Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

"kutsumattomia"

vieraita

onko kellään samanlaista? miehen kanssa sovittii että vieraita tulee vain vähän, kummit, omat vanhemmat ja meidän kummit ja 1-2 kaveria kumpikin. miehen kummit eivät pääse. asuvat toisessa maassa, minä taas pyysin vain 1 kummin (niitä kyllä löytyisi 5). Itse pyysin 1 kaverin samoiten mies. mutta anoppi keksi alkaa pyytelemään siskojaan ja näiden miehiä ja exiä. eikä minulle puhuttu. mieheltä kysyin tiesikö hän, vastaus oli: voi olla, en ole ihan varma, jos jotain on kysyny, oon saattanu vastaa joo joo, kuuntelematta. Siis mulla menee hermot. ja mun osaltani juhlat ovat pilalla. ei hän saisi mielestäni tehdä näin, vaikka hänen miehensä (mieheni isäpuoli) maksaakin tarjoilut. ja itse hoidan tarjoilemisen

27

3902

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      sanot vaan anopilles,että nämä on sinun lapsen kastajaiset ei anoppisi. ei hänen kuulu päättää ketä sinne tulee vaan vanhempien, eli sinun ja miehesi!

    • maksaja päättää!

      Ilmoitat maksavasi ristiäiset itse, ja myös kutsuvasi vieraasi itse. Piste.

      Maksaja aina päättää.

    • sinä sinä sinä

      Kuulostatpa itsekkäältä!

      Minun minun minun...
      Minun osaltani juhlat ovat piloilla

      Juhlat eivät ole sinun, vaan lapsesi ja etenkin miehesikin lapsen... Miehesikin äitin lapsen lapsi.. Oletpas itsekäs akka... hoitoon moiset

      • mummot helvettiin

        painu jo pois näiltä palstoilta. hanki vaikka mies ja jos et sitä saa tolla naamalla ala juomaan viinaa, säästyy nekin eläkerahat.


      • mahakaha
        mummot helvettiin kirjoitti:

        painu jo pois näiltä palstoilta. hanki vaikka mies ja jos et sitä saa tolla naamalla ala juomaan viinaa, säästyy nekin eläkerahat.

        HEvosilla on turpa muahahaha omg lol!!!!!


      • oikein xyz
        mahakaha kirjoitti:

        HEvosilla on turpa muahahaha omg lol!!!!!

        katsopa peiliin


      • ....

        Itse varmaan pitäisit siitä, että anoppisi (jos ikinä sellaista saat, kun ei sinua varmaan kukaan mies kestäisi) järjestelee puolestasi kaiken..

        Lapsen VANHEMMAT ovat ne, jotka lapsen asioista päättävät, sillä HE ovat viime kädessä VASTUUSSA lapsestaan, EIVÄT ISOVANHEMMAT.. Lapsen joutuessa sairaalaasn VAIN VANHEMMILLE kerrotaan tilanne, EI ISOVANHEMMILLE, joten eivätköhän lasta koskevat päätökset kuulu VANHEMMILLE!

        Tosin sitä en ymmärrä, että minkä takia aloittaja valittaa niin kovasti, sillä hän ei edes itse maksa juhlia.. Ymmärtäisin asian paremmin, jos hän joutuisi kustantamaan kaikki ylimääräiset vieraatkin! Toisaalta ymmärrän erittäin hyvin, sillä ei ole mukavaa, että joku tulee ja päättää puolesta asiat, jotka on itse jo sovittu!


    • ja oikaise asia

      Oho ompa törkeetä. Lähetä viralliset ristiäiskutsut niille, kenet juhliin haluat. Laita anopille vaikka tekstiviestinä itse, että haluat pitää ristiäiset vaan perhejuhlana pienellä porukalla aivan lähimpien kesken. Näet mielellään hänen sisaruksiaan ja muita sitten toisella kertaa.

      • rahoitusta heru-

        enää elämän muihinkaan vaiheisiin. Ja että ukko ottaa käpälät alleen, kun silmät aukeaa...


      • no jo on

        Kyllä aikuisten ihmisten pitää pystyä tällaiset asiat puhumaan naamatusten.
        Itse asiassa miehesi pitäisi puhua äitinsä kanssa, jos hän on epäsuorasti luvannutkin kutsua sukulaisiaan.
        Vaikea on kyllä kutsuja enää peruakaan, jos anoppi on ne jo ennättänyt kylille kertoa.
        Anoppi on ajattelematon, ehkä. Mutta todennäköisesti vain siksi, että on lapsenlapsestaan niin tohkeissaan, ettei tule ajatelleeksi muita näkökantoja.
        Puhukaa nyt hyvät ihmiset!


    • kans

      esikoisen kohdalla päätettiin pienistä ristiäisistä kotona. kutsuttiin vain molempien vanhemmat, ja veljet perheineen (veljemme olivat kummeina).

      anoppi alkoi kyselemään veljensä perään ja appiukon siskokin olisi pitänyt kutsua (eli mieheni setä ja täti)molemmat elävät yksin ja samalla paikkakunnalla kuin mekin.

      ei annettu periksi. syyksi sanottiin että minulla on kaksi enoa, yksi setä ja kolme tätiä ja kaikki perheellisiä. lisäksi asuvat ympäri suomea. tasapuolisuuden vuoksi kummankaan setiä ja tätejä ei siis kutsuttu. pieneen kaksioon ei olisi edes mahtunut... no anoppi tarjosi omaa kotiaan ja ehdotti kirkkoa... ei haluttu. pidin liian rankkana; halusin päästä mahdolliseimman helpolla

      anoppi mökötti ristiäisiin asti, mutta ristiäisissä sitten totesi että aivan ihanat pienet ristiäiset. ei kanna enää kaunaa.

      saa nähdä miten käy kun toinen lapsemme syntyy ja taas on edessä ristiäiset. vanhempiemme ja veljiemmme lisäksi kutsutaan tulevat kummit. edelleenkään ei muita sukuaisia.

      jännityksellä odottava

      • wiitakon ykä

        vaimo sai kutsua kummit ja vanhempansa, itse en ois välittänyt kastaa. Oisin vaan halunnut pitää juhlat. Mun puolelta ei kummeja. Isä ei tullut paikalle ja äiti ja veli poistuivat paikalta vittuuntuneina kun veljestä ei tullutkaan kummia. Jälkeenpäin kuulin että serkkuni oli hänelle puhunut että hänestä tulee kummi.


    • koko sukunsa!

      Vaikkemme edes asu yhdessä. Mutta enpä ollut pahoillani lainkaan. Tärkeä tapaushan tämä on myös miehelle! Tarjottavia vaan tilasin äkkiä puolet lisää, ja ikimuistettavat kekkerit niistä kehkeytyivätkin. Eikä ole kaduttanut tippaakaan.

      Kyllä elämän huippuhetkissä on osattava joustaa kyselemättä. Muuten maailman sivusta tulee todella pitkä ja hankala.

      • ristiäiset ei kiinnostanu

        ketään! Kukaan ei edes kysynyt, milloin ne on.
        Sitten soitti vahingossa vanha työkaveri, sen tytär tyli ja sen tytön 100v täti, eikä muita.


      • edes lukea?
        ristiäiset ei kiinnostanu kirjoitti:

        ketään! Kukaan ei edes kysynyt, milloin ne on.
        Sitten soitti vahingossa vanha työkaveri, sen tytär tyli ja sen tytön 100v täti, eikä muita.

        Ei nimittäin ollut ongelmaa.

        Ja sinulle tiedoksi, että se on kyllä äidin asia tiedottaa kutsutuille, koska ja missä ristiäiset pidetään. Ei ole kohteliasta niitä kysellä. (jospa vaikka ei olekkaan kutsuttujen joukossa?) Niin osaat sitten ensikerralla toimia oikein, etkä vain jää voivottelemaan asiaa.


    • ....

      Ymmärrän kyllä ihan täysin. Ristiäiset on mun mielestä pieni perhejuhla. Itsekin kutsuttiin vaan lähipiiri, omat vanhemmat, isovanhemmat, sisarukset, lapsen kummit. Anoppi kyllä kyseli että eikö sen veljeä vaimoineen olekkaan kutsuttu ja plaaplaa. Mieheni ei paljon ikinä edes näe äitinsä veljeä eikä sinne kutsuttu minunkaan setiä ja tätejä, enkä olisi niitä sinne halunnutkaan, anopille oli kyllä aiemmin sanottu että ristiäiset pidetään ihan pienessä piirissä mutta ei kai ymmärtänyt asiaa. Ei sentään omin päin alkanut sukulaisiaan kutsua.
      Mutta yksi kutsumaton vieras löyti kyllä tiensä meille, appiukon vaimon äiti eli täysin ulkopuolinen ihminen, ei mitään sukua miehelleni tai lapsellemme. Kun kaiken huipuksi oltiin lähetetty kutsukortit ettei tulisi kutsumattomia vieraita niin ilmeisesti tämä mummeli ajatteli että ristiäiset on joku kaiken kansan juhla johon saa ilman muuta tulla kuokkimaan. Kyllä ärsytti, onneksi ei tullut kuin tuo yksi kutsumaton. Kun muutenkaan en tykkää yhtään järjestää mitään juhlia kotonamme.

      • ja yksinkertainen

        pissis.


      • =O/
        ja yksinkertainen kirjoitti:

        pissis.

        Tekeekö se edellisestä säälittävän pissiksen, ettei hän ole innokas järjestämään juhlia kotonaan,
        eikä halua kutsumattomia vieraita kotiinsa?

        Ompa sinulla omituinen käsitys pissiksistä!


      • rsdfrsdt

        voi kamalaa.. nyt tuli itellekkin uusi huoli lisää tän raskauden kohdalla.. oon vaan sinisilmäisesti laskenut että paikalle tulee vaan kolme kummia varakummit jos ei papille kummit kelpaakkaan. omat sisarukseni ja isäni mutta sittenhän on vielä miehenkin sukua.. vanhemmat puolisoineen ja sisaruksiakin on kai kymmeniä.. sitten kun joku täällä sanoi vielä että omat kummitkin pitää pyytää ja sitten kun ei setääkään voi kaiken ulkopuolelle yksin jättää. voi kamala ensimmäinen joulu uusperheessäkin tuntuu jo niin kamalalta.. ja 25 ristiäisvierasta joista 17 pitäs vielä majottaa meille!?!


      • miiuu
        rsdfrsdt kirjoitti:

        voi kamalaa.. nyt tuli itellekkin uusi huoli lisää tän raskauden kohdalla.. oon vaan sinisilmäisesti laskenut että paikalle tulee vaan kolme kummia varakummit jos ei papille kummit kelpaakkaan. omat sisarukseni ja isäni mutta sittenhän on vielä miehenkin sukua.. vanhemmat puolisoineen ja sisaruksiakin on kai kymmeniä.. sitten kun joku täällä sanoi vielä että omat kummitkin pitää pyytää ja sitten kun ei setääkään voi kaiken ulkopuolelle yksin jättää. voi kamala ensimmäinen joulu uusperheessäkin tuntuu jo niin kamalalta.. ja 25 ristiäisvierasta joista 17 pitäs vielä majottaa meille!?!

        Varakummit? Eipä olisi minulle tullut mieleenkään pyytää mitään varakummeja. Vai onko teillä syytä epäillä, että kummit eivät kelpaa? Mitä jos soittaisit kirkkoherranvirastoon ja kysyisit sieltä kelpaako? Minun mielestäni olisi noloa pyytää jotain tyyliin "tuutko mun lapselle varakummiks? Pääsisit oikeeks kummiks, jos joku ei kelpaa". Ja jos joku mua noin pyytäis niin en todellakaan suostuis.


    • ristiäiset, niin

      te ne vieraat päätätte. Ei mielestäni ristiäisistä kuitenkaan hirveän isoja kinkereitä. En ole edes ajatellut tulevan lapseni ristiäisiin kutsuttavan anopin tai oman äidin sisaruksia yms. Ainoastaan sillä ajatuksella, että ne keiden kanssa olette itse tekemisissä.

      • päättää!

        Itse saa päättää, kun itse maksaa. Herää taliaivo.


      • - mimmi -
        päättää! kirjoitti:

        Itse saa päättää, kun itse maksaa. Herää taliaivo.

        Vaikka isovanhemmat tai joku muu maksaisi tarjoilun ja muut, niin kyllä lapsen vanhemmat päättävät kuitenkin, ketä ristiäisiin kutsutaan,
        JOS/KUN juhlapaikkana on lapsen koti (eikä esim. mummola tai seurakuntasali)!


      • siinäkin tapauksessa!
        - mimmi - kirjoitti:

        Vaikka isovanhemmat tai joku muu maksaisi tarjoilun ja muut, niin kyllä lapsen vanhemmat päättävät kuitenkin, ketä ristiäisiin kutsutaan,
        JOS/KUN juhlapaikkana on lapsen koti (eikä esim. mummola tai seurakuntasali)!

        Ei ole korrektia maksattaa isovanhemmilla ja jättää heitä kutsumatta. Prkele. Eikö teillä ole mitään tapoja?


      • kutsutaan
        siinäkin tapauksessa! kirjoitti:

        Ei ole korrektia maksattaa isovanhemmilla ja jättää heitä kutsumatta. Prkele. Eikö teillä ole mitään tapoja?

        ristiäisiin, mutta kyllä vanhemmat päättää ketä oman lapsen ristiäisiin kutsutaan. mun mielestä on utopistista ajatellakaan et joku muu ku vanhemmat päättäis kutsuvieraat.


    • Maire-täti

      Vaikka onkin jo vanha viesti niin en oikein ymmärrä noidn tarjoilujen maksattamista muilla.. Ihan perus täytekakku-voileipäkakku-pulla pipari leikattava kakkujutut ei niin mahdottomia tule maksamaan, etteikö niitä nyt voisi itse maksaa? 50-70€ ihan arviona ja itse tehtynä. jos ei voi osaa halua itse moista järjestää ja toiset maksaa senkin niin ei musta kyllä ole varaa vaatia kohdeltavan täysin itsenäisenä aikuisena, vaikka kuinka onkin lapsi saatu aikaiseksi.. vielä jos annetaan omien vanhempien pompottaa ja järjestellä elämää..

    • anopinpyörittäjä

      Soita srk:n ja muuta kasteaika. Siitäpähän saa anoppi pitkännenän. Kun kutsumattomia vieraita saapuu, niin ole ihan ihmeissäsi. Vieläkun saisit kastetilaisuuden aikaisemmaksi, niin voisit sanoa, että ne on ollut jo :) Jos se menee myöhäisemmäksi, joudut sanomaan uuden ajan kutsumattomille.

      Anopin voisitte soittaa uuden ajan aikaan ihan vain kahville, tällöin hän ei ehdi kutsua muita!!!

      Sitä on itse oppinut vuosien aikana miten anoppia pyöritetään, eikä anoppi pyöritä meitä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2112
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      29
      1744
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1510
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1461
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1378
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1354
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1312
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1261
    Aihe