ANTAKAA NEUVOJA TOKIOSTA?

neuvoja tarvitseva!

Eli olen kesälomalla menossa ensimmäistä kertaa Tokioon ja kaipaisin nyt neuvoja (julkisilla matkustamisesta), vaikka niitä itse olen paljon yrittänyt täältä netistä hakea.

Kun monesta paikkaa olen lukenut että julkisilla matkustaminen on kallista. Mutta olisiko jollain hintaesimerkkejä, esim. lähiliikenteestä? Tai edes jotain hajua? Esim. Tokion tai Shinjukun asemalta jonnekkin vaikka Naritan lähelle tai jonnekkin? Eli onko hintaluokka muutamaa euroa, kymmeniä euroja vai paljon?

Tai itse olen matkalla 6päivää ja melkein joka päivä matkustelen julkisilla, vaikka jonain päivinä vain shinjukuun tai tokioon tai uenoon, eli ei niin kauas. (Itse hotellini sijaitsee Naritan lentokentältä n.10km päästä) Että kun se JR rail pass on aika kallis, niin tulisikohan se kuitenkin halvemmaksi vai kalliimmaksi kuin ostaa joka kerta yksittäinen lippu? Tai sitäkin kyselisin että paljon maksaa liikkua shinjukuun tai tokyoon tai uenoon niinkuin mainitsin?

Vastatkaa heti jos tiedätte asiasta jotain! :)

8

2124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mulla oli Pasmo
      • neuvoja tarvitseva

        Kiitos paljon avusta, mahdatko tietää sitten hintaesimerkkejä jos ei osta mitään erikoislippua vaan aina erillisen lipun? Ja tiedätkö että kuuluuko Toride siihen Tokion alueeseen, kun itse olen yrittänyt etsiä tätä tietoa mutta en ole saanut selville? Kun Torideen olen kahtena päivänä menossa.

        Kiitos vielä avustasi!


      • kiitos !=)

        Kiitos aivat tosi paljon, sivusta oli minulle paljon hyötyä! :)


    • autaa

      Jos aloittaa sepustuksensa sanalla 'eli', niin se kertoo paljon kirjoittajasta. Parempi kyvyttömänä pysytellä kotomaassa. Mikä ihme se 'eli' lauseen alussa on?

      • Eliel

        Eli kyllähän tuo vastauskin aika paljon kertoo kirjoittajastaan...


    • Tokiossa asuva

      Jos ostat lentokentält NEX-junalipun keskustaan, saat samaan pakettiin halutessasi Suica-kortin, jossa on jo 500 jeniä matka-arvoa. Nariata_Tokion asema tällä NEX-junalla (Narita Exprss) on siinä 3500 jeniä. Halvemmallakin pääsee kesksutaan, esim. Limited Express Keisei Line Narita - Nippori on 1000 jeniä.

      Paikallismatkustus Tokiossa:
      JRn linjat (esim. Yamanote line, Chuo line) matkan pituudesta riippuen 130 - 500 jeniä. Tuolla 500lla pääsee jo Yokohamaan asti.
      Tokyo Metro: 160-230 jeniä.

      Voit myös ostaa Metroon yhdne päivän kortin, muistaakseni 750 jeniä, jolla saa reissata koko päivän miten lystää, siis Tokyo Metro -linjoilla.

    • anneta

      Heips, tuli muutama viikko sitten Tokiosta ja mieli palajaa jo takaisin.
      Asuin Shinjukun aseman lähettyvillä siis kävelymatkan päässä ja reissasin päivittäin metrolla ympäri kaupunkia. Muihin suurkaupunkeihin verrattuna metron käyttö on "pakollista", koska kaupunki koostuu eri lähiöistä.

      Jos haluat säästää rahaa, älä matkusta lentokentältä sky train:llä ( n. 22-24 euroa), vaan teen yksi vaihto ja säästät paikallisjunalla kulkiessa heti reilu 10 euroa suunta. Ostin yksittäisiä lippuja, mutta ne olivat mielestäni edullisia - hinta liittyi tietenkin kuljettuun matkaan. Lippujen hinnat on selkeästi esitetty kartassa eli näin osaa ostaa oikein hintaisen lipun automaatista. Jos oikein muistan, paikallisjunalippu lentokentältä maksoi 1 450 yenia.

      Oikein mukavaa matkaa sinulle! Nähtävää ja koettavaa on paljon.

      • --PP

        Moi

        Itsekin ekalla matkalla ostelimme noita yksittäisiä lippuja ja mikäs, ihan helppo ja halpa systeemi sekin on. MUTTA, kaikkein vaivattominta metrolla matkailu Tokiossa on, kun hommaa SUICA kortin, senkin saa asemilta automaatista. Se on siis kortti johon talletetaan rahaa ja metron automaatit sitten vähentää sieltä matkan hinnan. Ei tarvitse muusta huolehtia kuin siitä että kortilla on jenejä :)

        Lisäksi, ko. kortilla voi maksaa joissain kioskeissa ja kaupoissa, joten pikkurahan käyttö vähenee. Suica ei ole ihan niin monipuolinen ja halpa kuin Hong Kongin Octopus, mutta melkein :)

        -P-


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5309
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3437
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      192
      1463
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      988
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe