-*RIKOTTUJA RUUKKUJA*-

♥::o:o::♥.::o:O::..♥..::O:o::.♥::o:o::♥


En kestä uusia aamuja

Illalla ne ovat vain rikottuja ruukkuja
Viini maahan on valunut - haihtunut
ja on vain halkeilevat huulet

Yksinäisiä askeleita sieluni huoneissa
Pääsemättä minnekään
Kohtaamasta ihmistä

Musiikki ei soi
Ovet pysyvät lukossa
Ketään en kutsu
Kukaan ei kolkuta
On vain yö ja uusien aamujen pelko

Miten kylmä onkaan tulen sammuttua
Enkä minä saa lausuttua nimeäsi enää


Miten kylmä -

Ja kohta on jälleen aamu


♥::o:o::♥.::o:O::..♥..::O:o::.♥::o:o::♥

14

401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mullakii on kylmä.
      Palelii.
      Kun ulkona juoksin aamutakisa nii.
      Mut sinä runollasi.
      Sait verenikin seisautettua.
      Oli niin upea.
      Kiitos aamuun.
      Teekuppi höyryy:)

      • *MURUKULTA*

        Kyllä se täälläkin tuo kova pakkanen laittoi nyt meitsin niiskuttamaan.
        Ovensuussa kun on joutunut riekkuun vähänväliä, päästät kissoja ulos ja sekunnin päästä sisälle...ym. :\\
        Toivottavasti sinulla jo veret virtaa siellä! :)
        Ei ollut sentään tarkoitus pysäyttää veriä, mutta ajankohta sopii kyllä tuollaiselle tekstille,
        pakkanen ikään kuin tukee luonnostaan..
        Kiitos Gitta palautteestasi ja kohti lämpöisempiä aikoja mennään!
        Ja kiitti vielä Gitta postasta!


    • padme_amidala

      ..hain tikkitakin päälleni luettuani runosi *hrrrr*. Olit osannut kuvat lohdutonta yksinäisyyttä todellla hyvin, niin että se riipaisi lukijan sydämestä :,(

      Minusta aamut ovat ihania, kun on edesä uusi päivä, eikä ole ehtinyt hölmöillä vielä mitään ja innoissani odotan kuuta taivaalta : )
      Ja yöt ovat kanssa ihania, kun ei tarvitse ajatella yhtään mitään. Senkun vaan katselee kauniita unia. Ajattele, että unet eivät vielä ole huviveron alaisia, niitä saa katsella ilmaiseksi. Harvemmin näen sellaisia unia, jotka vaatisivat kanavan vaihtoa. Enempi on sellaista unta, josta ei hutsittaisi herätä ollenkaan kellon soidessa : )

      Kiitos rokkapäivän lukuhetkestä : )

      • *MURUKULTA*

        "tikkitakin" Ihanaa! En ole kuullut tuota sataan vuoteen! :D *huoh*...muistoja...
        Jaa herätys...minulla oli viime yönä varmaan hyvät unet, tosin en muista mitään mutta kun heräsin ensimmäinen ajatus oli 'kaupunginvalot'!
        Mitä se ikinä sitten merkitsikin, päätin, että jotain hyvää ja täts it! Helppoa eikö totta! ;)
        Toissa öönä näin sitten jo vähän pitemmän, muistettavan version, joka sijoittui sinne sun naapurikaapuntiin,,,
        Nyt kun sanot, niin varppina tulee katoppas simmosia uni-cd:tä olemaan. Asennetaan (meillähän on sitten jo siinä vaiheessa kaikenmaailman tunnistuslätyköitä/henk.korteja ym. ihon alla) sellainen metallilätykkä päänihon alle ja siten pöydällä on simmonen aparaatti, josta tulee singnaali ja se vaikuttaa tuonne uniosastolle. Siinä sitten voip katella vaikka Kasaplankkaa yöt! Tosin se maksaa, siitä tulee sitten toki lasku, niin kuin nyt puh.lasku..
        Jules Verne seikkaili aikanaan sukellusveneellä aikana jolloin se oli täyttä utopiaa ja kuinkas kävikään...
        Joo! Ja tuosta herätyskellosta, olen sitä mieltä että sen on keksinyt joku inkivisiittori!! >:O

        Joku on nakellut puita maailman kakluuniin, kun pakkanen laskee laskemistaan..Jokohan bikinikelit alkas oleen! Varmaan,,,, :)))


    • kaaru

      tämä aamu kylmää
      kuten muutkin lukemattomat aamut
      paikkasi siinä vierelläni
      on tyhjä ja sydän vailla
      rakkauttamme

      halu vain olla
      näkemättä ketään
      yöt täynnä muistoja
      ja paleltaa nousta aamuun
      nähdä seinät
      kulkea huoneesta toiseen
      eikä Sinua missään

      Koskettavaa tarinaa Sinulta...pidin:)

      • *MURUKULTA*

        Tämä on 'niitä' möökö-runoja', joita syntyi tuossa jokin aika sitten,,,
        Käsiäni vääntelin laitanko vaiko en... mutta kun sain vihreää valoa,
        että ei ole noita ruikutus-runoja, niin sitten laitoin sivulle. Ja siin se sitten on!

        Kiitos sinulle palautteestasi kaaru ja mukavasti lumen sadellessa vilkuttelen sinne.
        No, kahdella kädellä tietenkin! *viuhkista waan* :D


    • "RIKOTTUJA RUUKKUJA"

      Tuo kuva ollu sielussani,
      olen siitä ajatellu,
      voisko siitä kenties saada,
      elämänkukkasille sen astian.
      Missä jokainen kukkanen sais,
      sen oikean asennon,
      misks on noissa elämän,
      tuulissa muokkautunnu.

      MURUU

      Eikös kestetä sitenki, kestetään,
      jos ei niin venytään, eikös?
      Miten oletkaa taitein maalannu,
      silmien eteen aidon kuvan,
      jonka edessä ei voi jäädä kylmäks.

      Tässä runos edessä
      sydämeni hiljentyneenä,tuntien omien,
      siruista kootun astiani haurauden.
      Alla kämmen sillä sellaisenaan,
      ei siruakaan yhtään kadottaa,
      rakkauden kohde olla, tänää.

      Syvin miettein käsin tyhjin,
      kiitos sain aimoannoksen niin syvällinen,
      katson ulos sielä hiljaa sataa lunta...Liisa

      • *MURUKULTA*

        Josko sen jotenkin saa korjailtua,, jotakin täytyy siihen särkyneeseen kerätä..
        Olisiko niitä ensikesän niityltä poimittavia kissankelloja ja apiloita, heiniä ja niittyleinikeitä.
        Vähän miten sattuu,, vaan kuitenkin, keskelle pöytää. Siihen, mihin aurinko paistaa, siihen,
        jossa olisi pari lasia vierekkäin ja - jotain punaista ja makeaa..;)
        Uskotaan jotenkin niin ja tuo hiljalleen satava lumi on vain haalistuva muisto ja me katsomme uuteen...
        Lämpöistä torstainiltaa Liisa sinne ja kiitos kun poikkesit Murukullan luona kylässä! :)


    • pups

      laskee päivä...
      Kylläpäs on hieman satuttava runo nyt sinulta tässä. Jos noin niinkuin laajemmin asiaa ajattelee, niin noinhan se menee, vertauskuvallisesti nimittäin jokainen päättyvä päivä häviää, vain joitain sirpaleita jää jäljelle...
      No, et nyt tainnut ihan tuollaisia ajatellen runoasi kirjoittaa, tässä on niin paljon henkilökohtaisempi ote, ja pelottavaahan se saattaa olla...herätä uuteen päivään silloin, jos on jonkinlaisen epätoivon ja lohduttomuuden vallassa.
      Mutta...onneksi sentään useimmilla uusi päivä avautuu eteen täynnä valoa ja toivoa ja mieli innokkaana odottaa uuden ihanan päivän uusia seikkailua :-)))) Siis ainakin, tuota...joskus.

      • *MURUKULTA*

        Kun ollaan alamaissa hetket ovat pitkiä, loputtomia. Vain uni tuo hetkiseksi taukoa ja jälleen - kun herää, kun aamu nousee, kaikki vain jatkuu loputtomana virtana,,,tyhjyys ja toivottomuus.
        Näitä syvissä vesissä tarpomis-runoja joskus tulee, vaan haluan kyllä nopeasti sieltä pois. Niissä on niin raskas energia, että ei niitä kestä pitempään. Sellaiset energiat vie pohjaan...
        Vaan niin kuin on laskuja on myös nousuja ja ehkä jo seuraava on sellainen 'nouseva' iloinenkin runo - tasapainon hallintaa! :)


    • Minanoita

      Kop, kop, arvaa kuka täällä oven takana kolkuttaa??!!!No tiätty työstä räytynyt noita
      jonka on ny tultava kertomaan jotta loistava
      runonäyte jälleen kerran Murulta=)))))

      Tuota kai passaa että korjasin
      ruukun sirpaleet talteen, liimaan ne
      yhteen ja saat sitten joululahjaks ne entist
      ehompana kjäh=)))))

      • *MURUKULTA*

        Ååta mää arvaan! Se ååååån postimies! :D Ee ååkkaan, se såittaa kahdesti, eekä ryskää tuållain.
        Tåta,,,siellä våis ålla MustanVuåren pahamaineinen Velhå!! Jåå! Taikka eiii,, ku se ån tuålla navetanseinässä taas,,se pitå sillä heittää vieläkin.
        Kuka se sitten våis ålla.. *miettii*...Heiiii! Nyt minä håksasin!! Sehän ålet sinä! Ekkö ååkki?
        Vähä mää åån hyvä! :)) Astuhan pirttiin.
        Tämä ån tämmönen myrkynvihree sävyltään tämä runå. Mutta minä siikasin pilviä ja tuulen asentåa ja haistelin mennyttä eilistä ja tulevaa tuiketta etenkin ja näyttäisi siltä, että våipi tulla jåtain muuta seuraavaksi..Tåivåtaan,, ;)
        Mutta tiiäkkö! Minä jään ååttaan sitä Jåulua, niin kuin Kåkkå-mikkåkin!
        *Pärskis*, sanåå Murukulta! :)


    • Kalle K

      mielenkiintosen runon oot laettanut
      ilimoja pitkin kulukemaan....

      Sinultako sattu jiämään uunin pellit
      aaki illalla kun uamulla olit nii
      kylymissäs?

      Minulle sattu semmone vahinko kun jäe
      puteli pöövälle iliman korkkia ja kissan
      pentele olj sen kuatannu ja lattilta
      lipitti sitä jannoose...

      • *MURUKULTA*

        Tiiäkkö Kalle, ku jäihän ne kakluunin pellit aaki ja vinkka käv ja arvoot, ko ulukona oll pakkasta viell nii jotta!
        Vinkkelit jalas, piässä karvahattu ja nuapurin Viljolta saamat rukkaset käsiss jouvun uaamukohvit keitteen!
        Siin mie aattelin jotta olisipa Aprikan-pojalle oikee ekstriimloma ku tänne eksys! :)) Laittasin sen tarpoon tuonne liiterriin puijen hakkuun, vaikka eekai se sinne piääsiskää ku se on umpihanges, älyäis kolan piäällekään mittään ja paleltus raukka lumihankeen kesken kalikoitten haun.

        Vaa kuule Kalle mie se näin jottain tavatonta mitä en ennen uoo nähänynnä! Oravan, niin uoon mie oravan ennekii nähäny, vuuan en sitä, miten se söi! Se roikku oksasta piää alas ja söi!!
        Siin minust merin piäässä ja söi ja söi...piää alaspäin ku ee mittää ja kauan!
        No aukoohan tuo kissakii noit oveja ja antaa tassua ym. ja ny oh simmone erkoisuus jotta piää alaspäin syövä orava! Mitähän seuraavaksi!...
        Vaa ohan sullaki juoppo kissa, niin jotta voijaanko myö puhuu; "täysin normaalist olotilast meillä"! ;þ
        Juuaan myö kuule, Kalle nyt täysin ookeepäin iltakaffet ja piäätetään jotta kaik oh hyvin! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe