Jokohan se toinen rojahdus

alkaisi?

Pörssiromahduksen kakkosvaihetta onkin jo odoteltu kuukausia. Vuonna 1930 sitä piti odottaa noin 5 kuukautta.

Kylläpä muuten oli sillisalaattia tuo alla oleva taloussanomien artikkeli. Yhtäältä povataan kymmenien prosenttien uutta pörssiromahdusta ja toisaalta mainostetaan, että nyt on ostajilla hyvä aika ostaa.

Mihin tässä enää voi uskoa? Jospa mentäisiin vain Murphyn lakien mukaan: Jos jokin voi mennä entistä pahemmin pieleen, se menee. :)

http://www.taloussanomat.fi/porssi/2009/02/18/uusi-paniikki-uhkaa-porsseja/20094527/170?pos=0

/* Uusi paniikki uhkaa pörssejä

Pelko on palannut osakemarkkinoille aiempaa voimakkaampana. Alkamassa voi olla taas uusi raju laskujakso, arvioi osa sijoittajista. Maagisen haamurajan alittuminen voisi laukaista paniikin.
...
Paljon huomiota maailman medioissa on saanut samaa sanomaa julistava Andrew Smithers. Mikäli historia toistaa itseään, edessä voi vielä olla usean kymmenen prosentin kurssiromahdus, joka painaa osakkeiden arvostukset hyvin halvoiksi.
...
– Suomalaiset osakkeet olivat viimeksi vuonna 1992 näin halpoja suhteessa yritysten kirjanpitoarvoihin. Osakkeista saa nyt 7,5 prosentin osinkotuoton. Nyt voi olla hyvä aika ostaa, jos salkku kestää voimakkaita lyhyen aikavälin heilahteluja, Angervuo sanoo. */

Minä siis ennustan Murphyn lain nojalla, että tänä vuonna Dow sukeltaa 6000 pisteeseen ja jos se on mahdollista, niin vielä siitäkin alemmas. Tätä ennustustani saa itsekukin piensijoittaja vapaasti käyttää sijoitusstrategiansa laatimiseen. Suursijoittajilta minä kiellän ennustukseni hyödyntämisen, sillä jonkunhan täytyy jäädä ostamaan nuo piensijoittajien osakkeet. :)

4

353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

nukahdin ekalla rivillä.

• rauhoittaa

> boooooooooriiiiiiiing

> nukahdin ekalla rivillä.

Voi juku. Sepä ikävää. Olet oikeassa, rahalla (ja ilmeisesti siitä puhumisellakin) on voimakkaan rauhoittava vaikutus. :)

• tunnen useita jotka nukahtivat -90 luvulla,

ensimmäisenä nukahtaneet pääsivät ikiveloistaan,
        mutta
        myöhemmin nukahtaneilla on vielä ikivelkaa 3-5 vuotta.

• siinä

että rojahdus käynnistyy. Kullan hinta ylitti jo 1000 dollaria! Niin korkealla se on ollut vain kerran, vuosi sitten. Dow on juuri nyt kohdassa 7296 pistettä ja 2 tuntia on vielä aikaa viikonloppuun. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4652
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1947
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1630
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      132
      1186
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1121
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1056
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      953
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      916
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      882
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      848
    Aihe