Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Echoes

gallupi-346

Mitä mielikuvia Echoes teissä herättää? Jos biisin jaksot löyhästi purkaa osiin. Mielestäni ko. biisi ei kerro mistään yksittäisestä tapahtumasta.
Siis se "overhead the albatross...", sehän on se varsinainen biisi sen soolo.
Soolon jälkeinen jamiosa voisi olla jonkinlainen "Tribute to Hendrix" ja lokkiosan - palaan tähän seuraavassa - jälkeinen jännitteen rakentaminen on taas eräänlainen "Tribute to Hank Marvin" tai "Apache of the 1970s".

Lokkiosaa ei tarvitse mittavammin selitellä. Jos on käynyt Englannissa rannikolla esim. Brightonissa tuijottamassa merelle omassa yksinäisyydessään niin tuttu tunne.

9

901

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • derek flint

      Jos Echoesin panee soimaan samaan aikaan kun Kubrickin Avaruusseikkailu 2001:n viimeisen psykedeelisen osion, niin musiikki sopii kuviin hämmästyttävän hyvin. Kuvissa tapahtuu juuri samaan aikaan selvästi havaittavia siirtymiä samalla kun Echoesin eri osat soivat. Sattumaa vai ei, kuka tietää.

      • aiheen aloitta

        Olen itsekin kuullut mutta en halunnut sitä tuoda esiin. Tietenkin Echoesia on soitettu ennen Meddlen ilmestymistä avaruusaiheisena.


      • A Space Odyssey with Pink F...

    • pinkki floidi

      En osaa mieltää Echoesiä millään tavalla shadows-henkiseksi crescendo-osassa. Kitaran soundi voi viitata vähän siihen, mutta tyylillisesti musiikki on täysin eri planeetalta.

      • johtuu

        Minulle tulee mieleen laavamaisemat....


      • VMM
        johtuu kirjoitti:

        Minulle tulee mieleen laavamaisemat....

        on jäänyt Live at Pompeii elokuvasta/dokumentista/livestä mieleen.


    • animals 72

      ostonpa tämän Live At Pompeii - dvdn jossa on directors cut joka on erillainen kuin alkuperäinen konsertti.

      http://www.youtube.com/watch?v=syLqDPEurqo

      kaikki alkuperäiset filmit oli tuhoutuneet joten ohjaaja laittoi vähän avaruus kuvaa ja 2001 kuvaamassa pompeissa tulivuorta jne...

      alun raketti on avaruuden muukalaisten raketti eikä ihmisen joka tulevat maahan kuuntelemaan Pink floydin soittoa ja sit lähtevät takas HEH.

      Echoes on aina ollut mulle viimisiä PF biisejä siitä vanhasta floydista, dark side of the moon oli sitten jo muuta.

    • Kulttuurifriikki

      Nimittäin Marcel Proustin Kadonnutta aikaa etsimässä. Olen lukenut että Pink Floydille ehdotettiin 70-luvun vaihteessa baletin (!) säveltämistä teoksen pohjalta. Ongelmana oli vain se, että kukaan bändin jäsenistä ei jaksanut lukea Proustin opusta (siinä on yli 2 000 sivua) lävitse. Basisti Waters pääsi toisen osan alkuun mutta siihen se taisi jäädä. Kumminkin Echoesin sanoituksissa on jotain mikä tuntuu viittaavan Proustin teemoihin. Tai niin ainakin minun päässäni.

      • Publius Enigma

        että Pink Floydille ehdotettiin sävelteoksen tekemistä Lontoon puhelinluettelosta, mutta Roger Waters kieltäytyi, koska "Siinä on liikaa henkilöitä". Juttu on muuten tosi, löytyy Amazing Pudding, vol. 2, numerosta 4, 1972


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe