Voiko nivelpsorin todeta?

ultraton

Oliskohan kellään tietoo voiko lääkäri nähdä ultrassa onko tulehdusta nivelissä ja nivelpsoriin liittyvää?

7

1380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä ihan

      varmasti todeta. ultrassa voi näkyä nestettä, jos on tulehdusta, mutta aina ei edes nestettä näy, jos nivel tulehtunut.
      siis ultra ei ole varma keino nivelpsorin tutkimiseen.

      • ultraton

        Mitenkän olis tutkittava ja missä että nivelpsoriasis voitaisiin todeta?Kiitos edellisestä vastauksesta.Kiitos jos voit myös vastata tähänkin!


      • reumalääkäri
        ultraton kirjoitti:

        Mitenkän olis tutkittava ja missä että nivelpsoriasis voitaisiin todeta?Kiitos edellisestä vastauksesta.Kiitos jos voit myös vastata tähänkin!

        tekee dignoosin tutkimuksen ja haastattelun jälkeen. itselläni psorireuma alkoi käden pikku nivelestä ja nyt levinnyt koko kroppaan. ei ole mikään kiva tauti..kipuja ja särkyjä päivittäin ja kunto sitä sun tätä.


    • 5v sairastanut

      Minulla se todettiin mangneettikuvauksessa ranteesta ja jalkaterästä.Missään verikokeissa ei näkynyt.

      • höpön...

        psorireuman alkuvaiheessa mangneettikuvaukset ei näytä mitään...


    • elliivo

      Itseä mietityttää myös omien nivelteni todellinen vaiva.

      Polvissa on kuvauksella todettu nivelrikko.

      Lonkkaa ei ole tutkittu mutta on kipeä ja oikea lonkka on käsin tunnustellen selvästi enenmmän turvoksissa kuin oikea.

      Kyynärpäät on kuvattu ja oikean käden kyynärpäässä todettu sekä golf-että tenniskyynärpää ja lisäksi jotain kalkkeutumaa.

      Ranteesta on leikattu rannekanavan ahtauma.

      Nyt on sormissa ollut kipuja pari vuotta.
      Oikean käden etu-ja keskisormen rystysten iho paksuuntui ja muuttui jotenkin sienimäisen näköiseksi pari vuotta sitten.
      Vasemman käden etusormen pikkunivelen päälle ilmestyi syksyllä patti josta tuli kirkasta geelimäistä nestettä.
      Patti on siinä edelleenkin vaikka yritin puristaa sen tyhjäksi silloin kun se puhkesi.
      Kädenselän luut ovat joskus tosi kipeät ja turpoavat ajoittain.

      Olen miettinyt psorin mahdollisuutta mutta en tiedä miten saisin sen selville.
      Minulla on myös nivusissa ja rintojen alla ihottumaa joka voisi olla ihopsoriasis mutta sitäkään en varmaksi tiedä.

      • keski ikäinen

        Kanattais mennä lääkäriin.eikä arvuutella . Tällä paltalla mulla ainakin Reumasairaalan lääkärit teki dieknoosin nivelpsoria on samoja oireita oli.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      298
      6569
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      147
      5020
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2172
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1573
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1512
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1215
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      181
      1138
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      949
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      47
      867
    10. 46
      823
    Aihe