yhtä h:vettiä täyttää 60

kiti-59

Kun nyt on vaan muutama viikko tähän kammottavaan tapahtumaan aikaa,ajattelin kysellä kuinka muut teistä ovat selvinneet ko.asiasta? Nyt olen ollut n.50:n,mutta pian täytyy ajatella ja sanoa,että käyn 70:tä!! Kun tuntuu,että sielu on hyvinkin paljon nuorempi kun ruumis.Alkaakin ajatella,että ruumis piankin oikeasti on. Kuolemaa en sinällään pelkää,vaan tunne siitä,että sielu on liian nuori tähän vanhenevaan kroppaan.Tuntuutuuko kenestäkään tutulta?

23

1105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastikkään 50 vuota

joten palataan asiaan kymmenen vuoden päästä 60 palstalla.

• kysyä

seuraavasta ikäryhmästä?
      Siellä on tuon arvaamattoman asian ylipäässeitä.

• kiti-59

eteen,en osaa vaihtaa vuosikymmentä näin lennossa. Myönnän kyllä tietysti,että 60:tä tätä olisi pitänyt kysyä.Täytyy vaihtaa 19.3.jälkeen osastoa.

• huoli,
        kiti-59 kirjoitti:

eteen,en osaa vaihtaa vuosikymmentä näin lennossa. Myönnän kyllä tietysti,että 60:tä tätä olisi pitänyt kysyä.Täytyy vaihtaa 19.3.jälkeen osastoa.

kyllä se siitä, ei mikään muu ole tärkeää, kuin tässä ja nyt.
        Ja, siinähän me ollaan.

• ent.tehtaantyttö
        huoli, kirjoitti:

kyllä se siitä, ei mikään muu ole tärkeää, kuin tässä ja nyt.
        Ja, siinähän me ollaan.

perässä tullaan. Mullaki hitsi varpaita tässä särkee, ei auta vaikka villasukat on jaloissa ja särkylääkettäkin otin..tuossa aikani kuluksi kuuntelin tuota alempaa olevaa ihanaa musiikkiketjua...kun ei tuo uni nyt oikein tule...ennenkuin särky helpottaa..

Ota ihan rauhallisesti vaan;)
        Öitä
        t.friidu

• kiti-59
        ent.tehtaantyttö kirjoitti:

perässä tullaan. Mullaki hitsi varpaita tässä särkee, ei auta vaikka villasukat on jaloissa ja särkylääkettäkin otin..tuossa aikani kuluksi kuuntelin tuota alempaa olevaa ihanaa musiikkiketjua...kun ei tuo uni nyt oikein tule...ennenkuin särky helpottaa..

Ota ihan rauhallisesti vaan;)
        Öitä
        t.friidu

ihanasta vastauksestasi.Mulla on muuten untuvatöppöset kylmääkarkottamassa,olen allerginen villalle. Hyvät yöt.

• hande

Vaimo lähti jo sinne kotiin.
      Vuoroa odotan.
      Häntä on on paksu ja tanakka.
      Ketä varten?
      Viikonloput menee laulavan lasikirjan kera?

• lunnaat

Läppäs longa, sladdis brevis.

• .m,.m.....

Tota:

Ars longa, vita brevis.

Ja siihenpä nyt ei ole lisättävää.

=DW=

• Pirre*

, ei tunnu hyvältä, mutta pitää yrittää olla ajattelematta koko asiaa..

Lyhyt on ihmisen elämä...

• Pirre*

ei nuo kuusikymppisetkään "näytä" kovin vanhoilta :)

Tällä viikolla tulee nuo eletyt lukemat täyteen..toivottavasti.

Terveyttä kun vain riittäisi, niin mikä tässä taputellessa uusiin kymmeniin..

• En ole koskaan ymmärtänyt vuosilukujen merkitystä.
      Mitä hiton etappeja ne ovat?

Ryhdyin itse irrottautumaan puutteen torjunnan orjuuttavasta vaikutuksesta pian 50:n jälkeen.

60:llä oli siinä mielessä merkitystä että pitkäaikaistyöttömyyteni muuttui työttömyyseläkkeeksi ja samalla netto nousi n. 60%.

Työttömyyseläkkeen vaihtuminen vanhuuseläkkeeksi on tapahtunut huomaamatta.

Eivät tasavuodet, tai muutkaan, ole mitään maata mullistavia etappeja!

• Pär´

:))

• , eihän tämä ikääntyminen nyt ole kellekään kuoleman vakava asia; itsemurhat ei naurata..

On tässä hyviäkin puolia, esim. "pian" pääsee eläkkeelle..jihuu..

*kulps..3 - 5 vuotta :/*

• susa51
        Pirrejuupas kirjoitti:

, eihän tämä ikääntyminen nyt ole kellekään kuoleman vakava asia; itsemurhat ei naurata..

On tässä hyviäkin puolia, esim. "pian" pääsee eläkkeelle..jihuu..

*kulps..3 - 5 vuotta :/*

Varmaan upeaa, miltä muulta se voisi tuntuakaan:)
        Itselläni vielä varmaan 9v siihen, huh huh./#

Eihän nämä vuodet ketään helpolla päästä, sen olen ainakin ite huomannut..
        Mitä sitä turhia murehtimaan, antaa hevosen murehtia jne..

• ent.tehtaantyttö
        susa51 kirjoitti:

Varmaan upeaa, miltä muulta se voisi tuntuakaan:)
        Itselläni vielä varmaan 9v siihen, huh huh./#

Eihän nämä vuodet ketään helpolla päästä, sen olen ainakin ite huomannut..
        Mitä sitä turhia murehtimaan, antaa hevosen murehtia jne..

mullaki vielä pitkä matka tuohon eläke-ikään;) enpä etukäteen moista murehdi minäkään. Samaa mieltä kanssasi, antaa hevosen surra sillä kun on isompi pää, sanoi minunkin iso-äitini, aina. Ja hän oli todella Viisas nainen..sellain vuosisadan toisella puolella syntynyt.Ennen 1900-lukua, paljon nähnyt ja kokenut oli iso-äitinikin...;) Vain yksi päivä kerrallaan tässä iässä se riittää;)

Hyvää sunnuntaita vaan susa:

t.friidu (51)

• Kaikki Esson parlamentin jäsenet ovat jo aikoja sitten täyttäneet 60 vuotta, mutta siltikään meillä ei ole mitään hätää. Parlamentin kokouksissa emme puhu iästä, vaan juttelemme perinteiseen tapaan autoista, politiikasta, viinasta ja naisista. Kun siinä samalla siemaisemme muutaman keskarin, niin mielenterveytemme pysyy aina hyvässä kunnossa.

• syväymmärrys

Tärkeintä on käydä kaikki ikäkausien vaiheet pohdintojen kautta läpi. Olet siis harvinaisen normaali ja terve selviytyjä ikäkriisisi kanssa.

• Hättäile

ensiksi ONNEKSI OLKOON!
      Perässä tullaan, -syyskuussa.

Ei se ikä, vään elämäntaito.

nm. Hetkessä ei ole aikaa... pyri elämään tätä hetkeä.
      Ja sielu on ikuinen- siis nuori aina! :)

• ja pelottavaakin

Olen päivä päivältä enemmän ruvennut ajattelemaan, että onko vielä oikeasti mukavaa elämää yli kuuskymppisillä? Kaikki mitä kirjoitat tuntuu niin tutulta.

• tuota täyttänyt

mutta jos on pakko valita, mieluummin sen täytän kuin jätän täyttämättä.

• -mattomasti

sanottu!

• tuolta seuraavasta ikäluokasta.
      Kun joskus, monta vuotta sitten täytin 60-v.
      oli se mielestäni maailmanloppu! Huntsein, että 70:tä alkaa käymään - se oli järkyttävää.
      Ennen eikä jälkeen mulla ei ole ollut mitään ikäkriisejä, mutta kuin silloin näytti ihan mahdottomalta.
      No selvitty on siitäkin ja seuraava rajapyykki on jo edellistä lähempänä - saapas kattoo miltä sitten tuntuu...

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      36
      6367
    2. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      101
      4843
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3532
    4. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      49
      3085
    5. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      117
      3037
    6. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2855
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      2251
    8. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      43
      1835
    9. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      30
      1805
    10. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      29
      1732
    Aihe