Ihmisten paha olo...

Maigolman

Mikä ihme se tekee ihmisille pahan olon täällä Varkaudessa, että aina vain enenevissä määrin jopa lapsetkin yrittävät kolhia toisiaan, linkkarilla viiltää toisiaan, löydään viatonta kännissä kaljapullolla jne. ja kun kyseessä on tämä tämänkin päivän lehdessä ollut 15 vuotias, joka moisesta tuomitaan vankeuteen.

Kysyisinkin, onko nuorien ja meidän jo vähemmän nuorien elämä täällä Varkaudessa oikeasti niin vaikeaa ja ahdistavaa, esim. infrastruktuuri huomioon ottaen ja siitä ahdistuen, että sitä kautta jopa 15 vuotias koulupoika joutuu vankilaan WL:n mukaan.

Eikö täällä todellakaan osata ajatella positiivisesti mistää, vai onko meidän Varkautelaisten selkäytimeen taottu ajan saatossa vain ne negatiiviset asiat, vai eikö tästä kaupungista todellakaan löydy mitään positiivista? Tai jos löydämmekin, niille joku vielä nauraa ns. "paskasta naurua" jossain muualla päin suomessa.

7

773

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • positiivisuudesta

      sinä, joka suurimpaan ääneen täällä palstalla tuot negatiivisuutta, no oho.

      • Maigolman

        Minullakin on tuohon kysymykseen yhtälailla oikeus, kuin muillakin.


    • Nyt nuoret näyttämään hyvää esimerkkiä vanhemmille. Tuo nuorten pahoinvointi korostuu mitä suurempi kaupunki on. Jos vanhemmat sen perjantaipullon myötä opettaa lapsiaan että kirkasta miedommat juomat on homojen viiniä kun samalla vetävät "persekännit". Samoin killittävät autotallissa muka salaa kaljaa vaikka pettävät sillä vain itseään. Kyllä on ulkomailla ilo katsella kun nuorisolla on muutakin harrastetta kuin pään sekoittaminen keinolla millä hyvänsä. Siellä viina on liuotinaine ja viini ruokajuoma. Olut seurustelujuoma

      • mmmmmmmmm

        Nuorten paha-olo johtuu täällä asuvista ihmisistä. Yritetään olla niin kovia jätkiä, v*tt*illaan porukoissa, juorutaan selän takana ja yritetään esittää niin kovaa.

        Ympäristötekijät eivät ole niin merkittäviä asioita, kun ihmisten välinen sopu.
        (Ei siis väliä vaikka tehdas haisee ja välillä tuoksahtaakin ilkeästi nokkaan, mutta ei se mieltä masenna.)

        Uskon että tuo 15-vuotiaan tilanne on ollut joku kaveriporukan idioottimainen väläytys jossa ei ole ollut mitään henkilökohtaista.

        Tuon ikästen juomista ja vapaa-ajan viettoa kannattaa vahtia.
        Ainakin koulujen lopussa poliisin tehovalvonta Antinpuistoon olisi todella tarpeellinen!


    • kautta aikaan

      varkaudessa nuoriso keittoa ottanu.joka vko. loppu oli mm. repparin metässä kaljaa/viinaa ottamassa porukkaa.parhaillaan laskettiin reilu 100 henkee viikon lopun vietossa,ikä haarukka 12-20v tyttöjä ja poikia.välillä painittiin ja lyötiin miestä ja akat toisiaan letistä repi.ei sillon kirjoteltu lehissä meidän tempauksista,mut nykyään media paisuttelee pienempiäkin asioita ja siitäkös nihilistit saa vettä kiukaalle...ja vanhoille immeisille tiedoks,ei 50-60 luvulla ollu varkaudessa asukkaitakaan niin paljon kuin nyt.kyllä niitä juoppo retkuja ja puukko junkkareita oli teidänki aikaan kun vähän muisti nystyröitä käytätte...

    • Sohviamalia

      Uskon että on olemassa huomattavasti huonompiakin ympäristöjä kasvaa aikuiseksi kuin varkaus.Uskon myös erittäin vakaasti siihen, että nuorten ja lasten paha olo kumpuaa hyvin pitkälti kotioloista. Ei aina, mutta valitettavan usein. Miettikää miten elämä on muuttunut muutamien vuosien aikana ja miten ihmiset on muuttuneet. Tuli kännykät, kaikilla perheenjäsenillä omat,on helppo salata jos iskälle tai äiskälle soittelee raflaillan jälkeen vieraat tyypit, on sähköposti,joka mahdollistaa vaikka mitä,on työttömyyttä ja niillä kellä on työ on aina kiire. Olen joutunut seuraamaan tälläsiä asioita, ja vanhemmat pitävät lapsiaan niin tyhminä etteivät tajua miten paljon ne on perillä vanhempien asioista.Kaiken tän mullistuksen keskellä on unohdettu että lapset tarttee turvallisuutta ja aikaa kasvaakseen täyspainoisiksi aikuisiksi.Tää lasten pahoinvointi on taas yleismaailmallinen ilmiö, ei vain Varkaudessa...

    • Koulukiusaajan sisko

      Meidän sukupolvi,50-luvulla syntyneet kärsimme isiemme sotatraumasta.Asioista ei puhuttu.Pahoinvointia,väkivaltaa olen kokenut.Veljeni oireili js oli pirullinen.Tajutkaa tämä:Rakkaus on tärkeintä!Lukekaa historiaa1Rakastakaa lapsianne.Hyväksykää ja kannustakaa.Tärkeintä on rakkaus.Kehukaa lapsianne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1935
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1043
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      102
      965
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      737
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      574
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe