Meidän neiti sai kolmikuisena rokotteen8jonka kaikki saavat) ja illalla nousi kuume 38,0c. Neuvolatäti sanoi, että harvoin nostaa tämä uusi yhdistelmärokote kuumetta. No, tytsy sai tehosteen viikko sitten 5-kuisena. Tätskä sanoi taas, että ei varmaan tule kuumetta tai muitakaan oireita, niin hyvin siedetty rokote..
Illalla nousi kuume 38,0, laski yöksi supoilla. Alkoi ihmeellinen kuiva köhä, vaikka räkätauti oli jo selätetty. Aamulla 38,2c ja haroi jo toista pv korviaan. Ajattelin josko olisi tullu korvatulehdus, kun kuumeilu jatkui ja kuivaa köhääkin. Käytiin näyttämässä korvat, jotka oli onneksi kunnossa! Sairaanhoitaja sanoi, että rokote voisi pitää kuumetta parikin pv, jos muuten pirteä ja syö hyvin. Kuivaa yskääkin voisi aiheuttaa.. Jalkaan turposi punainen, n.2cm halkaisialtaan, patti, joka on vieläkin siinä. Toki haaleampana. Soitin vielä varuksi neuvolaan ja kysyin siltä kuumeen kestosta., jolloin taas kiistettiin, että ei pitäisi rokote kuumeiluttaa ja ainakaan se ei aiheuttanut kuivaa yskää... Kuume kesti vuorokauden ja samalla lähti yskäkin!!!
Miksei sitä vaan voida myöntää, että voi tulla haittavaikutuksia rokotteesta vai onko meidän typykkä ainoa, jolle tullut oireita??
5kk rokotuksesta
5
8140
Vastaukset
- ........
meidän tytöllä nousi kuume ekasta rokotteesta. sitten 5kk rokote nosti taas kuumeen, mutta se ei laskenut niin nopeesti ja meidän neidillä alkoi myös samalla kuiva haukkova yskä jota kesti viikon. sitten alkoi paha hengenahdistus ja sairaalassa kerrottiin, että likalla oli joku yleinen vauvojen virustauti joka aiheuttaa tuon kuumeen ja yskän, tulee lapsille eriasteisina ja yleensä n. 5kk tienoilla. meillä nuo oireet siis eivät aiheutuneet rokotteesta.
- 2xäitee
Nousi kans 5kk rokotteesta patti 48 tunnin jälkeen rokotteesta ja soitin neuvolaan ja kysyin asiasta. se on normaalia että nostaa muutaman vuorokauden jälkeen patin ja voi olla punertava ja arka..ja sitä on hyvä kuitenkin seurata. meillä se patti pysy noin 5 päivää ja oli kyllä tosi iso.Meille ainakin sanottiin että voi olla kiukkuinen lapsi rokotteen jälkeen ja myös nostaa lämmön joka kestää noin vuorokauden reilu.. että ihmettelen kyllä tuollaista kohtelua kyllä sinulle! Neuvola tätejäkin on kyllä konen sorttisia.. itse vaihtasin tätiä jos vaan mahdollista mutta olenkin monesti liian äkäinen :)
- sairastui
viikon päästä saatuaan 5 kk rokotteen. Nousi tosi kova kuume, melkein 40, yhtäkkiä. Se ei laskenut supoilla, vaan päivystykseen piti lähteä, jossa sai Pronaxenia. Sillä kuume helpotti, riitti tuo yksi kerta lääkettä. Rohinoita oli myös hiukan ja keuhkoputkentulehdusepäily, johon sai kuurin. Oli myös tosi ikävän kuuloinen yskä viikon verran.
- myös..
meidän neidille nousi molemmista rokotteista kuume ja kesti noin kolme päivää. ekan rokotteen aikana koko jalka turposi punaiseksi ja huuto oli karmivaa. seuraavan rokotteen kohdalla neuvolatäti sanoi, että suppo on laitettava jo valmiiksi vähän ennen rokotteen laittamista, jotta ei tulisi niin pahat sivuvaikutukset kuin ekalla kerralla...se kyllä auttoi meillä, vaikkakin kuume nousi suposta huolimatta.
- äiti 87
meillä kanssa nousi kuume samana päivänä 38, laitoin heti rokotuksen jälkeen supon, silti oli lapsi kiukkuinen ja kipeä, pattia ei onneksi tullut, mutta oli jalka pisto kohdasta herkkä pari päivää.. Väsymys oli tosi kova lapsella rokotuksen jälkeen , koska nukahti jo klo 18.30 ja nukkui melkein koko yön, syömistä lukuun ottamatta. Kuume kesti pari päivää ja suppoa annoin. Sanoi kyllä neuvolassa ihan suoraan että voi tulla kuumetta.. Joku sanoi että voi tulla korvatulehdusta, ym.. Luulen että riippuu täysin lapsesta että lapset voi reagoida eri tavoin.. Tosi outoa kyl toi teidän neuvola täti.. Mua kyllä suututtais tollanen asenne..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1522545Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131101Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849