Raha tuo onnen???

Pitäkää onnenne

Sanovat ettei raha tee onnelliseksi. Olen samaa mieltä, mutta tekeekö rahattomuus sitten onnelliseksi? No se siitä.

Miksen ole onnellinen?
2 krt jätetty yhtäkkiä ilman varoitusta vaimon uskottomuuden takia (naimisissa 8v ja 10v).
(Joo joo ukossa vika kun akka lähtee :(

1. vaimo harrasti seksiä kahden ystäväni kanssa jo seurusteluvaiheessamme josta kuulin vasta paljon myöhemmin kun toinen "ystävä" huppelissa möläytti. Vaimo lähti ja jätti minut ja kaksi lastamme 8 ja 2v. (Halusi nauttia elämästä kun on vielä nuori.. ihastui tummaan ukkoon jonka samantien jätti rikkaan amerikkalaisen takia.. asuu nyt USAssa.

2. vaimo (lasteni äitipuoli) Ihastui säälistä tummaan ja "avuttomaan" nuoreen maahanmuuttaja poikaan "kun ei kuulemma osannut hyvin suomenkieltä"? Poju lirkutteli ja lupasi kuun taivaalta, (minkäs teet kun poika oli kuulemma nuori ja komea). Pian vaimo huomasi kuitenkin että "poju" olikin ihan sika. Vaihtoi toiseen tummaan samoin tuloksin. Pyysi mutten ottanut takaisin luottamuspulan takia.

Suurimman ajan elämästäni (40 ) olen ollut sekä isä että äiti lapsilleni. Hoitanut, ruokkinut, hellinyt, suojellut jne lapsiani yksin, syöden samalla lääkkeitä paniikkihäiriöön ja rankkoihin ahdistuskohtauksiin. Rakastan lapsiani ja olen onnellinen että olen saanut viettää elämääni heidän kasvuaan seuraten. Mutta kääntöpuolena on ollut ettei minulla ole minkäänlaista aikuista sosiaalista elämää.. (se vähä loppui samalla kun 2. vaimo lähti). Ns. ystävät ottavat nykyään etäisyyttä. Alussa mainitsin rahan. Yritys meni nurin joten elämme päivästä päivään kädestä suuhun. Lähisukulainenkin (veli) on miljonääri mutta ei näe omaa napaansa pitemmälle (napa onkin kyllä jo aika kaukana).

Noin 10v. sitten olin viimeksi kesälomalla. Eli olenko onnellinen? En.

Voi voi tätä itsesääliä ja katkeruutta.. moni niin ajattelee, vaan kun sattuisi heidan kohdalleen).

Elämän halu nolla.. elämän värit harmaata.. en tunne kukkien tuoksua.. nykyään lääkkeistä huolimatta aina kireä ja äkäinen. Jos olisin yksin, olisin saattanut kävellä junan alle jo kauan sitten.

Kiitän puheenvuorosta...

3

1096

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollut ja on edelleen

      rankkaa, mutta sinulla on kaksi erittäin hyvää syytä olla onnellinen: LAPSESI.

      Lapsesi ovat maailman onnekkaimpia, että heillä on noin vastuullinen ja huolehtivainen isä. Vanhemmuuden huono puoli on se, että niin kauan kun lapset ovat riippuvaisia vanhemmistaan/vanhemmastaan, sosiaalinen elämä on vähintäänkin rajoitettua, parisuhteessakin (tiedän, mistä puhun).

      Ole kärsivällinen, kunhan lapsesi kasvavat, eläminen helpottuu ja ehkä sitten on aika uudelle "onnelle". Muista, että onni tulee ihmisestä itsestään sen lisäksi, että voi olla onnellinen niistä ihmisistä, joita rakastaa.

      Lopuksi kiinalainen viisaus:

      "Rahalla...

      ... voi ostaa talon mutta ei kotia.
      ... voi ostaa sängyn mutta ei unta.
      ... voi ostaa kellon mutta ei aikaa.
      ... voi ostaa kirjan mutta ei tietoa.
      ... voi ostaa aseman mutta ei kunnioitusta.
      ... voi maksaa lääkärin mutta ei terveyttä.
      ... voi ostaa verta mutta ei elämää.
      ... voi ostaa seksiä mutta ei rakkautta.

      Rahalla saa asioista kuoren, muttei koskaan sisältöä."

      Vaikka sillä ei varmaan ole sinulle mitään merkitystä, olen silti ylpeä ja onnellinen lastesi puolesta, että heillä on sinunlainen isä.

      Parempaa ja ennen kaikkea onnekkaampaa jatkoa sinulle!

      • sinkku mies

        olen monesti miettinyt jos nyt tulisi vaikkapa 100 000 euroa tililleni.
        mitä minä tekisin?

        varmaankin joisin varattujen kavereitteni kanssa jotka tietenkin puolisonsa mukaan tuovat. ajelisin yksin hienolla autolla tuhatta ja sataa.. kävisin yksin syömässä hienoja aterioita. Kävisin baareissa joissa känniläiset miehet tulevat juttelemaan. naiset eivät pahemmin juttele baarissa.
        oiskos se sitten elämää.

        nytkin mulla on 3000 € ylimääräistä rahaa joita säästän pahan päivän varalle. mulle riittää vanhempi auto jolla liikkua. Ole kiitollinen lapsistasi.

        tiedän kokemuksesta kumppanin löytämisen vaikeudesta. En pääse naimisiin menoa lähellekään kun nainen jo katoaa elämästäni. tai sitten haluaa vain kaveri olla.


    • Missä olet?

      Missä noin upea mies luuraa?

      Olisi kivaa tutustua! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4965
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3144
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe