Oinaat, tunnistatteko toisenne?

itsekin oinas

Mielestäni oinaan merkissä syntyneet ihmiset voi jakaa kahteen ryhmään: on niitä, jotka ovat nöyriä ja huomioivia, sekä niitä, jotka käyttäytyvät aggressiivisesti ja siten pyrkivät päämääräänsä.

Oinaalla on paljon energiaa, mutta ongelmana tuntuukin olevan sen oikea kanavointi. Itse puran ylimääräisen energian liikkumalla tai tekemällä haastavaa ajatustyötä. Muuten minusta tulee aggressiivinen ja itsekeskeinen. Ehkä oinaan aggressiivisuus johtuu epävarmuudesta, jota fyysinen paineiden purku auttaa hallitsemaan ja torjumaan?

Kuului oinas kumpaan ryhmään tahansa, jotkin ydinominaisuudet ovat samat. Epärehellisyyttä, epäoikeudenmukaisuutta ja epävarmuutta ei oinasihmisissä ole, eivätkä he valitse tällaisia ihmisiä ystävikseen.

Oinaan tunnistaa heti.

14

2577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kippurasarvi

      Kyllä tunnistan! Ei mikään tässä maailmassa ole niin ärsyttävää kun epärehelliset ihmiset ja toisten tallojat,olen neiti suorasuu ja tulen sitä olemaan aina. Minun kelkassani ei ainakaan imartelulla pärjää.Minä olen myös kova liikkumaan ja harrastamaan kaikkea mahdollista, HIKI tullee jos joutuu paikoillaan olemaa. Kaikkee ja mielellään vauhdikkaasti. En myöskään pidä epävarmoista ihmisistä ja luokittelijoista,tarkoitan sitä että suora ja rehti voi olla täysin kouluttamaton ihminen tai toisaalta koulutettu ja muka toisia parempi ihminen voi ollä täysi mölkky.

      • nouseva scorpioni

        Olen itsenäinen, kunnianhimoinen oinasnainen ja vaadin rehellisyyttä lähimmäisiltäni. Inhoan myös luokittelua ja "selkään puukottamista". Yksi oinaan ominaispiirre on myös mieltymys teräaseisiin. Olen lukenut, että monet kokit ovat oinaita (samoin murhamiehet). Itse olen kokki.

        Oinasluonteen lisäksi minusta löytyy piikikästä scorpionia, enkä anna kenenkään tulla niskanpäälle. Tällä hetkellä minua on loukattu ja petetty erittäin pahasti ja itsehillintäni on koetuksella. Osaako kukaan neuvoa miten scorpion luonteinen oinas oppisi tukahduttamaan kostonhimonsa?


      • Tääl myös...
        nouseva scorpioni kirjoitti:

        Olen itsenäinen, kunnianhimoinen oinasnainen ja vaadin rehellisyyttä lähimmäisiltäni. Inhoan myös luokittelua ja "selkään puukottamista". Yksi oinaan ominaispiirre on myös mieltymys teräaseisiin. Olen lukenut, että monet kokit ovat oinaita (samoin murhamiehet). Itse olen kokki.

        Oinasluonteen lisäksi minusta löytyy piikikästä scorpionia, enkä anna kenenkään tulla niskanpäälle. Tällä hetkellä minua on loukattu ja petetty erittäin pahasti ja itsehillintäni on koetuksella. Osaako kukaan neuvoa miten scorpion luonteinen oinas oppisi tukahduttamaan kostonhimonsa?

        ...Teräviä puukkojaan vaaliva kokki oinas-Nainen. Ja töistä löytyy tällä erää kaks muutakin oinasimmeistä, toinen kokki & kylmäkkö. Hyvin tullaan kuitenkin juttuun, vaik kaikki vahvatahtoisia ihmisiä. Onneks lähes kaikki tuntemani oinaat pitävät työnteosta.

        Kostonhimosta en osaa sanoa mitään, koska itse en osaa olla kovin pitkävihainen, vaikka saatan hetkellisesti tulistua.


      • No se oinas
        Tääl myös... kirjoitti:

        ...Teräviä puukkojaan vaaliva kokki oinas-Nainen. Ja töistä löytyy tällä erää kaks muutakin oinasimmeistä, toinen kokki & kylmäkkö. Hyvin tullaan kuitenkin juttuun, vaik kaikki vahvatahtoisia ihmisiä. Onneks lähes kaikki tuntemani oinaat pitävät työnteosta.

        Kostonhimosta en osaa sanoa mitään, koska itse en osaa olla kovin pitkävihainen, vaikka saatan hetkellisesti tulistua.

        Minä myös keittiöpuolen edustaja. Pidän työn tekemisestä, aina mitä kiireempi sen mukavampi vaikka pari sammakkoa suusta luiskahtaisikin hui.
        Työn jälki pitää kiireestä huolimatta olla hyvää.
        On se vaan niin mukava kalisutella sarvia ja sitte niille yhteenotoille voikin nauraa makeasti.


      • oinainen
        nouseva scorpioni kirjoitti:

        Olen itsenäinen, kunnianhimoinen oinasnainen ja vaadin rehellisyyttä lähimmäisiltäni. Inhoan myös luokittelua ja "selkään puukottamista". Yksi oinaan ominaispiirre on myös mieltymys teräaseisiin. Olen lukenut, että monet kokit ovat oinaita (samoin murhamiehet). Itse olen kokki.

        Oinasluonteen lisäksi minusta löytyy piikikästä scorpionia, enkä anna kenenkään tulla niskanpäälle. Tällä hetkellä minua on loukattu ja petetty erittäin pahasti ja itsehillintäni on koetuksella. Osaako kukaan neuvoa miten scorpion luonteinen oinas oppisi tukahduttamaan kostonhimonsa?

        Olen myös oinas ja nouseva skorpioni (ja kuumerkki leijona...välillä on ollut hillitsemistä kaikenlaisessa kuohuvassa: kosto, ylilyönnit ym.).

        Olen saanut tunteita kuriin ihmisenä kasvamisen ja kypsymisen tuloksena; joku vuosi sitten luin paljonkin itämaista filosofiaa ja toisaalta tielle on sattunut kasvattavia kokemuksia. Olen tietoisesti harjoitellut järjen käyttöä tilanteissa, joissa olisi voinut käydä pahastikin jos tunteiden vallassa olisi heilunut. Esim. tiettyihin ihmisiin liittyviä pettymyksiä olen tietoisesti keskittänyt koskemaan vain ks. henkilöitä, jotta en kaikissa vastaavissa tilanteissa oireilisi sen takia, että joku joskus teki/sanoi jotain ikävää. Tai olettaisi että kaikki ovat samanlaisia.

        En tiedä millaisia elämänkokemuksia sinulla on taustalla, mutta omat elämänhistorian tapahtumat on opettaneet (tai niin olen tulkinnut maailmaa) että paha todellakin saa palkkansa. Useimmiten saa kostonsa tekemättä mitään - ihmiset jotka vahingoittavat toisia, saavat kyllä tekojensa mukaan, ilman että minä teen asialle mitään. ”Jos istut tarpeeksi kauan joen rannalla, vihollisesi ruumis kelluu ohitse” kuuluu vanha opetus joka on mielestäni ihan totta. Tai sitten tulkitsen tapahtumia niin - no olkoon, pääasia että olen saanut enemmän mielenrauhaa. Nykyisin mielenrauha ja tasapaino on minulle paljon tärkeämpää kuin koston ja "voittamisen" tuoma riemu. Nuorempana se oli tosi tärkeää; "kyllä minä vielä näytän!" Aikansa draamakuningattaren elämää kesti hyvinkin, jopa ylpeilin vaikean ihmisen maineella. Kunnes tajusin, että voin tällä menolla myös tehdä itsestäni aika pellen... Viileä tyylikkyys mieluummin! :)

        Mutta täytyy sanoa että kyllä vieläkin hetkittäin kuohahtaa ja kunnolla! Onneksi näyttämisenhalu (=kosto) useimmiten jo kanavoituu johonkin positiiviseen toimintaan. Ai niin, siinäkin yksi käyttökelpoinen strategia. "Menestys on paras kosto."


      • kiristys
        oinainen kirjoitti:

        Olen myös oinas ja nouseva skorpioni (ja kuumerkki leijona...välillä on ollut hillitsemistä kaikenlaisessa kuohuvassa: kosto, ylilyönnit ym.).

        Olen saanut tunteita kuriin ihmisenä kasvamisen ja kypsymisen tuloksena; joku vuosi sitten luin paljonkin itämaista filosofiaa ja toisaalta tielle on sattunut kasvattavia kokemuksia. Olen tietoisesti harjoitellut järjen käyttöä tilanteissa, joissa olisi voinut käydä pahastikin jos tunteiden vallassa olisi heilunut. Esim. tiettyihin ihmisiin liittyviä pettymyksiä olen tietoisesti keskittänyt koskemaan vain ks. henkilöitä, jotta en kaikissa vastaavissa tilanteissa oireilisi sen takia, että joku joskus teki/sanoi jotain ikävää. Tai olettaisi että kaikki ovat samanlaisia.

        En tiedä millaisia elämänkokemuksia sinulla on taustalla, mutta omat elämänhistorian tapahtumat on opettaneet (tai niin olen tulkinnut maailmaa) että paha todellakin saa palkkansa. Useimmiten saa kostonsa tekemättä mitään - ihmiset jotka vahingoittavat toisia, saavat kyllä tekojensa mukaan, ilman että minä teen asialle mitään. ”Jos istut tarpeeksi kauan joen rannalla, vihollisesi ruumis kelluu ohitse” kuuluu vanha opetus joka on mielestäni ihan totta. Tai sitten tulkitsen tapahtumia niin - no olkoon, pääasia että olen saanut enemmän mielenrauhaa. Nykyisin mielenrauha ja tasapaino on minulle paljon tärkeämpää kuin koston ja "voittamisen" tuoma riemu. Nuorempana se oli tosi tärkeää; "kyllä minä vielä näytän!" Aikansa draamakuningattaren elämää kesti hyvinkin, jopa ylpeilin vaikean ihmisen maineella. Kunnes tajusin, että voin tällä menolla myös tehdä itsestäni aika pellen... Viileä tyylikkyys mieluummin! :)

        Mutta täytyy sanoa että kyllä vieläkin hetkittäin kuohahtaa ja kunnolla! Onneksi näyttämisenhalu (=kosto) useimmiten jo kanavoituu johonkin positiiviseen toimintaan. Ai niin, siinäkin yksi käyttökelpoinen strategia. "Menestys on paras kosto."

        Aivan, menestys ärsyttää ainakin sellaisia jotka koko ajan yrittävät ylenkatsoa tekemisiäni. Se on totta ,että paha saa palkkansa kun vain jaksaa odottaa ja vieläpä runsain mitoin.Hermojen hallintaa voi harjoitella,mutta kyllä se takahampaita verottaa. Vieläkin kuohahtaa ja kovasti, nimenomaan (kaltoinkohtelu)oli se sitten kyse itsestä tai jostain muusta henkilöstä.


    • girlwithhighheels.

      Mun isäpuoli on oinas.Mun entinen kaveri on oinas.mun äitin entinen pomo on oinas.Mun pikkusiskon kaveri on oinas. Kaikki aivan kamalia!Määräileviä,itsekkäitä ja olen aina oikeassa tyyppejä. myöskin agressiivisia. Kammottavaa sakkia ja olen saanut kokea oinaista ihan kantapään kautta.Suurin osa oinaista on täysiä Narsisteja!en yksinkertaisesti siedä oinaita.
      hyi vittu,menkää itteenne ja miettikää kuinka vitun määräileviä ja ilkeitä osaatte olla!

      • itsekin oinas

        viestissäsi ei ollut mitään uutta, myös kusipäitä mahtuu oinaiden joukkoon. kaikki eivät ole löytäneet omaa juttuaan ja purkavat turhautumisensa eli ylimääräisen energiansa ja epävarmuutensa toisiin.

        sellainen käytös on todella epäreilua ja epäkypsää.

        toisaalta tämän ketjun ideana onkin kysyä oinailta, tunnistavatko he toisensa.


      • sandraus

        jep jep.. tunnet siis 4 oinasta tekstisi mukaan ja sen perusteella suurin osa oinaista on narsisteja jne muuta p***aa... :D hahhah :D salli mun nauraa. kertoisitko ikäsi??? :D ois kiva tietää :D tekstin voisin luulla 6-vuotiaan lapsen kirjoittamaksi joka ei vielä ymmärrä mitä puhuu ja mistä puhuu mutta puhuu kuitenkin :D mutta kiitos tästä tiedosta.

        -rakastettu oinas :)


    • oinasnainen :)

      No jaa. Näyttää aika kovasti siltä, ettei monikaan voi sietää suoraskaista puhetta, jota suusta joskus tulee lauottua. ^^ monet tunnistavat minut siis juuri tästä luonteenpiirteestä.
      Oikeastaan olen ujo oinaaksi, mutten aina siltä vaikuta. Omalla tavallaan siitä yötyy, että sanoo asian suoraan. Yrittäkää ymmärtää siis, ettei se aina kauniilta kuullosta, mutta pointti tulee selväksi vähemmällä ajalla ja vaivalla. Ja sillä tavalla löytää äkkiä tosiystäviä, jotka pysyvät rinnalla, oli sitten joskus jääräpäinen tahi ei.

      siskoni mies on oinas. Kun häneen vertaan itseäni, niin en millään huomaisi yhtäläisyyksiä. Meistä kummastakin löytyy rehellisyyttä, anteliaisuutta ja itsepäisyyttä, mutta ilmaisemme ne täysin eri tavalla. Eli sanoisin, ettei oinasta aina tunnista, vain stereotyyppiset.

    • oinasta

      Olen oinas ja olen kuten oinaat yleensä, varsinainen jästipää. Enkä voi sietää sitä, että joku yrittää muuttaa ajatuksiani tai elämääni, vaikka osaan keskustella syvästi ja sen miellelläni teenkin. Olen kova analysoimaan.

      Osaan joustaa, joskin se saattaa joissain tilanteissa mielen syövereissä tympäistä.

      Rakastan hiljaisuutta, rakastan elonääniä, rakastan elämää ympärillä, rakastan yksinäisyyttä...haluan itse päättää milloin ympärilläni on hiljaista, milloin melua, milloin ihmisiä, milloin olen omissa oloissani.

      Olen empaattinen, osaan eläytyä toisen tilanteeseen ja tuntemuksiin, ja osaan olla hyvinkin hienotunteinen enkä paukuta asioita päin näköä kuin äärimmäisessä raivon vallassa ja yleensä vain lähimmälle ihmiselle: parisuhteessa (en koskaan vanhemmilleni, etenkään äidilleni, vaikka aikoinani isäni kanssa saatiin molempien jästipäisyyden takia ähistä). Teen kaikkeni ollakseni loukkaamatta minulle hyviä ja helliä ihmisiä. Vaikka yritän hillitä itseni ja pysyä rauhallisena, parisuhteessa ollessani valitan asioista helposti ja jos toinen on minulle törkeä, ei loukkaantumiseni jää huomaamatta ja tästä oinasnaisesta saattaa kuoriutua oikea huutava piru, jos toinen lyö puuta pesään. Lepyn kuitenkin nopeasti enkä ole koskaan pitkävihainen enkä katkeroidu vaikka muistan pitkään kokemani vääryydet. Siis anteeksi annan mutten voin unohtaa. Olen myös mustasukkainen.

      Läheisiä ihmisiä kohtaan olen lämmin ja rakastava (vieraita kohtaan huomaavainen), vaikka joskus se on vaikea uskaltaa ääneen sanoa. Rakastan tulisesti ja täysillä ja kiinnyn rakkaisiin ihmisiin kovasti.

      Rakastan hyvää, mielenkiintoista, ja säännöllistä seksiä. En kuitenkaan petä enkä siedä ajatusta minkäänlaisesta pettämisestä, vaikka aikoinaan entisessä suhteessa exäni luottamuksen veinkin, vaikka ketään panemaan en ryhtynytkään. Pysyn parisuhteessa ja elän parisuhteen ehdoilla, ja helposti tingin omista asioistani toisen vuoksi ja pistän kumppanin etusijalle. En luovuta helpolla ongelmien tullessa vastaan, vaikka kyse olisi luottamusongelmista.

      Olen kunnianhimoinen ja täynnä ideoita ja haaveita sekä luova, ja vaikka sitkeyttä löytyy, olen helposti liian laiska ja saamaton ja jään ennemmin haaveilemaan kuin ryhdyn hommiin. Myönnän olevani kovin itsekeskeinen. Tahdon olla huomion keskipisteenä hyvässä, muutoin mielummin hukun massaan ja aivan liian usein jännitän sosiaalisia tilanteita. En kestä omaa epäonnistumistani.

      Olen taiteellinen. Pidän liikunnasta. Pidän naisellisista asioista ja esteettisistä asioista. Inhoan liikaa kaavoihin kangistumista ja nynnyilyä, vaikka rutiinit tuovat turvallisuutta. Haluan kokeilla asioita, mutta aina eivät rahkeet ja uskallus riitä.

      Ja kuten näkyy, minäminäminä-oinaalle tyypillisesti jaksoin tarinoida kovasti itsestäni. Kyllä, olen kova pölpöttämään (oikeasti oikeassa seurassa).

      Kumppanini on myös oinas. Samoja piirteitä löytyy, ja tiedostamme olevamme lähestulkoon täysin toistemme peilikuvat. Tämä on niin hyvässä kuin pahassa. Hyvässä täydellisen ihanaa, voisinko sanoa että orgastisen hieno, mutta pahassa niin tuskallisen piinavaa ja repivää ja rajoja koettelevaa.

      Löytyykö täältä pariskuntia joissa molemmat ovat oinaita?

      • Ja minä

        ...allekirjoitan kaiken...


    • oinas griiiiiiiiiiiiiiiiii

      yksikään ämmä.

    • Allanousevankuun

      Heipsan, Joo on tossa totta suurin osa. Mutta ihmisen olemukseen vaikuttaa koko eläinrata, siksi myös oinaita on erilaisia. Itse olin nuorempana itse- ja suorituskeskeinen, nykään aika paljon jotain muuta. Nouseva merkki vaikuttaa ja kypsyminen....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3013
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2354
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2092
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1933
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1787
    6. 161
      1231
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe