Mies matkustaa

Kuinka jaksatte??

Haluaisin kysyä teiltä äideiltä joiden miehet matkustaa, että kuinka jaksatte??

Meillä on 3- vuotias poika ja 10 kk ikäinen toinen. Vanhemmalla pojalla ylivilkkautta ja kielellisiä häiriöitä, joista käy terapioissa. Nuorempi poika käynyt nyt myös fysioterapiassa.
Mieheni matkustaa melko paljon ulkomailla, ja niinä päivinä kun ei matkusta tekee todella pitkiä päiviä. Esimerkiksi klo 7.30-21.30 ja 7.30-19.30, joskus 7.30-17.00/18.00 (joka sekin tuntuu pitkän päivän jälkeen todella pitkältä). Olen todella poikki!
En vaan pelkästään sen takia, että saan ottaa vastuun koko perheemme arjesta ja kuljettaa poikia pitkin terapioita - vaan myös siitä, että poikani, niin ihania kuin ovatkaan, ovat todella vilkkaita (kuten terapiatkin sanoo). Kokoajan joudun ojentamaan ja kieltämään. 10-12 tunnin kotona olo jakson jälkeen, alan olemaan jo niin väsynyt poikien kanssa yksin olemiseen, ainaiseen ojentamiseen, vahtimiseen ja tarkkailemiseen, että asiat menee huutamiseksi, jota tietenkin myöhemmin kadun.

Kun mieheni palaa matkaltaan, ja olemme juuri tottuneet päivärytmiinne, joudumme taas opettelemaan uuden rytmin ja tottumaan, että iskä on taas tullut "sotkemaan" rytmimme.... (niin valitettavasti siltä se on alkanut tuntumaan....) Itselläni ei ole paljoakaan omaa aikaa, enkä edes muista aikaa, koska olisin viimeksi ehtinyt pitää yllä sosiaalista elämääni. Kun aikaa sitten järjestyy joskus iltasella, en enää jaksa lähteä mihinkään, enkä kyllä enää pääsisikään - kaikki kaverit on kaikonnut, enhän ehdi/jaksa pitää heihin enää yhteyttä.

Tämän vuodatuksen jälkeen, onko täälä Suomen maalla yhtään vastaavassa tilassa? ja kertokaa kuinka te jaksatte?!

2

587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • junassa!

      Nyt jo kuitenkin hivenen helpompaa..

      Itselläni 2 vuoden ikäerolla kaksi ensimmäistä lastani. Eli ymmärrän hyvin mistä puhut.. Vanhempi vielä ylivilkas..
      Voisi kyllä sanoa että yksinhuoltaja olen nämä vuodet ollut.

      Ota yhteys neuvolaan tai sossuun. Laita ainakin vanhempi lapsesi hoitoon edes osaksi päivää. Näin saat pientä taukoa,edes hetkeksi.
      Itse en tätä älynnyt tehdä, ja loppujen lopuksi olin niin väsynyt että oli täysi työ saada arki askareet hoidettua.

      Nyt on oikeasti helpompaa, vanhin jo koulussa ja seuraava eskarissa. Saan muutaman tunnin päivässä keskittyä vauvaan ihan rauhassa.. Arkea helpottanut huomattavasti jo se että näille isommille on pikkuhiljaa ruvennut tuo järki kasvamaan päähän. Tosin, kotona ollessaan vieläkin melko menoa jatkuvasti.. ja varsinkin tämän vanhimman kanssa on vieläkin elämä melkoista fiaskoa.
      Niin.. Mies tekee töitä vieläkin samaan malliin. Lähtee aamuyöllä, palaa illalla myöhään.. jos palaa..

      Yritä jaksaa, ja ota yhteys todellakin johonkin ammatti-ihmiseen. He osaavat auttaa ja sieltä saat taatusti apua! Kun vain itse ensin uskallat selittää tilanteen ja puhua.. Sehän se suurin kynnys on!

    • sellaistahan

      se usein tämä naisen elämä on...plaah.. laita tuo vanhempi lapsi päiväkerhoon. Yleensä ovat 2 tai kolme kertaa viikossa. ja niihin yleensä voi kysellä vapaita paikkoja kesken vuodenkin. Tuohon vilkkauteen osta lasten kalaöljykapseleita. Omega kids tms. rauhoittaa hiukan. Mutta paras tulos näkyy vasta puolen vuoden säännöllisen ottamisen jälkeen.
      Muuten sanoisin, että osallistu johonkin perhejumppaan tms , missä lapset saa olla mukana. Itse ainakin jaksan paremmin, kun tavannut muita äitejä ja muutenkin päässyt ulos talosta..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      165
      6911
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4087
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2065
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1999
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1849
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1591
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1583
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      20
      1564
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe