Vajaa kaksi metriä pitkä kookospalmu on kuivattanut kaksi alinta lehteä. Voiko ne leikata pois?
Pintamulta on pidetty kosteana ja lehtiä on suihkutettu päivittäin.
Mikähän on syynä lehtien kuivumiseen? Myöskään uusia lehden alkuja ei nyt näy?
Ostettuani pari vuotta sitten palmun, vaihdoin sen isompaan ruukkuun. Nyt ajattelin vaihtaa palmun todella isoon ruukkuun, mikäli pähkinän ja lehtien siirto onnistuu. Onko siinä järkeä?
Olisikohan palmu liian hämärässä = ei saa suoraa auringonvaloa kuin kesällä iltapäivisin?
Kukkalamppu käytössä...
Kookospalmu
kärsii
1
343
Vastaukset
- cocos
Pidä juuret lämpimänä! Minulla on lämpötyyny ruukun ympärillä. "Multalämpömittarin" mukaan lämpötila on 27- 30 astetta. Liäksi täyspectriset lamput näyttävän pitävän kookospalmun kasvussa. Lehti per 2 kk tulee, vaikka ei suoraa auringonvaloa saakaan, vain muuten valoa länsi-ikkunasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1431604
Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!541524Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka681133Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella
Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r1031057- 108960
Ihana juhannusperinne
Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa52858Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa
Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s87822Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...57743- 59705
- 34676