Olen 21 vuotias nainen. Minulla on jo 5-vuoden ajan n.kerran vuodessa tullut voimakas vuorokauden kestävä kiertohuimauskohtaus. Nyt kun kohtauksia on ollut useammin, asiaa tutkitaan. Kun netistä lukee oireita tuntuu että itsellä on montakin, joita ei ole tiedostanut, esim. ihon kutina, kurkun limaisuus, katseen tarkentamisen vaikeus. Paha netti. Neurologin tutkimuksessa löytyi vilkastuneet refleksit toisella puolella kehoa ja kuulonalenemaa samalla puolella. Voi siis olla korvaperäistäkin..Lääkäri ei epäile mitään nuerologista tai mitään vakavaakaan. Itseä vaan huoletuttaa. Nyt tulossa MRI. Onko muilla tautia sairastavilla ollut samanlaisia oireita?
MS-Tautiko?
3
1855
Vastaukset
- epäluuloinen
niin ja vielä oireena kun päätä kallistaa eteenpäin tuntuu kipua alempana selässä..huimauksiin on liittynyt sairastettu virusinfektio(herpes)
- vaikuttaisi
enemmän korvan tasapainoelimen hyvälaatuiselta toimintahäiriöltä. Ole rauhallisin mielin. Käy MRI:ssä eli magneettikuvauksessa ja odota tuloksia. Itselläni on ms ja siihen ei liity huimausta.
- nyt ihan
itseäsi tuon huimauksen kanssa. Minulla ensimmäinen oire minkä huomasin oli nimenomaan kaatava huimaus. Lattia tuli vastaan ja jos en tuolista kiinni saanut, siellä olisin maannut lattialla rähmälläni. Aiemmin oli ollut matkapahoinvointia sekä lisääntyvää kömpelyyttä. Huimauksen myötä katosi myös tasapaino, mikä ei vielä 5-vuoden jälkeenkään ole kehuttava. Liikun kyllä itsenäisesti kepin kanssa. Kyllä MS-tautiin kuuluu huimaus yhtenä oireena, mutta huimauksesta ei voi vetää suoraa johtopäätöstä diagnoosiin. MRI-kuvaushan kertoo asian melko varmaan joten odotteleppa sinne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078