Älä sano

Sanat vain särkis
älä sano.

Ole vaiti

Tuon hiljaisen metsän reunan,
sen jokaisen puun,
tuon harmaan rakkaan,
ladon ovisuun.

Saapuu taas kevät ja
tutut samat puut,
lato ovisuu.

Katsonko väärään tauluun
jotai uutta ovisuulla,
istuu siinä mietteissään.

Vettä kaivosta vinkkaan,
hetkes ladon suuntaan,
katsomaan jään.

Vesiki ämpäristä loiskuu,
jalat helmat kastuu,
kuis noi eloisaks,
veskii alkoi.

Sydän, sieltä se alkoi,
virtas käsivarsiin asti,
ämpärissä kuohutti veden.

Tuli kirjoittaa
sydämen oveen nimeä,
valveilla yöllä pitää,
ei maata ei voi.

Unettomaks yö,kuu paistaa,
kuka on tuo vieras,
nimeään tuli taas kirjoittaa.

Yön hiljaisuus läsnä,
sanat vain särkis,
älä sano.

Olen vaiti.

10

332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mysteriet

      Sanojesi hiljaisuus huutaa kaikkea kaunista!

      En sano - olen mykistynyt!

      • Jota niin pitkään katsonnu,
        jotaki uutta siihen ilmestynny.
        Somaahan se myönnän,
        ovisuulla joku siinä istuu.

        Ei passaa sanoo -
        särkyis taulu.

        Mysteriet
        hymysuin tässä kiitosta laitan,
        kohta maalle meenki,jospa sielä,
        tuon ladon osisuun nään

        Liisa samalla kiikaroi


    • kaaru

      Sanon näin julkisesti
      kerta toisensa jälkeen
      että pidän näistä

      olet minun menu
      silloin kun täällä kuljen

      saapuu kevät
      tutut samat puut
      Liisa töllin ovella
      istuu mietteissään

      tuli kirjoittaa
      runoja sulkakynällään
      joka teksti lähtee
      hänen sydämestään

      Olin nyt tuhma...en ollut vaiti:)))

      • Tulen läpi lumikenttien,
        hiljaisuuden vuorien.

        kaaru
        sen sydämen kynän,
        sille anoen sanoa jotaki,
        kiitos avaa tietä,
        olen otettu muistat minua.

        Sain taas elää hetken,
        talven lumivalkoisen,
        kuulla, kuinka lumi,
        jalkaini alla narskui.

        Sen vanhanajan lämmön,
        sytytin tulen
        kammarin suloinen lämpö läsnä,
        jääkukat ikkunoissa suli.

        Sinulle ajatuksiani toin ja
        hyvää alkanutta uutta viikkoa,
        runolapselles Liisalta terkkuja


    • Minanoita

      Kevättä ilmassa....
      Runosi
      saa minut vaikenemaan,
      en halua sanoillani särkeä kauniin
      runosi tuomaa tunnelmaa=)))

      • On meidän olla,
        sanat särkis,
        hiljaisuus olkoon ylin.

        Minänoita

        Näin kiteissä lumihangen,
        niissä kevään säteilyä,
        valkoinen vaippa kaikkialla,
        ohenee, ohenee,
        yks hiutale kerrallaan.

        Sinulle tiedätkö, sanat ei riitä,
        kiitos mikä sydämessä asuu,
        sen tielleen luokses,
        keväisiä valoisia ajatuksia päivääs.

        Liisa toivottaa hyvää alkanutta viikkoa


    • Kiitos "Liisukka"

      • Nämähän on näitä kuvia joita,
        joissa yhäti elää,
        vaikka ei kerro puut,
        ajanpatinaa harmaata siinä näkyy,
        ajan kämmenen harmooninen jälki.

        Margitta
        Kauniit maisemat ne sieläki ja
        seki avantooo!!!
        ketäs muuta niin odottaa,
        kuin Sinua Magitta.

        Terkkuja täältä maisemista ja
        kiitos kun poikkesit,
        keväistä mieltä säätiedotus lupaa..Liisa


    • istuu hän jolle ei
      sanoja löydy,,ei tarvi.
      Ymmärtää sanoittakin.

      Taas kävi suoraan sydämeen runosi.

      Sanoitta niiaan ja kumarran ystävälle.:)

      • On jääny ja katsoo syvään,
        ilmestyy vasta kun kaikki muu,
        huuto, kysymykset on laannu.

        On opetuksen saanu,
        mitä on kun,
        ei enää läsky.

        ruusu-kielo
        Sunulle lämmin halaus,
        sydän sielä elää,
        koskettaa myönnän, sitä syvintä.

        Olin mökilläni viikonlopun ja
        sielä taas tulin,
        kauneudesta saraaks, tiedätkö.
        Katsoi minne vaan oli,
        valkoista koskematonta lunta.
        Tämä tauti minussa jo,
        onki kroonista, aina sairastun.

        Kiitos lämmin tuulahdus sydämelles,
        täälä aurinko yhdellä silmällä katsoo..Liisa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      94
      1145
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe