Heippa!
Minulla on usein hiivamaisia oireita, eli alapää kutisee, haisee kummalliselle, vähän niinkuin olisi tullut pissaa housuun ja kutisee kaikkialta, erityisesti emättimen ja peräaukon alueelta.
Valkovuotoa tulee paljon, joskus se on ihan kirkasta, joskus kellertävää valkoista mössöä.
Limakalvot ovat hyvin herkät ja kuivuvat esim. yhdynnän aikana.
Seurustelen vakavasti ja tuntuu, että oireita tulee aina silloin kun seksiä on ollut enemmän. Saan hiivan oireita myös antibiooteista.
Kävin n. 2 viikkoa sitten lääkärissä ja kaikki koetulokset olivat hyvät, eli niissä ei ollut mitään moittimista. Kumppanilla ei ole mitään oireita mutta ajattelin kuitenkin, että hänen tulee laittaa sitä rasvaa kaiken varmuudeksi.
Mikä siis avuksi?
Tuntuu tosi epämiellyttävältä kun alapää on tavallaan märkä koko ajan!! ..ja välillä tuoksu ei ole niinkään hyvä.
Yritän välttää voimakkaita pesuaineita ja pitää puuvillaisia alushousuja, mutta en tiedä mikä auttaisi...
Monet täällä puhuu tuosta ruokavalio jutusta ja noista jogurtti kuureista..onko niistä ollut apua?!
Monesti tuntuu myös siltä, että saan kutinaa ja kirvelyä spermasta...?
Haavaumia löytyy myös monesti ja välillä pissaaminen on yhtä tuskaa, kun haavoihin sattuu...
Kertokaa kokemuksia!
Kiitos
alapäästä tullut riesa!
7
3953
Vastaukset
- henna
minulla juuri kuin sinullakin,nytpä en todellakaan tunne että olen ainut maailmassa jolla tällainen vaiva.En ole vielä päässyt näistä vaivoista olen yrittänyt vaikka mitä ,jogurttia voidella sinne ja tänne ei auta,syönyt maitohappobakteria ei auta,siis ei mikään auta...Nyt menen ensiviikolla tutkimuksiin katsotaan sitten auttaako se,tai löytyykö mitään syytä moiseen...
- julia
Kerrothan sitten selviääkö tutkimuksissa mitään! Jos löytyy niin voisi vaikka itsekin yrittää!
Ite oon nyt parina iltana jugurttia levitellyt, en siis vielä oo siitä apua saanut. Kokeileppa muuten GLA-kapseleita, ite syön nyt niitä 4kpl päivässä, ne kuulemma tekee erityisen hyvää limakalvoille....
- julia
Ihan kuin itse olisin tuon kirjoittanut!! Muuten aivan sama,mutta itelläni ei ole juurikaan valkovuota, tai hyvin satunaisesti. Mitään ei papasta tai muista kokeista ole löytynyt.
Sama juttu myös yhdynnässä - erit. sen jälkeen paikat on tosi kipeät ja ne haavaumat ovat todella ikäviä. Ite oon tästä kärsinyt jo yli vuoden! Lääkärini epäili vulvodyniaa ja määräsi siihen vaivaan kk kuurin masennuslääkettä - muuten hyvä, mutta kun vulvodyniaan ei liity kutinaa. Ite käytän bepanthenia haavaumiin, ceridal öljyä pitämään paikat "kosteina" (limakalvot tuntuu tosi kuivilta), oma vaiva siottuu erit. emättimen ympärille.
Epäiltiin myös ihotautia ja siihen käytin kahta eri voidetta - tuloksitta.
Vieläkään ei mitään ole saatu selville.
Et siis ole yksin...tsemppiä! - joku
Voi olla
A. Kumiallergia (kondomin aiheuttama)
B. Herpes
C. Trikomonas (trikomonas-siimaeliö aiheuttaa runsaan ja "kuplivan" valkovuodon. Ulkosynnyttimien alue ja emätin punoittavat ja kutisevat, haju on epämiellyttävä).
D. Olet allerginen miehellesi (miehen eritteiden ja sperman valkuaisaineille - tällainen allergia voi johtaa anafylaktiseen shokkiin eli erittäin voimakkaaseen allergiareaktioon, joka saa hengitystiet turpoamaan umpeen jne.)
Toivottavasti löydät vaivaasi helpotusta!!! - tyttö
kuinka tuttua..mun alapää on lähes kokoajan "märkä"..ihan ku ois menkkoja edeltävää valkovuotoa..mut ei päivää ilman, et alushousuis ois jotai märkää =/ mul on lääkärikammo ja oon hirveen huono puhumaan asiasta lääkärille..en vain kehtaa :( välillä kirvelee seksin jälkeen ja kutittaa..kertokaa mite ootte selvinny!?
- nnn
Bepanthen auttaa haavoihin. Siiten kantsii todellakin käyttää liukastetta esim. ceridalia tai sitten muita liukasteita. Ne toimii - ei kipua. Myös pillerit vaikuttaa. Itse olen atoopikko ja lääkäri määräsi minipillerit. Ongelma todellakin hävisi tämän myötä. Voisikohan ongelmana olla myös anaerobiset bakteerit. "Haisetko pahalle"?. Olen kuullut että syy olisi anaerobiset bakteerit ja siihen tarvitaan antibiootit. ja jos olet kuivaihoinen, kannattaa käyttää pesuaineina esimerkiksi vauvanöljyä tai muita öljypohjaisia pesuaineita esim.nivealta löytyy. Ja turhaa pesuaineella pesemistä alapäässä kannattaa välttää, mutta muuten tottakai hyvä hygienia. Useimmat pesuaineet kuivattavat paljonkin.
- La-M
Sperma todellakin voi edesauttaa hiivan syntyä. Itsekin olen sen huomannut, sillä aina kun seksiä on vähän enemmän, niin sitä varmemmin hiivatulehdus tulee.
Koska selibaatissa en halua vakituisessa parisuhteessa elää, niin olen yrittänyt tuota hiivaa pitää kurissa ruokavaliolla ja ihan hyvin onnistunutkin siinä. Ruokavaliosta kyllä löydät tarkkoja ohjeita netistä hakemalla (hakusanaksi esim. hiivasyndrooma ruokavalio) ja täältä aikaisempia keskusteluja seuraamalla.
Nyt hain myös lääkäriltä kaiken varalta reseptin suun kautta otettavaan hiivalääkkeeseen.
Ja todellakin kumppani kannattaa aika ajoin hoitaa (varsinkin, jos hiivatulehduksia on jatkuvasti), sillä häneltä voit saada taudin aina uudelleen ja uudelleen, vaikkei hänellä oireita olisikaan.
Kuivuuteen ja kirvelyyn on auttanut yksinkertaisesti liukuvoide. Sitähän saa apteekeista ja ihan tavarataloistakin. Kun käyttää liukastetta, ei tule niin herkästi haavaumiakaan.
Pesuaineena olen käyttänyt Dermosilin intiimisaippuaa eikä siitä ainakaan mitään haittaa ole ollut. (Pesen sillä n. 3 kertaa viikossa.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11556Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras911468Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221041Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva194916- 116810
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2777Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42741Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29730- 7704
- 60683