ruskea vuoto+kivut

todellahuolestunut

Hei,

ajattelin kirjoittaa tänne kun alan olla todella huolestunut. Olen 17 vuotias tyttö. Kuukautiseni alkoivat 8 päivä tätä kuuta. Ensimmäisenä päivänä kipu oli taas aivan sietämätön ja makasin vain sängyssä kun en pystynyt liikkumaan. Normaalia vuotoa kesti 7 päivää.

Siitä kaksi päivää eteenpäin alkoi emättimestäni tulla ruskeaa, sameaa vuotoa. Vuotoa on tullut nyt 8 päivää. Vuoto ei haise pahalle. Tänään oli tullut pikkuhousuihin aivan kuin verinen klöntti jota tulee kuukautisten aikana. Tein raskaustestin mutta se oli vahvasti negatiivinen. Käytän hormonaalista ehkäisyä joten ovulaatiosta ei myöskään johdu.

Päivittäin tunnen myös aivan alavatsassa viiltävää/pistävää kipua, joka tuntuu säteilevältä kivulta. Se on vähän kuin kuukautiskipua mutta ei ihan. Välillä täytyy mennä kaksin kerroin. Myös pissalla käyn entistä useammin. Ja en tiedä, kuvittelenko, että kun olen ollut yhdynnässä poikaystäväni kanssa niin kipu säteilee peräsuoleen, tai tuntuu painavan emättimen taakse.

Onko kellään mitään tietoa tai kokemusta mitä tämä voisi olla?

4

11488

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuotava

Mä oon vuotanu nyt 16 päivää niukkaa ruskeaa vuotoa, jota ei tule juurikaan virtsatessa, mutta pyyhkiessä kuitenkin ja sidettä on pidettävä koko ajan. Vuodon mukana tulee myös epämääräisiä klimppeja.. Ja muutaman kerran on hetkellisesti tullut myös ihan runsaasti kirkasta verta. Kipujakin on jonkun verran ollut, alaselkä ja maha on enimmäkseen kipuillut, mutta myös rinnat. Ja nyt parina päivänä on ollut kamalan heikko olo. Hyvä kun pystyssä pysyn.

Olen soittanut sekä omalle terveysasemalle että ehkäsyneuvolaan. Toisessa oltiin sitä mieltä että johtuu stressistä tai e-pillereistä, en siis saanut hoitoa. Toisesta paikkaa suostuttiin vihdosta viimein antamaan lääkäriaika, parin viikon päästä. :/ Klamydia- ja raskaustestit otettiin kyllä jo heti aluksi.
      Huoli on todella kova. Meni lomakin aivan pilalle kun joutuu tämmösiä murehtiin!

Huomenna soitan jo yksityiselle ja kysyn mitä mieltä hän on..

• Äwääwää

Minulla oli aikoinaan myös kuvailemaasi ruskeaa vuotoa vaikka kuukautiset eivät olleet menossa. Itselläni oli tällöin hieman epäsäännölliset menkat. Omat vuoto-ongelmani johtuivat ilmeisesti hormonitasapainon järkkymisestä (alla stressiä, pientä painonvaihtelua jne.).

Toisinaan kun kuukautiseni olivat hyvin voimakkaat, jouduin jäämään pariksi ensimmäiseksi vuotopäiväksi kotiin, koska kipu oli jotain niin hirveää. Hikoilin, kuumeilin ja vapisin sängyssä. Kuvailemaasi särkyä joka säteilee peräsuoleen, oli ihan normaalia aina menkkojen aikana mielestäni ehkä kaikkein inhottavin kipu.

Nyt sain kuitenkin syksyllä mercilon yhdistelmäpillerit jonka seurauksena kuukautiskivut ja vuotopäivät vähenivät, sekä nuo ruskeat "välivuodot" on jääneet kokonaan pois :)

Ai niin.. kauanko olet käyttänyt hormonaalista ehkäisyä? jos olet vasta aloittanut niin ehkä siinä kestää pienen aikansa että nuo epämääräiset vuodot katoavat tms? Tai sitten voisit keskustella lääkärisi kanssa asiasta ja mahdollisesti vaihtaa toisiin pillereihin/ehkäsyrengas/laastari mitä nyt ikinä käytätkään :)

• muun muassa....

endometrioosia!! oireilee juuri noin.

• liu

moi mulla on tullut nyt joku 6 päivää ruskeaa vuotoa , on päiviä jolloin ei tule ollenkaa ja välillä taas tulee... en tiedä mistä tämä johtuu ? onko syytä huolestua ? ja välillä tunnen alapäässä ihan vientä pistävää kipua, mutta se kestää vain pari minuuttia. En ole käynyt lääkärissä. Voiko se johtua jotenkin epäsäännöllisistä kuukautisvuodoista tai stressistä ym?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe