parannus ja usko

Mutta sitte kuin Johannes oli vankiuteen annettu ylön, tuli Jesus Galileaan, saarnaten Jumalan valtakunnan evankeliumia,
Ja sanoi: aika on täytetty, ja Jumalan valtakunta on lähestynyt: tehkäät parannus ja uskokaat evankeliumi. ( Mark. 1:14,15)

Jumalan valtakunta lähestyy siis toisen uskovaisen kautta, jolla siis on omanaa tämä Jumalan valtakunta. Käsitykseni mukaan, Jumalan valtakunta siirtyy uskosta, uskoon:
Room.1:17. "Sillä siinä se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilmoitetaan uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: vanhurskaan pitää elämän uskosta".

Joh.20:21. Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
22. Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
23. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

Jeesus antoi siis vain omilleen vallan antaa syntejä anteeksi, kuten edellä luimme.

Olihan Pavalinkin parannus tästä hyvä esimerkki. Ei ollut Paavalin osa hyvä hetkeäkään ennen, ennenkuin kohtasi Jumalan lapsen Ananiaan:
apt.9:17. Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.
18. Ja hänen silmistänsä putosivat kohta niinkuin suomukset, ja hän sai sillä hetkellä näkönsä jällensä, nousi ja kastettiin.Johannes

56

1186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saarnatautinen

      Saarnatautinen

    • Tyhmä...

      Tyhmä

    • Urosporsas

      Urosporsas

      • ompi

        karju


    • on oikea,

      mutta kun sen kuulee niin saatanan monta kertaa, siihen leipääntyy.

    • suomeksi!

      >Johannes oli vankiuteen annettu ylön

      Lieneekö tässä kyse ylenantamisesta?


      >tehkäät parannus ja uskokaat evankeliumi

      Miksi kirjoitat verbien imperatiivimuotoon perään t-kirjaimen?

    • Pässi.

      Pässi

    • Thaimaa.

      Thaimaa

    • malttoi pysyä vaiti,

      mutta nyt tuli taas tarve nostaa omaa profiilia!

      Ja taas samaa harhaoppia!!!!

      "Käsitykseni mukaan, Jumalan valtakunta siirtyy uskosta, uskoon:
      Room.1:17. "Sillä siinä se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilmoitetaan uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: vanhurskaan pitää elämän uskosta".

      Weha ei tajua, että usko siirtyy Jumalata ihmiselle!!!!!!!
      "Usko tulee kuulemisesta" Room 10:17
      "Usko, jonka Jeesus vaikuttaa." Ap 3:16

      Usko tulee Jumalalta eikä toiselta vl-läiseltä!
      Fil 3:9
      Ja minun havaittaisiin omistavan sen vanhurskauden, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta
      uskon perusteella."

      Weha riehuu taas vähän aikaa ja sitten kun saa tarpeeksi nenilleen, poistuu palstalta nuolemaan
      haavojaan!
      Säälittävä tapaus!

      • omissaan Hengensä kautta:

        apt.17:28. "Sillä hänessä me elämme, ja liikumme, ja olemme: niinkuin muutamat teidän runosepistänne sanoneet ovat: sillä me olemme myös hänen sukunsa".


      • aihetta????
        weha kirjoitti:

        omissaan Hengensä kautta:

        apt.17:28. "Sillä hänessä me elämme, ja liikumme, ja olemme: niinkuin muutamat teidän runosepistänne sanoneet ovat: sillä me olemme myös hänen sukunsa".

        Ei kukaan ole kiistänyt sitä, etteikö Jeesus asuisi
        omissaan.

        Mutta nyt keskusteltiin siitä, miten usko syntyy!!!

        Joka dementia alkaa vaivata?


    • Ahew

      "Mutta sitte kuin Johannes oli vankiuteen annettu ylön"



      heko heko!

    • YLÖN???

      ????????

      Ei jummarra!

    • muut Jeesuksen

      omia, kuin vanhoillislestadiolaiset?

      Jos heitä on, niin keitä he, (siis muut), ovat?

      Mistä tietään, ketkä ovat Jeesuksen omia?

      Mikä tuntomerkki heissä on? Tai onko useitakin tuntomerkkejä?

      • Kyllä

        Yksi on se että vaeltaa leppe-laumassa korvat luimussa.


      • antaa ylen!

        Näinhän Weha opettaa!


      • Äsk...
        Kyllä kirjoitti:

        Yksi on se että vaeltaa leppe-laumassa korvat luimussa.

        Siis leppe-opin mukaan!


      • ylÖN!
        antaa ylen! kirjoitti:

        Näinhän Weha opettaa!

        Siis Ylön ykkönen!


      • taivaan valtakunnan avaimet:

        Matt.16:18. "Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.
        19. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."


      • Sinulle....
        weha kirjoitti:

        taivaan valtakunnan avaimet:

        Matt.16:18. "Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.
        19. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."

        "19. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."

        OnSRK yhtäkuin sinu??????


      • Sinulle.... kirjoitti:

        "19. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."

        OnSRK yhtäkuin sinu??????

        Pyhän hengn virka, ollut vain Pietarilla tai hänen omilla apostoleilla, niillä kahdellatoista, vaan kaikilla hänen omilla lapsillaan ja Jumalan valtakunnan asukkailla, tänäkin päivänä.


      • Wehan omaa tulkintaa.
        weha kirjoitti:

        Pyhän hengn virka, ollut vain Pietarilla tai hänen omilla apostoleilla, niillä kahdellatoista, vaan kaikilla hänen omilla lapsillaan ja Jumalan valtakunnan asukkailla, tänäkin päivänä.

        Ovi on JEESUS ITSE, eikä kenelläkään vl-läisellä ole
        valtaa komentaa Häntä!!!!
        Sitäpaitsi Hän on jättänyt oven auki, joten turhaa
        te leikitte avaimilla:
        "Sitä joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos".

        Ainoa ovi on ihmisen sydämessä,
        Ilm 3:20
        "Katso, minä seison ovella ja kolkutan.
        Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan."

        Ei siihen tarvita toista vl-läistä!


      • Wehan omaa tulkintaa. kirjoitti:

        Ovi on JEESUS ITSE, eikä kenelläkään vl-läisellä ole
        valtaa komentaa Häntä!!!!
        Sitäpaitsi Hän on jättänyt oven auki, joten turhaa
        te leikitte avaimilla:
        "Sitä joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos".

        Ainoa ovi on ihmisen sydämessä,
        Ilm 3:20
        "Katso, minä seison ovella ja kolkutan.
        Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan."

        Ei siihen tarvita toista vl-läistä!

        sen kuulemisen vaikuttaa, tietysti omiensa kautta, ei ole mitään muita teitä...

        2.kor.3:6. "Joka meitä soveliaiksi tehnyt on Uuden Testamentin virkaa pitämään, ei puustavin, vaan Hengen; sillä puustavi kuolettaa, vaan Henki tekee eläväksi".

        Ei ihme, että on kaikenlaisia uskoja ja oppeja, kun ollaan villihenkiä. Tää on tyypillistä hurmahenkisyyttä suomessakin:

        "Minulla on suora yhteys Jumalaan, en mä siihen ketään välimiehiä tarvitse, Jeesus vaan. Näin tehdään seurakunta ja muut Jumalan lapset tarpeettomiksi". Voi tätä aikaa, väärät uskot ja opit vain kasvavat...


      • esiintyy kaikenlaisia
        weha kirjoitti:

        sen kuulemisen vaikuttaa, tietysti omiensa kautta, ei ole mitään muita teitä...

        2.kor.3:6. "Joka meitä soveliaiksi tehnyt on Uuden Testamentin virkaa pitämään, ei puustavin, vaan Hengen; sillä puustavi kuolettaa, vaan Henki tekee eläväksi".

        Ei ihme, että on kaikenlaisia uskoja ja oppeja, kun ollaan villihenkiä. Tää on tyypillistä hurmahenkisyyttä suomessakin:

        "Minulla on suora yhteys Jumalaan, en mä siihen ketään välimiehiä tarvitse, Jeesus vaan. Näin tehdään seurakunta ja muut Jumalan lapset tarpeettomiksi". Voi tätä aikaa, väärät uskot ja opit vain kasvavat...

        villihenkiä, jotka omalla ihmistekoisella opillaan
        sitovat ihmisiä.
        Yksi tällainen harhaoppi on se, että tarvitaan toi-
        nen vl-läinen, jotta ihminen voisi pelastua!
        Näinollen kukaan ei voisi pelastua autiolla saarella.
        Ja sekään ei vielä riitä, vaan pitää noudattaa
        SRK:n keksimiä ihmnistekoisia määräyksiä.
        Raamatun linja on selvä: "Usko Herraan Jeesukseen,
        niin sinä pelastut."
        SRK ei itse noudata Raamatun oppia esim. siinä, että
        se EI TOTTELE JEESUKSEN LÄHETYSDKÄSKYÄ MENNÄ
        kaikkeen maailmaan saarnaamaan evankeliumia kaikil-
        le luoduille!


      • esiintyy kaikenlaisia kirjoitti:

        villihenkiä, jotka omalla ihmistekoisella opillaan
        sitovat ihmisiä.
        Yksi tällainen harhaoppi on se, että tarvitaan toi-
        nen vl-läinen, jotta ihminen voisi pelastua!
        Näinollen kukaan ei voisi pelastua autiolla saarella.
        Ja sekään ei vielä riitä, vaan pitää noudattaa
        SRK:n keksimiä ihmnistekoisia määräyksiä.
        Raamatun linja on selvä: "Usko Herraan Jeesukseen,
        niin sinä pelastut."
        SRK ei itse noudata Raamatun oppia esim. siinä, että
        se EI TOTTELE JEESUKSEN LÄHETYSDKÄSKYÄ MENNÄ
        kaikkeen maailmaan saarnaamaan evankeliumia kaikil-
        le luoduille!

        tämä usko ole nimestä kiinni, vaan leastadius oli vain herätyksen tuoja..tämä on vain samasta uskosta ja opista kiinni.


      • avaintenvallan
        weha kirjoitti:

        taivaan valtakunnan avaimet:

        Matt.16:18. "Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.
        19. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."

        uudestisyntyneille opetuslapsilleen lukittujen ovien takana. He olivat tulleet juuri tuntemaan kadotetun ja tuomitun tilansa. Olivat joutuneet kóhtaamaan kieltämisensä, pakenemisensa, vaikenemisensa ja muut asiat, joilla he olivat edesauttaneet Jeesuksen kuolemaa. Tuomas kantoi epäuskoa pisimpään, mutta hänkin sai kohdata ylösnousseen Vapahtajan myöhemmin.

        Näin uudestisyntyneille ihmisille, jotka ovat joutuneet kohtaamaan oman voimattomuutensa ja syntisyytensä Jeesus ilmestyy rauhan toivotuksella ja antaa avainten vallan.

        Vanhoillislestadiolaisenhan ei puolestaan tarvitse syntyä uudesti. Hänellä on lapsuuden usko kasteesta lähtien. Ei Jeesus tälläisille onnistuneille ihmisille ole antanut avainten valtaa, (vrt. fariseukset). Vaan kuten Pietarille, joka katui kieltämistään, Johannekselle, joka katui pakenemistaan, jne.


      • avaintenvallan kirjoitti:

        uudestisyntyneille opetuslapsilleen lukittujen ovien takana. He olivat tulleet juuri tuntemaan kadotetun ja tuomitun tilansa. Olivat joutuneet kóhtaamaan kieltämisensä, pakenemisensa, vaikenemisensa ja muut asiat, joilla he olivat edesauttaneet Jeesuksen kuolemaa. Tuomas kantoi epäuskoa pisimpään, mutta hänkin sai kohdata ylösnousseen Vapahtajan myöhemmin.

        Näin uudestisyntyneille ihmisille, jotka ovat joutuneet kohtaamaan oman voimattomuutensa ja syntisyytensä Jeesus ilmestyy rauhan toivotuksella ja antaa avainten vallan.

        Vanhoillislestadiolaisenhan ei puolestaan tarvitse syntyä uudesti. Hänellä on lapsuuden usko kasteesta lähtien. Ei Jeesus tälläisille onnistuneille ihmisille ole antanut avainten valtaa, (vrt. fariseukset). Vaan kuten Pietarille, joka katui kieltämistään, Johannekselle, joka katui pakenemistaan, jne.

        virkaa ole elävän uskon ulkopuolella, kun sitä ei muualla tunnusteta, vaan opetetaan monia teitä vanhurskauttamiseen.

        Eli teiltä puuttuu avaimet, koska ette tunnusta niitä, vaan opetatte monia teitä vanhurskauttamiseen.


      • Jumala haluaa
        weha kirjoitti:

        tämä usko ole nimestä kiinni, vaan leastadius oli vain herätyksen tuoja..tämä on vain samasta uskosta ja opista kiinni.

        varjella pakanamaita teidän harhaopiltanne, kun ei
        avaa teille ovia!!!

        Kyllä se on tuo nimi SRK, joka on teille lähes
        epäjumala.


      • noiden avaimiensa
        weha kirjoitti:

        virkaa ole elävän uskon ulkopuolella, kun sitä ei muualla tunnusteta, vaan opetetaan monia teitä vanhurskauttamiseen.

        Eli teiltä puuttuu avaimet, koska ette tunnusta niitä, vaan opetatte monia teitä vanhurskauttamiseen.

        kanssa, eikä ymmärrä, että Jesus on jättänyt oven
        auki!!!!
        Weha kuvittelee olevansa jumala, joka voi päättää
        toisen taivaskohtalosta.

        Käskikö Jeesus lähetyskäskyssään saarnata avaimista??


      • toivoisimme, että
        weha kirjoitti:

        virkaa ole elävän uskon ulkopuolella, kun sitä ei muualla tunnusteta, vaan opetetaan monia teitä vanhurskauttamiseen.

        Eli teiltä puuttuu avaimet, koska ette tunnusta niitä, vaan opetatte monia teitä vanhurskauttamiseen.

        myös vl-joukoissa opetettaisiin Raamatun mukaan.

        Jeesus antoi syntien anteeksitodistamisen vallan niille, jotka olivat tulleet tuntemaan oman kadotetun ja tuomitun tilansa. Juuri niille, joilla ei kertakaikkiaan ollut muuta mahdollisuutta. Heille Jeesus ilmestyy.

        Hän ilmestyy vielä tänäkin päivänä heidän kaltaisilleen.

        Jos Weha opetat jollain muulla tavalla, niin sinulla on silloin eri tie Taivaaseen.

        Voi, miten toivoisimme, että myös teidän keskuudessanne opetettaisiin Raamatun mukaan.

        Silloin ihmiset voisivat uskoa vapaina ja iloisina Jumalan lapsina itsensä autuaiksi. Tuo vapautuneisuus näkyisi lähimmäissuhteissakin.

        Ihmiset, jotka jatkuvast mittaavat omaa ja toisten kristillisyyttä vertaamalla toisiin, eivät ole päässeet uskon vapauteen.

        Muita teitä ei ole, kuin Jeesus Kristus.

        Opetatte väärin kun sanotte kulkevanne Jeesuksen edellä: "Tulkaa meitä ja Herraa seuraamaan."

        Se Raamatunkohta, josta tuo on otettu kuvaa niitä ihmisiä, joista lauseessa kerrotaan. Lausetta ei ole aloitettu: "kuulkaa meidän ja Herran seuraajat..." tms. Silloin se olisi voitu tulkita teidän tavallanne.


    • pasko

      Vai mikä se oli?

    • etsivä

      Ei ihan avaudu.

    • etsivä

      Kysyin luterilaisella palstalla, mitä on avainten vallan oppi. I vastasi viitteellä. Miten on vastaava ja muut asiat.

      • oppi on avaimista se, että sanan virka ei synnytä uudesti, vaan Pyhän Hengen virka synnyttää uudesti, katuvan ja etsivän ihmisen. Niin kolmas uskonkohta myös opettaa.


    • Kempelainen

      Mutta sitte kuin Johannes oli vankiuteen annettu ylön, tuli Jesus Galileaan, saarnaten Jumalan valtakunnan evankeliumia,
      Ja sanoi: aika on täytetty, ja Jumalan valtakunta on lähestynyt: tehkäät parannus ja uskokaat evankeliumi. ( Mark. 1:14,15)


      Ihminen on katkera Jumalalle siitä, että hänet ajettiin pois Paratiisista. Hän on vihaisena kääntänyt selkänsä Jumalalle ja päättänyt tehdä oman paratiisinsa. Se on SR. Se on toivoton yritys! Ihminen on yrittänyt rakentaa paratiisia, mutta saanut aikaan helvetin. Jumala on kerubein ja miekoin vartiossa paratiisiin, ettei sinne mennä kun Jeesuksen uuden tulemisen kautta. Teillähän ei ollut sitä tuhat vuotista valtakuntaakaan, jolle on Raamattu uhrannut koko sivun. Tämä paratiisinne erottuu etsivistä maalisin säännöin, ja löytäneitä, Kristuksen ruumiista ja Pyhästä Hengestä, ne teiltä uupuu, ja sitä kautta kaikki.

      Nytpä kuuluukin sanoma kaikkiin valtakuntiin: >Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi." ** Ja evankeliumi on Jeesus. Luu 2 ; 10- 12 >> mutta enkeli sanoi heille: "Älkää pelätkö! Minä ilmoitan teille ilosanoman, suuren ilon koko kansalle Tänään on teille Daavidin kaupungissa syntynyt Vapahtaja. Hän on Kristus*, Herra. Tämä on merkkinä teille: te löydätte lapsen, joka makaa kapaloituna seimessä." Tämä on merkkinä teille: te löydätte lapsen, joka makaa kapaloituna seimessä < Joten siihen pitää sinunkin Weha jossain vaiheessa turvautua, eikä SRK;hon.

      Ovi on auki takaisin Paratiisiin. Jumalan valtakunta on jo nyt keskellämme, mutta se on ihmissilmille vielä näkymätön. Luuk.17:20-21 >> "Ja kun fariseukset kysyivät Häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi Hän heille ja sanoi: 'Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä." Herran Sebaotin viinitarha on Israelin kansa ja Juudan heimo se köynnös, josta hän iloitsi. Hän odotti oikeuden valtaa, mutta kaikki oli mielivaltaa, hän tahtoi vanhurskasta hallitusta, mutta kuuli vain katkeraa valitusta.

      • sinulla on tietoa...

        Mutta sydämen usko tekee vanhurskaaksi.Ei millään pahalla. Olen monesti lukenut sinun viestejäsi ja miettinyt omakohtaista uskoasi. Tietoa ja rakkautta on ihmisiä kohtaan, osaat varmaan raamatun ulkoa, mutta se sydämen,usko lapsen usko puuttuu. Farisealainen viisaus ei kelpaa Jumalalle.
        Itse en juurikaan raamatusta osaa psalmin psalmia, mutta oikean uskon tunnistan. Se on tallin haju, hakomaja yrttitarhassa.


      • Mielestäni Kempeläinen
        sinulla on tietoa... kirjoitti:

        Mutta sydämen usko tekee vanhurskaaksi.Ei millään pahalla. Olen monesti lukenut sinun viestejäsi ja miettinyt omakohtaista uskoasi. Tietoa ja rakkautta on ihmisiä kohtaan, osaat varmaan raamatun ulkoa, mutta se sydämen,usko lapsen usko puuttuu. Farisealainen viisaus ei kelpaa Jumalalle.
        Itse en juurikaan raamatusta osaa psalmin psalmia, mutta oikean uskon tunnistan. Se on tallin haju, hakomaja yrttitarhassa.

        opettaa oikein Raamatun totuuksia, päinvastoin kuin
        Weha, joka kelaa jatkuvasti noita Katekismuksen ja
        Lutherin sakramentti uskoa!
        Oletko muka aistinut Wehan kirjoituksissa rakkautta?

        Niin itserakasta ja toisia tuomitsevaa kirjoittajaa
        en ole tavannut toista tällä palstalla, paitsi
        Kicki, joka on myös täysin pihalla raamatullisesta
        opista.
        SRK on heidän epäjumalansa!

        Viisautta tarvitaan juuri silloin, kun pitää
        osoittaa vääriksi Wehan kaltaiset harhaopettajat,
        joilta on Raamatun mukaan "suu tukittava."
        Tiit 1:11
        "Paljon on tyhjänpuhujia.. Sellaisilta on suu
        tukittava,"

        Siunausta sinulle Kempeläinen!


      • Mielestäni Kempeläinen kirjoitti:

        opettaa oikein Raamatun totuuksia, päinvastoin kuin
        Weha, joka kelaa jatkuvasti noita Katekismuksen ja
        Lutherin sakramentti uskoa!
        Oletko muka aistinut Wehan kirjoituksissa rakkautta?

        Niin itserakasta ja toisia tuomitsevaa kirjoittajaa
        en ole tavannut toista tällä palstalla, paitsi
        Kicki, joka on myös täysin pihalla raamatullisesta
        opista.
        SRK on heidän epäjumalansa!

        Viisautta tarvitaan juuri silloin, kun pitää
        osoittaa vääriksi Wehan kaltaiset harhaopettajat,
        joilta on Raamatun mukaan "suu tukittava."
        Tiit 1:11
        "Paljon on tyhjänpuhujia.. Sellaisilta on suu
        tukittava,"

        Siunausta sinulle Kempeläinen!

        hengenheimolainen, jotka eivät tunnusta Pyhän Hengen virkaa, jonka Jeesus omilleen antoi tänne maanpäälle. Kyllähän te rakkaudesta puhutte, mutta väärää evankeliumia levitätte...Jos ei vastaan oteta, Jumalan valtakunnasta julistettua evankeliumia, täytyy kopistaa kengistä hiekat...

        Luuk.10:11. "Tomunkin, joka teidän kaupungistanne tarttui meihin, me pudistamme teille: kuitenkin se tietäkäät, että Jumalan valtakunta oli teitä lähestynyt".


      • on Pyhän-Hengen
        weha kirjoitti:

        hengenheimolainen, jotka eivät tunnusta Pyhän Hengen virkaa, jonka Jeesus omilleen antoi tänne maanpäälle. Kyllähän te rakkaudesta puhutte, mutta väärää evankeliumia levitätte...Jos ei vastaan oteta, Jumalan valtakunnasta julistettua evankeliumia, täytyy kopistaa kengistä hiekat...

        Luuk.10:11. "Tomunkin, joka teidän kaupungistanne tarttui meihin, me pudistamme teille: kuitenkin se tietäkäät, että Jumalan valtakunta oli teitä lähestynyt".

        ääni, johon minun henkeni voi yhtyä!

        Sinun kirjoituksissasi on tuomion ääni ja valhehenki
        kun väärennätte Jumalan sanaa ja luulette yksin omis
        tavanne evenkeliumin.
        Teidän oppinne ei ole evankeliumia, vaan lakia, jos-
        sa pelastus riippuu toisesta uskovasta tai SRK:sta,
        ja sen käskyjen noudattamisesta!
        Tuo sitä riivaajien oppia, josta Raamattu varoittaa.


      • on Pyhän-Hengen kirjoitti:

        ääni, johon minun henkeni voi yhtyä!

        Sinun kirjoituksissasi on tuomion ääni ja valhehenki
        kun väärennätte Jumalan sanaa ja luulette yksin omis
        tavanne evenkeliumin.
        Teidän oppinne ei ole evankeliumia, vaan lakia, jos-
        sa pelastus riippuu toisesta uskovasta tai SRK:sta,
        ja sen käskyjen noudattamisesta!
        Tuo sitä riivaajien oppia, josta Raamattu varoittaa.

        Laki kun päättyy Jumalan valtakunnan rajalle...Kristus on lain loppu, jokaiselle, joka uskoo...


      • opetat uskosta?
        weha kirjoitti:

        Laki kun päättyy Jumalan valtakunnan rajalle...Kristus on lain loppu, jokaiselle, joka uskoo...

        Teillähän pelastus riippuu toisen ihmisen julista-
        masta synninpäästöstä!!!!
        Mihin siinä uskoa tarvitaan?

        Teidän Raamatussanne lukee:
        Kristus on lain loppu jokaiselle, joka vilkuttaa!


      • on sanottava, että hän
        opetat uskosta? kirjoitti:

        Teillähän pelastus riippuu toisen ihmisen julista-
        masta synninpäästöstä!!!!
        Mihin siinä uskoa tarvitaan?

        Teidän Raamatussanne lukee:
        Kristus on lain loppu jokaiselle, joka vilkuttaa!

        ymmärtää vetäytyä pois palstalta, kunhänen teesinsä
        osoittautuvat vääriksi.
        Mutta valitettavasti hän ei malta pysyä poissa kovin kauaa, vaan viimeistään ensi viikolla hän
        jälleen siteeraa noita Lutherin kirjoituksia.


      • Kempelainen
        sinulla on tietoa... kirjoitti:

        Mutta sydämen usko tekee vanhurskaaksi.Ei millään pahalla. Olen monesti lukenut sinun viestejäsi ja miettinyt omakohtaista uskoasi. Tietoa ja rakkautta on ihmisiä kohtaan, osaat varmaan raamatun ulkoa, mutta se sydämen,usko lapsen usko puuttuu. Farisealainen viisaus ei kelpaa Jumalalle.
        Itse en juurikaan raamatusta osaa psalmin psalmia, mutta oikean uskon tunnistan. Se on tallin haju, hakomaja yrttitarhassa.

        Mutta sydämen usko tekee vanhurskaaksi. ** Amen, mutta mihin? Siinä se on. Minä uskon uskontunnustuksen mukaan.

        1. Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan,’** Näin on, uskon, että Isä Jumala, Abrahamin Jumala on Isämme, tällä hetkellä Taivaassa. Uskon, että Jumala on Jeesuksen Isä. Hän on tavaan ja maan luoja. Johannes 5;22 > Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle, Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. JO ALUSSA OLI SANA oli Jumalan luona. KAIKKI SYNTYI SANAN VOIMALLA. Mikään, MIKÄ ON SYNTYNYT, EI OLE SYNTYNYT ILMAN HÄNTA. Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla- asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten. Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan,


      • Kempelainen
        weha kirjoitti:

        hengenheimolainen, jotka eivät tunnusta Pyhän Hengen virkaa, jonka Jeesus omilleen antoi tänne maanpäälle. Kyllähän te rakkaudesta puhutte, mutta väärää evankeliumia levitätte...Jos ei vastaan oteta, Jumalan valtakunnasta julistettua evankeliumia, täytyy kopistaa kengistä hiekat...

        Luuk.10:11. "Tomunkin, joka teidän kaupungistanne tarttui meihin, me pudistamme teille: kuitenkin se tietäkäät, että Jumalan valtakunta oli teitä lähestynyt".

        Vai on Pyhä Henki jakotavaraa…   

        Pyhä Henki tulee siihen ihmiseen, JOHON HÄN ITSE TAHTOO, EI TOISEN PUHALTAMANA, KUTEN VL OPETTAA JA PUHALTELEE.

        Henki ei myöskään ole turhan vuoksi voitelemassa ihmisiä, aina siitä saa myös ihminen apua, kuten armolahjoja, onko sinulla tai SR;lla yhtään, ei. Jopa kiellätte ne.

        Paavali kertoo näin PH;sta > Kaiken tämän saa aikaan yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin omat lahjansa NIIN KUIN ITSE TAHTOO!!


      • että ihminen on
        Kempelainen kirjoitti:

        Vai on Pyhä Henki jakotavaraa…   

        Pyhä Henki tulee siihen ihmiseen, JOHON HÄN ITSE TAHTOO, EI TOISEN PUHALTAMANA, KUTEN VL OPETTAA JA PUHALTELEE.

        Henki ei myöskään ole turhan vuoksi voitelemassa ihmisiä, aina siitä saa myös ihminen apua, kuten armolahjoja, onko sinulla tai SR;lla yhtään, ei. Jopa kiellätte ne.

        Paavali kertoo näin PH;sta > Kaiken tämän saa aikaan yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin omat lahjansa NIIN KUIN ITSE TAHTOO!!

        täyttynyt Pyhällä-Hengellä, on se, että hänelle
        tulee halu todistaa Jeesuksesta:
        Ap 1:8
        "Vaan kun Pyhä-Henki tulee teihin, te saatte voiman
        ja tulette olemaan minun todistajiani sekä Jerusalemissa, että Juudeassa ja Samariassa ja aina
        maan ääriin saakka!

        Vl-läisethän eivät tee lähetystyötä ja mene maan
        ääriin saakka, joten jo se todistaa, että heillä ei
        ole Pyhää-Henkeä!
        Pelkällä SRK:n ihannoimisella ei kukaan jaksa lähteä
        maan ääriin kertomaan Jeesuksesta!


      • opetat uskosta? kirjoitti:

        Teillähän pelastus riippuu toisen ihmisen julista-
        masta synninpäästöstä!!!!
        Mihin siinä uskoa tarvitaan?

        Teidän Raamatussanne lukee:
        Kristus on lain loppu jokaiselle, joka vilkuttaa!

        synninpäästöstä, vaan siitä, että Jeesus antoi omilleen voiman ja vallan antaa syntejä anteeksi. Pyhä Henkihän on hänen omissaan...

        Joh.20:21. Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."


        22. Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."


      • opetat uskosta? kirjoitti:

        Teillähän pelastus riippuu toisen ihmisen julista-
        masta synninpäästöstä!!!!
        Mihin siinä uskoa tarvitaan?

        Teidän Raamatussanne lukee:
        Kristus on lain loppu jokaiselle, joka vilkuttaa!

        Vilkuttamalla ei saa syntejä anteeksi, vaan uskon kautta....


      • että ihminen on kirjoitti:

        täyttynyt Pyhällä-Hengellä, on se, että hänelle
        tulee halu todistaa Jeesuksesta:
        Ap 1:8
        "Vaan kun Pyhä-Henki tulee teihin, te saatte voiman
        ja tulette olemaan minun todistajiani sekä Jerusalemissa, että Juudeassa ja Samariassa ja aina
        maan ääriin saakka!

        Vl-läisethän eivät tee lähetystyötä ja mene maan
        ääriin saakka, joten jo se todistaa, että heillä ei
        ole Pyhää-Henkeä!
        Pelkällä SRK:n ihannoimisella ei kukaan jaksa lähteä
        maan ääriin kertomaan Jeesuksesta!

        evankeliumi on meille tullutkin ja ei sitä kenellekkään tuputeta vaan julistetaan, ninkuin Jumala ovia avaa.

        Luuk.10:10. "Mutta kuhunka kaupunkiin te tulette sisälle, ja ei he teitä ota vastaan, niin menkäät ulos sen kaduille, ja sanokaat:
        11. Tomunkin, joka teidän kaupungistanne tarttui meihin, me pudistamme teille: kuitenkin se tietäkäät, että Jumalan valtakunta oli teitä lähestynyt".


      • Kempelainen kirjoitti:

        Vai on Pyhä Henki jakotavaraa…   

        Pyhä Henki tulee siihen ihmiseen, JOHON HÄN ITSE TAHTOO, EI TOISEN PUHALTAMANA, KUTEN VL OPETTAA JA PUHALTELEE.

        Henki ei myöskään ole turhan vuoksi voitelemassa ihmisiä, aina siitä saa myös ihminen apua, kuten armolahjoja, onko sinulla tai SR;lla yhtään, ei. Jopa kiellätte ne.

        Paavali kertoo näin PH;sta > Kaiken tämän saa aikaan yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin omat lahjansa NIIN KUIN ITSE TAHTOO!!

        Tärkein asia, että on saanut synnit anteeksi, eikä muuta tarvita luopuneena. Mitähän lahjoja tarkoitat?

        on paljon lahjoja seurakunnassani, on profeteeraamisen, eli opettamisen lahjaa, on antamisen lahjaa, on palvelemisen lahjaa...

        Paljon on lahjoja seurakunnassa, mutta uskovaisen tärkein tehtävä on julistaa parannusta ja syntein anteeksisaamista.

        Jumala on sama , eilen, tänään, aina ja iankaikkisesti. Niimpä on ollutkin erikoisia aikoja, kuten ns. "apostolinen murrosaika", jolloin ihmeitä esiintyi "aina ja kaikkialla", ihan näkyvälläkin tavalla. Raamattu nimenomaan nyt ilmoittaa, että Jumala vahvistaa Raamatun sanan, apostolien tekemien merkkien kautta. Raamattu on loppuun kirjoitettu, apostolit ovat kuolleet, noita merkkejä ei enään tarvita sikäli:
        Mark.16:20. "Mutta he menivät ja saarnasivat joka paikassa, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan seuraavaisten merkkien kautta". P. Markuksen Evankeliumin loppu.

        Hebr.2:3. kuinka me voimme päästä pakoon, jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
        4. kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja moninaisilla väkevillä teoilla ja jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan?


      • Kempelainen kirjoitti:

        Mutta sydämen usko tekee vanhurskaaksi. ** Amen, mutta mihin? Siinä se on. Minä uskon uskontunnustuksen mukaan.

        1. Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan,’** Näin on, uskon, että Isä Jumala, Abrahamin Jumala on Isämme, tällä hetkellä Taivaassa. Uskon, että Jumala on Jeesuksen Isä. Hän on tavaan ja maan luoja. Johannes 5;22 > Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle, Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. JO ALUSSA OLI SANA oli Jumalan luona. KAIKKI SYNTYI SANAN VOIMALLA. Mikään, MIKÄ ON SYNTYNYT, EI OLE SYNTYNYT ILMAN HÄNTA. Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla- asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten. Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan,

        On vain yksi oikea sydämen usko, mutta paljon on vääriä uskoja:

        Matt.7:21. "Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa".

        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
        23. Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.


      • Tätä kai tarkoitit
        weha kirjoitti:

        On vain yksi oikea sydämen usko, mutta paljon on vääriä uskoja:

        Matt.7:21. "Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa".

        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
        23. Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.

        Eli ei kelpaa haraoppi joten on aika tehdä parannus sinun weha ja sinun seurakuntasi


      • tuossa edellä!
        weha kirjoitti:

        Tärkein asia, että on saanut synnit anteeksi, eikä muuta tarvita luopuneena. Mitähän lahjoja tarkoitat?

        on paljon lahjoja seurakunnassani, on profeteeraamisen, eli opettamisen lahjaa, on antamisen lahjaa, on palvelemisen lahjaa...

        Paljon on lahjoja seurakunnassa, mutta uskovaisen tärkein tehtävä on julistaa parannusta ja syntein anteeksisaamista.

        Jumala on sama , eilen, tänään, aina ja iankaikkisesti. Niimpä on ollutkin erikoisia aikoja, kuten ns. "apostolinen murrosaika", jolloin ihmeitä esiintyi "aina ja kaikkialla", ihan näkyvälläkin tavalla. Raamattu nimenomaan nyt ilmoittaa, että Jumala vahvistaa Raamatun sanan, apostolien tekemien merkkien kautta. Raamattu on loppuun kirjoitettu, apostolit ovat kuolleet, noita merkkejä ei enään tarvita sikäli:
        Mark.16:20. "Mutta he menivät ja saarnasivat joka paikassa, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan seuraavaisten merkkien kautta". P. Markuksen Evankeliumin loppu.

        Hebr.2:3. kuinka me voimme päästä pakoon, jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
        4. kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja moninaisilla väkevillä teoilla ja jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan?

        "Mark.16:20. "Mutta he menivät ja saarnasivat joka paikassa, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan seuraavaisten merkkien kautta". P. Markuksen Evankeliumin loppu."


        Mikseihin Jumala ei avaa teille ovia maailman ääriin,
        kun toiset uskovat ovat menneet kertomaan heille
        Jeesuksesta.
        Te vain kehuskelette täällä omaa uskoanne ja tuomitsette toiset uskovat vääräoppisiksi. Teillä
        ei näy minkäänlaisia merkke Pyhän-Hengen toiminnasta. Ei tuo vilkuttaminen ole sitä!

        Varmaan Jumala ei avaa teille ovia sen tähden, että Hän haluaa varjella pakanoita teidän harhaopiltanne.


      • muuttunut?
        weha kirjoitti:

        Vilkuttamalla ei saa syntejä anteeksi, vaan uskon kautta....

        Aikaisemmin olet painottanut sitä, että vain toisen vl-läisen julistama synninpäästö takaa syntien an-
        teeksisaamisen!
        Kukaan ei voi pelastua yksinäisyydessä.

        Nytkö teillekin riittää jo usko Jeesukseen?
        Niin se maailma muuttuu!


      • tullut Suomeen
        weha kirjoitti:

        evankeliumi on meille tullutkin ja ei sitä kenellekkään tuputeta vaan julistetaan, ninkuin Jumala ovia avaa.

        Luuk.10:10. "Mutta kuhunka kaupunkiin te tulette sisälle, ja ei he teitä ota vastaan, niin menkäät ulos sen kaduille, ja sanokaat:
        11. Tomunkin, joka teidän kaupungistanne tarttui meihin, me pudistamme teille: kuitenkin se tietäkäät, että Jumalan valtakunta oli teitä lähestynyt".

        toisten, kuin vl-läisten kautta.
        Vl-läiset ovat monopolisoineet Jumalan lähettämän
        evankeliumin ja näin estävät toisia pääsemästä
        sisälle taivasten valtakuntaan.
        He ovat juuri samanlaisia kuin Jeesuksen aikaiset
        fariseukset, joista Jeesus sanoi:

        "Voi teitä te fariseukset. Itse te ette mene sisäl-
        le taivasten valtakuntaan ja meneväisiäkin te estätte menemästä"!

        Weha luulee, että SRK on yhtä kuin Jumalan valtakunta.
        Raamattu osoittaa, että Jumalan valtakunta ei tule nähtävällä tavalla, vaan on sisäisesti meissä!


      • vl-läisyys on väärä
        weha kirjoitti:

        On vain yksi oikea sydämen usko, mutta paljon on vääriä uskoja:

        Matt.7:21. "Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa".

        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
        23. Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.

        oppi, koska se ei tee Jumalan tahtoa.
        Hänen tahtonsahan on, että kaikki ihmiset maailmassa
        kuulevat evankeliumion sanoman.
        Vl-läiset eivät tässäkään asiassa tottele Jeesuksen
        lähetyskäskyä, eli, kuten Wehakin myöntää, he eivät
        toteuta Jumalan tahtoa, vaikka hokevatkin Hänen nimeään:

        Matt.7:21. "Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa".


    • osasit jättää

      nämä kirjoitukset uskonasioista sinua viisaammille!
      Sotket vain pahasti asioita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      206
      5004
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      294
      3105
    3. 134
      1807
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      231
      1673
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1451
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1233
    7. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      76
      1183
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1174
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1129
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1128
    Aihe