Puheen puuroutuminen

-Pelottaa-

Hei! Pelottaa nää oireet mistä oon kärsinyt jo kauan, mutta ne on pahentunut tässä vuoden sisällä. Oireet on pahimmillaan aamulla kun herään, sekä iltaisin kun olen väsynyt. Puhe puuroutuu ja sammaltuu, en välttämättä saa sanottua lausetta loppuun. Yritän kaikin keinoin piilotella näitä oireita ettei muut huomaisi... Aamuisin tuntuu että aivot ei toimisi ollenkaan, tuntuu kuin päässä olisi turvotusta tai painetta. Olen vasta 26-vuotias nainen. Näitä oireita on tosi vaikea selittää, mutta toivottavasti joku osaisi vinkata että mistä voisi johtua, pelottaa mennä lääkäriin.. Tunnen ettei kaikki ole kunnossa.

4

11041

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arvaaja.

Jos neurologiset oireet etenevät tasaisesti voi kyseessä olla aivotuumori. Ikä huomioiden pitää miettiä myös MS-tautia.

• Rev.McMoon

itse asiassa, se on ihmisen voimakkain lihas. Minulla oli samoja oireita vuosia, en kehdannut juurikaan puhella enää, kun puhe puuroutui aika nopeasti sössötykseksi. Minulla vaiva johtui kofeiinista, se kiihdyttää lepotilassa olevan lihaksen natrium/kalsiumpumppujen toimintaa siten, että aamulla lihas on valmiiksi väsynyt ja heikko. Siitä väsymyksestä ja heikkoudesta tulee aikaa myöten pysyvä olotila, joka sitten aiheuttaa nämä oireilut. Pään tuntemukset johtuvat samasta ilmiöstä, ne aiheuttaa niskalihasten jäykkyys, kallohermot joutuvat puristuksiin ja aiheuttavat pään alueen tuntohäiriöitä.

Minulta nuo vaivat korjautuivat noin puoli vuotta sen jälkeen kun lopetin täysin kofeiinin käytön. Kofeiini kohottaa stressihormonien määrää ja niistä adrenaliinin tiedetään kiihdyttävän lihassolujen natrium/kalsiumpumppujen toimintaa lepäävässälihaksessa.

• ainoa joka

on päässyt eroon vaivoista luopumalla kofeiinista.

Syitä voi alkuperäisellä on migreeni tai vaikkapa niska/hartian jännitys.

Itselläni oli huomattavasti rajummat oireet niskan retkahdusvamman takia. Näihin retkahdusvammoihinkin diagnoosin saaminen kestää helposti 3-6v.

Onko siis niskat jäykkänä? Jos jännität puhumista niin sekin voi lisätä oirettasi. Puhu mitä puhut. Älä häpeä itseäsi tai saat psyykkisen diagnoosin lääkäriltä.

• -------

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      82
      6235
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3753
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3110
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      368
      1681
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1388
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      26
      1312
    7. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      926
    8. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      43
      901
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      860
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      839
    Aihe