Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

paljon ottaa velkaa?

prätkähiiri352

Asunnon ajattelin ostaa 2-5kk päästä.
Mitä oon asuntojen hintoja kattonut ni ajattelin ottaa lainaa noin 50000€. Tällöin saisin asunnon jonka lainakorot yhtiövastikeet olisi noin 300-400€/kk jos olen oikeen laskenut. Jos tekee jonkun oikein pitkän lainan vaikka 20vuotta ni lyhennykset ei varmaan hirveän suuria ole? Nykyiset tulot on ihan hyvät noin 2500€/kk mutta entä jos jään työttämäksi tai lopetan työni. Eiks toimeentuloa saa jos on velkaa vaikka omistaakin asunnon? Työttömyyskorvausta en varmaan saisi kun opiskelen vielä vaikka työvuosia on jo useampi takana?

3

915

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unelma?

      Kuinka pitkän velkavankeuden haluat? Muista myös että hinnat tulevat tippumaan ja että korotkin tulee nousemaan.. Eli toistan kysymyksen haluatko vaan lihoittaa pankkia korolla?

      Pankin unelma asiakas on sellaien joka ottaa ison lainan ja maksaa korkoja ja luulee vielä omistavansa jotain.. omistaa kyllä isot velat.

      • Totuuden Torvi

        Kukahan se elää omassa maailmassaan ;)

        1. Hinnat eivät enää tule enää tippumaan, aluekohtaisia eroja tietenkin on jonkin verran mutta mistään tippumisesta ei voi puhua missään tapauksessa.

        2. Velkavankeus? Maksan lainaa vastiketta vähemmän kuin maksoin kolme kuukautta sitten vuokraa, asunto on oma viiden vuoden päästä. Mitä olisin saanut jos olisin maksanut jonkun toisen lainaa sen viisi vuotta eli ollut vuokralla? Typerä ratkaisu ainakin olisi ollut, taidat itse olla vuokranantaja?

        3. Äläkä puhu isosta lainasta, 50000 ei sellainen ole, jokainen ottaa lainansa varmasti maksukykynsä mukaan, olen varma että ainakin aloittaja tekee niin.

        Ehket vuokranantaja ole vaan perseaukinen valittaja jolla ei ole rahkeita itse tehdä ratkaisuja tai edes varaa ajtella tekevänsä niitä, ehkä työtön.

        Kun Suomessa ostat omiin varoihin sopivan asunnon olet jo voittanut.


      • kylläkylä
        Totuuden Torvi kirjoitti:

        Kukahan se elää omassa maailmassaan ;)

        1. Hinnat eivät enää tule enää tippumaan, aluekohtaisia eroja tietenkin on jonkin verran mutta mistään tippumisesta ei voi puhua missään tapauksessa.

        2. Velkavankeus? Maksan lainaa vastiketta vähemmän kuin maksoin kolme kuukautta sitten vuokraa, asunto on oma viiden vuoden päästä. Mitä olisin saanut jos olisin maksanut jonkun toisen lainaa sen viisi vuotta eli ollut vuokralla? Typerä ratkaisu ainakin olisi ollut, taidat itse olla vuokranantaja?

        3. Äläkä puhu isosta lainasta, 50000 ei sellainen ole, jokainen ottaa lainansa varmasti maksukykynsä mukaan, olen varma että ainakin aloittaja tekee niin.

        Ehket vuokranantaja ole vaan perseaukinen valittaja jolla ei ole rahkeita itse tehdä ratkaisuja tai edes varaa ajtella tekevänsä niitä, ehkä työtön.

        Kun Suomessa ostat omiin varoihin sopivan asunnon olet jo voittanut.

        puhetta totuuden torvelta.....toi on tosi....

        - saat vielä verokevennystä asuntolainastasi ja varmasti hyödyt enemmän kuin vuokralla asuessasi.

        -mietityttää vaan pieni ensivelkasi 50 000e, että mitä sillä oikein saa. Mutta ole varovainen ettet osta mitää hometaloa, muuten sulla menee vielä hyvin...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe