Hanna

dididi

Mitäs tykkäätte Hannasta? Millaisia mielikuvia nimestä tulee? Minusta se on todella kaunis. Perinteikäs, yksinkertainen ja jotenkin naisellinen nimi.

Hanna taisi olla aika suosittu 80- ja 90-luvuilla, joten voisi luulla, että nykyiset nuoret aikuiset eivät haluaisi antaa lapsilleen oman sukupolvensa kuluttamia nimiä. Itse kuitenkin harkitsen Hannaa vähintäänkin toiseksi nimeksi, jos tytön saan.

17

3240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mauriina

      Tunnen kaiken ikäisiä Hannoja vauvasta yhdeksänkymppisiin muoreihin asti.

      • Täti

        Aioin kirjoittaa aivan samalla lailla ;)


    • sisiliskosisko

      sopisi oikein hyvin tämän päivän vauvalle. Suurin osa tuntemistasi Hannoista on siinä 15-30 v, alle kouluikäisiä Hannoja ei kyllä ole montakaan lähiaikoina tullut vastaan. Lapsi saisi siis ihan "oman nimen" jota ei jokaisella ikätoverilla tule vastaan!

    • .Loveable.

      Hanna on nätti perusnimi. Omassa ikäryhmässä on todella paljon Hannoja, mutta nimi ei ole kuitenkaan alkanut kyllästyttämään. Tiedän myös monia vanhempia Hannoja, ihan mummoikäisiin asti.

      Kaikki tuntemani Hannat omasta ikäryhmästäni ovat olleet taiteellisia, musikaalisia, urheilullisia tai ainakin jossain osa-alueessa _erityisen_ hyviä. Jonkinlainen päättäväisyys ja määrätietoisuus tulee myös ensimmäisenä mieleen tästä nimestä. Erittäin hyvä nimi, ei valittamista.

    • kaunis nimi

      on kaunis ja ajaton, ei sillä tavalla muotinimi kuin esimerkiksi Henna. Hanna on myös sen verran lyhyt, ettei siitä autoaattisesti synny mitään typeriä lempinimiä, kuten esim. Jossu Johannasta.

    • Nimifani

      Hanna-Kaisa Pauliina olisi kaunis

    • HAMARA-Naria

      Nimeni on Hanna. Toinen nimi Maria tai María (äiti haluaa noin sanoa, olen täysin suomalainen) harmittaa vaan se kun on niin monta saman nimistä ja Mariakin on niin yleinen nimi.
      Olen viellä peruskoulussa.

      • kysylapsen

        omalta isältä; lapsen isä päättää !!!!


      • HAMARA-Naria

        Minkä? Nimen? Äiti ja isä päätti yhdessä, mun nimen.


      • eiolepäättänyt
        HAMARA-Naria kirjoitti:

        Minkä? Nimen? Äiti ja isä päätti yhdessä, mun nimen.

        lasteni äiti on vieraannuttanut lapset isästään- ja suvustaan perättömin "viranomais-" lausumin, selvityksin tuomioistuimessa lapsen olosuhteuista; tarkoitushakuisena" sosiaalitoimen/ lasten-suojelun yksinhuoltajana-" vaihtaessaan lasten nimet uuden puolisonsa, lasteni "uuden isän-" nimiin-


      • HAMARA-Naria

        Miten se tähän liittyy? Jos tarkoitat minua, niin minun isästä tehdyt ilmoitukset eivät ole aiheettomia, mutta otan osaa jos näin on sinulle käynyt.


    • 1. Sam. 2:1

      Ja Hanna rukoili ja sanoi: "Minun sydämeni riemuitsee Herrassa; minun sarveni kohoaa korkealle Herrassa. Minun suuni on avartunut vihollisiani vastaan, sillä minä iloitsen sinun avustasi.

    • kaunis raamatullinen nimi on Hanna

    • Anonyymi

      Oma nimeni on Hanna ja koen nimeni tylsäksi. Se ei jää erityisesti mieleen, on niin tasapaksu että helposti unohtuu vaikka olen luonteeltani iloinen, räiskyvä ja puhelias. Myös tosi ärsyttävää kun joka luokalla läpi elämän koulussa on ollut vähintään 1-2 saman nimistä. Sama harrastuksissa. Sama myös jatkunut työelämässä. Keskustelu on hankalaa kun puhutaan Hanna H:sta tai Hanna J:stä jne.

    • Anonyymi

      Kaunis nimi🌺💞💓♥️

    • Anonyymi

      Leena on hirveä nimi.

    • Anonyymi

      Olen Leena Katariina narsisti. Olen kateellinen muille!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1940
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      136
      1343
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1019
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      972
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      935
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      112
      902
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      751
    Aihe