja mitään puoliteta.
Minulle gyn antoi ohjeen, että Evorel Conti laastarin voi puolittaa. Eli ei ole väärin. Niin ajattelin nyt tehdä, koska kuukauden käytön jälkeen alkoi alavatsakivut ja vuoto. Tavoitteena on vuodottomuus. Migreenin vuoksi tabletit ei käy.
- Anonyymi
Olen 50 vuotias ja kuukautiset jäivät pois reilu vuosi sitten.Hain apua työterveyslääkäriltä liikahikoiluun,joka haittasi yöllä sekä päivällä.Ensin lääkäri määräsi minulle estrogeelin minua sen enempää tutkimatta.Hikoilut loppuivat ja yöunet paranevat. Sitten tulikin itselleni sekä gynenlääkärille paniikki,kun ei ollut tehty tarvittavia tutkimuksia ja määrätty estrogeelin kanssa keltarauhashormonia,koska minulla on vielä kohtu tallella.Onneksi ei ollut päässyt tulemaan vielä solumuutoksia.Olen käyttänyt nyt Evorel Conti laastaria 3 kuukautta ja sen lisäksi estrogeliä.Taidan vaihtaa laastarin pillereihin sivuvaikutusten johdosta. Odottelen gardiologin tutkimuksen tulokset ettei ole estettä siirtyä hormonitabletteihin veritulppa riskin takia.En tiedä onko vain sattumaa,mutta olen joutunut aloittamaan verenpaine lääkityksen ,sydänfilmissäni on ollut muutoksia,silmäluomieni iho on kuiva sekä ärtynyt laastarin aloituksen jälkeen.Lisäksi ikävintä on rintojen turpoaminen,niin ettei meinaa vaattet sopia yläosasta kiinni ja se kipu rinnoissa,kun ovat niin turvoksissa.Kuukautiseni ovat myös palanneet. Onko muille tullut iho-oireita?
- Anonyymi
Hei,
Olen myös käyttänyt puolikasta laastaria n. 6kk ja minulla myös silmäluomet tänä aikana olleet joko erikoisen rasvaiset tai niin kuivat,että nahka niistä tuntuu lähtevän ihan "muruina" . ( en käytä enää luomiväriä )
Hiuksia on myös tippunut niin PALJON olkapäille työtuolille ja autonpenkille , että taitaa olla pakko lopettaa laastari.Harmittaa,koska tässä on myös paljon hyviä puolia. Turvotuksesta en kyllä tykkää minäkään ,mutta nukkunut olen paremmin .
- Anonyymi
Hei kaikki kohtalosisaret! On tämä ollut aikamoista rumbaa hikoilukohtauksien, ahdistuksen ja potutuksen kanssa. Viimeistä väheksymättä. Nyt olen Evorel Conti -laastarien käyttäjä myös - ja kadun vain etten aloittanut aikaisemmin. Mutta helpottavatko vuodot ja niiden kivut lainkaan ajan kanssa vai olenko vaihtanut hikoilukohtaukset takaisin kipumenkkoihin ? Oikeat menkat tuli vielä 5 kk sitten kerran ja sitä ennen viime kesänä. Olen 56 v! Hei hulinaa!
- Anonyymi
Mulla loppui kivut ja vuodot ,kun aloin puolittamaan ( saksilla ) laastarin.
- Anonyymi
53 vuotta ja Evorel Contia parisen vuotta olen käyttänyt. Aiemmin pysyi hyvin uinnit meressäkin mutta nyt irtoilee jo samana päivänä, täytynee puhdistaa iho desinfiointi aineella? Onko muilla tätä ongelmaa?
Minulla ei ole vuotoja, oli hormonikierukka pitkään. Vaihtisoireet olivat hikipuuskia ja se oli niin epämiellyttävää, että luontaistuotekokeilujen jälkeen hain laastarit. Painoa on haasteellista pitää kurissa, mutta muuten voin hyvin - kunhan laastarit taas pysyvät - Anonyymi
Toivottavasti yp ei tätä poista. Se laastari tuhosi koko elämän. Puoli vuotta on taisteltu vuotoja vastaan ja tyhjennetty välillä. Poistettiin käytöstä ja uud kokeilu. Taas sama. Nyt on hormooni kierukka ja läpi valumista on ja geeli päälle. Kyllä tässä on nyt muilla keinoin mentävä. Miten ihmeella meidän mummit ovat selvinneet sitten. Yksi luontaisblääke on jota kehutaan. En tarvitse kuin kovan hikoilun poistoa. Mut toki se ei kaikille tätä tee
- Anonyymi
Sopiko kierukka?
Mun pitös verenpaine mitata
- Anonyymi
Hei, onko teillä rinnalla muuta hoitoa kuin Evorel Conti? Minulla loppu menkat kuin seinään 2 kk sitten ja sen jälkeen helvetti irti: itkukohtaukset, nivelsäryt, hikipuuskat, sumuinen olo
- Anonyymi
Itse oon ihmetelly kun joidenkin laastarien vaikutus tuntuu olemattomalta. Käytössä mullakin Evorel Conti -laastari. Eli käytettäessä samassa pakkauksessa olevia laastareita, toisten aikana hikoilupuuskia tulee, toisten ei. Mites sen selittää? Eka pakkaus menossa.
En muuten suosittele salviaa sisältäviä luontaistuotteita vaihdevuosien selättämiseen . Luontaistuotteiden valvonta on kuuleman mukaan olematonta ja joillekin tullut maksavaurio tms. salvia-tabuista.- Anonyymi
Hei, olen käyttänyt Evorel contia 1v. Saman huomion tehnyt ettei toimi, kuin n. 3 päivää eli mielestäni vaihtoväli pitäisi olla joka 3 päivä, tai onko kiinnityskohdalla merkitystä. Olen erittäin hoikka ja pakaroihin kiinnitän, mutta ehkä kannattaakin kiinnittää ohuempaan kohtaan.
Kertokaa omista kokemuksistanne kiinnityspaikan suhteen. - Anonyymi
Maksansiirtoja jouduttu lapsillekin Suomessa tekemään kun lapsille annettu luontaistuotteita ja maksavaurio niistä tullut. Apteekin käsikauppalääkkeisiin sen sijaan luottaisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei, olen käyttänyt Evorel contia 1v. Saman huomion tehnyt ettei toimi, kuin n. 3 päivää eli mielestäni vaihtoväli pitäisi olla joka 3 päivä, tai onko kiinnityskohdalla merkitystä. Olen erittäin hoikka ja pakaroihin kiinnitän, mutta ehkä kannattaakin kiinnittää ohuempaan kohtaan.
Kertokaa omista kokemuksistanne kiinnityspaikan suhteen.Mulle gynekologi ohjeisti, että laastari laitetaan alavatsalle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertokaa omista kokemuksistanne kiinnityspaikan suhteen.Alavatsaan neuvoi minun gyne.
Moikka!
Olen 49v ja mun menkat loppui kuin seinään 6v sitten. Oireita on ollut laidasta laitaan, muut (kuumat aallot, hikoilu) suht lievänä mutta pahin on ollut itselle kova yllätys. Nimittäin ihon kutina! Minulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia ihon kanssa - ei edes teininä tullut finnejä! Ehkä yks just PMS aikaan, mutta muuten iho on aina ollut minun "valttini", nuorekas ja hehkeä. Nyt tuntuu, että ikään kuin minua rangaistaan tästä!
Olen kuin narkkari - raavin itseäni jatkuvasti, mutta pahinta on iltaisin ja öisin. Päänahka, alaselkä ja sääret ovat pahimmat alueet. En nyt kysy teiltä tähän vaivaan neuvoja vaan onko kenelläkään muulla tämmöistä vaivaa? Ihoni ei tunnu kuivalta vaan tämä kutina tuntuu tulevan ikään kuin sisältäpäin... On käyty ihotautilääkärillä ja olen käynyt 5 erillä gynellä. Oi. En jaksa alkaa näistä lääkäreistä nyt valittamaan. Sanon vaan sen että kaikki olivat vaihdevuosi-ikäisiä naisia ja kaikilla on erilainen näkemys ja tietous korvaushoidosta.
Anyway.
Olen nyt saanut Evorel Conti-laastareita ja olen huomannut, että ärtymyksen tilalle on tullut tosi paha itkuisuus - voidaan puhua jopa ahdistuksesta. Kaikki ahdistaa ja pikkujutut itkettää. Ihan naurettavaa!
Olen käyttänyt laastaria nyt 2 vk ja yhtäkkiä viime vk, neljäs laastarialue alkoi suorastaan polttaa ja kutiamaan. Jouduin ottamaan pois ja siitä on nyt vk aikaa, mutta 2 viimeisimmän laastarin "palojäljet" ovat edelleen iholla. Siis 2 ekaa oli ihan fine mutta 2 viimeisintä aiheutti polttavaa kutinaa.
Onko muilla kokemuksia näistä iho-ongelmista? Ennen laastaria ja laastarin kanssa?
Täytyy kyl sanoa, että olen nukkunut hyvin. Mut mieliala ei ole todellakaan tasainen...
Tsemppiä kaikille! Ei oo helppoo olla nainen. =)- Anonyymi
Jos itkuisuus-vaivaa, niin gynelle vaihtamaan lääke. Tod. näk. tämä keltarauhashormoni-muoto vääränlainen sinulle.
Minulla myös kutinaa samoissa paikoissa, alaselässä muutama vuosi sitten ja nyt säärten etupuolet. Rasvaan shealla ja myös keskivahvalla kortisonilla välillä. Akupunktio-shiatsuhoitajani sanoi, että vaihdevuotisella keho kuivuu, myös iho.
- Anonyymi
Hei!Sain reseptin Evorel conti 50/170 mg24,kysyisin että lihottaako tämä?Olen normaalipainonen 58v.Oireina on toi yöhikoilu ja herääminen klo.3-4 ja enää ei uni tule sen jälkeen!
- Anonyymi
hyvä iso laastari, pysyy paikallaan. Minulla alkoi voimakas limakalvojen kuivuminen kun munasarjat poistettiin ja tarvitsen myös paikallisestrogeenia vagidonnaa mutenköhän kauan tuo kestää....kuumat aallot onneksi loppuneet
- Anonyymi
Olen reilut 53 v. Ja noin kuukauden käyttänyt Evorel Conti laastareita. Olen ihmetellyt miksi nivelet (polvi, olkapää ja päkiät/varpaat) alkaneet kipuilla. Nyt vasta tajusin, että oireet alkoivat sen jälkeen, kun vaihdoin hormonipillerit laastariin (Cliovelle). Nyt täytyy lopettaa nämä laastarit ja palata varmaankin takaisin Cliovelleen. Lisäksi tullut ahdistusta. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
- Anonyymi
Ahdistus johtuu varmasti vääränlaisesta keltarauhashormonista. Ei kannata sellaista sietää. Huh!
- Anonyymi
Entä jos evorel sequilla ei tulekaan tyhjennysvuotoa? Tuntuu todellakin auttavan oireisiin mutta jalkasärky on aikamoista ja nyt ihmetyttää, kun vuotoa ei ole tullut vaikka viimeinen laastari paketista menossa.
- Anonyymi
Minullakaan ei ole tullut tyhjennysvuotoa, vaikka kai pitäisi tulla pakkauksen viimeisen laastarin aikana. Nyt 1 kk takana Evorel segui käyttöä. Ehkä ensi kuussa sitten?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minullakaan ei ole tullut tyhjennysvuotoa, vaikka kai pitäisi tulla pakkauksen viimeisen laastarin aikana. Nyt 1 kk takana Evorel segui käyttöä. Ehkä ensi kuussa sitten?
Minulla Evorel Sequi ollut nyt käytössä kuukauden, sitä ennen Estrogel ja Terolut/Primolut-keltarauhashormonitabletit vuoden. Geeli sopi hyvin, mutta keltarauhashormonitabletit aiheuttivat järkyttävät vuodot, sen takia vaihto laastareihin. Minulla tuli ensimmäisen laastaripaketin aikana tyhjennysvuoto jo toiseksi viimeisen laastarin kiinnityspäivänä, eikä viimeisen laastarin aikana. Vuoto oli aiempaan tulvaan verrattuna hyvin niukkaa eikä kipuakaan ollut, toisin kuin aiemmin. Jatkan laastareilla, tämä on ollut niin helppoa. Olen 54 v. ja kärsinyt vaihdevuosioireista vuosikausia sitä tajuamatta; nivelkivut, kuumat aallot, vitsanpidätysongelmat, aamuöiset heräilyt nukahtamatta uudelleen 😖 jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenhän teillä jatkui? Minulla myös tuo Evorel Sequi, toinen paketti kohta lopussa, eikä tyhjennysvuotoa ole tullut.
- Anonyymi
Olen pian 57- vuotias. Vaihtarini alkoivat aika myöhään. Ainoa varsinainen vaihtarioire oli nivelkivut. Minä en saa kuumia aaltoja lainkaan, en ole masentunut enkä saa raivareita. En myöskään haudo itsemurhaa. Eli olen muuten voinut hyvin, mutta jalan nivelkivun vuoksi kävelin lopuksi kuin 90- vuotias. Silloin melkein itkin. Ja sitten lääkäri antoi Evorel Conti - laastarit. Enkä valita. Jalkani alkoi pikku hiljaa, toistan, pikku hiljaa parantua. Jatkan näitä laastareita. Paluuta 90- vuotiaan kävelyyn ei minulla enää ole. Se tuntui aidosti armottomalta, se nivelkipu, kun ikää oli vasta 56 v. ja jalka kävellessä niin sairaankipeä nivelestä, että kävelin katkonaisesti.
- Anonyymi
Olen käyttänyt Evorel contia vajaat 2kk, minulla ei ole tullut kuukautisia yli vuoteen, mutta 3vk laastarin aloituksen jälkeen alkoi kovat alavatsakivut sekä tosi runsas vuoto. Lääkäri määräsi 10pv keltarauhashormoonia, jonka jälkeen tulisi tyhjennysvuoto max 3-4 pv. Taas alkoi voimakkaat kivut ja runsas vuoto, lääkäri on laittamassa koepalan ottoon, jotta tutkitaan mikä siellä oikein vuotaa? Sehän ei auta tähän itse ongelmaan! Ultran ja tutkimuksen mukaan kaikki on kunnossa. Harkitsen laastarin puolittamista ja lopettamista, koska on todella huono ja heikko olo sekä kovat kivut. Onko muilla samanlaisia kokemuksia, mikä avuksi? T: epätoivoinen
- Anonyymi
Kuulostaapa kurjalta. Kannattaa koittaa laastarin puolitusta. Itse ole käyttänyt samaa valmiatetta 1,5 kk. Vielä ei mitään vuotoja. Kohdussani myooma, joka aiheutti viimeisinä kuukautisvuosina valtaisia vuotoja.
- Anonyymi
Aloitin Evorel Contin lähes 57- vuotiaana. Ainoat vv- vuosioireeni olivat uneen ja nivelikipuihin liittyvät. Puoli vuotta kärsin tiputteluvuodosta, mutta minulta poistettiin polyypit ja sitten helpotti ne. Olen tyytyväinen.
- Anonyymi
Vuoden käytettyäni Evorel Contia, päädyimme lääkärin vaihtamaan sen minulta pois geeliin ja keltarauhashormonivalmisteeseen. Olen erittäin urheilullinen, eräänä lajinani myös uiminen. Evorel Conti ei sovi uimista harrastaville. Lisäksi avantouimarina esim. saunominen 2 krt viikossa oli erittäin erittäin ikävää. Evorel Contissa voi saunoa vain laastarin vaihtopäivänä. Urheilija saunoo useana päivänä viikossa. Onneksi pääsin eroon Evorel Contista. Aktiivinen elämäntyylini ei sopinut Evorel Contin käyttöön, vaikka muuten se oli vaivatonta. Mutta rajoitti liikaa saunomista ja uimista.
- Anonyymi
Hei, mulle on tehty kohdun lämpöhoito eli limakalvot poltettu kokonaan. (8v sitten).sen jälkeen ei ole ollut mitään vuotoja. Sain nyt evorel-laastarit ja mietin mitä tuo conti tekee mulle? -55v. Voisko joku vastata.
- Anonyymi
Kyllä tämän laastarin voi puolittaa!
Mulle antoi lääkärikin ohjeeksi, että voin halutessani käyttää 1,5 laastaria, jos 1 ei tunnu auttavan tarpeeksi. Lukee myös lääkepakkauksessani. - Anonyymi
Olen ollut tyytyväinen. Iho pitää olla puhdas ja kuiva kun laittaa laastarin, hyvin pysyy suihkussa ja uidessa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293497- 851825
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151591Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541342VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu901184Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1071151- 681069
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k80905Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä20887