Akkuongelman ratkaisu pääkaupunkiseudulla: AKKUKELLARI

Matthewz82

Pakko kirjottaa tähän mukava kokemus ongelmasta joka ratkesi yllättävällä tavalla.

Alkuperäinen tilanne oli se ettei Polon vanha akku jaksanut enää käynnistyä kunnolla jos eberiä oli laulattanut 10min kauempaa. Ja tossa ajassa ei juuri motti saatika sisätilat lämpene.

Okei: akkukaupoille! Kokeillaan ensin näitä "tunnetusti edullisia" paikkoja...

Biltema: Löytyy akkua jos jonkun näköistä ja hinnatkin vaikuttaa ok:lta. Listalta ei löydy SDI:hin akkua ja myyjä kohauttelee hartioita joten jatkamme matkaa.

Motonet: Akkua on kolmeakin eri vaihtoehtoa jotka käy autooni "varauksin". Myyjä ei tiedä mitä nämä varaukset ovat mutta ehdottaa lopulta akkua joka "pitäisi" käydä autooni. Hinta 99,90e. Pitäisi. Joo taidan vaihtaa paikkaa.

*** Soitto Laakkoselle ***
L: Halojaa
M: Moro pitäis saada uus akku poloon
L: Jaahans, hintaako kyselet?
M: Juu, sitä lähinnä...
L: Akku 140e työt
M: Selvä, moikka!

Nyt alkaa ottaa jo pannuun. Niin kauan mennyt jo aikaa projektissa ettei uskalla enää eberiä hurruttaa jos aamulla haluaa liikkeelle lähteä. Nöyrryn iltaisin laittamaan lohkolämppärin johdon tolppaan itku kurkussa...

Kaverilta vinkki: käy akkukellarissa!

Ajoin paikalle lauantaina 12:30, kaveri sano että aja auto sisään äläkä sitä rekisteriotetta siinä heiluttele. 75Ah akku asennettuna pellin alle 30min 98e. Testasi myös laturin toiminnan ja olisi keittänyt wifellekin kahvit odotellessa.

Piste.

Menen uudestaankin jos ikinä enää tarvitsen akkua.

18

4927

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erikoisliikkeistä

      saapi sen palvelun samaan rahaan. Laturi- ja starttivaivoissa kannattaa kääntyä myös autosähköliikkeen puoleen, hinta saattaa yllättää. Positiivisesti. Ulkoiset puitteet saattavat välillä olla mitä ovat mutta sen ei kannata antaa häiritä.

    • oletko niin

      kädetön ja aivoton ettet osaa konepeltiä avata.olisit vilkaissut konepellin alle millainen akku sinne käy.vaan saahan sitä yrittää mainostaa.

      • Matthewz82

        Et tainnu tajuta ideaa. Möpönetistä saisi siis kalliimmalla väärän akun kuin erikoisliikkeestä asennettuna.

        Että aika huono mainos biltemalle ja motonetille.

        Ja joo, ehkä olen tyhmä kun turvauduin noin hyvään palveluun mutta fiksumpi kuin ko. liikkeiden "asiakaspalvelijat"


      • mielestä´´
        Matthewz82 kirjoitti:

        Et tainnu tajuta ideaa. Möpönetistä saisi siis kalliimmalla väärän akun kuin erikoisliikkeestä asennettuna.

        Että aika huono mainos biltemalle ja motonetille.

        Ja joo, ehkä olen tyhmä kun turvauduin noin hyvään palveluun mutta fiksumpi kuin ko. liikkeiden "asiakaspalvelijat"

        on helvetin paljon miehekkäämpää kiroilla ja vääntää itse sormet jäässä parkkipaikalla autoa kuosiin vaikka sen lähes samaan rahaan saisi pajalla teetettyä, kuten tässä sinun tapauksessa..
        Kyllä nuo Piltemamotonetit hyviä paikkoja on silloin kun tietää mitä on hakemassa, mutta esim akut haen kyllä oman kylän akkuliikkeestä jossa se kaupanteon yhteydessä mitataan ja leimataan. Saman puljun puoleen käännyn laturi/starttivaivoissa. Saan minä hiilet itsekin vaihdettua mutta lähes osien hinnalla kamppeelle tehdään samat temput mitä tehdaskorjatuille vaihtolaitteille. Ja näissä erikoisliikkeissä näkee ja kuulee kaikenlaista muutakin aihetta sivuavaa.


    • siihenkin

      hommaan hintaa,mä ajoin akkuliikkeeseen ja ostin sopivan akun ja laitoin itse paikalleen ja koko lysti maksoi 54€,ja aikaa meni alle 10min koko hoitoon

      • maksaa

        Ne ampeeritunnitkin maksaa. Mulla oli Clioon hintahaarukka 45-112E. Sen 112E valitsin vaikka onkin selvästi alkuperäistä isommat ampeeritunnit.


      • Matthewz82

        Ite en laittais diiseliin välttämättä taas noin edukasta akkua. Riippuu ihan millasen ruoskan löysit.


    • Luxusukko1

      Loistopalvelu. Kävin juuri vaihdattamassa akun. Nopea ja ystävällinen toiminta. Suosittelen!

      • Anonyymi

        Tämä pätee vieläkin. Upeaa toimintaa pienyrittäjältä.


    • cdfcxv

      """" Saan minä hiilet itsekin vaihdettua mutta lähes osien hinnalla kamppeelle tehdään samat temput mitä tehdaskorjatuille vaihtolaitteille.""""

      Jaa, vai niin, no kuiteski mun laturiin hiilet maksaa 7,80 euroa ja hiilien vaihtoremontti maksaa 140 euroa, että ei ihan stemmaa hinnat.

    • dethpgt
    • kkaas

      On kyllä hyvä palvelu. Oli töihin lähtö ja auto ei startannut illalla niin tultiin kotiin laittamaan uusi akku ja vanha vietiin.

    • Akuton

      Akkukellarista ostin muutama vuosi sitten veneeseen akun.

      Kaupanteon jälkeen sanoin myyjälle, että kohta varmaan menee autonkin akku vaihtoon. Kaveri nappasi mittalaitteen kaapista ja lähti mukaani parkkipaikalle. Mittasi akun kunnon ja totesi, että hyvähän tämä vielä on.

      Nyt on auton akku loppu ja uuden osto edessä. Arvatkaas, mistä sen ostan.

    • PrimeraP12

      Tänään oli se päivä kun Primera vm 2005 akku oli loppu 12 vuoden palvelun jälkeen.Netistä löy-
      sin Akkukellari liikkeen ja arvostelujen jälkeen sinne sitten.Uusi akku oli asennettuna autooni pa
      ikallaan 10 minuutissa.Osaa ne hommat siellä ja ainakin näin vanhempi mies tykkää tällaisesta pa
      lvelusta.Ja ostinpa vielä akkulaturinkin kohtuuhintaan.Suosittelen ko.paikkaa jos on akun tarvetta

    • bobcdi

      Minulla meni tänään hermo, kun 8" pikkupakkasessa auto nikotteli käynnistyksessä.
      Menin Sipoon Akkukellariin vanhasta kokemuksesta ja tiesin että laturi toimii.
      Hetkessä sain kysymyksiini tarvittavat vastaukset ja akku, ' joka oli auton ikäinen' vaihdettiin muutamassa hetkessä, eli todella tehokas ja sujuva palvelu heillä on. Suosittelen ja menen uudestaan mikäli aihetta ilmenee, 2v takuulla.

      • Accu.Mulare

        Älä nyt viitsi valehdella. Ei sinua usko kukaan, itsesi vain munaat entistä pahemmin.


    • Abe

      Mistä lähtisi kyseleen kun VW passatissa on talven aikana säilytyksessä on varashälytin vissiin kuluttanu akun loppuun. Hallissa ei saa ladata mitään eikä hinata. Autossa on vuoden vanha Volkkarihuollosta ostettu akku, nyt jo loppu. Tuleeko autoliitto hätiin vaikkei ole jäsen? Ei viitsisi paljon laittaa rahaa enää peliin....

    • Vookk

      Osta volsu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3010
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2089
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      1863
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe