Mistä on kyse, kun reiden takaosa ja joskus myös reiden ja lantion välinen kohta "muljahtavat" venyteltäessä jalkoja? Siis jos teen ihan tavallista venytystä istuen jalat suorana lattialla ja venytän sormia kohti varpaita, niin silloin muljahtaa ikävästi - varsinkin siirrän painoa kankulta toiselle ja venytän enemmän ulkoreiden lihasta. Vähän vaikeasti selitetty, mutta se on sellainen kummallinen muljahdus, joka tuntuu aika ikävältä. Ei siis ole lihasrevähdys, sen kyllä erotan. Aivan kuin jokin menisi siellä takareidessä "paikoilleen", koska sen jälkeen venytys on paljon kivuttomampi.
Lonkassa on sama juttu: jos teen jotain venytystä ja lonkka on "väärässä asennossa" niin heti muljahtaa, ja sitten kun korjaan asentoa tai ravistelen jalkaa niin helpottaa.
Joskus lonkka ja reisi jäävät jalkojen venytystä tehdessä myös siihen "muljahdustilaan" että pienikin venytys sattuu koko jalassa! Sitten kun hetkutan jalkaa niin sitten tulee se muljahdus ja jalka menee jotenkin parempaan asentoon ja venytys onnistuu sen jälkeen.
Ymmärsikö kukaan mistä on kyse? Voisiko kyse olla nivelistä? Harrastan joogaa useita kertoja viikossa ja tämä vaiva ei ole tosiaankaan helpottanut säännöllisestä treenaamisesta huolimatta. Monet liikkeet ovat tämän takia vaikeita, vaikka lihakset antaisivatkin myöten.
Reisi "muljahtaa"
5
4750
Vastaukset
- MAIJ
Löysät nivelet..mullon ihan sama. Ranteet paukahtelee pois paikoiltaan ja sit ne särkee , jos niitä ei saa takasin paikoilleen. En tiedä lieneekö tuohon mitään apua. Kai se on synnynnäistä.
- on venyttely.
Lopeta venyttely ja aloita liikuttelu.
- kävellessä...
Kävellessä lonkkani on välillä lonksunut ja muljahdellut. Nykyään en ole huomannut tätä vaivaa, johtuen kai egoscueliikkeistä. Yleensä muljahtelua on ollut vain tuossa vasemmassa lonkassa. Muljahteleeko sinulla kummallakin puolella vai vain toispuoleisesti?
- Tähti (ap)
Molemmilla puolilla muljahtelee ja nyt kun olen yrittänyt venytellä jalkoja oikein ahkerasti, niin jalat ovat melkeinpä entistä kipeämmät!
Nyt kun olen asiaa tarkkaillut, niin sama vaiva, jos nostan vaikkapa jalan toisen päälle istuessa. Jos en siirrä jalkaani "oikealla tavalla" niin jalka jää huonoon asentoon ja sitten sattuu reisiin.
Tosi ärsyttävä vaiva.
Mulla on todettu yliliikkuvat nivelet, esim. jalat menee seisoessa helposti lukko-asentoon. Kädet kääntyy ylivenytykseen yms.
Onko parempi venytellä vai välttää venytyksiä jotka tätä aiheuttaa? - sinun tulee
Tähti (ap) kirjoitti:
Molemmilla puolilla muljahtelee ja nyt kun olen yrittänyt venytellä jalkoja oikein ahkerasti, niin jalat ovat melkeinpä entistä kipeämmät!
Nyt kun olen asiaa tarkkaillut, niin sama vaiva, jos nostan vaikkapa jalan toisen päälle istuessa. Jos en siirrä jalkaani "oikealla tavalla" niin jalka jää huonoon asentoon ja sitten sattuu reisiin.
Tosi ärsyttävä vaiva.
Mulla on todettu yliliikkuvat nivelet, esim. jalat menee seisoessa helposti lukko-asentoon. Kädet kääntyy ylivenytykseen yms.
Onko parempi venytellä vai välttää venytyksiä jotka tätä aiheuttaa?lopettaa venyttely. Liikuta, älä venytä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17611185
- 545328
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462555- 372256
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131771Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,431675Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311310Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v361265Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61076Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo1051001