,Haluan vain ilmoittaa sinulle SERIFFI, et olet suuressa vastuussa monien pilkkaajien ym. puolesta.Tiedän et ns.pilkkaajillakin voi olla kysyntää ja ahdistusta!Voisiko heidät ohjata esim.jonnekin kirkkoon tai seurakuntayhteisöön?Siellä näkisi onko heillä tarve etsiä Jumalan Sanaa vai pilkata JUMALAA?Tälle palstalle on tulossa oikeasti etsiviä,AHDISTUNEITA IHMISIÄ!Kauhulla luen mitä heille vastaillaan!Asiallisesti vastaavat tuppaavat jäämään jo jalkoihin.KIRJOITAN TÄMÄN SUURELLA HUOLELLA JA AHDISTUKSELLA HEIDÄN SEKÄ ITSENI PUOLESTA,TAIVAAN ISÄ ON MAKSANUT POJASSAAN NIIN KALLIIN HINNAN VUOKSEMME,PILKKAAJIENKIN,JOKA IKISEN MAAILMAAN LUODUN.ISÄN,HÄNEN KALLIIN POIKANSA JA PYHÄN HENGEN NIMEEN,AMEN.Kuitenkin pilkkaajat yrittävät sotkea tätä muuten niin antoisaa palstaamme.ME YHDESSÄ VOIMME ANTAA HEILLE OIKEAN PAIKAN LÄHTEÄ JUTTELEMAAN! ps.pleas,voisiko joku olla samaa mieltä kanssani ihan RAKKAUDEN HENGESSÄ?Kädet ristiin laitan,ei tälle palstalle´häiriköitä´!
AHDISTUNUT
39
1565
Vastaukset
- ruut7
En kovin usein lue tai kirjoita tälle keskustelupalstalle.Kun lueskelen näitä kirjoituksia niin toivon ja rukoilen näiden keskustelijoiden puolesta, että aiheet liikkuisivat enemmän sen suuntaisissa, että mitä minun pitää tehdä, että pelastuisin, tai miten voisin oppia tuntemaan Jeesusta Kristusta, Vapahtajaani paremmin.
Ei häiriökirjoituksetkaan häiritse, jos muistamme, kuinka paljon Jeesus on saanut kärsiä minun/sinun tähden.Jeesuksen Kristuksen rauha kanssasi! - merim.raimo
kun se on harras. ja vain Jumala voi antaa häiriköiden sydämeen piston. Jotenka jokainen, ihan selvästi häiriköksi tunnistamasi henkilö, rukoile "Herra, ole armollinen tällä nimimerkillä kirjoittavalle henkilölle" :)
- höpön höpö
TAIVAAN ISÄ ON MAKSANUT POJASSAAN KALLIIN HINNAN VUOKSEMME.
Kuka on tämä sadisti, joka vaati Jumalaasi tapattamaan itsensä teloituksella? Mitä tekemistä tällä Jumalasi itsemurhalla on meidän tavallisten ihmisten kanssa?- teuta
Tiedätkö sinä? Jos me olemme täällä palstalla ne tavalliset pulliaiset; mitä te olette`?
Te olette niitä häiriköitä, jotka ette antaisi meille rauhaa, toivon eräs korkeempi taho ottaisi teidät huomioon omalla tavallaan.
Sinä pilkkaat Jeesusta ! Mitäkö tekemistä tällä uhrilla oli meidän tavallisten ihmisten kanssa?
Sillä oli se merkitys että siinä, uhrissa maksettiin sinunkin pullikointi synti, ja kaikki muu kokoihmiskunnan synnit ! Näyttää että sinä olet jo niin suossa että ilman Jeesusta sieltä ei pois pääse.
Rukoile kuitenkin, että saisit armon joka nostaa sinut, ja antaa armossaan anteeksi vikasi ja syntisi, voi jospa tietäisit kuinka Jeesus ja ja koko taivas on jo itkenyt sinunkin vuoksi,
Sanot : Taivaan Isä on maksanut Pojassaan kalliin hinnan vuoksemme. ? Mitä tarkoita, muut kirjoituksesi peittää ja pilaa kaiken. - ´````````SADISTI´´´´´´´´´´´´
ON SINUNKIN VUOKSESI KÄRSINYT POJASSAAN RISTINKUOLEMAN!NOUSSUT YLÖS TAIVAISIIN JA VIELÄKIN ON RAKASTAMASSA SINUA SYNTIESI VUOKSI KUTEN MEIDÄN KAIKKIEN.RUKOILEN PUOLESTASI,OTA JA AVAA SYDÄMESI.OLET KALLIISTI LUNASTETTU SELLAISENA KUIN OLET.KUUNTELE ÄÄNTÄ JOKA VARMASTI JOSKUS TULEE JOKAISELLE!SE ON PYHÄN HENGEN ÄÄNI JOKA HALUAA TULLA LUOKSESI.ÄLÄ UNOHDA ETTÄ KERRAN TULEE HETKI KUN TÄMÄ MAALLINEN MATKA PÄÄTTYY.EMME KUKAAN TIEDÄ MILLOIN MUT SUURELLA RAKKAUDELLA TÄTEN LÄHESTYN SINUA ETTÄ OLISIT MEIDÄN ONNELLISTEN JOUKOSSA!!RAKKAUDELLA KANSSAKULKIJA MAALLISESSA PÖLYSSÄMME OMASSA ITSESSÄMME,EMME TAIVAAN ISIN SILMISSÄ,JOS JA KUN HÄNEEN LUOTAMME.AMEN
- ANTEEKSI NIMIMERKKI
haluan rakkauden hengessä sanoa et sinulla ei varmastikaan ole nyt hyvä olla.Toivon sinun ottavan Raamatun esiin ja lukevan sieltä vaik ensiksi Johanneksen evankeliumin.Eihän se voi sinulle pahaksikaan olla koska olet niin kiivas täällä keskustelemaan!?Olisihan sinun hyvä tietää mistä on kysymys!Jos ja kun löydät sieltä jotain hyvää elämääsi,se muuttuu kertaheitolla tai sitten ei?Taivaan Isä kyllä puhuttelee jokaista rakastaan,sinäkin kuulut siihen joukkoon.Älä rakas ihminen hukkaa sitä tai niitä hetkiä!On valtavan iso asia kysymyksessä,sinunkin iankaikkisuus joko IKUISESSA ILOSSA TAIVAAN VALTAKUNNASSA JA TIEDÄTHÄN,RAKAS YSTÄVÄ,MIKÄ ON SE TOINEN PAIKKA,SE ON IKUINEN MYÖS!SINNE EN KENENKÄÄN HALUAISI JOUTUVAN,EN PAHIMMAN VIHAMIEHENIKÄÄN, JOS NIITÄ NYT ONKAAN MULLA.Uskon et Taivaan Isä johdattaa sinut tähän ihanaan valtakuntaan joka alkaa jo täällä.Sit voimme yhdessä iloita aina ja iankaikkisesti.Rukoilen sinulle sen verran voimaa ja tahtoa et lukisit edes sen Joh. evankeliumin!rakkaudella kanssakulkija
Tiedän ja tunnistan tunteesi ja arvostan rakentavaa lähestysmistapaasi asiaan. Juuri kuvaamasi lämmin ja osaaottava huoli lähimmäiseksesi kokemasi ihmisen sielun autuudesta on lestadiolaisuuden sydänääntä.
Niillä muutamilla, jotka kirjoittavat tälle palstalle lestadiolaisuuden ja yleensäkin uskonnon suhteen kriittisiä kommentteja on siihen kuitenkin täysi oikeus. Lestadiolainen (kristitty, jos haluat tätä sanaa käyttää" on näillä keskustelupalstoilla juuri "maailman keskellä"; sellaisen, joka haluaa säilyttää oman uskovaisuutensa, kannattaa ehkä muistaa sanat Johanneksen evankeilumin muistaakseni 17. luvusta: "Te ette ole maailmasta, niinkuin minäkään en maailmasta ole", ja jossakin sanotun "Te olette mailmassa, mutta ette maailmasta.
Ajattelepa sanomalehteä, jossa on lestadiolainen toimittaja. Ei hän määrittele lehden linjaa, jossa hän on töissä. Ajattelepa vuosituhannen vaihteessa kuollutta, suuresti arvostamaani lahtelaista sananpalvelijaa, joka kertoi minulle joskus, mitä kaikkea hän joutui kohtaamaan latojan työssä. Latojan! Ei hän voinut valita sitä, mitä hän latoi, vaan kaikkea sitä sonnaksi kokomaansa mitä lehdessä julkaistaan hän joutui kirjoittamaan.
Tämän lisäksi viittaan siihen, mitä olen aiemmin sanonut tällaisen keskustelupalstan ominaisluonteesta; se, mikä on pilkkaamista, ON MITÄ SUURIMMASSA MÄÄRIN NÄKÖKULMAKYSYMYS. Tämä palsta EI ole lestadiolaisten omistama tai hallitsema, jotka määrittävät sen, miten lestadiolaisuutta tulee käsitellä. Eihän näin ole Etelä-Suomen Sanomien, Hesarin, Etelä-Saimaan, Ilkan tai Ilta-Sanomienkaan suhteen. Lestadiolaisuutta ja uskontoa SAA näillä palstoilla käsitellä myös torjuvasti ja mitätöiden. En mitenkään _erityisesti_ puolla sellaista, mutta kaikenlaisten mielipiteiden näkeminen kuuluu vain elämään.
En yleensä perustele asiaa näin laajalti, mutta kun tunnistan kirjoituksessa aidon, mielesi sopukoista lähtevän hädän ja hätähuudon, myötätunnosta kirjoittajaa kohtaan tunsin velvollisuudekseni vastata. Puheenvuorosi eroaa täällä yleensä kohdattavista, sydämettömän tuntuisista, lainomaisista komentelijoista.
Kehoitan vakavasti niitä, jotka ahdistuvat tällä palstalla esiintyvistä mielipiteistä ja ajatuksista, siirtymään jollekin tunnustukselliselle foorumille. Tämä ei ole eikä muutu sellaiseksi.- teu
voiko tästä palststa tehdä EL PALSTAN.
- eslestLukija
teu kirjoitti:
voiko tästä palststa tehdä EL PALSTAN.
Sheriffillä ei näytä olevan kykyä epäillä omia johtopäätöksiään. Muiden "kuunteleminen" näyttää puuttuvan myös täysin.
On vain eri asia, mitä kirjapainossa tilauksesta painetaan. Sanomalehteä ko. lahtel. painossa ei edes painettu. Yleisesti tietty on sanomalehdessä mitä vaan.
Missään hengellisessä lehdessä ei painettaisi ateistien Jumalaa ja kristinoppia pilkkaavia kirjoituksia. Ei sellaisia ole nähty Rauhan Sanassa, Uudessa Tiessä, Kulmakivessä tai Kylväjässä.
Suomi24:lla katoliset, ortodoksit, adventistit eivät hyväksy omaa Jumalaansa pilkkaavia kirjoituksia. Sheriffi huolehtii siitä.
Jostain syystä meidän sheriffimme haluaa edistää tätä anti-ristiretkeä. - ARVATA
kuka olet kun kerroit latojasta.Sukulainen lienee,ehkä Lahdesta lähtöisin?!No tää ei kuulu tälle palstalle!rakkauden hengessä.....
- junan allekko?
ihmisten pahuus ja välinpitämättömyys lähimmäisiä kohtaan,nykypäivänä puuttuu inhimillisyys ja toisten kunnioitus!
- tuolla tavalla?
Ihminen tuntee tässä maailmassa kylmyyttä ja kovuutta.
Meidän yhteiskuntamme on mielestäni monin tavoin hyvin pehmonen ( pullamössy).
Jos ihminen tuntee kylmyyttä ja kovuutta ympäristössään, voi olla tietenkin asenne ongelma.
Me kaikki olemme ihmisiä eikä kukaan ole mitään muuta.
Meidän tehtävämme ihmisinä ei ole miellyttää ketään tai olla vastaakaan.
Jokaista ihmistä voimme kunnioittaa ihmisenä vaikka mielipiteet juuri nyt olisivat jotain muuta kun miellyttävät.
Ihmiset muuttuu ja ikä tekee usein tehtävänsä.
Usein olenkin ihmetellyt elämää sitenkin, että juuri kun ihminen olisi parhaimmillaan ( oppinut elämästä paljon) niin hän alkaa olla elämän loppu suoralla.
Vielä tuosta kylmyydestä ja kovuudesta:
Se kaikki on siksi, että me osaisimme kääntyä Jeesuksen puoleen , sillä hän on ainoastaan luvannut olla kanssamme loppuun asti.
Ei me koskaan ihmisistä saada lohtua ja turvaa loppu elämäksi.
Aina ihmisiä tulee ja menee.
Mukavia ihmisiä on kiva tavata ja heidän kanssaan asioida ( jutella/ kirjoittaa - kin).
Kaikkien kuuluu kuitenkin mennä omia teitään.
Ne ovat elämän sääntöjä jotka on ja pysyy.
Voimme yrittää kuitenkin olla toisillemme ystävällisiä. Ei siinä mitään menetä.
Jos joku ei ole sitä, niin ei välitetä siitä.
Hänellä on vaan huono päivä tai aika.
Kristityitä ihmisiä on aina mukava kohdata, sillä kristillisyydessä on jotakin aitoa ja luonnollista rakkautta. - teuta
tuolla tavalla? kirjoitti:
Jos ihminen tuntee kylmyyttä ja kovuutta ympäristössään, voi olla tietenkin asenne ongelma.
Jokaista ihmistä voimme kunnioittaa ihmisenä vaikka mielipiteet juuri nyt olisivat jotain muuta kun miellyttävät.
Usein olenkin ihmetellyt elämää sitenkin, että juuri kun ihminen olisi parhaimmillaan ( oppinut elämästä paljon) niin hän alkaa olla elämän loppu suoralla.
Se kaikki on siksi, että me osaisimme kääntyä Jeesuksen puoleen , sillä hän on ainoastaan luvannut olla kanssamme loppuun asti.
Mukavia ihmisiä on kiva tavata ja heidän kanssaan asioida ( jutella/ kirjoittaa - kin).
Kristityitä ihmisiä on aina mukava kohdata, sillä kristillisyydessä on jotakin aitoa ja luonnollista rakkautta.En kuitenkaan tohon pullmössöön .
Mutta niistä kylmistä ja kovista, ne eivät ole parhaita kaverita, mutta ne saattaa kutittaa sinua eteenpäin oikealla tiellä ja metkalla ,
se on vain totta että Kristtus on luvannut olla
kanssasi ja kanssamme loppuun asti ja on jo ollut n.2000 vuottä .
"Niin kuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin valetakaa Hänessä." Moni ajattelee siinä jo olevan kylliksi, että hän kerran on evankeliumista käsittänyt, mistä apu on saatava, ja että hän on tuntenut sydämessään jotakin lohdutusta ja voimaa armosta .
Mutta tässä on tarpeen, ettei ainoastaan kerran alussa ole omakseen ottanut Kristusta, vaan että edelleenkin vaeltaa Hänessä. Meidän tarvitsee joka päivä taas uudestaan, kaiken synnin, hitauuden ja kelvottomuuden keskelläkin, käydä eteenpäin sitä uutta ja elävbää tietä, joka Jeesuksen verwessä on meille avattu Isän sydämeen.
Emme saa antaa epäuskon ja lihan hitauden itseämme estää ainä uudestaan käymästä armoistuimen eteen, jotta siellä alituisesti saisimme uutta armoa, rauhaa ja elämää Kristuksessa. Siinä ainoastaan tällä tavalla uudistuu sisällinen ihminen meissä pä'ivä päivältä, vaikka ulkonainen ihmisemme vanheneekin. - JUNAN ALLE
Rakas lähimmäinen!Rukoilen puolestasi ettei sinun tarvitse junan alle mennä.Uskon et tämä on hätähuuto sinulta.Minä otan sen tosissani vaikka et ehkä välttämättä sitä oikeasti tarkoitakaan!Se on totta et tämä maailma ON kylmä,narsistinen,täynnä pahuutta,meissäkin omassa lihassamme?ARMO on kuitenkin mahtava,sinullekin ja se on jatkuva kun vaan uskot siihen.Jotenkin kuitenkin ymmärsin riviesi välistä et sua ahdistaa enempi ihmisten käyttäytyminen.Me herkät olemme tarvitsemassa lämpimiä ihmissuhteita,kuuntelemista,kannustusta,vierelläkulkemista,sekä ilossa että surussa.Olisi edes joku kuka lohduttaa!?JOKA HYVÄKSYY TÄLLAISENA KUIN OLEN?Olenkohan väärässä suhteesi?Sen olen minäkin huomannut et nyky maailma tuppaa itsekkyydessään ja vallanhimossaan tarttua meihin kristittyihinkin!Ihmiset ovat väsyneitä,elämän pyörä tuppaa viedä mennessään,ei ehditä enää pitää huolta lähimmäisistä.Elikkä itsekkyys ym.paheet tarttuvat meihin hyvin.Kai se on ollut kautta maailman historian,en tiedä maallikkona tähän vastata mut samaa pohdiskelen kanssasi!Haluaisin jotenkin sinua auttaa!rakkauden hengessä minä!Vastaa jos tunnet ymmärrystä!VOIMAA SINULLE!
- Pottunen
Meitä on vaan erilaisia. Osa on varmasti kylmempiä ja kovempia. Osa empaattisempia ja ystävällisempiä.
Itse olen miettinyt, että yritän olla välittämättä siitä mitä muut ovat.
Yritän vaan itse olla sitä mitä pidän tärkeänä.
Kristillisyys on empaattista yleensä ja se johtuu Jumalan rakkaudesta.
Tietenkin kristityidenkin joukossa kulkee toisenkinlaisia ihmisiä.
Junan alle ei kannata mennä, jos juna liikkuu.
Tietenkin jos kyseessä sellainen pieni leikkijuna niin itse uskallan sen alle mennä.
Pitää tietenkin varmistaa, ettei renkaat pyöri lujaa, kun ei viitsisi selitellä ihmisille raitoja nenässä, että juna siinä vaan meni.
Eivät uskoisi kuitenkaan. - I AM
Pottunen kirjoitti:
Meitä on vaan erilaisia. Osa on varmasti kylmempiä ja kovempia. Osa empaattisempia ja ystävällisempiä.
Tietenkin jos kyseessä sellainen pieni leikkijuna niin itse uskallan sen alle mennä.
Pitää tietenkin varmistaa, ettei renkaat pyöri lujaa, kun ei viitsisi selitellä ihmisille raitoja nenässä, että juna siinä vaan meni.
Eivät uskoisi kuitenkaan.Pottunen!Taidat olla Mies isolla ämmällä!Anteeks mut nauran tääl kippurassa viestillesi!Kiva kun tulee huumoria välillä näihin totisiin aiheisiin!Sä olet todella nimesi veroinen!Taidat olla Marsista lähtöisin,ei millään pahalla,oli tosi rehellinen ja hauska sellainen,viestisi!Pidä tyylis,lisää tällaisia et saa välillä tosi sydämellä nauraa!Rakkautta sinulle toivon ja ehkä hieman jotain muutakin!Elikkä empatiaa?Eipä taida sulta onnata!Vointeja!Jeesus kanssasi!
- Unikkorikko
Pottunen kirjoitti:
Eivät uskoisi kuitenkaan.Joo, Pottunen, tuollasta on kiva lukea. Se voi kyllä kuulostaa jonkun mielestä silkalta vitsiltä, mutta asiaa siinä on kaikkien leikkijunien alla, oikeeta, sun mielipiteisiin perustuvaa, mutta ajatelluttavaa asiaa. Noin juuri asiat pitää ilmasta!
- Pottunen
I AM kirjoitti:
Pottunen!Taidat olla Mies isolla ämmällä!Anteeks mut nauran tääl kippurassa viestillesi!Kiva kun tulee huumoria välillä näihin totisiin aiheisiin!Sä olet todella nimesi veroinen!Taidat olla Marsista lähtöisin,ei millään pahalla,oli tosi rehellinen ja hauska sellainen,viestisi!Pidä tyylis,lisää tällaisia et saa välillä tosi sydämellä nauraa!Rakkautta sinulle toivon ja ehkä hieman jotain muutakin!Elikkä empatiaa?Eipä taida sulta onnata!Vointeja!Jeesus kanssasi!
Niin, en tiedä tarkalleen miltä planeetalta minut on kuskattu tänne tellus planeetalle, mutta mukava että välillä voi hymyillä pölhöille ajatuksille.
Tiedänhän minä, että tukka pystyssä, töyhtöjä täynnä, ei ihminen voi olla aivan täydellinen.
Mietin vaan, että junan alla voi olla vaarallista ja parempi olisikin, että makoilee turvallisemmin sitten, jos kerran olisi pakko junan alla olla.
Voihan autonkin alle jäädä turvallisesti ( en nyt taida kertoa sitä tapaa tällä kerralla).
Mukava kuitenkin huomata, että joku ymmärtää pöhlöyttäni ja osaa jopa nauraa sille.
Iloiset ihmiset ovat ilo silmälle. - Pottunen
Unikkorikko kirjoitti:
Joo, Pottunen, tuollasta on kiva lukea. Se voi kyllä kuulostaa jonkun mielestä silkalta vitsiltä, mutta asiaa siinä on kaikkien leikkijunien alla, oikeeta, sun mielipiteisiin perustuvaa, mutta ajatelluttavaa asiaa. Noin juuri asiat pitää ilmasta!
Unirikko on itsellänikin nyt. Ei vaan väsytä paljoakaan, mutta menen nyt kuitenkin lepäämään.
Huomenna on taas kova päivä edessä ( tänään kun herään aamulla).
Joskus sitä miettii, että mistä ajatus tulee.
Miten se etenee ja miksi siinä tulee kaikenlaisia mutkia?
Minä luulen, että kun luotamme Jumalaan, niin hän antaa kauttamme tulla välillä huumoria ja välillä totistakin asiaa.
Joskus kaikkea siltä väliltä.
Ihminen on niin hieno systeemi, että ei voi ymmärtää edes itseään.
Turha varmaan yrittää ymmärtää mitään suurempaakaan sitten.
Uskomalla voimme matkustella taivasta kohden. - Luinkin uudestaan
Pottunen kirjoitti:
Unirikko on itsellänikin nyt. Ei vaan väsytä paljoakaan, mutta menen nyt kuitenkin lepäämään.
Huomenna on taas kova päivä edessä ( tänään kun herään aamulla).
Joskus sitä miettii, että mistä ajatus tulee.
Miten se etenee ja miksi siinä tulee kaikenlaisia mutkia?
Minä luulen, että kun luotamme Jumalaan, niin hän antaa kauttamme tulla välillä huumoria ja välillä totistakin asiaa.
Joskus kaikkea siltä väliltä.
Ihminen on niin hieno systeemi, että ei voi ymmärtää edes itseään.
Turha varmaan yrittää ymmärtää mitään suurempaakaan sitten.
Uskomalla voimme matkustella taivasta kohden.Unikko lienee kasvi?
No, rikkoo unikkokin ihmisen ja kiinassa ooppiumin aikaan kaikki ihmiset taisivat olla aika rikki.
En tiedä tarkoititko sitä, mutta säikähdin vähän, kun luin uudestaan.
Nyt menen kuitenkin lepäilemään, koska se on tärkeää. - teuta
Luinkin uudestaan kirjoitti:
Unikko lienee kasvi?
No, rikkoo unikkokin ihmisen ja kiinassa ooppiumin aikaan kaikki ihmiset taisivat olla aika rikki.
En tiedä tarkoititko sitä, mutta säikähdin vähän, kun luin uudestaan.
Nyt menen kuitenkin lepäilemään, koska se on tärkeää.Vanha kansa sanoi, että se voi rikkoa jopa kiven
onkohan se, sama kivisydämmelle ? - ILMOITAN
teuta kirjoitti:
Vanha kansa sanoi, että se voi rikkoa jopa kiven
onkohan se, sama kivisydämmelle ?SUL ON AINAKIN HUUMORIA MUILLEKIN JAKAA!VOI KUMPA OSAISIMME TÄLLAISELLA RAKKAUDEN HENGELLÄ YMMÄRTÄÄ TOISIAMME!olisi tosi hauska seuroihinkin lähteä vapaalla mielellä!Tunnen kyl paljon ihmisiä jotka menevät sinne vapaina ja iloisin mielin!VOI jospa sinne minäkin???????????!!!!!!!!!!!!!!omana itsenäni pääsisin,ilman pelkoa,arkuutta,menisin kuten Mölönen varmaankin menee!?Kuuntelisin siellä kallista Jumalan Sanaa enkä ottaisi niin tosissaan kun meille naisille puhutaan hameista ym.koreamielisyydestä!Tosin olen kyllä epäoikeudenmukainen,kyllä siellä ihan Raamatun Sanaa tulee kyllin.Niin,kuten jo on todettu,meitä on moneen junaan,viimeiseen vaunuunkin kyl mahtuu!Jeesus rakastaa jopa viimeisestä vaunustakin pudonneita,mä konttaan vaik perässä!rakkautta kaikille ja voimia!
- SAIN
Kristityitä ihmisiä on aina mukava kohdata, sillä kristillisyydessä on jotakin aitoa ja luonnollista rakkautta.lukea kirjoituksesi!Sehän on ihan totta!Mä henk.kohtaisesti kyllä kaipaan niitä syd.ystäviä,suurin osa on kanssani,vierelläni kulkijoita.Uskon että he ovat maanpäällisiä enkeleitä joita Taivaan Isä on mulle antanut elämäni taipaleelle.Kyllähän Raamattukin sen todistaa että vaikkei tiedäkään niin enkeli voi tulla luoksesi ihmisen hahmossa,mikä vielä ihmeellisempää,juuri sillä hetkellä kun Taivaan Isä on sen parhaaksi nähnyt!Kiitollisuudella ikiystävilleni,ennenkaikkea TaivaanIsälle että Hän on nämä rakkaat,kaiken ymmärtävät matkakumppanit mulle antanut!TOTTA,JEESUS ON SE AINOA TÄYDELLINEN MATKAYSTÄVÄ!
- maskuliinista
ILMOITAN kirjoitti:
SUL ON AINAKIN HUUMORIA MUILLEKIN JAKAA!VOI KUMPA OSAISIMME TÄLLAISELLA RAKKAUDEN HENGELLÄ YMMÄRTÄÄ TOISIAMME!olisi tosi hauska seuroihinkin lähteä vapaalla mielellä!Tunnen kyl paljon ihmisiä jotka menevät sinne vapaina ja iloisin mielin!VOI jospa sinne minäkin???????????!!!!!!!!!!!!!!omana itsenäni pääsisin,ilman pelkoa,arkuutta,menisin kuten Mölönen varmaankin menee!?Kuuntelisin siellä kallista Jumalan Sanaa enkä ottaisi niin tosissaan kun meille naisille puhutaan hameista ym.koreamielisyydestä!Tosin olen kyllä epäoikeudenmukainen,kyllä siellä ihan Raamatun Sanaa tulee kyllin.Niin,kuten jo on todettu,meitä on moneen junaan,viimeiseen vaunuunkin kyl mahtuu!Jeesus rakastaa jopa viimeisestä vaunustakin pudonneita,mä konttaan vaik perässä!rakkautta kaikille ja voimia!
NÄIN ON!Miksi naisille saarnataan aina enemmän,johtuuko se ku mies on se kruunu luomakunnassa,kysyn vaan???????????
- aameen
maskuliinista kirjoitti:
NÄIN ON!Miksi naisille saarnataan aina enemmän,johtuuko se ku mies on se kruunu luomakunnassa,kysyn vaan???????????
Miksi naisille saarnataan enemmän?
Vastaus on, saarnaajat ovat miehiä. Miehet pelkäävät tulevansa paljastetuiksi omassa heikkoudessaan. Ja toisen housuilla on tunnetusti helppo istua tuleen, kun ei polta itseä. - naisen tie
aameen kirjoitti:
Vastaus on, saarnaajat ovat miehiä. Miehet pelkäävät tulevansa paljastetuiksi omassa heikkoudessaan. Ja toisen housuilla on tunnetusti helppo istua tuleen, kun ei polta itseä.Eva oli kantanainen ja kuunteli käärmeen puheita ,ymmärtäen käärmeen ihania ajatuksia.
Tämä ei pois sulje sitä, etteikö mieskin olisi nykyään heikko ja kelvoton. - SAANUT
aameen kirjoitti:
Vastaus on, saarnaajat ovat miehiä. Miehet pelkäävät tulevansa paljastetuiksi omassa heikkoudessaan. Ja toisen housuilla on tunnetusti helppo istua tuleen, kun ei polta itseä.YMMÄRRYKSEN,ET ENNENVANHAAN MIEHETKIN KULKIVAT KAAVUISSA KUTEN NAISETKIN.MISSÄ VAIHEESSA MIESTEN JA NAISTEN PUKEUTUMINEN ON NIIN RADIKAALISTI MUUTTUNUT?(ihan historiallisessa mielessä mua kiinnostaa)?ONKO KUKAAN OTTANUT SELVÄÄ TAI TIETOINEN? ASIASTA TOISEEN,MUISTAN KYLLÄ TAIVAAN KIRKKAUTEEN JO MENNEEN,RAKKAAN EERO HALMEEN SAARNAAVAN MIEHILLEKIN VAATTEISTA YM.KOREAMIELISYYDESTÄ!(MIES KULKEE KALLIS JA TOSI LÄMMIN MINKKIHATTU-MUU KARVA,PÄÄSSÄÄN,NAINEN VIERELLÄ VILLAHUIVEINEEN?)SE ON MYÖSKIN TOTUUS,AINAKIN NYKYÄÄN!POHTIKAA ENNENKUIN VASTAATTE!ONKOHAN SITTENKIN MIEHELLÄKIN SITÄ KOREUDEN HEIKKOUTTA?EN KYLLÄ USKO ETTÄ MIEHET SITÄ KIELTÄVÄTKÄÄN MUT,MUT,.....SITTENKIN?
- mut miks sä
SAANUT kirjoitti:
YMMÄRRYKSEN,ET ENNENVANHAAN MIEHETKIN KULKIVAT KAAVUISSA KUTEN NAISETKIN.MISSÄ VAIHEESSA MIESTEN JA NAISTEN PUKEUTUMINEN ON NIIN RADIKAALISTI MUUTTUNUT?(ihan historiallisessa mielessä mua kiinnostaa)?ONKO KUKAAN OTTANUT SELVÄÄ TAI TIETOINEN? ASIASTA TOISEEN,MUISTAN KYLLÄ TAIVAAN KIRKKAUTEEN JO MENNEEN,RAKKAAN EERO HALMEEN SAARNAAVAN MIEHILLEKIN VAATTEISTA YM.KOREAMIELISYYDESTÄ!(MIES KULKEE KALLIS JA TOSI LÄMMIN MINKKIHATTU-MUU KARVA,PÄÄSSÄÄN,NAINEN VIERELLÄ VILLAHUIVEINEEN?)SE ON MYÖSKIN TOTUUS,AINAKIN NYKYÄÄN!POHTIKAA ENNENKUIN VASTAATTE!ONKOHAN SITTENKIN MIEHELLÄKIN SITÄ KOREUDEN HEIKKOUTTA?EN KYLLÄ USKO ETTÄ MIEHET SITÄ KIELTÄVÄTKÄÄN MUT,MUT,.....SITTENKIN?
HUUDAT???
Siitä pukeutumisesta sen verran, et ootko käynyt esim. Egyptissä? Siellä näkyvät miehet vieläkin kulkevan pitkässä kaavussa, joka mun mielestä näyttää joko paidalta tai hameelta!
Naiset siel ovat kuiteski enempi peitettyjä - mustissa vaatteissa näkyivät kulkevan ja tyttöset kaupungilla näytti ihka samalta ku lestadiolaistytöt paitsi et niil oli huivi arkenakin elikkä aina ulkona ollessa päässä.
Mä en oikeen ymmärrä mikä olis nykyään koreutta kun mun mielestä kaikki on suht tavallisissa vaatteissa. Ainoo on se et joillain on varaa pukeutua kalliisti, mut onks se väärin? Jos niil vaan on rahaa ja ne tykkää siitä? Eikä sitä edes hullumpi huomaa elikkä jos ei tunne muotijuttuja ja merkkivaatteita ei ymmärrä niist mitään.
Mä toivoisin et mun miehel olis välillä viksumpia vaatteita kyllä - et ei ois pahitteeks jos vähän "koreilis"! Enkä tiiä vaik joku mies aattelis samoin vaimostaa... Ei sillon parituhatta vuotta sitten ne uskovat mun käsittääkseni mitenkää eronnu tavallisista ihmisistä. Ei ollu säkkiä eikä muuta sellasta... - HUUDA
mut miks sä kirjoitti:
HUUDAT???
Siitä pukeutumisesta sen verran, et ootko käynyt esim. Egyptissä? Siellä näkyvät miehet vieläkin kulkevan pitkässä kaavussa, joka mun mielestä näyttää joko paidalta tai hameelta!
Naiset siel ovat kuiteski enempi peitettyjä - mustissa vaatteissa näkyivät kulkevan ja tyttöset kaupungilla näytti ihka samalta ku lestadiolaistytöt paitsi et niil oli huivi arkenakin elikkä aina ulkona ollessa päässä.
Mä en oikeen ymmärrä mikä olis nykyään koreutta kun mun mielestä kaikki on suht tavallisissa vaatteissa. Ainoo on se et joillain on varaa pukeutua kalliisti, mut onks se väärin? Jos niil vaan on rahaa ja ne tykkää siitä? Eikä sitä edes hullumpi huomaa elikkä jos ei tunne muotijuttuja ja merkkivaatteita ei ymmärrä niist mitään.
Mä toivoisin et mun miehel olis välillä viksumpia vaatteita kyllä - et ei ois pahitteeks jos vähän "koreilis"! Enkä tiiä vaik joku mies aattelis samoin vaimostaa... Ei sillon parituhatta vuotta sitten ne uskovat mun käsittääkseni mitenkää eronnu tavallisista ihmisistä. Ei ollu säkkiä eikä muuta sellasta...EN!MÄ KIRJOITIN IHAN UTELIAISUUDESTA MITÄ MIELTÄ MUUT OVAT,IHAN RAKKAUDEN HENGESSÄ?MIKSI OTIT SEN HUUTONA?MÄ HALUAN PYYTÄÄ SINULTA ANTEEKSI JOS KOIT SEN NIIN!AINA EI OSAA KIRJOITTAA SILLÄ TAVALLA ETTÄ MUUT SAISIVAT OIKEAN KÄSITYKSEN!MÄ HALUAN KIRJOITTAA RAKENTAVASSA HENGESSÄ MUT MOKIA TULEE!elikkä haluan olla edelleen kamusi,jos sopii,rakkaudella edelleen ja vielä perään et vastauksesi oli hyvä ja olen samaa mieltä kanssasi!
- noiden isojen kirjainten
HUUDA kirjoitti:
EN!MÄ KIRJOITIN IHAN UTELIAISUUDESTA MITÄ MIELTÄ MUUT OVAT,IHAN RAKKAUDEN HENGESSÄ?MIKSI OTIT SEN HUUTONA?MÄ HALUAN PYYTÄÄ SINULTA ANTEEKSI JOS KOIT SEN NIIN!AINA EI OSAA KIRJOITTAA SILLÄ TAVALLA ETTÄ MUUT SAISIVAT OIKEAN KÄSITYKSEN!MÄ HALUAN KIRJOITTAA RAKENTAVASSA HENGESSÄ MUT MOKIA TULEE!elikkä haluan olla edelleen kamusi,jos sopii,rakkaudella edelleen ja vielä perään et vastauksesi oli hyvä ja olen samaa mieltä kanssasi!
käyttöä pidetään huutona, ei muuten siinä mitään semmoista ollut!!
Ystävyydellä mä vaan!!:)))))) - YLLÄTTYNYT
noiden isojen kirjainten kirjoitti:
käyttöä pidetään huutona, ei muuten siinä mitään semmoista ollut!!
Ystävyydellä mä vaan!!:))))))olen kun vastasit!Mä jo pelästyin!Mulla kun on huonot rillit niin mieluiten kirjoitan isoin kirjaimin!Se on kyl aika jännää,olen ajatellut sitä ennenkin,kuinka paljon kirjoitustyyli vaikuttaa!Se on sama kännykkäviestis,vaik vitsin laittais, muutamat ottavat sen tosissaan!Aina kun ei jaksa hymiöö käyttää,eikä sekään aina auta!Olet kyl tosi symppis ja fantsu kun vastasit!Kiitos siitä Taivaan Isälle,hyvää vointia toivon sinulle,kuin myös itsellenikin!Meilaillaan,rak.peppiina
- suhtautumista
YLLÄTTYNYT kirjoitti:
olen kun vastasit!Mä jo pelästyin!Mulla kun on huonot rillit niin mieluiten kirjoitan isoin kirjaimin!Se on kyl aika jännää,olen ajatellut sitä ennenkin,kuinka paljon kirjoitustyyli vaikuttaa!Se on sama kännykkäviestis,vaik vitsin laittais, muutamat ottavat sen tosissaan!Aina kun ei jaksa hymiöö käyttää,eikä sekään aina auta!Olet kyl tosi symppis ja fantsu kun vastasit!Kiitos siitä Taivaan Isälle,hyvää vointia toivon sinulle,kuin myös itsellenikin!Meilaillaan,rak.peppiina
Jotkun ihmiset ovat sisältä kimaltelevia tähtösiä.
Sinä olet kirjoituksessasi sellainen.
Kai se kaikki tulee sydämestäsi.
Me rakastamme sinua . - mäkin
YLLÄTTYNYT kirjoitti:
olen kun vastasit!Mä jo pelästyin!Mulla kun on huonot rillit niin mieluiten kirjoitan isoin kirjaimin!Se on kyl aika jännää,olen ajatellut sitä ennenkin,kuinka paljon kirjoitustyyli vaikuttaa!Se on sama kännykkäviestis,vaik vitsin laittais, muutamat ottavat sen tosissaan!Aina kun ei jaksa hymiöö käyttää,eikä sekään aina auta!Olet kyl tosi symppis ja fantsu kun vastasit!Kiitos siitä Taivaan Isälle,hyvää vointia toivon sinulle,kuin myös itsellenikin!Meilaillaan,rak.peppiina
rakastan teitä!Olette tosi Jeesuksen omia,rakkaudenhenkisiä,siitähän meidät Jeesuksen omiksi tunnetaan!Jaksamme,jaksatte sydämestänne noudattaa Jeesuksen käskyä:Rakastakaa lähimmäistä kuin itseänne!Kiitos Taivaan Isä,Jeesus!Rukoilkaa puolestani,minä teidän!Amen!Rakkaudella heikko matkamies itsessäni!
- pistäx
Pottunen kirjoitti:
Niin, en tiedä tarkalleen miltä planeetalta minut on kuskattu tänne tellus planeetalle, mutta mukava että välillä voi hymyillä pölhöille ajatuksille.
Tiedänhän minä, että tukka pystyssä, töyhtöjä täynnä, ei ihminen voi olla aivan täydellinen.
Mietin vaan, että junan alla voi olla vaarallista ja parempi olisikin, että makoilee turvallisemmin sitten, jos kerran olisi pakko junan alla olla.
Voihan autonkin alle jäädä turvallisesti ( en nyt taida kertoa sitä tapaa tällä kerralla).
Mukava kuitenkin huomata, että joku ymmärtää pöhlöyttäni ja osaa jopa nauraa sille.
Iloiset ihmiset ovat ilo silmälle.ihan leikiks koko homman,jäikö lapsena leikit vähälle?"puheet" viittaavat siihen suuntaan.
- Pottunen
pistäx kirjoitti:
ihan leikiks koko homman,jäikö lapsena leikit vähälle?"puheet" viittaavat siihen suuntaan.
Koko elämäni olen "leikkinyt" ja en vieläkään ole saanut tarpeeksi.
Tämmöisiä kaikenlaisia heikkouksia ihmisessä saattaa olla. - kiitoksin
JUNAN ALLE kirjoitti:
Rakas lähimmäinen!Rukoilen puolestasi ettei sinun tarvitse junan alle mennä.Uskon et tämä on hätähuuto sinulta.Minä otan sen tosissani vaikka et ehkä välttämättä sitä oikeasti tarkoitakaan!Se on totta et tämä maailma ON kylmä,narsistinen,täynnä pahuutta,meissäkin omassa lihassamme?ARMO on kuitenkin mahtava,sinullekin ja se on jatkuva kun vaan uskot siihen.Jotenkin kuitenkin ymmärsin riviesi välistä et sua ahdistaa enempi ihmisten käyttäytyminen.Me herkät olemme tarvitsemassa lämpimiä ihmissuhteita,kuuntelemista,kannustusta,vierelläkulkemista,sekä ilossa että surussa.Olisi edes joku kuka lohduttaa!?JOKA HYVÄKSYY TÄLLAISENA KUIN OLEN?Olenkohan väärässä suhteesi?Sen olen minäkin huomannut et nyky maailma tuppaa itsekkyydessään ja vallanhimossaan tarttua meihin kristittyihinkin!Ihmiset ovat väsyneitä,elämän pyörä tuppaa viedä mennessään,ei ehditä enää pitää huolta lähimmäisistä.Elikkä itsekkyys ym.paheet tarttuvat meihin hyvin.Kai se on ollut kautta maailman historian,en tiedä maallikkona tähän vastata mut samaa pohdiskelen kanssasi!Haluaisin jotenkin sinua auttaa!rakkauden hengessä minä!Vastaa jos tunnet ymmärrystä!VOIMAA SINULLE!
sinulle joka vastasit!Kyllä se vähän helpotti.En kuitenkaan vielä ole rauhaa saanut?miten läheisiä ystäviä tapaa,niitä jotka ymmärtää,oon aika yksinäinen nuori.On minulla ns.ystäviä,eivät he ymmärrä,tuntuu kuin ?no,jatkan myöhemmin
- sinulla
Kristityitä ihmisiä on aina mukava kohdata, sillä kristillisyydessä on jotakin aitoa ja luonnollista rakkautta.on aika realistinen ajatusmaailma kyllä.Sitähän tää elämä on!Etkö koskaan ole mieltänyt, halunnut oik.ystävää kenen kanssa voi jakaa ilot ja surut?Itkekää itkevien kanssa ja iloitkaa iloitsevien kanssa!Onko tuttua,näinhän Raamatussa kehoitetaan?Me olemme kyllä kaikki erilaisia,sen ymmärrän mut suuri rikkaus on tosi avoimessa ystävyydessä.Eiksje?vilpittömästi vaan ihmettelen,en pahalla,kaikkihan emme ole niin sosiaalisia emmekä empaattisia.Hyvä kun löytyy muunkinlaisia immeisiä.Jumalan Siunausta edelleenkin
- monin kiitoksin
kiitoksin kirjoitti:
sinulle joka vastasit!Kyllä se vähän helpotti.En kuitenkaan vielä ole rauhaa saanut?miten läheisiä ystäviä tapaa,niitä jotka ymmärtää,oon aika yksinäinen nuori.On minulla ns.ystäviä,eivät he ymmärrä,tuntuu kuin ?no,jatkan myöhemmin
Rukoilen Taivaan Isää että saisit vielä hyviä ystäviä jotka ymmärtävät ja auttavat sinua.Hakeudu vaik jonnekin kristilliseen nuorisoryhmään,kyllä niitä löytyy!Jos olet arka,uskon että saat jonkun mukaasi.Mäkin olen arka ja estynyt,jännittää aina mennä uuteen paikkaan tai sellaiseen mis on paljon ihmisiä.Tuntuu kuin kaikki muut olisivat paljon vapaampia juttelemaan.Se on ihanaa et on kaltaisiasi arempia ja hiljaisempia.Sekin on TAIVAAN ISIN LAHJA sinulle nuori!Ole vapaasti oma itsesi,kyllä sinusta huolta pidetään!r vanha mut arka matkakumppanisi!
- miksi vastaat
kiitoksin kirjoitti:
toisen puolesta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t288195Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r357331Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1053630V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!673430Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.6043114- 772918
Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳382618- 342504
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul321983- 331534