Aikomuksenani on hankkia suht. vähän ajettu (n.40-75tkm) Volvo V50 vuosimalli väliltä 2004-2008. Ajomääräni perusteella bensan ja dieselin kustannukset menevät yksiin, enkä ole siksi rajannut moottorivaihtoehtoa vain johonkin tiettyyn. Kokonaisuus ratkaisee, jos löytyy edullisesti jokin tosi siististi pidetty yksilö sopivilla varusteilla, niin mikä tahansa moottorivaihtoehdoista tulee kysymykseen. Ensisijaisina vaihtoehtoina ehkä nuo keskikastin 1.8 bensa ja 2.0 diesel. 1.6 bensa/diesel ovat suoritusarvoiltaan hieman vaatimattomia ja toisaalta 2.4 bensa kuluttaa jo turhankin paljon, mutta kokonaan en jätä niitäkään pois mahdollisista vaihtoehdoista.
Onko noiden vuosimallien 2004-2008 kohdalla jotain merkittäviä eroja? Esim. ajotietokone, ajonvakauden hallinta, ilmastointi tms. Onko tiedossa tyyppivikoja joidenkin vuosimallien kohdalla ja onko niistä päästy eroon uudempien kohdalla? Onko jossain moottorissa öljynkulutusta, jne. Millaisia vinkkejä käytetyn V50 hankkijalle antaisit omien kokemustesi perusteella? Kiitos asiallisista vastauksista.
Käytetyn V50 hankinta
50
62742
Vastaukset
- sumoAWD
Suosittelen lämpimästi T5 mallia. Käytetyissä nuo hintaerot ovat pieniä eri moottorien välillä ja kulutuksen merkitys on pienillä kilometreille mitätön. Eikä tuo edes kuluta 2.4:a enempää.
Kaikkia kokeilleena voin sanoa, että nuo muut moottorit ovat nuhapumppuja T5:een verrattuna.
t. tyytyväinen T5 awd omistaja - suosittelija777
Hankihan v50 volvo, mutta suosittelen ottamaan kyseisen auton dieselinä tai volvon koneella. T5-moottori on hyvä, tehokas ja luotettava ja dieselit pieniruokaisia, eikä T5 moottorikaan hörpi bensaa kovinkaan isoina lukemina. Mutta kun puhut noista ensisijaisista vaihtoehdoista, jotka ovat siis 1.6 tai 1.8 bensa niin ne ovat fordin moottoreita joita en mielelläni suosittelisi. 2.0 diesel olisi ihan hyvä vaihtoehto ja 1.6Drive diesel moottori olisi hyvä jonka kulutus noin 4 litraa 100 km/h yhdistetyssä ajosssa. 2.4 ja T5 moottorit parhaimmat vaihtoehdot ja ne kuluttavat noin kaksi litraa enemmän kuin 1.8. Ja tuon 1.8 moottorin uskon kuluttavan öljyä melko runsaasti (on kokemusta 1.6 moottorista ja muista fordin koneista). 2.4 volvon mylly ainakin kestää paremmin kuin 1.8 niillä on monestikin ajettu 300 000-450000 ilman suurempia vaikeuksia...
- Seppooo
Autoa hakkiessa ei ajokilometreillä ole mitään merkitystä. Ainoastaan vuosimerkillä. Aika se on joka raiskaa eikä kilometrit. V50:een ei tule mitään ylimääräisiä korjauksia ennen 500 000km, ellet aja sitä puuhun tms.
- unohtaa jos
uskoo ajavansa ja ajaakin sillä sitten useamman vuoden. Mutta jos sattuukin tulemaan katumapäälle ja haluaakin vuoden kuluttua vaihtaa/myydä (=lahjoittaa) Volvonsa niin kylläpä 100tkm ja 400tkm ajettu on sillloin ainakin aivan eri hintainen, muuten ei välttämättä mitään eroa.
- Jjcccch
Moi,järkevimpinä koneinä pidän otsikon moottoreita volvoon. 2.4 140 hepolla en ymmärrä pikkuautossa, käytännössä iso tuhnu kone tarjoaa saman suorituskyvyn kuin 1.8 mutta kulutus, huolto ja vakuutukset paljon kalliimpia. Vai ostaisiko joku mazda 3:n tai focuksen 2.4 litran padalla?
TM:n tai tuulilasin kestotestissä V50:ssä oli poikkeuksellisen paljon sähkövikoja joten kannattaa välttää alkupään autoja.Tosin työkaverin -08 V50 simahti viikon vanhana parkkipaikalle sähkövian takia joten eivät uudemmatkaan viattomia ole. Toinen heikko piirre autossa on tilat, hintaansa nähden auto on takapäästään käsittämättömän ahdas.- Mikke 1234
Kyllä ostaisin Mazda 3sen esim 2,5l koneella jos vain sais sellaisen(jenkeissä se on vakiona) Miksi Suomalaiset pelkkäävät vähän tehokkaamat koneet? Eivät kuluta merkittävästi enemmän ja antaa vähän ajoamisen iloa..
- 2,4 140hp
Se 2,4 litrainen on sentään Volvon oma kone eikä mulla ainakaan oo mitään valittamista. Kaikkihan nykyään maksaa
- volle v50
Niin, kommenttini perustuvat omiin kokemuksiin, ei muiden/lehtien spekulointeihin...
Aikaisempi autoni oli S40 vm05 1.8 koneella ja nykyinen V50 vm07 2.0d koneella. Vuosimallien välillä tuli pieni facelift, jossa esim. ulko- ja sisäpeilit muuttuivat. Ulkopeilit kasvoivat ja sisäpeiliä nostettiin ylöspäin - hyvää kehitystä molemmat! S40:seeni päivitettiin moottorin softaa (nyki noin satasen vauhdissa), jonka jälkeen pelitti kuin ajatus ja täysin riittävä kone normaali ihmisen, normi ajoihin. Lisäksi kannattaa tarkistaa ettei ovien ikkunatiivisteet ole mutkalla, joka johtuu liian korkealle nousevasta ikkunasta. Aiheuttaa aikamoista suhinaa. Omaani vaihdettiin tiivisteitä takuuna pariin kertaan, ennenkin varsinainen syy korjattiin. En tiedä onko luuloa vai faceliftin tulosta, mutta pidän farkkuani kaikenkaikkiaan hiljaisempana kärrynä.
V50:ssä ei sitten ole mitään ongelmaa ollutkaan, pari vuotta ja 53 donaa ajanut. Jaa, no pyyhkijät "joutui" vaihtamaan. ESP tuli vakioksi jossain vaiheessa, S40:ssä sitä ei ollut. Auto on oikein hyvä ajaa kelissä kuin kelissä ja siinä on "hyvä pers tuntuma", siksi kitkarenkaat sopivat erittäin hyvin.
Mainio peli jos ei isompaa kaipaa!! Hyvä matka-auto Suomen nopeuksiin, "rata-autoksi" siitä ei ole.- autokuumetta
Kiitos kaikille muillekin jo tähän mennessä tulleista vastauksista. Ajelen aika paljon tasaista 80-120 km/h nopeutta ja tasaisessa vauhdissa ei 2,4 moottorin tehokkuudesta ole paljon iloa, tasaista vauhtia pääsee pienimmälläkin dieselillä ja kulutusero varsinkin tasaisessa 120 km/h nopeudessa ison bensamoottorin ja pienen dieselin välillä on valtava. Iso polttoaineen kulutus taitaa jättää tuon 2,4 moottorin harkinnan ulkopuolelle. Toisaalta ajelen myös satasen tietä ja rekkojen ohi pitäisi päästä kohtuullisen mittaisella suoralla.
Harkinnassa on nyt ollut ensisijaisesti 1,8 bensa ja 2,0 diesel. Isompi moottori olisi mukavampi, varsinkin kun sen kulutus on ihan maltillista. Hintaero laittaa kuitenkin miettimään. Esimerkiksi 2006 vuosimalleissa hintaero noiden kahden kohdalla on aika suuri (noin 5000e!) ja kun ajan alle 40tkm vuodessa, saattaisi bensamoottori olla sopivampi. Sen hinta voi tippua vuosittain prosenteissa nopeammin, mutta euroissa paljon vähemmän. Aion nimittäin pitää autoa ainakin 5-6 vuotta, eli noin pari sataa tkm ja sen huolto-/käyttökustannusten ja jälleenmyyntiarvon suhteella on minulle merkitystä. Alkoi vain epäilyttää kun luin 1,8 bensan olevan fordin moottori.
En ole löytänyt suoritusarvoja ohituskiihtyvyydestä. 1,6 diesel ei kiihdy 0-100 km/h kovin hyvin, mutta se ei olekaan minulle tärkeää, tärkeämpää olisi tietää onko 1,6 diesel hyvällä väännöllään vertailukelpoinen 1,8 bensan kanssa kun kiihdytetään 80-120 km/h. Jos on, niin silloin 1,6 diesel tulisi mukaan harkittaviin vaihtoehtoihin. Ymmärsin 1,6 dieselin olevan Volvon oma moottori kuten 2,0 diesel???
Hankinnasta vielä sen verran, että joudun hankkimaan auton osittain velkapääomalla ja sillä on aika paljon vaikutusta kokonaiskustannuksiin, miten isosta hankintahinnasta joudun maksamaan korkoja. Siksi tiedän, että joudun tekemään jonkinlaisen kompromissin. Toisaalta en haluaisi kiroilla seuraavia 5-6 vuotta joka kerta kun satasen alueella pitäisi päästä kahdeksaa kymppiä ajavan rekan ohi, mutta joudun päästämään takana tulevat kun itse en auton huonon suorituskyvyn vuoksi pääse. Aika monta huomioitavaa tekijää, joiden kesken kompromissi on saatava aikaiseksi, varsinkin kun ihan alussa kirjoittamallani on iso asiallinen painoarvo.
Millaisia eroja määräaikaishuoltojen hinnoissa on? Onko jonkun moottorin kohdalla kalliita nokkahihnan vaihtoja tai vastaavaa? Ehkä tässä mennään jo lillukanvarsiin, mutta yritän kerrankin tehdä auton hankinnan huolella harkiten, enkä vain tunteella, kuten useimmiten olen tähän asti tehnyt. - 1.6d V50 2007
autokuumetta kirjoitti:
Kiitos kaikille muillekin jo tähän mennessä tulleista vastauksista. Ajelen aika paljon tasaista 80-120 km/h nopeutta ja tasaisessa vauhdissa ei 2,4 moottorin tehokkuudesta ole paljon iloa, tasaista vauhtia pääsee pienimmälläkin dieselillä ja kulutusero varsinkin tasaisessa 120 km/h nopeudessa ison bensamoottorin ja pienen dieselin välillä on valtava. Iso polttoaineen kulutus taitaa jättää tuon 2,4 moottorin harkinnan ulkopuolelle. Toisaalta ajelen myös satasen tietä ja rekkojen ohi pitäisi päästä kohtuullisen mittaisella suoralla.
Harkinnassa on nyt ollut ensisijaisesti 1,8 bensa ja 2,0 diesel. Isompi moottori olisi mukavampi, varsinkin kun sen kulutus on ihan maltillista. Hintaero laittaa kuitenkin miettimään. Esimerkiksi 2006 vuosimalleissa hintaero noiden kahden kohdalla on aika suuri (noin 5000e!) ja kun ajan alle 40tkm vuodessa, saattaisi bensamoottori olla sopivampi. Sen hinta voi tippua vuosittain prosenteissa nopeammin, mutta euroissa paljon vähemmän. Aion nimittäin pitää autoa ainakin 5-6 vuotta, eli noin pari sataa tkm ja sen huolto-/käyttökustannusten ja jälleenmyyntiarvon suhteella on minulle merkitystä. Alkoi vain epäilyttää kun luin 1,8 bensan olevan fordin moottori.
En ole löytänyt suoritusarvoja ohituskiihtyvyydestä. 1,6 diesel ei kiihdy 0-100 km/h kovin hyvin, mutta se ei olekaan minulle tärkeää, tärkeämpää olisi tietää onko 1,6 diesel hyvällä väännöllään vertailukelpoinen 1,8 bensan kanssa kun kiihdytetään 80-120 km/h. Jos on, niin silloin 1,6 diesel tulisi mukaan harkittaviin vaihtoehtoihin. Ymmärsin 1,6 dieselin olevan Volvon oma moottori kuten 2,0 diesel???
Hankinnasta vielä sen verran, että joudun hankkimaan auton osittain velkapääomalla ja sillä on aika paljon vaikutusta kokonaiskustannuksiin, miten isosta hankintahinnasta joudun maksamaan korkoja. Siksi tiedän, että joudun tekemään jonkinlaisen kompromissin. Toisaalta en haluaisi kiroilla seuraavia 5-6 vuotta joka kerta kun satasen alueella pitäisi päästä kahdeksaa kymppiä ajavan rekan ohi, mutta joudun päästämään takana tulevat kun itse en auton huonon suorituskyvyn vuoksi pääse. Aika monta huomioitavaa tekijää, joiden kesken kompromissi on saatava aikaiseksi, varsinkin kun ihan alussa kirjoittamallani on iso asiallinen painoarvo.
Millaisia eroja määräaikaishuoltojen hinnoissa on? Onko jonkun moottorin kohdalla kalliita nokkahihnan vaihtoja tai vastaavaa? Ehkä tässä mennään jo lillukanvarsiin, mutta yritän kerrankin tehdä auton hankinnan huolella harkiten, enkä vain tunteella, kuten useimmiten olen tähän asti tehnyt.Ajettu aika tasan 60 tuhatta. Pyyhkijät vaihdettu ja yksi polttimo. Ei mitään häiriöitä eikä tunnetta että jää jalkoihin. Ohituskiihtyvyys on riittävä. Minun ajotavalleni ja tarpeilleni (maantieajoa paljon) auto sopii hyvin. Viikonloppuna tuli huristeltua pitkin isänmaata 1200 km, viidennes moottoritietä ja hieman vähemmän taajamia, vaihtelevissa keleissä mitenkään säästelemättä 4,7 litran keskikulutuksella. Auto on todellakin hyvä ajaa, asiallisesti varusteltu ja ergonomia on kunnossa. Tilantarve on yksilöllistä, mutta meillä on mahtunut 2 hengen arsenaali lomillakin hyvin mukaan. Nyt ottaisin lisävarustelistalta xenon-valot, jotka mielenhäiriössä jäivät ruksaamatta.
- volvo_puranen
autokuumetta kirjoitti:
Kiitos kaikille muillekin jo tähän mennessä tulleista vastauksista. Ajelen aika paljon tasaista 80-120 km/h nopeutta ja tasaisessa vauhdissa ei 2,4 moottorin tehokkuudesta ole paljon iloa, tasaista vauhtia pääsee pienimmälläkin dieselillä ja kulutusero varsinkin tasaisessa 120 km/h nopeudessa ison bensamoottorin ja pienen dieselin välillä on valtava. Iso polttoaineen kulutus taitaa jättää tuon 2,4 moottorin harkinnan ulkopuolelle. Toisaalta ajelen myös satasen tietä ja rekkojen ohi pitäisi päästä kohtuullisen mittaisella suoralla.
Harkinnassa on nyt ollut ensisijaisesti 1,8 bensa ja 2,0 diesel. Isompi moottori olisi mukavampi, varsinkin kun sen kulutus on ihan maltillista. Hintaero laittaa kuitenkin miettimään. Esimerkiksi 2006 vuosimalleissa hintaero noiden kahden kohdalla on aika suuri (noin 5000e!) ja kun ajan alle 40tkm vuodessa, saattaisi bensamoottori olla sopivampi. Sen hinta voi tippua vuosittain prosenteissa nopeammin, mutta euroissa paljon vähemmän. Aion nimittäin pitää autoa ainakin 5-6 vuotta, eli noin pari sataa tkm ja sen huolto-/käyttökustannusten ja jälleenmyyntiarvon suhteella on minulle merkitystä. Alkoi vain epäilyttää kun luin 1,8 bensan olevan fordin moottori.
En ole löytänyt suoritusarvoja ohituskiihtyvyydestä. 1,6 diesel ei kiihdy 0-100 km/h kovin hyvin, mutta se ei olekaan minulle tärkeää, tärkeämpää olisi tietää onko 1,6 diesel hyvällä väännöllään vertailukelpoinen 1,8 bensan kanssa kun kiihdytetään 80-120 km/h. Jos on, niin silloin 1,6 diesel tulisi mukaan harkittaviin vaihtoehtoihin. Ymmärsin 1,6 dieselin olevan Volvon oma moottori kuten 2,0 diesel???
Hankinnasta vielä sen verran, että joudun hankkimaan auton osittain velkapääomalla ja sillä on aika paljon vaikutusta kokonaiskustannuksiin, miten isosta hankintahinnasta joudun maksamaan korkoja. Siksi tiedän, että joudun tekemään jonkinlaisen kompromissin. Toisaalta en haluaisi kiroilla seuraavia 5-6 vuotta joka kerta kun satasen alueella pitäisi päästä kahdeksaa kymppiä ajavan rekan ohi, mutta joudun päästämään takana tulevat kun itse en auton huonon suorituskyvyn vuoksi pääse. Aika monta huomioitavaa tekijää, joiden kesken kompromissi on saatava aikaiseksi, varsinkin kun ihan alussa kirjoittamallani on iso asiallinen painoarvo.
Millaisia eroja määräaikaishuoltojen hinnoissa on? Onko jonkun moottorin kohdalla kalliita nokkahihnan vaihtoja tai vastaavaa? Ehkä tässä mennään jo lillukanvarsiin, mutta yritän kerrankin tehdä auton hankinnan huolella harkiten, enkä vain tunteella, kuten useimmiten olen tähän asti tehnyt.Vakuutushinnat katso netissä on liikennevakuutus ja kasko laskimet siellä vakuutusyhtiön sivulla.
Huoltohinnat ja sen jakohihnan vaihtovälin saat tietää kun soitat paikkakunnan volvo huoltoon tai käy paikan päällä,varmaakin antavat printin jossa on hinnat eri malleihin.Tulee tosi tietoa mitä sen Volvon ylläpito maksaa.Tässä niitä huoltovälejä.
Bensat -05 eteenpäin, huoltoväli 30tkm, jakohihnan vaihtoväli 180tkm/4vuotta
Diesel -06 eteenpäin, huoltoväli 30tkm, jakohihnan vaihtoväli 150tkm/4vuotta
Bensat -07 eteenpäin, huoltoväli 30tkm, jakohihnan vaihtoväli 180tkm/10vuotta
Diesel -07 eteenpäin, huoltoväli 30tkm, jakohihnan vaihtoväli 180tkm/10vuotta
Noi bensat ja dieselit ennen -05/-06 vuosia se huoltoväli 20tkm jakohihna 160tkm/4vuotta - S40?
volvo_puranen kirjoitti:
Vakuutushinnat katso netissä on liikennevakuutus ja kasko laskimet siellä vakuutusyhtiön sivulla.
Huoltohinnat ja sen jakohihnan vaihtovälin saat tietää kun soitat paikkakunnan volvo huoltoon tai käy paikan päällä,varmaakin antavat printin jossa on hinnat eri malleihin.Tulee tosi tietoa mitä sen Volvon ylläpito maksaa.Tässä niitä huoltovälejä.
Bensat -05 eteenpäin, huoltoväli 30tkm, jakohihnan vaihtoväli 180tkm/4vuotta
Diesel -06 eteenpäin, huoltoväli 30tkm, jakohihnan vaihtoväli 150tkm/4vuotta
Bensat -07 eteenpäin, huoltoväli 30tkm, jakohihnan vaihtoväli 180tkm/10vuotta
Diesel -07 eteenpäin, huoltoväli 30tkm, jakohihnan vaihtoväli 180tkm/10vuotta
Noi bensat ja dieselit ennen -05/-06 vuosia se huoltoväli 20tkm jakohihna 160tkm/4vuottaEi taida pitää ihan täysin paikkaansa tuo edellinen. Mulla 06 vuosimalli ja huoltoväli on näissä kyllä tuo 20tkm.
- volvo_puranen
S40? kirjoitti:
Ei taida pitää ihan täysin paikkaansa tuo edellinen. Mulla 06 vuosimalli ja huoltoväli on näissä kyllä tuo 20tkm.
Noi bensat ja dieselit ennen -05/-06 vuosia se huoltoväli 20tkm jakohihna 160tkm/4vuotta, varmaakin tarkoitin sitten että 06-07 malleissa on nämä muuttuneet.Suuntaviivoja annoin ainahan se omistajankäsikirjaan pitää luottaa ja siihen huoltovihkoon,vai kuinka.
- s401.8-08
volvo_puranen kirjoitti:
Noi bensat ja dieselit ennen -05/-06 vuosia se huoltoväli 20tkm jakohihna 160tkm/4vuotta, varmaakin tarkoitin sitten että 06-07 malleissa on nämä muuttuneet.Suuntaviivoja annoin ainahan se omistajankäsikirjaan pitää luottaa ja siihen huoltovihkoon,vai kuinka.
sekava esitys.
näin ainakin S40 1.8 bens -08:
- huoltoväli 20 tkm (tai 1 vuosi)
- jakopää ketjulla
Suoraan omistajan käsikirjasta. - volvo_puranen
s401.8-08 kirjoitti:
sekava esitys.
näin ainakin S40 1.8 bens -08:
- huoltoväli 20 tkm (tai 1 vuosi)
- jakopää ketjulla
Suoraan omistajan käsikirjasta.Jos ruvettaisiin näitä lillukanvarsia poimimaan tällä palstalla niin siinä pitäisi aika paljon kirjoitella jos kaikki asiat oli kirjallisessa muodossa.Huoltovihko kertoo paljon ja tämä oli sellainen yleisvinkki josta en saa senttiäkään hilloa.
- autokuumetta
autokuumetta kirjoitti:
Kiitos kaikille muillekin jo tähän mennessä tulleista vastauksista. Ajelen aika paljon tasaista 80-120 km/h nopeutta ja tasaisessa vauhdissa ei 2,4 moottorin tehokkuudesta ole paljon iloa, tasaista vauhtia pääsee pienimmälläkin dieselillä ja kulutusero varsinkin tasaisessa 120 km/h nopeudessa ison bensamoottorin ja pienen dieselin välillä on valtava. Iso polttoaineen kulutus taitaa jättää tuon 2,4 moottorin harkinnan ulkopuolelle. Toisaalta ajelen myös satasen tietä ja rekkojen ohi pitäisi päästä kohtuullisen mittaisella suoralla.
Harkinnassa on nyt ollut ensisijaisesti 1,8 bensa ja 2,0 diesel. Isompi moottori olisi mukavampi, varsinkin kun sen kulutus on ihan maltillista. Hintaero laittaa kuitenkin miettimään. Esimerkiksi 2006 vuosimalleissa hintaero noiden kahden kohdalla on aika suuri (noin 5000e!) ja kun ajan alle 40tkm vuodessa, saattaisi bensamoottori olla sopivampi. Sen hinta voi tippua vuosittain prosenteissa nopeammin, mutta euroissa paljon vähemmän. Aion nimittäin pitää autoa ainakin 5-6 vuotta, eli noin pari sataa tkm ja sen huolto-/käyttökustannusten ja jälleenmyyntiarvon suhteella on minulle merkitystä. Alkoi vain epäilyttää kun luin 1,8 bensan olevan fordin moottori.
En ole löytänyt suoritusarvoja ohituskiihtyvyydestä. 1,6 diesel ei kiihdy 0-100 km/h kovin hyvin, mutta se ei olekaan minulle tärkeää, tärkeämpää olisi tietää onko 1,6 diesel hyvällä väännöllään vertailukelpoinen 1,8 bensan kanssa kun kiihdytetään 80-120 km/h. Jos on, niin silloin 1,6 diesel tulisi mukaan harkittaviin vaihtoehtoihin. Ymmärsin 1,6 dieselin olevan Volvon oma moottori kuten 2,0 diesel???
Hankinnasta vielä sen verran, että joudun hankkimaan auton osittain velkapääomalla ja sillä on aika paljon vaikutusta kokonaiskustannuksiin, miten isosta hankintahinnasta joudun maksamaan korkoja. Siksi tiedän, että joudun tekemään jonkinlaisen kompromissin. Toisaalta en haluaisi kiroilla seuraavia 5-6 vuotta joka kerta kun satasen alueella pitäisi päästä kahdeksaa kymppiä ajavan rekan ohi, mutta joudun päästämään takana tulevat kun itse en auton huonon suorituskyvyn vuoksi pääse. Aika monta huomioitavaa tekijää, joiden kesken kompromissi on saatava aikaiseksi, varsinkin kun ihan alussa kirjoittamallani on iso asiallinen painoarvo.
Millaisia eroja määräaikaishuoltojen hinnoissa on? Onko jonkun moottorin kohdalla kalliita nokkahihnan vaihtoja tai vastaavaa? Ehkä tässä mennään jo lillukanvarsiin, mutta yritän kerrankin tehdä auton hankinnan huolella harkiten, enkä vain tunteella, kuten useimmiten olen tähän asti tehnyt.Onko joku muukin moottori kuin 1,8 bensa Fordin käsialaa? Minulla on kyllä ihan hyviä kokemuksia Fordista mutta nyt olen ostamassa Volvoa. Voisiko joku vahvistaa tiedon, jonka mukaan muut moottorit ovat perinteisiä Volvon koneita?
- ahtopaineella
autokuumetta kirjoitti:
Onko joku muukin moottori kuin 1,8 bensa Fordin käsialaa? Minulla on kyllä ihan hyviä kokemuksia Fordista mutta nyt olen ostamassa Volvoa. Voisiko joku vahvistaa tiedon, jonka mukaan muut moottorit ovat perinteisiä Volvon koneita?
Korjatkaa jos menee väärin eli "pikku" bensat (1.6, 1.8 ja 2.0) ovat voortilta. Isommat Volvon omaa aikaansaannosta. "Pikku" diisselit (1.6 ja 2.0) taas PSA-voortti yhteistyön tulosta. D5 vollen oma.
- v50 1.8l
S40? kirjoitti:
Ei taida pitää ihan täysin paikkaansa tuo edellinen. Mulla 06 vuosimalli ja huoltoväli on näissä kyllä tuo 20tkm.
eikä myöskään tuo että vm.04 v50 jakohihnanvaihtoväli olisi 160tkm. se on myös 180tkm, niinkuin uudemmissakin. ainakin mulla lukee niin huoltokirjassa!!!
ja muuten, siinä 1.8l koneessa ei ole mitään vikaa, itsellä on 110tkm. ajettu v50 1.8koneella ja koskaan ei ole mitään vikaa ollut! - Hihnan vaihto
v50 1.8l kirjoitti:
eikä myöskään tuo että vm.04 v50 jakohihnanvaihtoväli olisi 160tkm. se on myös 180tkm, niinkuin uudemmissakin. ainakin mulla lukee niin huoltokirjassa!!!
ja muuten, siinä 1.8l koneessa ei ole mitään vikaa, itsellä on 110tkm. ajettu v50 1.8koneella ja koskaan ei ole mitään vikaa ollut!Itsellä 2008 v50 2.0d ja huoltoväli 20tkm tai vuosi ja jakohihnan vaihto 5-vuotta tai 240tkm. Just sain vastauksen tähän volvolta.
- Volvoilijanainen
volvo_puranen kirjoitti:
Vakuutushinnat katso netissä on liikennevakuutus ja kasko laskimet siellä vakuutusyhtiön sivulla.
Huoltohinnat ja sen jakohihnan vaihtovälin saat tietää kun soitat paikkakunnan volvo huoltoon tai käy paikan päällä,varmaakin antavat printin jossa on hinnat eri malleihin.Tulee tosi tietoa mitä sen Volvon ylläpito maksaa.Tässä niitä huoltovälejä.
Bensat -05 eteenpäin, huoltoväli 30tkm, jakohihnan vaihtoväli 180tkm/4vuotta
Diesel -06 eteenpäin, huoltoväli 30tkm, jakohihnan vaihtoväli 150tkm/4vuotta
Bensat -07 eteenpäin, huoltoväli 30tkm, jakohihnan vaihtoväli 180tkm/10vuotta
Diesel -07 eteenpäin, huoltoväli 30tkm, jakohihnan vaihtoväli 180tkm/10vuotta
Noi bensat ja dieselit ennen -05/-06 vuosia se huoltoväli 20tkm jakohihna 160tkm/4vuottaMulla on kyllä 1.8 vuosimallia -04 ja huoltoväli 20tkm/ 1 vuosi, jakohihna ketjulla.
- Anonyymi
autokuumetta kirjoitti:
Onko joku muukin moottori kuin 1,8 bensa Fordin käsialaa? Minulla on kyllä ihan hyviä kokemuksia Fordista mutta nyt olen ostamassa Volvoa. Voisiko joku vahvistaa tiedon, jonka mukaan muut moottorit ovat perinteisiä Volvon koneita?
240 000 km mittarissa katsatin auton ja insinööri toivotti tervetulleeksi uudestaan.auto meni läpi huomatusetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
240 000 km mittarissa katsatin auton ja insinööri toivotti tervetulleeksi uudestaan.auto meni läpi huomatusetta.
Oohh....jopa 240 000......nyt kun ajat sillä vielä 700 000 niin pääset samoihin lukuihin minun autoni kanssa....
- autokuumetta
Kysyn vielä paljonko V50 1,6 ja 2,0 diesel tai 1,8 ja 2,4 bensa kuluttavat sekalaisessa ajossa? Ovatko käytännön kokemukset lähellä ilmoitettuja kulutuslukemia? Arvioi vastatessasi myös kuinka paljon ajat kaupunkiajoa ja kuinka paljon matkaa 80-100-120 km/h? Onko kulutus ajotietokoneen näyttämä vai jotenkin muuten mitattu kulutus? Jos kiinnostusta riittää, niin kerro myös onko kaupunkiajo matkaamista 60km/h kaupungin reunoilla vai seisomista ruuhkissa.
Minua kiinnostaa myös ovatko Volvon määräaikaishuollot kalliita vai edullisia ja miten poikkeavat eri moottorivaihtoehdoilla. Kalliita vai halpoja verrattuna johonkin muuhun merkkiin, jos on kokemusta eri automerkeistä? Oma kokemukseni on ollut, että yllättäen (keskimäärin) saksalaisten autojen huollot tarvittavine kuluvine osineen ovat olleet edullisempia verrattuna japanilaisiin (tosin saksalaisissa osia voidaan vaihtaa määräaikaishuolloissa enemmän, jolloin kulut lähenevät euromääräisesti), mutta miten Volvo sijoittuu tähän huoltokustannusten osalta?
Luin keskustelusta yhden Volvoonsa tyytyväisen kirjoituksen, joka piti ainoana huonona puolena yllättävän kalliita määräaikaishuoltoja. Yllättävän kallis ei vielä kerro paljon, koska eri ihmisiä yllättävät eri asiat ja siksi tämä jatkokysymys. Kuinka kalliita määräaikaishuollot ovat (euroissa tai suhteessa johonkin toiseen merkkiin)?- Nimimerkki
Mitä nyt on paria volvoa huollatettua, niin tuollaiset 350euroa normaalihuollossa ilman "ylimääräisiä" vaihto-osia on aikalailla normaalia. Edellisessä S40 (-98) oli periaatteessa joka toinen huolto kevyempi, jossa ei vaihdettu periaatteessa kuin öljyt ja suodattimet. Kaipa nykyisessä mennään suunilleen samassa tahdissa, koska mm. sytytyspuolen osat kuluvat omaa tahtiaan, ja on vaihdettava tietyssä vaiheessa.
Huollattamalla "pikku pajassa" saa hinnan putoamaan, mutta samalla jää todennäköisesti hieman enemmän tarkastuskohteita tarkistamatta verrattuna merkiliikkeeseen. Mutta se näkyy hinnassa.
Kulutusta ei ole tullut seurattua muutoinkuin ajotietokoneen laskemana. Kun on paljon lyhyttä taajama-ajoa on kulutus omassa bensa S40 2.4:ssä pian siellä 10 liran tuntumassa, mutta maantieajossa ollaan parhaimmillaan päästy karvan alle 8 litraa. - foppavolvo
V50 1.8 -06 käytössä siis; hyvää ajaa, yllättävänkin tehokas, sisältä pieni - olen tykännyt. Ajan 40km päivässä 80kmh matka ajoa ja kulutus näyttää 8.0L. Kiihdytän kyllä yleensä liiankin kanssa.
Motoria kun ajoin 100km päivässä 120-130kmh, niin kulutus jo yli 9.0L eli ota 2.4/2.0d jos kovaa ajat.
Jarrulevyt vaihdettu takuuseen 30tkm kohdalla - ei muita vikoja. huollot Volvolla 400€/kerta - seuraava varmaankin kalliimpi koska 80tkm.
Jos en tarvitsisi tilaa niin voisin miettiä D5 -mallia - eli semmoinen 20tkm ajettu hyvin varustettuna tarjolla 33t€. Nyt siirryn varmaankin V70 2.0d;hen - 2,4i
2,4i 170 hv vm.05/06 kuluttaa tasaisessa 80 km/h matka-ajossa n. 7,2 l / 100 km. Moottoritiellä 120 km/h yli 9 l/ 100 km. Itsellä paljon kaupunkiajoa ja lyhyttä matkaa, tietokoneen keskikulutus n. 10 L / 100 km. Autoon olen ollut tyytyväinen. Ainoa vika toinen etupyörän laakeri, joka vaihdettu.
- focuksesta volvoon
2,4i kirjoitti:
2,4i 170 hv vm.05/06 kuluttaa tasaisessa 80 km/h matka-ajossa n. 7,2 l / 100 km. Moottoritiellä 120 km/h yli 9 l/ 100 km. Itsellä paljon kaupunkiajoa ja lyhyttä matkaa, tietokoneen keskikulutus n. 10 L / 100 km. Autoon olen ollut tyytyväinen. Ainoa vika toinen etupyörän laakeri, joka vaihdettu.
Myöskin 2,4i:n omistajana voin alleviivata edellisen kirjoittajan kulutukset. Seka-ajossa kulutus pyörii 9:n litran nurkilla.
- kokemuksia.
Vajaat 60000 km keskikulutuksella 5,4 litraa. Maantieajoa n. 60%. Huoltoväli on 20000 km ja hinnat 200 €/huolto. 60000 km:n huolto edessä, joten sen hintaa en vielä tiedä. Matka-ajossa auto menee todella vähällä, melkein kenkähiellä. Vikoja nolla.
- volvo_puranen
Auto onko jo ostettu,kun loppujen lopuksi siinä rahan luvussa ei mene montaa minuuttia.
- T5_AWD
Määräaikaishuollot ovat olleet välillä 150e (20tkm) ja 280e (40tkm). Auto on T5 AWD manuaalivaihteilla.
Tämän mallin kulutusta et kysynyt, mutta tasaisella nopeudella 80 - 120 ovat 7 - 9 litraa. Kierrokset pysyvät 6 vaihteella tosi alhaisina ja vääntöä piisaa silti hyvin.
Kaupungissa (Työmatka Helsingin keskustan läpi molempiin suuntiin) on mennyt 30-35km/h keskinopeudella 10-12 litraa. Yllättäen ei vie enempää kuin edellinen Audi 1.8T koneella, joka oli melkoisen laiska kiihtymään tähän verrattuna. - john11
2,4i kirjoitti:
2,4i 170 hv vm.05/06 kuluttaa tasaisessa 80 km/h matka-ajossa n. 7,2 l / 100 km. Moottoritiellä 120 km/h yli 9 l/ 100 km. Itsellä paljon kaupunkiajoa ja lyhyttä matkaa, tietokoneen keskikulutus n. 10 L / 100 km. Autoon olen ollut tyytyväinen. Ainoa vika toinen etupyörän laakeri, joka vaihdettu.
Volvoilla viimeiset 26 vuotta ajaneena voin väittää sinun kirjoittavan palturia tuon moottorin keskikulutuksesta tai sitten ajotietokoneesi on totaalisen rikki.
- Sanna
foppavolvo kirjoitti:
V50 1.8 -06 käytössä siis; hyvää ajaa, yllättävänkin tehokas, sisältä pieni - olen tykännyt. Ajan 40km päivässä 80kmh matka ajoa ja kulutus näyttää 8.0L. Kiihdytän kyllä yleensä liiankin kanssa.
Motoria kun ajoin 100km päivässä 120-130kmh, niin kulutus jo yli 9.0L eli ota 2.4/2.0d jos kovaa ajat.
Jarrulevyt vaihdettu takuuseen 30tkm kohdalla - ei muita vikoja. huollot Volvolla 400€/kerta - seuraava varmaankin kalliimpi koska 80tkm.
Jos en tarvitsisi tilaa niin voisin miettiä D5 -mallia - eli semmoinen 20tkm ajettu hyvin varustettuna tarjolla 33t€. Nyt siirryn varmaankin V70 2.0d;henMulla V50 1.8 -04, juuri tuli 300tkm täyteen, ollut mulla lähes uudesta. Minustakin on yllättävän tehokas, esim. 2.4 kanssa ei juuri häviä kiihdytyksissä (testattu on tutun kanssa), on kuskin taidoista kiinni, miten hyvin pääsee ohi rekoista sun muista.
Hemmetin hyvä auto ajaa, kitkarenkaat ollut aina alla ja *kop kop* tiellä ollaan pysytty aina, luistonesto säästää renkaita. Ajan 35-40tkm vuodessa, joten kelejä ei juuri valita. Sekalaista ajoa, enimmäkseen maantiellä, mutta nykyään myös jonkin verran keskisuuressa kaupungissa. Ajotietokoneen ilmoittama keskikulutus pyörii 7,3-7,5l välillä. Mun ajotyyli ei aina ole se taloudellisin, nätisti ajamalla saa lähes 7 litraan keskikulutuksen.
Akku ja laturi (alkuperäiset) on vaihdettu 2v sitten, etulaakeri toinen 4v ja toinen 8v kohdalla, etuiskarit jossain parinsadan tonnin kohdilla, jarrulevyt ja -palat 250tkm kohdalla, ohjaustehostimen pumppu 275tkm kohdalla, rikkoutunut tuulilasi 280tkm. Tässäpä taitaa olla remontit. Öljyt menee vaihtoon noin kahdesti vuodessa eli sen 20tkm välein, 10tkm välein saa litran lisätä mikä on minusta ihan normaalia muut määräaikaishuollot.
Jos jotain negaa pitää hakea, niin tilaa voisi toki olla enempi, mutta toistaiseksi 1-2 aikuista ja pari koiraa on pärjännyt näillä tavaratiloilla. Ajan tällä niin kauan kuin se kestää.
- chmap
Oli aikaisemmin 1.8 bensa koneella (tuo facelifti), v70 2.5t:on sain menemään melkein samalla moottoritie nopeudessa (8,5l/100km) ja huomattavasti hiljaisemmin mitä koneen "ulinaan" tuli. Kuukausi sitten vaihdoin 07- 2 litran dieselillä olevaan v50:seen. Käy ajamassa molemmat 1.8bensa ja 2.0d niin huomaat hyvän eron käytettäesssä kuutosvaihdetta.
Fakta on bensa koneessa se ikävä puoli, että hörppää kiitettävästi kun nousee yli 80:in tuo nopeus. Aikaisemmassa tuntui olevan ihan sama miten taloudellisesti yritti ajaa kaupungissa niin jatkuvasti sai olla tankilla ja siis motarilla kone huuti 130:ssä(kyllä ajan jopa 130km/h enkä 100:sta).
Omasta käytöstäsi on kiinni mikä kannattaa, jos kaupunki ajoa niin miksei jopa 1.6 kävisi. Silti kaunis autona ja aivan erillainen kuin focus vaikka mitä yritettäisiin sanoa. Mikä ihmetyttää kun focuskin löytyy tallista(-09).
2007 puolivälissä tuli facelifti:etumaskia ja takapuskuria muotoiltiin, ovien säilytyslokerot tehtiin paremmiksi samoin keskikonsoli ja kyynärtuki (aikaisemmassa todella pienet), sivuikkunoita paksunnettiin (ainakin näin sanottiin). Varusteista dstc-on vakiona 06-jälkeen ja parkkitutka taisi olla summumissa vakiona. Varustetasoista kinetic yleisin, mometum myös melko käytetty, summum löytö. Erot lähinnä kosmeettiset kineticillä ja momemtumilla (poikkeus vak.nopeussäädin). Penkeissä eroja; peruskangas,D-tec sporttinen tecno-kangas ja nahka (summum vakio)eri väreillä. Jonkin verran basicciä myynnissä, mutta on melko väritön sisältä ja samaan kun saa pientä tilpehööriä lisää... Nahka-sisustus on ykkönen jos löydät. - calaxies2
Moro. käy ostamassa maaliskuussa minun entinen v50 -08 2.0d huippukunnossa ajettu nyt 72 000km olen teettänyt jo 80 000 huollon ja selegtum takuu vielä voimassa 2vuotta tai 100 000km itsellä auto ollut vuoden ei mitään vikaa joka olisi tien päälle jättänyt auto on kuin uusi. ostin itselle ihan uuden v50 1.6 dreven sportswagonin classikin tulee maaliskuun puoli välissä. auto tulee myyntiin kaivokselan bilialle maaliskuun puoli välissä. autossa ei ole poltettu ja olen pitänyt sitä hyvin. olen toinen omistaja. auton väri on grafitin harmaa.
- s40 volle
2.4 on vanhanaikainen hyväksi koettu mylly. Vie bensaa, mutta kestävyydessä voittaa. Kaupungissa menee 10 molemminpuolin, maantiellä 80km/h alle 7l pääsee, 100km/h jossain 8l päälle, 120km/h reilu 9 litraa.
Automaatillakin vain 140 heppasella kerkeää.
Suurimmat miinukset 2006 s40, ei parhaat lyhyet valot, pitkät on hyvät (ei xenon), tuulilasipyyhkijät jäätyy ja automaatti-ilmastointi on talvella ihan paska. Muuten ei mitään isompaa 100tkm mittarissa. Ei vie öljyä käytännössä juuri yhtään. Ajettavuus on melko vakaa, tienkallistukset hieman vie.
Vinkkinä: osta aina mallia mitä on tehty pitkään, suosi jo hyväksi koettua tekniikkaa kuten 2.4 140heppasta konetta. - Volvia 1,8
1,8 litrainen bensamylly on huippukone Volvo V50 -autoon.
- Anonyymi
Täysin mopo.
- Apua kaivaten :0 ...
Tervehdys kaikille.
Kertokaas mikä näistä vaihtoehdoista kannattaisi ostaa;
( Vuodessa ei tule paljoa kilometrejä ja ajo on lähinnä kaupunki ajoa.)
--------------------------
Volvo V50 1,8, vm. 2008, Platinium Business, 169 000 km ajettu, 13900 euroa.
----------------------------------------------------
Volvo V50 kinetic business, 2,4 l, vm.2005, automaatti, 125 000 km ajettu, 13400 euroa.
------------------------------------------------------
Volvo V50 2.0D Momentum, 164 000 km ajettu, vm. 2006, 13900 euroa.
---------------------------------------------------------
:)- molempi parempi
Ilman muuta 1.8 bensa, jos ajoja tulee vähän ja enimmäkseen kaupungissa. Ilman tulevia dieselin hinnankorotuksia olisi 2-litranen dieselikin hyvä vaihtoehto, PSA/ford yhteistyönä suunniteltu ja valmistettu moottori on vuosien saatossa osoittautunut oivaksi peliksi.
Tietysti, jos et pelkää korkeaa polttoaineen kulutusta, niin 2.4 automaatti on kaupungissa varmasti mukavin... - Jason102
molempi parempi kirjoitti:
Ilman muuta 1.8 bensa, jos ajoja tulee vähän ja enimmäkseen kaupungissa. Ilman tulevia dieselin hinnankorotuksia olisi 2-litranen dieselikin hyvä vaihtoehto, PSA/ford yhteistyönä suunniteltu ja valmistettu moottori on vuosien saatossa osoittautunut oivaksi peliksi.
Tietysti, jos et pelkää korkeaa polttoaineen kulutusta, niin 2.4 automaatti on kaupungissa varmasti mukavin...Tuo 1.8 bensa on noista se huonoin. Jos ajoja tulee vähän, niin silloin 2.4 bensa-automaatti on paras. Jos ajoa paljon, niin diesel edelleen paras.
- vaihtoon..
Auto on varmaan jo aikoja sitten ostettu, mutta kerron omat kokemukseni kuitenkin:
Ajossani on reilun vuoden verran ollut Volvo V50 2,0D vm.2008. Ostaessa ajettu n. 170tkm, nyt 201tkm. Ajollensa on auto ollut hyvä, samoin kulutus varsin maltillinen (pääasiassa matka-ajoa kulutus n. 5.3l/100km. Mikään tilaihmehän tämä ei ole, eikä varmaan ole sellaiseksi suunniteltukaan. Muutamia pikku miinuksia kuitenkin vuoden varrella on tullut ilmi.
-keskuslukituksessa apukuskin ovi ei mene lukkoon
-molemmat etupyörien laakerit olen joutunut vaihtamaan
-turbon ja sen ohjausboksin väliltä sähköjohto syöpynyt kuoren sisältä poikki
-startti jouduttiin uusimaan
Olen nyt vaihtamassa toiseen merkkiin. Jos palaan Volvoon niin ehkä tosiaan Volvoon, enkä näihin yhteistyövehkeisiin.. Toki osa vioista ihan luonnollista kulumaakin kilometrien myötä.- vaihtoon vaan sitten
Hieman epäuskottava tarina tuo. Startti ja keskuslukitusviat eivät ole yleisiä facelift-mallisissa. Etupyörien laakerit tuskin kestävät edes 170000km.
- laakerit ei kestä.
vaihtoon vaan sitten kirjoitti:
Hieman epäuskottava tarina tuo. Startti ja keskuslukitusviat eivät ole yleisiä facelift-mallisissa. Etupyörien laakerit tuskin kestävät edes 170000km.
Ellei sitten ollut jo toinen kerta, kun etupyörän laakereita vaihdettiin :)
- 3 milj km ajanut
1,8 bensavehkeellä ajettu 5,5 vuoden aikana 163000 km, ajotietokoneen keskikulutuslukema ei ole koskaan nollattu ja näyttää lukemaa 7,8, huollot n 200-300,00 merkkihuollossa, etupyörien laakerit vaihdettu eikä ne nyt paljoa maksa, hieman yli 200,00/kpl vaihtotyö (muistaakseni).Nuo pyöränlaakerit, alapallot ja raidetangonpäät sun muuthan ei nykyään maksa paljon mitään mutta ei ne sitten paljon kestäkään ja tämä koskee melkein kaikkia automerkkejä (talossa eri merkkisiä autoja muitakin) Ilman turboa suorituskyky ei tietenkään ole mikään räjähtävä mutta hyvin on keritty
Ja seuraavaksi taitaa taloon tulla 1,6 Drive ihan mielenkiinnosta kun lupaavat niinkin pieniä kulutuslukemia, kokeillut olen pari yksilöä ja suorituskyky ei ainakaan ole huonompi kuin 1,8 bensakoneella. - .308Win
En todellakaan suosittele V50 T5 AWD volvoa, etupäässä se awd systeemi on esim vm 2004 ja 2005:ssä susi. Mulla oli vaaleansininen kaunotar vm 2005, V50 T5 AWD, ja se awd oli hajoamispisteessä, törkeen kallis uusia. Mittarissa oli kyllä reilusti kilometrejä, hiukan alle 240tkm.Olarin sininen ei vikaa huomannu edes koeajossa eikä vikakoodeissa. Neliveto vaan katosi lyhyen ajan sisällä käynnistyksestä. Joten kuten se saatiin pikku pajassa pitskussa laitettua toimimaan, senkin jälkeen suti ensimmäiset 15m, sitten vaivoin alkoi takapääkin tuuppaamaan. Tämä väliaikainen korjaus saatiin huoltamalla se takaperä. Osat olisivat maksaneet n4000€ jos olisi uusittu se pumppu pelkästään.
Onneksi sain auton vaihdossa liikkeeseen, heh, sääli vaan mahdollista seur ostajaa. No, ko kauppias kyllä ansaitsi sen pommin, oli itsekkin täysi huijari. Sain häneltäkin vaihdossa korjattavaa. Onneksi ei kuitenkaan mahdottoman kallista.
Se on varmaa, etten ikinä osta AWD autoa, enkä tuusulan autokauppa keskittymästä. Nyt alla on diesel juoppo V8 excursion, mutta ei haittaa, se toimii, ja huollot pystyy tekemään itsekkin. - ei volvo huono ole
itse ostin 2007 vuosimallin v50 volvon. ajattelin ensiksi ostaa 1,8 moottorilla varustetun volvon . mutta kun hain automaattia niin päädyin 2.4 litraiseen ja olen hemmetin tyytyväinen. edellinen oli v 70 turbolla.autolla ajettu jo yli 200 tuhatta. huollot tehty aina keskusautohallissa.ei mitää vikaa ole ilmennyt tähän asti. hemmetin hyvä ajaa ja omistaa. olen tyytyväinen volvon omistaja
- Anonyymi
Minulla oli Volvo V50 vuosimkallia 2006. Autolla oli ajettu 80 000 ja se oli huollettu Biliassa. Ajoin 200 000 km. Vikoja oli aluksi sähköissä (ovet, ikkunat) laturin vaihdettiin, etupuörien laakerti vaidettiin pariin kertaan, jarrulevyt edestä, pari kertaa auto jätti tielle sähköongelmien kanssa, viime vuonna alkoi öljynkulutus ja nyt auto ei mennyt katsastuksesta läpi päästöjen takia. Biliassa korjattiin bensapumppu. ei auttanut, diagnoosi: öljynrenkaat ovat jumiutuneet. Ei voi korjata, mutta uuden moottorin saa 5 tonnilla. Kysyin yhdeltä pajalta, korjaus maksaisi 2000e ylöspäin. Auto meni romuksi, autossa oli täydellinen huoltokirja (Biliassa huollettu ja korjattu aina). Sitten siellä sanottiin että näissä on ollut öljyrenkaiden kanssa ongelmia. EN SUOSITTELE!
- Anonyymi
Millä moottorilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä moottorilla?
Volvon omalla bensakoneella...tietysti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882