Vm-94 lagunan vilkut hävis

eikö löydy

Viikko sitten vilkut alko pätkimään ja ajattelin että varmaan kosteutta päässyt jonnekkin, kun kerta silloin vähän ajan päästä kun auto lämpeni niin alko jälleen toimimaan.
Tänään teki saman tempun aamusta ja nyt ne sitten hävis kokonaan... sulakkeen olen tarkistanut ja mikä on ehjä, mutta oliskohan rele vika.
Missähän päin autoa voisi löytyä relelaatikko, nimittäin konehuoneesta en löytänyt muutakun kaksi kotelossa suojattua isoa peltimötikkää... todennäköisesti ajotietokoneeseen liittyvä on toinen ja toinen olisko joku suurjännite boksi...en tiiä joitain 30-60 amppeerin sulakkeita siellä näky kun raotti koteloa.
Mistähän voisi vikaa lähteä etsimään.

5

800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lagupepe
      • piilossa

        jep, releet löyty.. 7 kappaletta, 4 viisi napaista ja 3 neljä napaista, mutta yksikään näistä ei ole vilkun rele... ainakin varaosaliikkeiden myyjien mielestä. Ja, olin yhteydessä myös kyseisen automerkin jälleenmyyntiliikkeen huolto ja varaosapalveluun,mutta eikä sielläkään tiedetty muuta kun että releet sijaitsee ratin alla sulakerasian alapuolella... mutta se että missä sitten on vilkun rele niin ei sitten osattu sanoa, vaan että tuo auto tänne ja piste...heh.
        Löytäsköhän netistä jostakin sähkökaaviota kyseiseen autoon. Itse en ole löytänyt, tai osannut etsiä. Sen avulla saattas päästä hiukan eteenpäin.


    • mulla myös -94

      Missä päin Suomea olet ? Tiedän tyypin joka just korjasi multa. Säästät pari sataa kun viet semmoiselle joka tekee sen tehokkaasti.

      Mulla vasta kolmas korjaamo tiesi mitä teki.

      • itä-suomesta

        p-karjalasta ollaan... tarkemmin joensuusta


      • ongelmaasi
        itä-suomesta kirjoitti:

        p-karjalasta ollaan... tarkemmin joensuusta

        Liian kaukana, joten kerron nyt homman.

        Vika on sulakerasiassa itsessään. Se on vaihdettava kokonaan. Sitä ei voi korjata, koska kaksi piirilevyä on juotettu toisiinsa sadasta pisteestä. Siellä on tyyppivika.

        Romuttamolta osa (40-60 eur, mielellään toimivasta autosta että voit testata että on ehjä) mutta ei kannata itse alkaa vaihtamaan. Siihen menee n. 8 isoa liitintä. Itse sulakerasia pitää laskea, se on saranoitu. Sitten oveen suuntautuva tuuletusräppänä irti, on kiinni kahdella torx-ruuvila. Siitä näkee ja saa valoa.

        Liittimet on kaikki erilaisia, joten ei tarvi merkata. Pitää olla pieni käsi ja mielellään ammattimies vaihtamassa. Mulla vaihto maksoi 160 3 päivää sitten, koska piti ensin etsiä vikaa pari tuntia. Se sama ukko (toisella puolen Suomea) varmaan vaihtaisi nyt 50 eurolla, kun on homma tuoreessa muistissa.

        Ei kannata antaa semmoiselle, joka ei ole hiljattain vaihtanut samanlaista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe