Toteemieläimet?

Tähti

Onko jollakulla kokemuksia toteemieläimistä? Olen etsinyt nettiä, ja saanut selville että oman toteeminsa voi saada tietoon meditoimalla.
Minä olen hämääntynyt, ja kaipaisin muiden kokemuksia.

8

2698

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luna

      Kun luin itse eka kertaa toteemieläimistä, rupesin näkemään kettuja joka paikassa! Televisiossa, lehdissä, automatkoilla...kyllä sen sitte huomaa, mikä eläin on se sun omasi.

      • Tähti

        ..neuvoista. Pitääpi tarkkailla mitä eläimiä tielle sattuu. :)
        Niin, meditoidessani pari päivää sitten näin silmien sisäpuolen "ruudulla" hevosenpään sekä korpin/jonkun petolinnun ääriviivat.
        Katsotaan miten edistyy...


      • Ketunihalija

        Minulla on ollut kettu yksi suosikkieläimistä jo lapsuudesta asti. Tuntuu kuitenkin, ettei se voi olla toteemieläimeni, vaikka ketuista kovasti pidänkin, koska luonteeni ei voisi vähempää muistuttaa viekasta kettua...


      • Anonyymi
        Ketunihalija kirjoitti:

        Minulla on ollut kettu yksi suosikkieläimistä jo lapsuudesta asti. Tuntuu kuitenkin, ettei se voi olla toteemieläimeni, vaikka ketuista kovasti pidänkin, koska luonteeni ei voisi vähempää muistuttaa viekasta kettua...

        Vastaan tähänkin vuosia sitten kirjoitettuun : Useinhan tuo toteemieläin (taikka "voimaeläin") homma tuntuu menevän niinkin, että ei se eläin ole se joka sinua järkähtämättömästi kuvaisi, Maailma on koko ajan muutoksessa, eikä ihmisen pidä olla yhtä ja kaiken niin joustamaton ja järkähtämätön kuin usein on.
        Esimerkiksi kettu voi tarkoittaa sitä, että sosiaalisissa tilanteissa kannattaakin tavallaan "naamioitua" (kuten kettu naamioituu maastoon), koska suorasukainen kainostelemattomuus on kuitenkin monesti päivästä päivään raskasta. Rehellinen voi olla, mutta jos menee päivästä päivään täydellä höyryllä sosiaalisesti jokaisen puolituttuunkin kiinni, niin tuloksena on enemmin taikka myöhemmin se burnout, kuten monilla on ollutkin ...

        En tosiaan tiedä millä tavoin kukin näihin uskoo. Mutta mikäli uskoo, niin kannattaa olla pikemminkin joustava kuin joustamaton ... Joitakin vuosia sitten kun itselläkin oli raastava vaihe elämässä, niin satuin kuin taikaiskusta luonnossa näkemään komean ja siron peurapukin laumansa kanssa ... En tiedä, mutta jotenkin se vaan kertoi (todella komea näky oli se urospeura !), että sulavuus, joustavuus ja lempeys on maailmassa paljon tärkeämpiä kuin sellainen pakonomainen puskeminen eteenpäin ... Siitä ehkä alko taas jonkinlainen tervehtyminen ja oikeampien arvojen löytyminen, taikka ainakin paljon vaikutusta sillä oli ... (Harvoin yleensä peuroja liikkuu näillä nurkilla muuten ...)


    • TamangoII

      Vanha ketju, mut mä pyysin illalla Jumalalta, että Hän näyttäisi toteemieläimeni unessa, turvallisesti ja etäältä ilman pelkoa ja näin kobran!
      En olisi uskonut, mut näin sitten Luoja kertoi että yksi toteemieläimistäni on siis kobra.. :)

    • fennrir

      Hauskaa. Eikö Jeesus ole kertonut, että toteemieläimet eivät kuulu kristinuskoon ja ovat siksi epäjumalanpalvontaa?

      Tähdelle sen verran, että toteemi/voimaeläintä kannattaa ennen muuta hakea muuntuneiden tajunnantilojen kautta, eli meditaatiolla ja transsilla, jos ei vähemmän laillisia tapoja ole valmis käyttämään (ja tämä sattumoisin on totta, oikeinkäytettynä suurin osa psykedeeleistä toimii transsia vahvistavana tekijänä - suurin osa huumeenkäyttäjistä vain käyttää aineitaan väärin). Tietysti myös uni on yksi muuntunut tajunnantila, varsinkin jos kykenee ns. selkouniin, joissa on enemmän hallinnassa tapahtumien kulusta. Omani löysin ensin transsin kautta ja myöhemmin varmistin asian spiritismi-istunnon avulla.

      Kannattaa kuitenkin muistaa, että jotkut uskovat, ettei kaikilla edes ole voimaeläintä, vaan ihmismuotoinen henkiopas. Tietenkään näihin ei ole pakko perehtyä, jos voimaeläintä etsii pelkän pinnallisuuden nimissä, mutta pinnallisilla keinoilla löytää yleensä vain pinnallisia vastauksia - eli vain sellaisia, joita haluaa kuulla.

    • Stooory

      Olin semmoset viisi- kuusivuotta vanha pentu ku leikin yksin pihalla ja näin peuran. Se seisoi siinä edessäni hetken ja tuijotti pomppien sitten sukkelaa pois. Juoksin heti sisälle kertomaan vanhemmille, mutta eivät uskoneet. Uskottelivat sen olleen unta ja nykyään itsekin mietin oliko se? kuvittelinko koko jutun? Mutta muistan yhä sen vahvan tunteen, mitä lapsena tunsin sisälläni. Se ei ollut unta, minä näin sen ja se tuijotti minua. Se oli niin pieni hetki ja siinä hetkessä oli taikaa. Kuulostaa kornilta, mutta olen varma, että jos minulla on voimaeläin, se on sitten peura.

      • Serkun kertomaa

        Minun serkullani on ollut pienenä samanlainen kokemus karhusta. Kukaan ei uskonut häntä, kun hän ryntäsi pelonsekaisen ihmetyksen vallassa sisälle, ja hän suuttui kiivaasti, mikä ei ole hänen tapaistaan. Hänen eläimensä on taatusti karhu :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe