ASUMINEN ITALIASSA????

INTOILIJA !

Hei
Olisin halukas ostamaan Italiasta jostakin päin asunnon, mutta missä olisi paras paikka asua? Olen ainoastaan käynyt milanossa ja ihastuin tuohon kaupunkiin,mutta en ole varma että onko juuri milanon seutu se minne tahtoisin asumaan, I dont know? Ystäväni asuu roomassa ja kehuu sitä paikkana.Haluan lähinnä maaseudulle mutta silti lähelle jotakin kylää tai kaupunkia, ja haluan että merikin olisi suht lähellä. Perheeseeni kuuluu lapsia ja eläimiä joten oma villa olisi ok.Hinta taso on suomen kanssa melkein käsikädessä mutta kun tahtoo niin tahtoo italiaan asumaan.Suunnitelmissa olisi (kun vain tietäisin minne kannattaa muutta italiassa) niin noin 5 vuoden säteellä ostaa asunto.Ensin ajattelimme käydä ns.lomilla lomailemassa ja kun lapset kasvavat pesästä niin muuttaisimme mieheni kanssa lopullisesti asumaan italian suuntaan. Eli nyt olisi kiva kuulla teidän kokemuksia jotka jo kenties asutte italiassa tai tiedätte missä olisi teidän mielestä mukava asua niin mielipiteenne ja kokemuksenne. Kiitos teille jo etukäteen,mielipiteenne on kullan arvoinen juttu minulle.

5

4356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hölmöläisen touhulta

      Paras ja ainoa keino löytää mieluinen paikka on matkustaa ensin Italiassa, kaupungeissa ja niiden ulkopuolella, eri puolilla Italiaa. 5 vuodessa saatat löytääkin sen oman paikkasi, ja sen löydettyäsi se on siinä.
      Olen matkustellut niin työmatkoilla kuin lomillani Italiassa vasta.35 vuotta enkä vieläkään ole löytänyt sitä minun paikkaani. Enkä muuten tule koskaan ostamaankaan,minä vuokraa.
      Tuntuisi oudolta kysyä joltain ventovieraalta; kerro mistä ostaisin asunnon ? Sinä olet ainoa joka sen tietää, suosituksia kyllä latelee joka puolelta.
      Matkusta ja taas matkusta siellä, tule viiden vuoden kuluttua kertomaan tuntemuksesi Italiasta, italialaisista jne. Olet käynyt vasta yhdessä kaupungissa ja nyt jo olet ostamassa jotain!! Kuule pistä nyt ihan rauhassa jäitä hattuun vaan !

      • italiana

        ..sitä paitsi, ei se elämä Italiassa helppoa ole.. Täällä ei noin vain tutustuta naapureihin saatikka päästä "piireihin", joka on melkoisen tärkeää. Ihmisillä on haavekuvitelmia Italiasta.. Matkailijalle hieno paikka, mutta kun täällä asuu.. on kuule niin paljon ongelmia, että ei enemmästä väliä. Ei liene paljon järkeä ostaa asuntoa noin.


      • ..................
        italiana kirjoitti:

        ..sitä paitsi, ei se elämä Italiassa helppoa ole.. Täällä ei noin vain tutustuta naapureihin saatikka päästä "piireihin", joka on melkoisen tärkeää. Ihmisillä on haavekuvitelmia Italiasta.. Matkailijalle hieno paikka, mutta kun täällä asuu.. on kuule niin paljon ongelmia, että ei enemmästä väliä. Ei liene paljon järkeä ostaa asuntoa noin.

        samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa. elämä italiassa ei ole niin ruusuista kuin usein lomamatkojen perusteella kuvitellaan. viikon, pari, tai pari kuukauttakin elämä näyttää kaikin puolin kovin mukavalta jos siitä tykkää. toisaalta jos vaikka vuokraat aluksi eri puolilta italiaa asuntoa parin kuukauden erissä niin ehkä tutustut hiukan enemmän paikkoihin ja saat vertailupohjaa. kannattaa siis matkustella eri puolilla ja tutustua paikkoihin, mahdollisimman pitkiä aikajaksoja, ja ehkäpä löydät sen mitä etsit.

        hintatasosta sen verran, että maaseutu kuulostaa varmaankin aika hyvältä vaihtoehdolta (itse suosin toscanaa jos maalle on lähdettävä, suht nopsa matka roomaan) mutta jos haluat kaupunkiin tai meren rannalle niin hinnat pomppaavatkin aika lailla... monilla italialaisilla on haaveena asua roomassa, mutta siihen ei yksinkertaisesti ole varaa... vuokratkin ovat usein jopa 1500-2000e/kk kieppeillä kulut (yksiöitä ei tosin löydy, vaan muutaman huoneen asuntoja pienelle perheelle sopivia). mutta, tervetuloa italiaan, toiset viihtyvät viikon, toiset vuosia! ;)


      • Italiaan muuttajat

        kuin edellinenkin, ei kukaan muu voi sanoa mikä sinulle on oikea paikka! Mekin olemme kierrelleet Italiaa (ja Ranskaa) jo parikymmentä vuotta ja vasta nyt alkaa hahmottumaan mihin se meidän toinen kotimme tulee. Koska emme osaa päättää kumpi maa meille on mieluisampi niin Piemonten eteläreuna, max tunnin ajomatkan päässä Riviera dei Fiorin rannoista, Ranskan rajasta sekä lähimmistä laskettelurinteistä tullee olemaan tukikohtamme toivottavasti jo parin vuoden kuluttua.

        Meillä on tarkoituksena vaihtaa iso talomme täältä Suomesta pikkurivariin ja korjauskelpoiseen taloon Italiassa. Nyt ollaan jo niin pitkällä että haave on enää parin vuoden päässä! Kiinteistövälittäjien sivut on kovan syynin alaisena mutta todennäköisesti edullisin kauppa tehdään talosta joka löytyy paikan päältä etsimällä. Tienvarsilla näkyy usein ilmoituksia myytävistä tiloista ja ensikesänä taas kierrellään Liguriassa ja Piemontessa - sillä silmällä:D


    • umbria.

      Sanoit meneväsi ensin lomailemaan alueille ja tutustumaan siten: suosittelen Toscanan maasuedut ja umbrian ja Marchessakin joillakin on asuntoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      492
      5185
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1841
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      98
      1574
    4. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      26
      1445
    5. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      65
      1436
    6. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      55
      1428
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1145
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      58
      1096
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      935
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      934
    Aihe