Refluksi leikkaus

...asd

Mitähän tämmönen maksaa nykypäivänä julkisella sektorilla?

Harkinnassa on tämmösen hankkiminen, mutta tuo hinta vähän arveluttaa. Viidestä tuhannesta puhui Mehiläisen lääkäri. Onko jokapuolella samaa hintaa?

18

1774

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leikkauskaan

välttämätöntä. Olen kuullut, ettei se edes tuo pysyvää lohtua. Oletko varmasti itsekuria käyttäen kitkenyt pois jo muut syyt, kuten tupakopinti,rasvaiset ruuat, iltasyömiset jne.?

• pure helll

oikeesti PLIIS olkaa hiljaa jos ette vittu tajua kuinka kauheeta tuon kurkku refluksin kanssa eläminen on ei paljoa elämän tapa auta ellei syö mitään 6kk joten tuo leikkaus on ainut vaihtoehto ja tuo riskit niin vaikka ois 1 pros onnistuneita niin parempi silti kun elää helvetissä lopunelämää joten oikeesti helppo teidän on vinkua tuollaisesta puhukaapa uudelleen kun te olette kestäneet vuosia tuota.

• närä
        pure helll kirjoitti:

oikeesti PLIIS olkaa hiljaa jos ette vittu tajua kuinka kauheeta tuon kurkku refluksin kanssa eläminen on ei paljoa elämän tapa auta ellei syö mitään 6kk joten tuo leikkaus on ainut vaihtoehto ja tuo riskit niin vaikka ois 1 pros onnistuneita niin parempi silti kun elää helvetissä lopunelämää joten oikeesti helppo teidän on vinkua tuollaisesta puhukaapa uudelleen kun te olette kestäneet vuosia tuota.

onnistuu 90% joten siis loistavasti! mansetin purkautuminen joskus 20v pääst ei ole
        mikään syy olla tekemättä leikkausta.

• Laryngo

hintaa olen kuullut minäkin
      (Etelä-Suomi). Onko sinulle
      lääkäri suositellut asiaa vai
      harkitsetko itse?

• olen pohtinut

Jeps, elikkäs itse olen tätä vaihtoehtoa pohtinut.

Lievähän tämä mun vaiva kuulemma on.

Ei vaan innosta lopettaa "kaikkea kivaa" jo tässä 19v iässä.

• Leikattu

maksoi minulla 88 euroa, tosin leikkaus ei onnistunut aivan niin kuten olin toivonut.

• ei onnistunut

- eikö ne onnistu käytännössä aina?
        pystyitkö vaikuttamaan yhtään kuka leikkaa?

• Leikattu
        ei onnistunut kirjoitti:

- eikö ne onnistu käytännössä aina?
        pystyitkö vaikuttamaan yhtään kuka leikkaa?

kerrottiin että närästys lähtee, no jäihän se leikkauspöydälle mutta kurkkukipu ja hengenahdistus jäi, ja ne olivat minulle juuri ikävimmät vaivat, joiden vuoksi valitsin leikkauksen.

Eli ei onnistu läheskään aina jos refluksiin liittyy kurkku- ja hengenahdistusvaivat, se on hyvä muistaa jos leikkausoperaatiota suunnittelee.

Kokenein käytettävissä oleva kirurgi leikkasi.

• monta
        Leikattu kirjoitti:

kerrottiin että närästys lähtee, no jäihän se leikkauspöydälle mutta kurkkukipu ja hengenahdistus jäi, ja ne olivat minulle juuri ikävimmät vaivat, joiden vuoksi valitsin leikkauksen.

Eli ei onnistu läheskään aina jos refluksiin liittyy kurkku- ja hengenahdistusvaivat, se on hyvä muistaa jos leikkausoperaatiota suunnittelee.

Kokenein käytettävissä oleva kirurgi leikkasi.

vuotta sulla on leikkauksesta?

Eikö ne kurkku/keuhkopuolen vaivat yhtään
        helpottaneet? Todella harmi!!

• Leikattu
        monta kirjoitti:

vuotta sulla on leikkauksesta?

Eikö ne kurkku/keuhkopuolen vaivat yhtään
        helpottaneet? Todella harmi!!

tulee täyteen nyt huhtikuussa, ja Nexiumia menee entiseen malliin.

Senverran voin sanoa että ne jotka leikkaukseen pyrkivät, kannattaa todellakin teroittaa että kurkkuvaivoista ja hengenahdistuksesta (niillä kenellä tätä on)pitäisi ensisijaisesta päästä eroon.

Minulla leikkaus poisti vain närästyksen, ja se on vaivoista se pienin.

• kunnes

Leikkaus onnistui täydellisesti, kaikki oireet hävisi 10 vuodeksi kunnes oireet palautui. Tähystyksessä todettiin mansetin irtoavan. Eli nyt olen taas lähtötilanteessa. Lääkkeitä menee ja oireet voimakkaat :(

• jaazaa

noissa onnistuneissa leikkauksissa just onkin tuo mansetin purkautuminen, se kun voi tapahtua koska tahansa.

Aiotko mennä uuteen leikkaukseen?

• suositellut
        jaazaa kirjoitti:

noissa onnistuneissa leikkauksissa just onkin tuo mansetin purkautuminen, se kun voi tapahtua koska tahansa.

riskien takia. Pitää yrittää lääkkeillä ja muilla keinoin ensin. Riskinä on että ruokatorveen tulee reikä ja jos sitä ei huomata leikkauksen aikana voi tila myöhemmin olla hengenvaarallinen.

Jos oireet on aivan kamalat ja jatkuva tulehdus päällä, kai sitten asiaa täytyy vielä harkita.

• Laryngo
        jaazaa kirjoitti:

Miten oma leikkauskuviosi on edistynyt?

• jaazaa
        Laryngo kirjoitti:

Miten oma leikkauskuviosi on edistynyt?

Ph-rekisteröinnissä, manometrissä ym. ruokatorven tutkinnassa ei löytynyt merkkejä refluksitaudista, vaikka vatsatähystyksessä lokakuussa 2007 oli todettu pieni palleatyrä ja lievästi löystynyt vatsaportti. Vatsakirurgi ei suositellut näinollen leikkaamista, koska leikkauksella kurkun alueen ongelmiin leikkauksella ei tutkimuksien mukaan olisi saatu ongelmaa poistettua, eli kurkkuoireilut olisivat erittäin todennäköisesti jääneet, leikkauksenkin jälkeen.

Nyt vaivojen helpottuessa olen kuitenkin vähentänyt happosalpaajan päivittäisannoksen 40Mg:stä 20Mg:iin.

Pääoireethan minulla nimenomaan on olleet ylärefluksissa. Kurkkuoireilut, minulla, epäiltiin johtuvan valtavasta stressistä, ja hoito tästä eteenpäin onkin yhtä kuin stressin hoito.

Minun tilanteeni refluksinkin suhteen on merkillisesti helpottunut, sillä kurkkuvaivoja on enää minimaalisesti, röyhtäyksiä silloin tällöin on ja närästystä selvästi vähemmän. Lääkitys minulla on ollut päivittäin Somac 40Mg/20Mg, Gastronel ja Gaviscone Advancea. Läpimurto tapahtui ajankohtana jolloin aloin käyttää Gastronel tuotetta. Ruokailupuolella on menty nyt niin että olen syönyt kaikkia ruokia aivan normaalisti, kahviakin menee nykyisin aamuisin.

Ennen ruokatorvitutkimuksia olin Somacia ilman parisen viikkoa, minun piti tehdä päiväkirjaa siitä mitä Somacin jättäminen pois aiheuttaa. Ja tuon kahden viikon aikana minulla ei ollut refluksivaivoja lainkaan.

Eli tällä hetkellä voisin jopa väittää että viime syksyn pahoista ajoista refluksitautini on parantunut 85%:sti ja aika monet asiat ovat varmasti vaikuttaneet positiiviseen muutokseen.

Stressi on minun kohdallani se pahin refluksitaudin aiheuttaja, voidaan siis puhua käytännössä stressivatsasta. Refluksitaudin selvään parantumiseen ovat merkittävästi myös auttaneet vatsakirurgilla, kurkkulääkärillä, keuhkolääkärillä ja sisätautilääkärillä tapahtuneet vastaanmottokäynnit.

• Laryngo
        jaazaa kirjoitti:

Ph-rekisteröinnissä, manometrissä ym. ruokatorven tutkinnassa ei löytynyt merkkejä refluksitaudista, vaikka vatsatähystyksessä lokakuussa 2007 oli todettu pieni palleatyrä ja lievästi löystynyt vatsaportti. Vatsakirurgi ei suositellut näinollen leikkaamista, koska leikkauksella kurkun alueen ongelmiin leikkauksella ei tutkimuksien mukaan olisi saatu ongelmaa poistettua, eli kurkkuoireilut olisivat erittäin todennäköisesti jääneet, leikkauksenkin jälkeen.

Nyt vaivojen helpottuessa olen kuitenkin vähentänyt happosalpaajan päivittäisannoksen 40Mg:stä 20Mg:iin.

Pääoireethan minulla nimenomaan on olleet ylärefluksissa. Kurkkuoireilut, minulla, epäiltiin johtuvan valtavasta stressistä, ja hoito tästä eteenpäin onkin yhtä kuin stressin hoito.

Minun tilanteeni refluksinkin suhteen on merkillisesti helpottunut, sillä kurkkuvaivoja on enää minimaalisesti, röyhtäyksiä silloin tällöin on ja närästystä selvästi vähemmän. Lääkitys minulla on ollut päivittäin Somac 40Mg/20Mg, Gastronel ja Gaviscone Advancea. Läpimurto tapahtui ajankohtana jolloin aloin käyttää Gastronel tuotetta. Ruokailupuolella on menty nyt niin että olen syönyt kaikkia ruokia aivan normaalisti, kahviakin menee nykyisin aamuisin.

Ennen ruokatorvitutkimuksia olin Somacia ilman parisen viikkoa, minun piti tehdä päiväkirjaa siitä mitä Somacin jättäminen pois aiheuttaa. Ja tuon kahden viikon aikana minulla ei ollut refluksivaivoja lainkaan.

Eli tällä hetkellä voisin jopa väittää että viime syksyn pahoista ajoista refluksitautini on parantunut 85%:sti ja aika monet asiat ovat varmasti vaikuttaneet positiiviseen muutokseen.

Stressi on minun kohdallani se pahin refluksitaudin aiheuttaja, voidaan siis puhua käytännössä stressivatsasta. Refluksitaudin selvään parantumiseen ovat merkittävästi myös auttaneet vatsakirurgilla, kurkkulääkärillä, keuhkolääkärillä ja sisätautilääkärillä tapahtuneet vastaanmottokäynnit.

tosi hyvältä sinun kohdalla! Toivottavasti
        kurkkuoireet pysyvät hyvällä mallilla tästä
        eteenkin päin.

Miten paljon olet käyttänyt Gaviscon Advancea?

Itsellä vielä pari päivää kuukauden happosalpaajatauosta jäljellä (Gaviscon ja Rennie käytössä). Ylösnousua on
        mutta yleinen olotila (=ruokatorvi kurkku)
        ei ole pahentunut tänä aikana. Pitempi kausi toisi luultavammin lisää kuitenkin
        oireita. Seuraavaksi kokeillaan 20mg Nexiumia.

• jaazaa
        Laryngo kirjoitti:

tosi hyvältä sinun kohdalla! Toivottavasti
        kurkkuoireet pysyvät hyvällä mallilla tästä
        eteenkin päin.

Miten paljon olet käyttänyt Gaviscon Advancea?

Itsellä vielä pari päivää kuukauden happosalpaajatauosta jäljellä (Gaviscon ja Rennie käytössä). Ylösnousua on
        mutta yleinen olotila (=ruokatorvi kurkku)
        ei ole pahentunut tänä aikana. Pitempi kausi toisi luultavammin lisää kuitenkin
        oireita. Seuraavaksi kokeillaan 20mg Nexiumia.

otan ennen nukkumaanmenoa ja aamupalan ja aterian jälkeen otan purutabletit.

20Mg Somac on minulle ollut riittävä annos, jossain vaiheessa aion pitää myös taukoa, niin että en ota Somacia lainkaan.

• refluu

JULKISELLA puolella sinun ei tarvitse maksaa leikkauksesta muuta kuin sairaalahoitopäivistäsi (20-25/pvä, muistelen).

YKSITYISELLÄ puolella leikkaushinnat ovatkin sitten useammissa tonneissa, esim. juuri mainitsemassasi Mehiläisessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      90
      3080
    2. HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä

Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat
      Maailman menoa
      69
      2360
    3. Yksi kuoli nokkakolarissa

Asiasta YLEn verkkosivuilla uutinen klo 23.02. Oliko itsemurha?
      Oulainen
      27
      2193
    4. Mikä on kaivattusi ammatti

entäpä sinun? 💶
      Ikävä
      79
      1648
    5. Helvetistä ei ole paluuta

Kun ihminen laskeutuu kuolleiden maailmaan, kauhujen valtakuntaan ja tuonelan ovet sulkeutuu kiinni, se on karu tunne ku
      Idän uskonnot
      388
      1543
    6. Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet

Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k
      Maailman menoa
      59
      1402
    7. Mikä kaivatussasi herätti mielenkiintosi

Kun tapasitte ensi kerran? Ulkonäössä? Luonteessa tai olemuksessa? Kuinka nopeasti mielenkiinto muuttui ihastukseksi?
      Ikävä
      90
      1332
    8. Järjetön Topi-ilta

Lisää tappiota konkurssipesälle. Miten voi olla mahdollidta , että annetaan järjestää tämä. Sorsakoski pyörii haudassaan
      Ähtäri
      23
      1214
    9. Terveisiä vanhemmalle

J-miehelle. Ehkä nähdään vielä 😉
      Ikävä
      56
      1159
    10. Halutaan toisiamme

Mutta se on Salaisuus❤️
      Intohimo
      48