Garmin Karttapäivitys

mike4

Kaikki ovat varmaan kikkaileet aikaisempien Garmin karttapäivitysten kanssa. Nyt ei tarvitse enään, sillä uusimmat kartta päivitykset on tosi helppo asentaa. Jo tätä on odotettukkin. Vihdoinkin Garmin on tehnyt sen helpoksi. Kokemuksia: Tilasin karttapäivitys levyn 2009 version. Laiton DVD levyn asemaan jonkin ajan kuluttua pyysi liittämään GPS tietokoneeseen, sitten kysyi DVD koodia joka tuli levyn mukana. Seuraavaksi asennus lähti latautumaan, ensin asensi kartat tietokoneelle ja sitten laitteeseen. Ja huomatkaa tämä tapahtui täysin automaattisesti ilman mitään mutkia. Jos jotain miinusta tuosta haluan sanoa, niin ainoa on se, että asennus kestää noin 1-2 tuntia. Eipä siinä tarvitse odottaa jättää vaan latautumaan. Lopuksi tulee ilmoitus, että laitteen voi irroitta ja sitten se on valmis kun GPS käynnistyy uudestaan. Joka on päivityksia karttanut niin ei enään aihetta huoleen.

17

4768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taannoin´´

      tuohon garminin sivustoon. Sain laitteen oston jälkeen päivityksen kyllä asennettua ihan ok, enkä kyllä muista että siinä mitään ihmeellistä olisi ollut. Paljonko tuo uusi päivitys kustantaa?

    • kumpi

      versio kartasta oli siinä levyllä 2009 vai 2009.10 ?

      • mike4

        Näyttäisi olevan versio City navigator Europe NT 2009 dataversio 11.00


      • .....
        mike4 kirjoitti:

        Näyttäisi olevan versio City navigator Europe NT 2009 dataversio 11.00

        2009.11 piti kysymäni, neljännesvuosittainhan nämä nykyään päivittyvät, mikä on todella hyvä juttu.


      • päivityksen jälkeen
        mike4 kirjoitti:

        Näyttäisi olevan versio City navigator Europe NT 2009 dataversio 11.00

        suomenkieliset äänet vain hävis, ja myös epäilen että ennen esiasennetut kameratolppien tiedot myös. En ehdinnut vielä testata. Onko kellän kokemuksia, onko näin?


    • Nimetön

      onko tässä viimeisimmässä versiossa 2009 jo huomioitu kuntauudistukset? koska kunnisssa jotka ovat liittyneet(esim. jyväskylä ja maalaiskunta) ovat jotkut kadunnimet vaihtuneet.

    • Snaut

      Noinhan se on suunnilleen ainakin viimeiset 10 vuotta toiminut. Eli sen CD/DVD:n kun on lykännyt koneeseen kysytään koodia tai annetaan luottokortin tiedot ja sitten kartat asentuvat tietokoneelle MapSourcen alaisuuteen.

      Tuo uutuus lienee siinä, että nyt kartat menevät myös suoraan naviin. Itse en tuosta ominaisuudesta pidä, koska minulla on tietokoneella paljon karttoja ja haluan MapSourcessa valita mistä kartastoista (maantie, topo, meri) mitkäkin palaset lataan naviin. MapSourcellahan on hyvin helppo koota se navin kartta valitsemalla kartasto ja siitä halutut palaset.

      • taas kävi

        seuraavasti:
        vaimon työpaikalla "mikromikko" päivitti Nuvi 350;n NT 2009.11 versioon. Kaikki hyvin, MUTTA, taisi unohtua kielen valinta tai jotain, koska puhuu laite enklantia ja suomea ei voi valita puhekieleksi (=puuttuu valikosta kokonaan). Kuinkahan tämä ongelma ratkaistaan?
        Kiitos asiallisist vastauksista etukäteen!


      • Snaut
        taas kävi kirjoitti:

        seuraavasti:
        vaimon työpaikalla "mikromikko" päivitti Nuvi 350;n NT 2009.11 versioon. Kaikki hyvin, MUTTA, taisi unohtua kielen valinta tai jotain, koska puhuu laite enklantia ja suomea ei voi valita puhekieleksi (=puuttuu valikosta kokonaan). Kuinkahan tämä ongelma ratkaistaan?
        Kiitos asiallisist vastauksista etukäteen!

        Tuo lienee niitä malleja jonka firmware päivitetään Garminin Webupdaterin kautta. Samaisella Webupdaterilla voi myös päivittää kielivalikoiman. Tämä Webupdater ohjelma asennetaan siis tietokoneelle:

        http://www8.garmin.com/products/webupdater/


      • neuvosta
        Snaut kirjoitti:

        Tuo lienee niitä malleja jonka firmware päivitetään Garminin Webupdaterin kautta. Samaisella Webupdaterilla voi myös päivittää kielivalikoiman. Tämä Webupdater ohjelma asennetaan siis tietokoneelle:

        http://www8.garmin.com/products/webupdater/

        Nyt sitten kuuluu suomeksi navigaattorista.
        Kiitos neuvosta, Snaut


    • sen kartan?

      Onko se kartta sellainen että vaikka minä voisin ladata siitä kartan omaani? Vai onko se räätälöity tiettyyn navigaattoriin?

      • mike4

        Itse levy ei varmaan ole räätälöity mitenkään, vaan sitten kun sen asentaa laitteeseen niin silloin laite käy tsekkaamassa verkossa laitten tiedot ja sen jälkeen se kohdistuu tietylle laitteelle


      • asennukseen?
        mike4 kirjoitti:

        Itse levy ei varmaan ole räätälöity mitenkään, vaan sitten kun sen asentaa laitteeseen niin silloin laite käy tsekkaamassa verkossa laitten tiedot ja sen jälkeen se kohdistuu tietylle laitteelle

        Siis käykö asennus tarkastamassa jotain netin kautta?

        Eli onko moneen eri laitteeseen kopiointi estetty?


      • Snaut
        asennukseen? kirjoitti:

        Siis käykö asennus tarkastamassa jotain netin kautta?

        Eli onko moneen eri laitteeseen kopiointi estetty?

        Garminin maantiekartat on suojattu kopioinnilta seuraavasti:

        SD-kortilla oleva kartta on kytketty SD-kortin fyysiseen sarjanumeroon. Tällaista karttaa voi käyttää useammassa navissa siirtämällä SD-kortti navista toiseen.

        DVD-levyllä tai tl-yhteyttä pitkin ladattu kartta on kytketty navigaattorin sarjanumeroon. Kartta toimii vain tässä yhdessä navissa eikä sitä voi siirtää toiseen laitteeseen. DVD:llä toimitettu kartta kytketään tyypillisesti navin sarjanunmeroon asennuksen aikana, siinä vaiheessa kun asennusohjelma kyssy luottokorttitiedot maksua varten. Vaatii siis nettiyhteyden.

        Poikkeuksia noihin käytäntöihin löytyy myös.


    • tumpelo4

      Mistä saa sellainen piuhan, jokka GPS liitetään tietokoneeseen??

      • helppo nakki

        eikös sulle tullut laitteen mukana sellainen johdonpätkä, toinenpää usb väylään ja toinenpää siihen samaan paikkaan mihinkä laitat virtapiuhan. Tilaamalla saat Garmimilta sen johdonpätkän jos sulla ei ole.


    • ehkänäinjoo.

      Jos pöllii autosta navigaattorin, mukaan ei tule tuota USB piuhaa, eikä muitakaan muitakaan lisätarvikkeita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      916
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      281
      682
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      40
      532
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe