Etsin

Sinua puuttuvaa siipieä,
etsin vedestä, kukkasesta,
sinusta uudesta aamusta.

Pienen linnun laulu,
tullu lähelle, tärkeää,
elämää pienessä höyhenpallossa.

Pienet hetket,
piirsi taulua sydämen,
alastoman huoneen.

Taulua
josta etsin siipeäs,
jonka suojassa lämmössä,
sydämes ääntä kuulla.

Taivaan sinessä nään,
lentää joutsenpari,
tunnen siipes kosketuksen.









.

10

325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      Kyllähän sinä taas kirjoitit sellaisen runon että..
      Minä olen maalannut joutsenia, mutta en näin kauniita varmaankaan, kuin runosi!
      Tässä tekstissä silmä lepäsi ja mieli huokaisi.
      Kiitos Liisa hienosta lukuhetkestä, pakkasen paukkuessa nurkissa runosi ja nyt aurinko ilahduttaa! :)

      • Riittämättömyyteni sen aina tunnen,
        synnyttämään sitä mitä kantaa.
        Tuosta puuttuvasta siivestä,
        sen menetyksestä, mitä on se lento.

        MURUKULTA
        Eilen siivestä, tänää ties mistä,
        eräreppuani sen pohjia myöten,
        oisko joku muru tätä päivää varten.

        Oi joutsenista noista pitkäkaulaisista,
        silmää hivelevän upein valkoisin muodoin,
        samaistua tahtois, olla joutsen.
        Sinulla mielenkiintoinen aihe,
        sen äärellä sielu lepää, siipeä herättelee.

        Oii...kato nyt minäki aloin maalaan,
        oikeastaan sitä hetkeä olenki ootellu.
        Velvollisuuteni niinki lapsilleni jättää,
        sydämellä kannettua kuvaa.
        Nyt lämmin kiitos positiivisille ajatuksilles.Liisa


    • tomppa2006

      ...aina edes löydä sitä puuttuvaa, silti...

      Joskus riittää, kun edes tuntee sen kosketuksen. Herkkä ja kaunis runo, pidin.

      • Kuikka yksin uiskenteli,
        epätoivoista uintia katselin.
        Ulapalle enää ei,
        vaan aivan siinä rantavedessä,
        nousi laiturille, siinä kyyhötti.

        Samaistuin
        olin juuri menettänny mieheni,
        kiedoin käteni ympärilleni,
        minua palelsi.

        Ne kädet ei enää minua kosketa,
        on kesä, tunsin syvää kylmää.
        Ei ole kaikki, mitä nähdään,
        ne vain koetaan , tunnetaan.

        tomppa2006
        Sinulle lämmin kiitos, hipaisus.
        näin tässä uuden aamunkynnykseltä....Liisa


    • kaaru

      taivas on harmaa
      lunta sataa hiljalleen
      kuitenkin runosi myötä
      näen sinisen taivaan
      joutsenparin
      uskollisena toisilleen

      Kevättä odotellen kanssasi
      heräsin aamuun ja kiitos
      runostasi:)

      • kaaru

        Ollu kiireitä nyt vasta ehdin tulla
        kiitelemään käynnisttäs.
        Jospa ois sula lahti,
        jossa tuo jotsenpari uis.

        Lähden jäätaiteen pariin,
        mielenkiintoista jäisiä veistoksia.
        Avantouintia, umpihankea sielä,
        korpihiihtoa.

        Sinulle hyvää viikonloppua
        Liisa lähtökuopassaan


    • Belethiel

      Taas niin koskettava on runosi, täynnä kaipausta ja tunnetta katoamattomasta yhteydestä. Kiitän kauniista lukukokemuksesta.

      • Ei elämä pelkkää auringon paistetta suonu,
        niistä teistä tänne asti tuonu.
        Tyyneys siiven lailla lepää,
        ajatellessa tiellä tänää,kiitollisuudella.

        Belethiel
        Sinulle lämpimistä sanoistas kiitos,
        keväisiä säteitä jo näin,
        niitä ajatustes tielle,hyvää viikonloppua.Liisa


    • Minanoita

      Minäkin tunsin hentojen
      siipien hellän sipaisun
      lukiessani tätä kaunista
      runoasi Liisa..

      Tässä yhdistyy luonnon
      rikkaudet ja sinun sisäinen
      ajatusmaailmasi tämän runon teko
      hetkellä..

      En voi kuin ihailla =)))

      • Aikansa kun on etsinny,
        kaukaaki sieltä missä,
        palmut kaukaiset huojuu.
        Metsistä sieltä missä,
        siivet yhteiset lensi.

        Vain taivas tietää,
        sen sateen määrän,
        mi onkaa satanu.

        Minänoita
        On sydämeni vedet saaneet,
        kaiken jälkeen
        kulkea sinne minne,
        missä syvä rauha lepää.

        Tyttäreni pyysi
        äiti lähdetkö mökille,
        mikä lämmin tunne,
        saadaan olla yhdessä.

        Sielä on suuri tapahtuma,
        samalla jäätaiteen lumoa,
        tikapuita yhdistäviä.

        Rakkaudella kiitän siivet ne
        olkoon läsnä sitä toivon...Liisa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      132
      948
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe