leipää

pitäisi

Mistä saisi hyvää leipää. Kaupoissa hyllyt täynnä erilaisia, mutta samojen leipomoiden leipiä. Kaikki mauttomia ja vanhenevat jo seuraavana päivänä tai ovat hirveän happamia. Voisiko joku kauppa tuoda leipää Virosta tai Venäjältä, siellä osataan leivänteko?Karjalanpiirakoista ei kannata edes puhua, niitä ei saa mistään, on vain paksuja puuromöttelöitä, jotka eivät ole karjalanpiirakkaa nähneetkään.

60

4698

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leipää syön

Mehevässä paistavat paikanpäällä ruisleipää.
      On kai "vatserin" leipomaa.
      Tulee raakana mehevään, jossa paistavat joka päivä.
      Minä olen tykännyt siitä tuotteesta, kuivuessaan ei homehdu, eikä muutenkaan pilaannu.
      Kuivasta ruisleivästä tulee hyvä "leipäressu"
      Tiedät kai, mitä se on ?
      Jos et tiedä, kysy minulta samasta osoitteesta täältä.

• BörjeFinn

Hyvää leipää löytyy kotileipomosta jostain korvesta jossa osataan vielä se leivän teko. Saatavuus ja hintapolitiikka on taas se toinen juttu johon ei tavallisen taviksen lompakko välttämättä taivu kun se tuotteen valmistaminen käsityönä on niin vaikeaa ja kallista.

Minun pöydässä on aina ollut se hyvä ruislimppu valmistettuna perinteisen reseptin mukaan puisessa puuastiassa taikina yön yli ja paistettuna leivät puu-uunissa leppähaloilla.

• sota?

Loppuisi kuluttajilta liiallinen nipotus.Kyllä
      40-50 luvulla kakku maistui,nälkä opetti syömään,
      sitä mitä oli tarjolla.Nyt on kaupoissa esim.lei-
      piä liian suuret valikoimat,niitä pengotaan ja
      käännellään,mikään ei kelpaa.Ei kauppa voi tilata
      pieniä eriä muutaman asiakkaan mieltymysten mu-
      kaan.
      En ole sodan ihannoija,mutta se opetti ihmisiä
      monella tavalla oikeisiin asenteisiin.
      Eikö uusavuttomat osaa tehdä leipänsä ja piirak-
      kansa itse,jos ei kaupasta löydy mieleisiä?

• kikkelkokkel

Sinähän sankari olet, kun haluat vaihtaa kuluttajien nipotuksen sotaan! Jospa ryhdyt itse sotasi ensimmäiseksi uhriksi, tuskin tulee monelle ikävä?

• Anonyymi

Hyvin kirjoitettu,näitä valittajia riittää joka lähtöön.

• leipää

kun kaksi siivua päivässä niin et liho.
      Hyvää leipää on Prismassa nimeltä Rouhe Pirkko mutta melkein aina loppu. Mistään johtuu

• ???????????

Ettei tilata riittävästi.

• Leipälassi

Vaasan ruispalat ovat parasta.
        Nykyisin on kaiken maailman jyvä- ja juuresleipiä yms. Ei vielä ole niin nälkä, että niitä söisin.
        Leipä leipänä ja juurekset juureksina.
        Nykyisin ei tosi hyvää leipää enää saakaan, riippuu kai jauhojen laadustakin.
        Itse syön ainakin kymmenen leipäpalaa päivässä ja lihomisesta ei ole tietoakaan, päinvastoin, ikäni ollut liian laiha mielestäni.
        Pari leipäpalaa menee jo aamukahvin kanssa.
        Keiton kanssa 5-6 palaa, muunlaisen ruoan kanssa kaksi...illat napostellaan leipää, kahvin kanssa ja muutenkin.

• tätä

Kiurun leipomo valmistaa erittäin hyvää sihtileipää. Kannattaa kokeilla.

• Kokkosen leipomon

Parasta on kokkosen leipomon ruisleipä, siitä kun ohuen ohuita siivuja leikkaa eipä tartte leipää kuorruttaa leikkeillä ja muilla.

• LeipääSaatana

Puhutko nyt leipomo kokkonen iisalmen ruisleivästä? Aivan jäätävää paskaa, ei maistu miltään ja homehtuu parissa päivässä. Ainesosissa lukee että, ruisjauhoa 86% kaikesta viljasta, mutta sitten heti perään lukee ruisjauhoa 52% kaikista ainesosista. Mitä helvettiä tuo meinaa? Onko noiden määrien erotus jotain ruisjauhon kaltaista b-luokan roskaa? Hyvä laatuinen juureen leivottu ruisleipä ei kyllä homehdu edes muutamassa viikossa.

• Hohhoijaa666
        LeipääSaatana kirjoitti:

Puhutko nyt leipomo kokkonen iisalmen ruisleivästä? Aivan jäätävää paskaa, ei maistu miltään ja homehtuu parissa päivässä. Ainesosissa lukee että, ruisjauhoa 86% kaikesta viljasta, mutta sitten heti perään lukee ruisjauhoa 52% kaikista ainesosista. Mitä helvettiä tuo meinaa? Onko noiden määrien erotus jotain ruisjauhon kaltaista b-luokan roskaa? Hyvä laatuinen juureen leivottu ruisleipä ei kyllä homehdu edes muutamassa viikossa.

Tarkoittanee juuri sitä, mitä siinä sanotaankin. 86% kaikesta viljasta, ja 52% kaikista ainesosista, jossa on mukaanluettuna myös vesi, suola, yms. Mitä kaikkea se nyt sitten sisältääkin.

Tuota ruisleipää en ole pitkään aikaan syönyt, mutta Kokkosen Erikoisrieska on hel-ve-tin hyvää.
        Ja mitä homehtumiseen tulee, niin kai se nyt säilöntäaineeton pilaantuu nopeammin, kuin suurleipomoiden lisäaineilla kyllästetyt leivät, jotka Kummelin sketsiä mukaillen säilyvät vaikka pari vuotta auton takaikkunalla eivätkä mene miksikään.

• Anonyymi
        LeipääSaatana kirjoitti:

No onneksi kirjoitusasusta ja tyylistä voi päätellä kuin laatu kommentti tämä on.. ja "toisesta korvasta ulos" tälläinen "paskan jauhanta".
        Meikä ostaa aina Kokkosen leipää, kun vain saan! Ne on hyviä, eikä mulla ainakaan heti homehdu.

• Anonyymi
        Kokkosen leipomon kirjoitti:

Parasta on kokkosen leipomon ruisleipä, siitä kun ohuen ohuita siivuja leikkaa eipä tartte leipää kuorruttaa leikkeillä ja muilla.

Onkohan Kokkosen leipomo lopettanut toimintansa, kun ilmoittaa, että suljettu pysyvästi 🤔?
        Eilisestä en ole nähnyt tuotteita enää leipä osastoilla missään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onkohan Kokkosen leipomo lopettanut toimintansa, kun ilmoittaa, että suljettu pysyvästi 🤔?
        Eilisestä en ole nähnyt tuotteita enää leipä osastoilla missään.

Prismassa ja Tokmannissa oli viime viikolla laput, että viimeinen toimituspäivä on 2.9. muistaakseni. Omistaja jää eläkkeelle.

• suhde

Maksin leepä on erinommaista, hvyänmakusta ja edullista. En oo huohmannu mitään eroa maussa muihin kalliimpiin versoihin nähden, päinvastoin eräissä kalliimmissa oon huomannu tailkinamaisuutta yms!

• 12121222

Moilasen pikkujääkäri parasta vaikka siirtyi pakastin myyntiin,huikean hyvää ruisleipää.

• pettuleipä

Pettuleipä on parasta. Valmista/tee itse pettulepää.

• Saksalaisillekin

VENNÄÄN RUIS ON PARAS.

• Kestileipä

Lapinlahtelaisen Kesti leipomon leipä ja rieska. Saa ainakin Ässästä, Salesta ja kauppahallista.

• Anonyymi

Hokkisen leipomon tuotteita sai aikoinaan Kouvolan kaupoista. Ohrarieska oli erityisen hyvää ja ruisleipä myös. Nyt sitä leipomoa ei ole enää. En ole itsekään enää asumassa Kouvolan alueella.

• Anonyymi

Mikä lie, mutta rukiinen leipä niinkuin kuumottaa-polttelee vatsaa. Liekö liian "hapokasta" vatsalleni se ruisleippä.

• Anonyymi

Vanhenet sinäkin joka päivä.

• Anonyymi

Mutta meilläkin on tietokone NYT.

• Anonyymi

Citymarketista saa vain K-kaupan erilaisia makuleipiä, yksi niistä on aurajuustoleipä joka on todella hyvää varsinki jos tykkää sinihomejuustosta.

• Anonyymi

Eipä oo minusta hyvää.

• Anonyymi

Meikäpoika leipoo parhaat leivät sole saatana ku laittaa vehnjäjauhon sekaan hiekkaa ni alkaa hampaissa narskumaan ja heti olet kylläinen

• Anonyymi

Mussuttaakos maaoravat vanhoja leipiä jos laittaa pesälle.

• Anonyymi

Vieremän leipomosta! Heillä erittäin hyvät leivät ja muut hipleet! Suosittelen!

• Anonyymi

Saako Vieremän leipomon tuotteita Iisalmesta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saako Vieremän leipomon tuotteita Iisalmesta?

Tokmannista ostin tänään kaurasämpylöitä

• Anonyymi

Mummon ja äetin leepoma ruisleepä ja lettivehnänen oelj parasta.
      Kesät oelj aarinkoesia ja veet sinisiä.
      Niitetty heenä tuoksu hyvälle ja heenän sänki pistel paljasvarpaeta.
      Käki kukku kuusikossa ja rantasaanalla kuksin Liisoo.
      Ne oelj kesiä, leepä ja työkii maestu maestu hyvälle.

• Anonyymi

No voe kun tulj lapsuuven ja nuoruuven kesät mieleen.
        Rantasaanallahan minäkii, Liisoo.

• Anonyymi

Ei ole ihmisellä nälkä, kun tuommoisista valikoimista ei leipä kelpaa. Olisitpa nähny itkevän äitin käyvän naapurissa kerjäämässä jauhoja että sais leipää lapsille. Mietippä sitä.

• Anonyymi

Oon ihan sammoo mieltä, joka tämän aejan leepähyllyn iäressä valittaa vetäkööt v...n piähäsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oon ihan sammoo mieltä, joka tämän aejan leepähyllyn iäressä valittaa vetäkööt v...n piähäsä.

Kyllä minä olen kiitollinen, että nykyään esim. Prismassa on paljon hyviä leipiä josta valita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä minä olen kiitollinen, että nykyään esim. Prismassa on paljon hyviä leipiä josta valita.

Ja jos auton haluaa lämpimään kaupassakäyntiajaksi niin voi parkkeerat huolettomasti parkkihallissa.

• Anonyymi

Leivo ite.

• Anonyymi

Älä ainakaan cittarista osta edes näkkileipää, sekin varmasti homeessa. Vihannekset lähes poikkeuksetta märäntyneitä, leivät homeessa tai juuri homehtumassa. Prismassa monipuolisempaa ja tuoretta! Ei oo keskon varastonnurkkien aletavaraa.

• Anonyymi

Suosittelen maistamaan esim riivikauraa Pirjon Pakarilta. Etenkin kun ostaa toimituspäivänä. (Ti, to ja la) On yötä vasten leivottu ja takuulla tuoretta ja hyvää.

• Anonyymi

Lidlin myslileipä ja sydänleipä ovat niin hyviä, että ne katoavat paistopisteestä todella nopeasti.

• Anonyymi

Mikään ei ole niin kuin ennen leipäkään ei maistu enään leivälle..valivalivali.

• Anonyymi

Kyllä leepä maestuu mutta sitä en ymmärrä mitenkä noppeesti kaaraleepä palat homehtuu.
        Kerralla pitäes hotkia koko pussillinen heti kun kottiin kaapasta tulloo, muuten ovat jo uamulla sinivihreessä hommeessa.
        On kummoo hommoo, pannoovatko jo leepomossa jonnii homesienen valamiiks leepä pussiin niin kaappa kääp?
        Hirveetä miäriä männöö jaahoja ja työtä hukkaan kun paskoo pannoovat pussiin.
        Kummaks lahmuuks männä tämä immeesten elämä ylleesäkkiin, mikkään ee kestä kun hetken ja uutta pittää olla heti perrään ostamassa.

• Anonyymi

Porokylän leipää saa s-marketista ja cm:stä sekä torikulmasta, kaupassa paistettuna, on hyvää. Myös Porokylän ja Pielispakarin piirakat ovat kohtuullisen hyviä.

• Anonyymi

Kokkeelkeepa joskus maestoo Sallassa olevan Leipomo-Kursulaesen ruis-leepiä, Sitä on aena ostettava ku pohjosessa kääpi. On muute yks parhaesta ruis leevistä mitä minä ikkään oon maestanna.

• Anonyymi

Ruisleepä vuan pierettää oelpa kenen leepomata tahhaan.
        Kaaraleepä on suunmyötästä ja luipakkata mahalle, eekä pieretä.
        Aenut kaaraleevän riesa on vuan tuo homehtuminen.

• Anonyymi

Vuan kokkeeleppa ihan pirruuttaan maestoo riihitettyä ruislepee, siihen piälle vielä äetin tekemee kirnuvoeta, kyllä tulloo voluumia ranteisiin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vuan kokkeeleppa ihan pirruuttaan maestoo riihitettyä ruislepee, siihen piälle vielä äetin tekemee kirnuvoeta, kyllä tulloo voluumia ranteisiin!

Kyllä tulloo allit kaenalloon vollyymin siasta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ruisleepä vuan pierettää oelpa kenen leepomata tahhaan.
        Kaaraleepä on suunmyötästä ja luipakkata mahalle, eekä pieretä.
        Aenut kaaraleevän riesa on vuan tuo homehtuminen.

Oeskotuo jos kokkeelisit märkee leppätuluppoo kaaraleevän sijjaan?

• Anonyymi

Onneks nykyään saa valmista leipää ja kaupan sämpylätkin paljon parempia kuin itse tehdyt, jotka hyviä vain tuoreena muutaman tunnin. Kauheeta jos pitäs jokaisen itse tehdä leipänsä.

• Anonyymi

Voi kauheeta, jos pitäs mökillä ite haravoija syksyn-kevään koivunlehdet ja hakata sauna- ja takkapuut, onneks on kotitalkkarit, jotka tekee kaiken pientä korvausta vastaan.
        Jos vielä joutuisi potut ja porkkanat kylvämään ja kyntämään, VOI KAUHEETA!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi kauheeta, jos pitäs mökillä ite haravoija syksyn-kevään koivunlehdet ja hakata sauna- ja takkapuut, onneks on kotitalkkarit, jotka tekee kaiken pientä korvausta vastaan.
        Jos vielä joutuisi potut ja porkkanat kylvämään ja kyntämään, VOI KAUHEETA!!!

On se siis ihan kauheeta tuomonen hyötyliikunta! On se ihan kauheeta jos joutuu vielä tuon mökinkin ensin itse tekemään...

• Anonyymi

leepase ite,niin a vot.

• Anonyymi

Eiks ne siul ole sitä sielt virost ja venäjält tuonukki ? vai eiks ne aina tuo ?.

• Anonyymi

Kaupoista puuttuu kunnon Savolainen ruisleipä. Juureen tehty leipä, se on paras.

• Anonyymi

Suattaaha olla viärä leuvvalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suattaaha olla viärä leuvvalle.

Ketunleipä taas on jokin kasvi ja oravanmarjat se toivekappale liisa akimoffin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketunleipä taas on jokin kasvi ja oravanmarjat se toivekappale liisa akimoffin

Sitten on Koffi

• Anonyymi

Kaupoissa olevat leivät maistuu kaikki lähes samanlaisilta.
      Paras leipä olisi hapanjuuren tehty ruisleipä jossa kunnon suola.
      Keski-Suomessa, Konnevedellä pieni kotileipomo tekee hyvää juureen tehtyä ruisleipää ja siinä on kova, rapea kuori ja hyvä suola. Harmi kun sellaista leipää ei saa täältä päin vaikkakin Pohjois-Savossa sitä nimenomaan pitäisi tehdä ja tarjota kaupoissa.

• Anonyymi

Niin ja sitten suurinosa leivistä revittyjä tai siivutettua.
      Rautavaaran leipomosta sentään tulee kokonaistakin kunnon ruisleipää...
      Ostan aina kun on 30%alennus ja jaan pakkaseen, onpa kunnon ruisleipää ja voi itse siivuttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      80
      3884
    2. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      69
      3697
    3. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      44
      2215
    4. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      52
      2179
    5. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      58
      2064
    6. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      51
      1746
    7. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      27
      1429
    8. Vuoksesi kaiken

Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua
      Ikävä
      115
      1173
    9. Kehu kaivattuasi

Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.
      Ikävä
      105
      1143
    10. Missä yleensä törmäät kaivattuusi??

Tai näet hänet!!
      Ikävä
      60
      1099
    Aihe