Reppureissu Keniaan

Simonidea

Suunnitteilla olisi reppureissu Keniaan, Mombasa mielessäin. Mikä olisi paras vuodenaika lähteä? Miten pääsisi parhaiten/edullisiten Nairobista Mombasaan? Mitä matkabudjettia suositeltaisiin?

6

1714

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuomas-reppumatkailija

Hei: Vastaan nopeasti kysymyksiinne kun itse oleilen Keniassa...

Mikä olisi paras vuodenaika lähteä?

- Joko kesalla, kun sadekausi on ohi heinakuussa ja luonto on todella vehrea, tai joulusesongin molemmin puolin kun on kuivan kauden loppupuoli mutta upeat kelit. Lentoliput ovat kalliimpia joulun ja paasiaisen tienoilla, korkean sesongin aikaan.

Miten pääsisi parhaiten/edullisiten Nairobista Mombasaan?

-Bussi kulkee kaupunkien valia pari kertaa paivassa. Se maksaa noin 12 euroa. Se on suhteelisen mukava tapa matkustaa, vaikka ei olekaan ihan turistibussien asteella. Matka kestaa noin 8 tuntia mutta pysahdyksia on useita niin voi jaloitella matkan aikana.

-Nopeiten paasee lentamalla Air Kenyan linjalla, mutta se maksaa yli satasen http://www.airkenya.com

Parhaat terveiset:

Tuomas @ http://www.wildrovers.co.uk

• Simonidea

Kiitos oikein paljon. Olen nyt lukenut että myös junalla pääsisi Nairobista Mombasaan, onko se parempi valinta kuin bussi?

• Tuomas-reppumatkailija
        Simonidea kirjoitti:

Kiitos oikein paljon. Olen nyt lukenut että myös junalla pääsisi Nairobista Mombasaan, onko se parempi valinta kuin bussi?

Juna on hieman kalliimpi, mutta mukavampi, joskin ehka hieman hitaampi vaihtoehto kuin bussi.

Junalipun voi ostaa joko makuuvaunuosastolla tai ilman, ykkos tai kakkosluokassa, ja aamiaiselal tai taysihoidolla. Halvin lippu on noin 10 euroa ja kallein noin 32 euroa ykkosluokassa taysihoidolla.

Toisaalta juna kulkee vain kolme kertaa viikossa.

Lipun voi ostaa rautatieasemalta.

Juna on oikea valinta jos halua nauttia matkasta, ja bussi jos vain tahtoo paasta nopeasti paikasta A paikkaan B.

• Simonidea
        Tuomas-reppumatkailija kirjoitti:

Juna on hieman kalliimpi, mutta mukavampi, joskin ehka hieman hitaampi vaihtoehto kuin bussi.

Junalipun voi ostaa joko makuuvaunuosastolla tai ilman, ykkos tai kakkosluokassa, ja aamiaiselal tai taysihoidolla. Halvin lippu on noin 10 euroa ja kallein noin 32 euroa ykkosluokassa taysihoidolla.

Toisaalta juna kulkee vain kolme kertaa viikossa.

Lipun voi ostaa rautatieasemalta.

Juna on oikea valinta jos halua nauttia matkasta, ja bussi jos vain tahtoo paasta nopeasti paikasta A paikkaan B.

Hyvä että joku tietää noinkin hyvin! Kiitoksia kovasti! Syyskuussa sitten näillä näkymin Kenia kutsuu!

• Tuomas-reppumatkailija

• nairobi1
        Tuomas-reppumatkailija kirjoitti:

Pakko mainostaa omaa firmaa:

http://www.wildrovers.co.uk
        http://www.nairobibackpackers.com

moi. eli asutko pysyvästi Keniassa? oon ajatellut tulla joulukuussa sinne viettämään synttäreitäni.oon aiemmin käynyt kolme kertaa Keniassa jutta siitä on jo aikaa. viimeksi v.1982.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      547
      6946
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      321
      2599
    3. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      387
      2015
    4. Kuinka paljon on

Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      127
      1216
    5. Kauniit naiset

Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      30
      1158
    6. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      4
      1138
    7. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      85
      975
    8. Kuka on mystinen heppamies?

Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      99
      951
    9. Olet vieläkin täällä

Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      60
      925
    10. Kuinka hyvin tunnet kaivattusi?

kuinka hyvin tunnet kaivattusi?
      Ikävä
      41
      812
    Aihe