Voisko joku kertoa mitä maksaa lääkkeet noin suunnilleen kuukaudessa C hepatiitin hoitoon?
C hepatiitti
23
7012
Vastaukset
- HCVpos. 9v
Pääsin itse kerran hoitoon, ja infektiolääkäri
kyllä kertoi tarkan summan kun interferoni-
ribaviriini- hoito alkoi.
Koska viruksesi genotyyppi on jo selvitetty,
pääset pian hoitoonkin - ja saat tietää sen
hinnan yhteiskunnalle.
Tuskin kukaan hoitoa pystyy kokonaan itse
kustantamaan???
Itse maksoin pelkkiä poliklinikkamaksuja
yli 500€ hoidon aikana. - täysin
väärällä palstalla!
C-hepatiitti ei ole mikään pandemia!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pandemia- Otapa selvää
No mutta ihan päinvastoin!
C-hepatiitti on nimenomaan pandemia:
Se on uusi, löydettiin v.1989.
Se on levinnyt maailmanlaajuisesti, kaikille
mantereille.
Tartunnansaaneita on jo yli 100 miljoonaa,
ja viruksen genotyyppejä on useita alalajeja,
toiset kehittyneet nopeammin tappavaksi kuin toiset, esim 1-tyyppi.
- Hassu mies
Kävin itse hoidon viime kesänä. Ei hoito mielestäni maksanut mitään. Ehkä joitain kymppejä poliklinikkamaksuja. Oli suht rankka hoito, mutta virus häipyi, eli oli kärsimyksen arvoinen.
- tarkoitus??
lääkärini selvitti kyllä minulle nuo genotyyppi asiat mutta en muista kertoisko joku mulle mitä ne tarkoittavat hepatiitissa .?
mulla muistaakseni genotyyppi 3A jos en taas muista väärin . olen menossa hoitoon .
hoidon kai pitäisi tähän 3A:n tehota aika hyvin .
????- ......................
toi genotyyppi 3 hoituu 90% varmuudella.
- vaivaa,,
mutta terveyskeskus ei tutki. 10v sitten ei C-hepatiittia todettu, mutta sen jälkeen kävin usein venäjällä ja aina painelin paljaalla.
Kovat on kivut mutta kestettävä vain on.- nodncvide
ei varmaan ainakaan C. kun ei meinaan tartu oikeen seksistä. B tarttuu siten.
- ja millaisia
nodncvide kirjoitti:
ajatellaan että olisi hepatiitti, a- b tahi c, onko niissä oireita vai yleensä oireettomia ? Minulla, venäjän kävijällä, on kipuja, viimeisimpänä maksan kohdalla, viinaa en ole juonut vuosiin.
En viitsi edes ajatella että ois HIV/AIDS, ehkä noita lievempiä muotoja hoidattaisi, terkkari ei hoida, ei ota edes klamydia-koetta,
tällaista on kivuliaan elämä v. 2009. Kostan. - HCVposit. 9v
ja millaisia kirjoitti:
ajatellaan että olisi hepatiitti, a- b tahi c, onko niissä oireita vai yleensä oireettomia ? Minulla, venäjän kävijällä, on kipuja, viimeisimpänä maksan kohdalla, viinaa en ole juonut vuosiin.
En viitsi edes ajatella että ois HIV/AIDS, ehkä noita lievempiä muotoja hoidattaisi, terkkari ei hoida, ei ota edes klamydia-koetta,
tällaista on kivuliaan elämä v. 2009. Kostan.Jos olet juossut Venäjällä maksullisten
ihmisten luona, mitä sinä Suomessa kostat??
Ja mitä tarkoitat, ettei terveyskeskuksessa muka oteta B- hepatiitti- testiä?
Tietysti otetaan, jos potolas pyytää!
Vai kävitkö terveyskeskuksessa 2promillen
kännissä?...
A-hepatiitti on vatsatauti, C-hepatiitti
verensiirrosta tarttuva, ja B-hepatiitti
on Venäjän- ja Vironturistien, jotka
ovat käyneet siellä "painamassa", oma tauti.
Alkuvaiheessa C-hepatiitissa voi olla
maksakipua, siis oikealla kylkiluiden alla.
Kyllä "terkkari" hoitaa,
kun potilas vaatii. Klamydia-testi otetaan
muuten sukupuolitautien poliklinikalla,
ei terveydenhoitajalla terveyskeskuksessa!!! - tarttunut............
nodncvide kirjoitti:
mulla todettiin c ja en koskaan ole huumeita käyttänyt ,enkä ulkomailla käynyt ,eikä veren siirtoa. mutta jostain kummasta se vaan on tullut ,että on mahdollista näköjään tarttua .
mulle se on ihan utopia asia vaikka kuinka mietin . - C positiivinen
tarttunut............ kirjoitti:
mulla todettiin c ja en koskaan ole huumeita käyttänyt ,enkä ulkomailla käynyt ,eikä veren siirtoa. mutta jostain kummasta se vaan on tullut ,että on mahdollista näköjään tarttua .
mulle se on ihan utopia asia vaikka kuinka mietin .Peniksessä haavoja (esim. runkkauksesta) ja sitten sexiä naisen kanssa jolla on kuukautiset, niin kyllä ollaan heikoilla jäillä jos jommalla kummalla on C Hepetiitti. Näitä tapauksia on lähiaikoina tullut paljon enemmän kuin tiedoitetaan.
Tieto!!! - T. Ilasto
tarttunut............ kirjoitti:
mulle se on ihan utopia asia vaikka kuinka mietin .Jos se esim. Egyptissä (missä monet hoitsutkin Gambian ohella käy panettamassa itseään) on n.20% väestöä, niin se tekis kyllä aika monta narkomaania....
- 1b
moikka!! onko täällä ketään kohtalon toveria kuka sairastaa samalla c-hepatiittia ja paniikkihäiriötä? vittumainen yhdistelmä :/ mulla on itselläni 1b geno eli vuoden hoito edessä tossa parin vuoden päästä. kävin jo hoitoja 4 kk kunnes romahdin täysin henkisesti. Kova paniikki ja pakko ajatukset ovat vaivannut jo yli 6kk masennus lääkkeitä oon syönyt aika monia mutta mikään ei sopinut enkä aijo syödäkkään enää niin kovaa pelkoa saan lääkkeistä :( olisi kiva jutella tällä palstalla ihmiseten kanssa ja vaihtaa kokemuksia ja suruja murheita
- toivoa on.
C-hep lääkitys on parantunut viimeisten kymmenen vuoden aikana, ja luultavasti paranee entisestään seuraavan kymmenen vuoden aikana.
Mm HIV:n lääkitykseeen tehdyt tutkimukselliset satsaukset ovat tuoneet tietoa myös c-hep puolelle. - 1b
joo näin mullekkin sanottiin että kahen vuoden jälkeen kokeillaan hiv lääkkeillä- voiku joku keksis helpomman hoidon missä pää ei sekoo niin paljon
- 1b
ja se 4kk hoito kannatti!! sain puhelun eilen hepatiitti hoitajaltani olen terve ku pukki!! kaikki arvot täydelliset! ja viirusmäärä veressä 0! eli olen parantunut! vielä viikko sitten ennen kun verikokeet otettiin lääkäri sanoi että mun paranemis mahhdollisuus on todella todella pieni. huh huh että on huojentunut olo! ihmeitä näköjään tapahtuu!
- tykitsinisiks
Jaa mulle on kyllä sanottu, että ton paranemisen saa tietää vasta puoli vuotta hoidon lopettamisen jälkeen. Hinnasta sen verran ; mulla kesti aika kauan saada toi hoito sen jälkeenkin kun tartunta jo oli tiedossa , että sehän vasta kalliiksi tulee, kun hoitoa ei myönnetä ja tartunnat sen kun lisääntyy. Sitä ei kukaan edes ehdottanut . montakohan olisin niidenkin jo tiedossa olleiden vuosien aikana ehtinyt tartuttaa.
- Laskutyyppi
Pikaisesti laskin yhden esimerkin;1884€, riippuu tietenkin annostuksesta. 4 x 180 mikrogammaa pegasysta 1130,78 , joten yhden hinta 282,7. Purkki copegusta 909,46€ 168 kpl, 1kpl on 5,4€. Jos annostus on esim. 1 pistos viikossa ja 5 tablettia päivittäin viikko on 471€ x 4 tulee tuo 1884. Eikö vain lääketehtailijoilla olekin hyvä mielikuvitus , kun pystyvät tuollaisia hintoja joillekin aineille keksimään? Eikö vastaavia halvemmalla pystytä valmistamaan?
- Terra techno
Mitkä ovat C hepatiitin oireet ?
- alat
kohonneet maksa-arvot
- oireet'on
oireita ovat
-väsyminen
-kuumeilu
-nivel- ja vatsakivut
-oksentelu
-ruokaei maistu
-virtsa tummuu,
-iho kellastuu ku maksa sanoo poks
C hepatiitissa on satakertainen riski saada maksasyöpä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462751Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481360Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15954Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27924Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149888- 80878
En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm66862Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829