Airbag valo

320D -00

Syttyi taas. Oli nollattu juuri ja muutaman päivän oli kunnossa.
Syyn pitäisi olla turvavyön kiristäjässä.
Liekö penkin siirtely sytyttämässä valon.

Mitä tehdä omatoimisesti?
Johdot voisin ko. paikkaan tarkastaa, mutta valon nollaus on kallista, eikä sitä turhaan kannata käydä kokeilemassa.

Kannattaako hankkia oma vikakoodin lukija?
Kenellä Lahdessa saisi hoidettua edullisesti tuollaisen ongelman?

12

10399

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos penkin

alla olevat liittimet olisi "löysät".

• rico

mulla 97 e39 siinä airbag valo johtui kuskin penkin alla olevasta tunnistimesta. se nollattii meni päivä niin sytty uudestaa ja korjaamon kaveri sano et tunnistin pitää vaihtaa.

• Pekka-
        rico kirjoitti:

mulla 97 e39 siinä airbag valo johtui kuskin penkin alla olevasta tunnistimesta. se nollattii meni päivä niin sytty uudestaa ja korjaamon kaveri sano et tunnistin pitää vaihtaa.

Joo, tuo tunnistemattovika on ennen facelifitä tehdyissä e39:ssä.

Se pitää joko vaihtaa uuteen, tai allekirjoittaa paperi jolloin hälytys voidaan poistaa. Ongelmana tämän jälkeen on se että kolaritilanteessa apukuskin puoleinen turvatyyny 8turvatyynyt) laukeavat aina aiheuttaen tuhensien erutopjen korjauslaskun.

Aikoinaan vaihto maksoi liikkeessä reilun satasen.

• vikapaikka
        rico kirjoitti:

ilmoituksen mukaan on kuskin vyön kiristäjä. Poika sanoi kiristäjän olevan rullassa. Mutta minusta se näytti olevan vyön lukossa penkin kyljessä.
        Penkin alla kiinni on usean piuhan liitin. Siinä kai syyllinen?

• jkhgfdsfgsx
        vikapaikka kirjoitti:

ilmoituksen mukaan on kuskin vyön kiristäjä. Poika sanoi kiristäjän olevan rullassa. Mutta minusta se näytti olevan vyön lukossa penkin kyljessä.
        Penkin alla kiinni on usean piuhan liitin. Siinä kai syyllinen?

se vyön kiristin siellä rullassa taitaa olla,käsittääkseni pieni räjähdepanos joka kolaritilanteessa vetää vyön tiukalle.penkin alla olevat liittimet liittynevät penkin sivuissa oleviin turvatyynyihin.usein vikatiloja,jotka jäävät vikamuistiin aiheuttaa nuo liittimissä aiheutuvat jännite-erot,eli kyllä ne liittimet kannattaa tarkistaa,että kosketuspinnat ovat puhtaat,eikä liittimet ole "löysiä".

• ettei vaan.
        Pekka- kirjoitti:

Joo, tuo tunnistemattovika on ennen facelifitä tehdyissä e39:ssä.

Se pitää joko vaihtaa uuteen, tai allekirjoittaa paperi jolloin hälytys voidaan poistaa. Ongelmana tämän jälkeen on se että kolaritilanteessa apukuskin puoleinen turvatyyny 8turvatyynyt) laukeavat aina aiheuttaen tuhensien erutopjen korjauslaskun.

Aikoinaan vaihto maksoi liikkeessä reilun satasen.

Mitä sillä apukuskin turvatyynyn laukeamisella on väliä kolaritilanteessa jos apukuskin paikalla ei ole ketään.
        Korjaako muka joku autoa josta bägit hajonneet kaikkine pelti- ja maalaustöineen...
        Enemmin olisin huolissani siitä jos siinä istuu pieni lapsi turvaistuimessa ja bägi laukeaa vaikkei pitäisi. Siinä ei euroilla selvitä.

• pekka-
        ettei vaan. kirjoitti:

Mitä sillä apukuskin turvatyynyn laukeamisella on väliä kolaritilanteessa jos apukuskin paikalla ei ole ketään.
        Korjaako muka joku autoa josta bägit hajonneet kaikkine pelti- ja maalaustöineen...
        Enemmin olisin huolissani siitä jos siinä istuu pieni lapsi turvaistuimessa ja bägi laukeaa vaikkei pitäisi. Siinä ei euroilla selvitä.

Pienet lapset istuvat takapenkillä.

Aina.

• Uskomatonta...
        ettei vaan. kirjoitti:

Älä vaan erehdy lapsia tekemään sitten ikinä.
        Turvaistuintahan ei missään tapauksessa saa laittaa etupenkille airbagin eteen!
        Torvelo!

Kuten toi pekka tossa kirjoitti, pienet lapset istuvat takapenkillä. AINA.

• ap.

Penkin alta kiristimen johdot kolvattu kiinni ja valo nollattu. Nyt toimii taas.

• Tietäjä999999

Vitun idiootit... jos airbagin valo palaa niin turvajärjestelmä ei silloin toimi!!

• bmw aija

Ei vaikuta valon palaminen toimivuuteen. Ampuu vaan kaikki turvalaitteet silloin.

• opel2

Minulla on 2003, bmw320d ei tarttenut kuitata airbakinvaloa. Mitään muutakuin puhistaa liittimet apumiehen istumenalta vähän elekronika spreitä ja puolituntia ajoa ja valopoistui ja ja toimii normaalisti .samoin toimi myös ajonvakautus syypois ja vähän ajoa niin kuitaantuu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      94
      1855
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      86
      1303
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      115
      972
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      863
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe