Heips!
"Harrastetaanko" Koh Taolla ja Koh Phanganilla pitkähäntäveneilyä? Eli onko siellä mahdollisuus päästä paratiisisaarille päiväksi kyseisillä veneillä? Viime vuonna oltiin Ao Nangissa ja meistä merellä oleminen ja paratiisisaarilla käyminen oli aivan mahtava juttu. Entä onko kukaan yöpynyt Taolla Charm Chureessa? Tuo paikka vaikuttaa todella eksoottiselta? Entä osaako joku suositella jotakin majapaikkaa Koh Phanganista! Finnmatkojen Santhiya Resort & Spa on oikea paratiisi, mutta ehkä liian kallis. Onko joku yöpynyt kyseisessä paikassa? Kokemuksia, hintatietoja?
Koh Tao & Koh Phangan
5
2760
Vastaukset
- aurinkoa rakastava
Heips!
Luin viestiäsi ja mietin, olenko minä kirjoittanut tuon?? :0) Olen miettinyt aivan samanlaisia asioita ja matkakokemuksia löytyy todella vähän. Olemme suunnitelleet matkaa Koh Taolle ja Koh Phanganiin (2 aikuista ja lapset 12v. ja 14 v.) Hotelleihin harvoin mahtuu neljää henkeä samaan huoneeseen, joka on todella harmi, kun tarkoituksena on kuitenkin viettää lomaa yhdessä perheen kanssa. Olemme jättäneet tarjouspyynnön Helin Matkoille ja juuri tuohon Charm Churee hotelliin ja Koh Phanganissa olevaan Santhiya Resort& Spa hotelliin. On varmaankin meidän budjetille liian kallis, vaikka ottaisimmekin halvimman vaihtoehdon ko. hotellista.
Olimme viime vuonna Ao Nangissa ja ihastuimme myös pitkähäntäsiimaveneisiin ja päivittäisiin reissuihin paratiisisaarille. Olemme meri-ihmisiä, emmekä haluaisi viettää maalla koko lomaa. Lasten olisi tarkoitus suorittaa myös sukelluskortti.
Kirjoittakaa hyvät ihmiset kokemuksia kyseisistä paikoista, kiitos!! :o)- jotaikin sentään
Ensin, noista hotelleista en osaa sanoa yhtään mitää kun olen käynyt noilla saarilla ns omatoimireissussa.
Koh Tao on pikkusaari, isoja korkeus eroja, n. 7-8 km pitkä sellanen lampaankyljyksen muotoinen ja Koh Samuilta pohjoiseen sinne pääsee hyvin monilla eri lautoilla, hintaa ennyt tasan muista, mut ei kallis kork. jotaa 10€/nenä aikaa menee 2-3 h.
Saaren ihan vieressä on toinen idyllinen pikkusaari Koh Nang Yang, ja Taolla toimii sukellusliikkeitä valtava määrä, saaren ensimmäinen avattu sukellusliike on Koh Tao Divers, joka on suomalaisessa omistuksessa, löytyy myös netistä. Tottakai "takseina" toimivia pitkähäntäveneitä on saarella riittävästi. Tao on ns. sukeltajien saari, ja sukellusmestat on pääsääntöisesti hyvin lähellä, näistäkin löytyy tietoa netistä. Satamasta on matkaa KTD:n toimistolle n. 500m ja siellä varmasti osaavat antaa vinkkejä hotellista, ympärilläkin siinä on pikkuhotelleja monia.
Koh Phangan on täydenkuun (myös puolikuun) juhlan saari, jolloin saarella on erittäin isot juhlat (lähinnä nuorta ja keski-ikäistä). Juhlijat käyttävät niin huumeita kuin runsaasti alkoholiakin ja meno on aika rajua. Saari on melko suuri, 20km halkaisijaltaan, matkaa Koh Samuilta lautalla (joka jatkaa sieltä Koh Taolle) on noin 45min-1 h, hinta varmasti puolet pienempi siten kuin Taolle.
Taon sukelluspaikat ovat kohtuulliset, vesi on ihan okei, näkyvyys - saaren LÄHIsukelluspaikoissa on vain n. 5-12m normaalisti, joskus ehkä 15. Kahdella kauemmalla paikalla 10-15 normaalisti. Nähtävää on suht samoja mitä muuallakin Thaimaassa, hyvällä onnella on merkityksensä. Esim Valashai on nähty tuolla sillointällöin. Itse saarella (Tao) ei ole juuri kummempaa nähtävää, pari pientä kylää ja joitakin pieniä hotellialueita, hyvin hiljainen, iltaisinkin, eikä paljon ostospaikkoja - ne löytyy sitten Samuilta.
Koh Samuin saari on isohko n. 30km halkaisijaltaan (Espajan muotoinen), jonka pohjoisrannat ovat hienoja ja rauhallista seutua esim. Mae Nam, josta lauttojakin lähtee, eteläpuolinen La Mai ja varsinkin itäkaakon Chaweng (pienehkö pääkaupunki) ovat taas turistimestoja enemmän. - real redhair
Koh Taolla i h a n a mesta on ainakin Sensi Paradice-resort. Ihana villa maksaa alle 4000bth/vrk, aamiainen sisältyy hintaan.
Se on Mae Haadin rannan viimeinen resort. Ja tuo löytyy siis satamasta oikealle, rantaa pitkin noin 5-10min kävelymatka. Taksilla pidempi( taksi maksaa yleensä á 100bth tyyppi ).
Laivojen äänet sattaavat kyllä hiukan häiritä, jos on kovin aamu-uninen. Kyse on siis Mae Haadissa sijaitsevasta mestasta. Hyvä ja rauhallinen ranta ja hyvät snorklausmahdollisuudet. Kivat uima-altaat. Rento mesta, ei ylimääräistä pokkurointia.
Ko Tao Divers on yksi saaren luotettavimmista sukelluskouluista ja siellä on suomenkieliset opettajat. Suo anteeksi, mutta mielestäni 12-vuotias on liian nuori suorittamaan sukelluskorttia!?
Itse en missään nimessä antaisi lupaa alle 15-vuotiaalle, edes kokeiluun, enkä ole varma suostuvatko Ko Tao Diversissa edes kurssittamaan lastesi ikäisiä - jos ei, niin muuallekaan en suosittelisi menemään; ovat todella tarkkoja turvallisuus-yms seikoista KTD:llä, kaikissa paikoista kun ei puhuta ihan samaa.
Kurssiin menee aikaa noin 4 päivää - mikäli suoriutuu annetusita tehtävistä täydellisesti- ja opettelemista on aamusta iltaan, johon kuuluu mm. videoiden katselua ja niistä oppimista, tehtävien tekemistä ja suklellusmatkoja Koh Taolta, sekä opettajan luentoja.
Esim. Padi-sukeltajat saavat kortin suoritettuaan sukeltaa 18metriin - päästäisitkö todella oman 12vuotiaasi niin syvälle? Epäilen, ettei merelle oteta noin pieniä lapsia ollenkaan mukaan, heistä saattaa olla siellä liian iso vastuu.
Koh Tao Divers löytyy Sairee Beachiltä, jonne ei mielstäni kannata lasten kanssa mennä asumaan. Meteli ( kikkelitrancea )on öisin sietämätön ja se saattaa jatkua esim klo 05 saakka aamulla. Älyttömintä oli se, että sitä paskaa musiikkia soitettiin TYHJILLE ravintoloille. Ei välttämättä ole ihan terävin veitsi laatikossa sillä jengillä.
Charm Chureesta näin mainoksen ja se vaikutti ihanalta, kuten myös joku Gabana - jotain---joka sit taas on Sairee Beachillä, aivan vasemmalla. Sit olin pari yötä sellasessa, kuin joku "Thipwiran"-tai jotain tollasta - ja se sijaitsee niin hankalassa mestassa, että se kannattaa unohtaa; se on rakennettu vuorelle ja pikku villoihin mennään satoja portaita pitkin jne. Erittäin hankala mesta, mutta kauniit näkymät. Se oli myöskin vielä kalliimpi, koska siellä on oma Spa - jossa en tosin käynyt.
Sairee Beachiltä löytyy saaren parhaat hierojat! Ruoka on järjetttömän halpaa. Asua voi varmasti erittäin halvallakin, mutta tarkistakaa, että huoneessa on ilmastointi - joka toimii. Itse pyydän aina nähdä huoneen ensin, ennen kuin varaan.
Lomparyah-katamaraani liikennöi 2 kertaa Samui - koh Tao väliä, joka päivä. Kannattaa matkustaa aamuvuoroilla, silloin tuulee yleensä vähemmän. Varautukaa okesnnuspusseihin - tosin niitä jaetaan kakille kyllä laivassakin.
Pitkähäntäveneellä en itse lähtisi Samuilta Taolle - tai ok, ainoastaa silloin, jos on aivan tyyntä. Voit katsoa netistä Sailing Weather Koh Tao ja Samui.
Sää kun siellä saattaa muuttua silmänräpäyksessä rasvatyynestä pikku "myrskyksi", silloin ei vältämättä ole pitkähäntäveneessä perhen kanssa kovin hauskaa, matka on suureksi osaksi kuitenkin avomerta.
Lomparyah maksaa 450 - 550bth suunta, johon kuuluu Samuin päässä (ehkä Taollakin, sitä en nyt muista -)kuljetus omaan majoituksen tms.
Pitkähäntäveneet ovat varmaankin halvempia, mutta saattavat tuulen noustessa olla vähän vaarallisia.
Tosin mainitsit teidän olevan meri-ihimisiä, joten teillä saattaa olla aivan toinen suhtautuminen merimatkailuun, kuin itselläni. Olen aika arka ja helposti merisairas.
Meidän matka oli ihan super kiva ja ihana - vähän ehkä tekemisen puute vaivasi ajoittain. Koh Taolla ei snorklailun ja sukeltamisen - ja hieronnoissa makoilun - lisäksi ole oikein mitään puuhaamista. Toki ympärillä on niitä saaria, jonne tehdään retkiä jne, mutta itse Tao ei hirveästi tarjoa - voi olla silti, etten vaan ottanut tarpeeksi selvää asioista, ehkä siltä löytyykin kaikenlaista. ( No joo, joogassa kävin kerran, mutta oli niin helv...kuuma, etten mennyt toista kertaa.)
Pakko tämäkin on nyt mainita: olin olevinani hirvittävän tarkka käsidesinkäyttäjä, lutrasin sillä itsetyytyväisenä jatkuvasti....ja kotiinlähtöpäivänä aloin saada hirvittäviä vatsakramppeja ja nousi kuume jne - ja tässä taudissa olen edelleen, nyt kolmas päivä meneillään. Lääkärissä en ole vielä käynyt, mutta jos tämä ei näytä menevän tänään ohi, niin kaipa sitten täytyy. Kyseessä on kyllä varmaan vaan ihan perus ruokamyrkytys, jonka sain tod.näk lähtöpäivänä Taolta.
Mut ihanaa matkaa teille!!!! - ihanant matkalaiset
real redhair kirjoitti:
Koh Taolla i h a n a mesta on ainakin Sensi Paradice-resort. Ihana villa maksaa alle 4000bth/vrk, aamiainen sisältyy hintaan.
Se on Mae Haadin rannan viimeinen resort. Ja tuo löytyy siis satamasta oikealle, rantaa pitkin noin 5-10min kävelymatka. Taksilla pidempi( taksi maksaa yleensä á 100bth tyyppi ).
Laivojen äänet sattaavat kyllä hiukan häiritä, jos on kovin aamu-uninen. Kyse on siis Mae Haadissa sijaitsevasta mestasta. Hyvä ja rauhallinen ranta ja hyvät snorklausmahdollisuudet. Kivat uima-altaat. Rento mesta, ei ylimääräistä pokkurointia.
Ko Tao Divers on yksi saaren luotettavimmista sukelluskouluista ja siellä on suomenkieliset opettajat. Suo anteeksi, mutta mielestäni 12-vuotias on liian nuori suorittamaan sukelluskorttia!?
Itse en missään nimessä antaisi lupaa alle 15-vuotiaalle, edes kokeiluun, enkä ole varma suostuvatko Ko Tao Diversissa edes kurssittamaan lastesi ikäisiä - jos ei, niin muuallekaan en suosittelisi menemään; ovat todella tarkkoja turvallisuus-yms seikoista KTD:llä, kaikissa paikoista kun ei puhuta ihan samaa.
Kurssiin menee aikaa noin 4 päivää - mikäli suoriutuu annetusita tehtävistä täydellisesti- ja opettelemista on aamusta iltaan, johon kuuluu mm. videoiden katselua ja niistä oppimista, tehtävien tekemistä ja suklellusmatkoja Koh Taolta, sekä opettajan luentoja.
Esim. Padi-sukeltajat saavat kortin suoritettuaan sukeltaa 18metriin - päästäisitkö todella oman 12vuotiaasi niin syvälle? Epäilen, ettei merelle oteta noin pieniä lapsia ollenkaan mukaan, heistä saattaa olla siellä liian iso vastuu.
Koh Tao Divers löytyy Sairee Beachiltä, jonne ei mielstäni kannata lasten kanssa mennä asumaan. Meteli ( kikkelitrancea )on öisin sietämätön ja se saattaa jatkua esim klo 05 saakka aamulla. Älyttömintä oli se, että sitä paskaa musiikkia soitettiin TYHJILLE ravintoloille. Ei välttämättä ole ihan terävin veitsi laatikossa sillä jengillä.
Charm Chureesta näin mainoksen ja se vaikutti ihanalta, kuten myös joku Gabana - jotain---joka sit taas on Sairee Beachillä, aivan vasemmalla. Sit olin pari yötä sellasessa, kuin joku "Thipwiran"-tai jotain tollasta - ja se sijaitsee niin hankalassa mestassa, että se kannattaa unohtaa; se on rakennettu vuorelle ja pikku villoihin mennään satoja portaita pitkin jne. Erittäin hankala mesta, mutta kauniit näkymät. Se oli myöskin vielä kalliimpi, koska siellä on oma Spa - jossa en tosin käynyt.
Sairee Beachiltä löytyy saaren parhaat hierojat! Ruoka on järjetttömän halpaa. Asua voi varmasti erittäin halvallakin, mutta tarkistakaa, että huoneessa on ilmastointi - joka toimii. Itse pyydän aina nähdä huoneen ensin, ennen kuin varaan.
Lomparyah-katamaraani liikennöi 2 kertaa Samui - koh Tao väliä, joka päivä. Kannattaa matkustaa aamuvuoroilla, silloin tuulee yleensä vähemmän. Varautukaa okesnnuspusseihin - tosin niitä jaetaan kakille kyllä laivassakin.
Pitkähäntäveneellä en itse lähtisi Samuilta Taolle - tai ok, ainoastaa silloin, jos on aivan tyyntä. Voit katsoa netistä Sailing Weather Koh Tao ja Samui.
Sää kun siellä saattaa muuttua silmänräpäyksessä rasvatyynestä pikku "myrskyksi", silloin ei vältämättä ole pitkähäntäveneessä perhen kanssa kovin hauskaa, matka on suureksi osaksi kuitenkin avomerta.
Lomparyah maksaa 450 - 550bth suunta, johon kuuluu Samuin päässä (ehkä Taollakin, sitä en nyt muista -)kuljetus omaan majoituksen tms.
Pitkähäntäveneet ovat varmaankin halvempia, mutta saattavat tuulen noustessa olla vähän vaarallisia.
Tosin mainitsit teidän olevan meri-ihimisiä, joten teillä saattaa olla aivan toinen suhtautuminen merimatkailuun, kuin itselläni. Olen aika arka ja helposti merisairas.
Meidän matka oli ihan super kiva ja ihana - vähän ehkä tekemisen puute vaivasi ajoittain. Koh Taolla ei snorklailun ja sukeltamisen - ja hieronnoissa makoilun - lisäksi ole oikein mitään puuhaamista. Toki ympärillä on niitä saaria, jonne tehdään retkiä jne, mutta itse Tao ei hirveästi tarjoa - voi olla silti, etten vaan ottanut tarpeeksi selvää asioista, ehkä siltä löytyykin kaikenlaista. ( No joo, joogassa kävin kerran, mutta oli niin helv...kuuma, etten mennyt toista kertaa.)
Pakko tämäkin on nyt mainita: olin olevinani hirvittävän tarkka käsidesinkäyttäjä, lutrasin sillä itsetyytyväisenä jatkuvasti....ja kotiinlähtöpäivänä aloin saada hirvittäviä vatsakramppeja ja nousi kuume jne - ja tässä taudissa olen edelleen, nyt kolmas päivä meneillään. Lääkärissä en ole vielä käynyt, mutta jos tämä ei näytä menevän tänään ohi, niin kaipa sitten täytyy. Kyseessä on kyllä varmaan vaan ihan perus ruokamyrkytys, jonka sain tod.näk lähtöpäivänä Taolta.
Mut ihanaa matkaa teille!!!!"Ihana villa maksaa alle 4000bth/vrk" - toihan on ihan sikahalpa!!!
- ihan samaa
ihanant matkalaiset kirjoitti:
"Ihana villa maksaa alle 4000bth/vrk" - toihan on ihan sikahalpa!!!
jotku haluu leveillä rahoillaan, antaa tehdä niin jos saavat siitä kicksejä.
Toisaalta jos on iso perhe, kuten 6-8 henkilöä, sitten toi voisi olla ratkaisu, mutta kyllä sieltä löytää ihan kivoja huoneita 1000 THB/vrk kaikilla herkuilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417014
- 323948
- 463367
- 402959
- 172736
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472107- 402068