Olenko ymmärtänyt oikein, että vain nainen saa (toisen) sormuksen naimisiin mennessä? Miehelle jää kihlasormus ainoaksi? Entä kaiverrukset, miehellähän on sitten vain kihlauspäiväys tms.?
Vastaukset 3
- *.*
Yleensä vain nainen ottaa kihlasormuksen rinnalle vihkisormuksen. Mikään ei tietysti estä miestä ostamasta uutta sormusta vihkisormukseksi, mutta yleensä on näin. Ja siihen miehen kihlasormukseenhan voi kaiverruttaa hääpäivän kihlauspäiväyksen perään.
- Mailis
Ja häissä kumpikin riisuvat kihlasormuksensa ja nainen saa uuden mies vanhan takaisin kirkossa?
- joooopajoo
Mailis kirjoitti:
Ja häissä kumpikin riisuvat kihlasormuksensa ja nainen saa uuden mies vanhan takaisin kirkossa?
Olet varmaan fiksuna ihmisenä itsekin jo tietoinen siitä, ettei ole olemassa SÄÄNTÖJÄ, miten mikäkin asia tulee hoitaa. Voit täältä toki kysellä vinkkejä ja kokemuksia, mutta on hieman hullua kysellä "miten tämä asia menee", koska esim. sormuksista ei ole todella olemassa mitään painettua sääntökirjaa..
Sormuksia ei olla pakko olla ollenkaan, kummallakaan, ei kumpaakaan sormusta. Tai voi olla vain naisella, tai vain miehellä, tai molemmilla kaksi. Tunnen mm. seuraavanlaisia tapauksia: 1) naisella ja miehellä vain vihkisormukset, ei kihloja; 2) naisella kihla, miehellä ei; 3) sekä naisella että miehellä kaksi sormusta, sekä kihlat, että vihkisormukset.
Älä hyvä ihminen nyt rupeas tuollaisista stressaamaan! Miksi naisen pitäisi mennä vihkikirkkoon ilman kihlasormusta? Sen kun mies pujottaa (mahd.) kihlasormuksen päälle vihkivormuksen (niinhän niitä yleensä käytetään normaalioloissankin). Miehelle ei ole pakko pujottaa mitään sormusta sormusvalaa annettaessa! "Blabla merkiksi annan sinulle tämän sormuksen" ja "Blabla merkiksi otan sinulta tämän sormuksen". Ihan menette omien mieltymystenne mukaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1511231Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1191048Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset215788En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58765- 64732
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä26729- 135696
- 44631
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57622Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan
Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss58554